Porsche leent cadeaupapier van Audi voor de Taycan

Auteur: , 12 Reacties

De productieversie zal binnenkort te aanschouwen zijn, maar de camouflage-outfit wordt steeds minder verhullend.

Taycan Teaser

Porsche wil dit jaar voor opschudding zorgen in de EV-wereld. Op de Autoblog-redactie lukt dat nog niet echt. Porsche spreekt al sinds de onthulling van de Mission E Concept in 2015 van ‘Tesla-slopende cijfers’. Als we de eerste onthulde info mogen geloven van Porsche: eh, nee. Porsche geloofde halverwege het vorige jaar kennelijk nog in NEDC en zelfs dan is een range van 500 km niet echt geweldig. Omgerekend naar WLTP blijft er zo’n 400 km over en dat is minder dan een Hyundai Kona. Een compacte SUV die waarschijnlijk zo’n 20 à 30 duizend euro goedkoper is dan wat de Taycan wordt. Oké, een Taycan gaat iets sneller over de Nürburgring, wat Porsche kopers kennelijk willen.

Porsche wil echter dat we de Taycan niet vergeten en slingert een nieuwe set teasers het web op. Hier is waarschijnlijk de uiteindelijke productieversie te zien, maar dan in e-tron-esque stickers. Niks verrassends, maar het bevestigt wel dat de auto staat te popelen om in vol ornaat de wereld in te kijken.

Taycan Teaser

De Taycan zal het paradepaardje zijn van Porsche op de IAA 2019. Die vindt plaats in het najaar. De definitieve cijfers zullen ook tot die tijd onder de pet gehouden worden, dus we zijn benieuwd of die 400 km WLTP overtroffen wordt. Ze zullen echter van goede huize moeten komen om iedereen te overtuigen.



12 reacties

Goede hoofding …
En het siert jullie dat zelfspot jullie niet ontgaat in de laatste zin !!!
Eindelijk een fatsoenlijk ogende productie EV. Ik vind ‘m gaaf!
@str8six: tot dat ze dat lelijk “cadeau” papier er af halen en je toch begint te twijfelen.
@tortuga: neuh, zal dicht bij het concept liggen en die vond ik er top uit zien.
@tortuga: dat zie je gewoon een wat elegantere versie van de Panamera.
@str8six: ik vond de prototype ook heel mooi, en hoop de de productie versie grotendeels daarop trekt. Maar als ik enkel de cijfers bekijk die tot op heden door Porsche meegedeeld was moet ik helaas toegeven dat ze redelijk achter staan tov Tesla die toch wel de grootste concurrent is van de Taycan. Aangezien de taycan nog steeds niet officieel is blijf ik hopen dat ze iedereen zullen verassen met hun cijfers. (Niet dat ik mijzelf binnen de kolende jaren in een prosche zie, ik heb daar de budget niet voor).
Staat hem prima!
Heel vroeger… was in Nederland de relatief schone brandstof LPG erg populair. Dat rook bij het tanken naar spruitjes en ging in een kleine donut tank op de plek van het reservewiel. Die donut tank mocht maar voor 70% gevuld worden. Die LPG installaties werden achteraf ingebouwd en daar waren vaak problemen mee. Maar het meest onpraktische was de actieradius, die was op LPG bij mijn Golf maar 330km. En toch was dat LPG heel populair, want het was lekker goedkoop. Ik verwacht dus een mooie zonnige toekomst voor de Taycan want hij rijdt op de goedkoopste energie.
@mashell: ik rijd nog steeds op lpg, en dat is voor mij de beste en goedkoopste optie. Aangezien ik vlot kan bijtanken, en redelijke actie radius heb op een volle tank. Ik rijd iets meer als 80000km per jaar. En heb een lpg tank van 110liter waarmee ik 1300km mee rijd. Aan 0,45€/L is dat bijna 1/3 van de prijs van diesel (belgische prijzen). Mijn auto is een Kia picanto 1.2, 2018 omgebouwd tot lichte vracht, na de plaatsing van een dubbele lpg tank schiet er voor mijn werk voldoende plaats over. Voor mijn situatie is dit prijs kwaliteit verhouding de beste en goedkoopste optie. Als ik vandaag nog 1 auto zou kopen zou dat ook een lpg zijn.
@acizane80: je moet ook rekening houden met de aankoopprijs, restwaarde, onderhoudskosten(bij een elektrische auto zou dat minder zijn volgens de garagist). Maar in aankoop kost dat een veelvoud van de prijs van mijn auto, en is de maand bedrag voor een ev bijna het dubbele als dat wat ik nu betaal.
Ik hoop dat de AB-redactie overtuigd wordt.

Dit is een hele gerustelling voor Petrolheads (zoals Ik) dat er ondanks de transitie naar EV en H2 toch noch en hoop lol te beleven valt in de toekomst

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).