• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche Mission E komt mogelijk in deze 3 varianten

Auteur: RubenPriest, gepost 29 december 2017 om 09:51 – 38 Reacties

Mission E


Snel, sneller, snelst.

Porsche gaat het slim aanpakken met de Mission E. Er komt niet één duur topmodel van de Mission E op de markt, maar het merk lanceert vermoedelijk diverse varianten van de volledige elektrische auto.

Net als de Tesla Model S krijg je qua uiterlijk zo ongeveer dezelfde auto. Intern zijn er echter de nodige wijzigingen. Er wordt gesproken over een variant met 300 kW (400 pk), een variant met 400 kW (536 pk) en een variant met 500 kW (670 pk). Alle drie de versies komen met vierwielaandrijving. De mogelijkheid bestaat dat Porsche in een later stadium met een goedkopere achterwiel aangedreven Mission E komt, met 160 kW (215 pk).

De Duitsers zullen de Mission E plaatsen tussen de 911 en de Panamera. Qua ruimte in het interieur is de elektrische auto te vergelijken met de Panamera. Mede door de elektrische aandrijflijn is er binnenin meer ruimte voor passagiers. Het topmodel moet het leven van de Model S P100D zuur gaan maken. Qua prestaties zullen de twee erg aan elkaar gewaagd zijn. Een sprint naar de honderd in minder dan drie seconden en een top van 250 km/u. Op het circuit moet de Porsche echter het verschil gaan maken. Ik ben nu al benieuwd naar de tests. (via Automobilemag)

Ook interessant!

  • Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
    Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
  • Porsche Mission R: elektrisch en sexy
  • Volgende Porsche 718
    Volgende Porsche 718 krijgt het gewicht in het midden
  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, mission-e, Porsche

Vorig bericht: « Utrechtse traditie: meer dan 10 auto’s in de fik gestoken
Volgend bericht: Nieuwe namen voor Volkswagen ID-lijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. MoeWat zegt

    29 december 2017 om 10:04

    En binnenkort of je hebt ze al, ga je lang de tuning boer en laat hem “chippen” naar de snelste variant. Voor het geval dat je de goedkoopste koopt.

    Login om te reageren
    • fanboy zegt

      29 december 2017 om 10:10

      @moewat: Die kans zit er dik in. Bij de Model S hebben ze ook maar 1 motorvariant voor de Performance varianten. Soms wordt ie al gratis sneller met een software update.
      En als je dan nog geen ludicrous mode hebt, kun je dat alsnog laten doen door er simpelweg een grotere zekering in te zetten.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 december 2017 om 10:27

        @fanboy: dat van die zekering lijkt me nonsens. Een zekering smelt door als de stroom te groot wordt, een grotere zekering maakt een grotere stroom mogelijk maar dan zou de wagen voorheen stilvallen als je vol gas gaf.

        Login om te reageren
        • fanboy zegt

          29 december 2017 om 10:36

          @mashell: Zie deze link waarin het kort beschreven wordt:
          https://www.theverge.com/2016/3/24/11297156/tesla-ludicrous-mode-upgrade-p90d

          Blijkbaar wordt ook nog het contactpunt van de accu pack van beter materiaal voorzien.

          Login om te reageren
        • hehe zegt

          29 december 2017 om 15:42

          @mashell: de Ludicrous zekering smelt niet, maar is computergestuurd. Wordt de stroom te groot, dan onderbreekt die de stroomkring pyrokinetisch.
          Daardoor kan is er veel minder marge nodig, dan bij een conventionele smelt zekering (zoals een niet Ludicrous Tesla), daar moet je altijd rekening houden dat bij langdurig intensieve belasting, na vele jaren de zekering nog niet mag smelten.

          Login om te reageren
      • Edge zegt

        29 december 2017 om 10:38

        @fanboy: Niet alleen het vermogen wordt softwarematig geknepen. Ook de range wordt in een aantal gevallen gewoon met een paar regeltjes code beperkt. Dat zag je wel toen die orkaandreiging in de VS was en Elon eventjes tijdelijk meer range ter beschikking stelde aan Tesla-eigenaren in het gebied waar ze moesten evacueren.

        Login om te reageren
        • amg65 zegt

          29 december 2017 om 12:13

          @Edge: Dat was alleen zo met de software gelimiteerde 60 kWh modellen die een 75kWh battery pack hadden. De 75kWh pack kon tegen een meerprijs worden ‘geunlocked’. Dit werd dus tijdelijk vrijgegeven. Zoals jij het stelt, lijkt het net of elke Tesla verder kan.

          Login om te reageren
    • battyar zegt

      31 december 2017 om 12:21

      @moewat: Wat heb je aan een auto die 3sec. nodig heeft om op te trekken als je een uur moet wachten om hem op te laden en je max. 130km/h mag rijden?

      Login om te reageren
  2. 2wheeler zegt

    29 december 2017 om 10:05

    Ik vind het een ontzettend mooie wagen! Ben benieuwd wat voor prijs ze er aan gaan hangen.

    Login om te reageren
    • amg65 zegt

      29 december 2017 om 10:37

      @2wheeler: https://electrek.co/2017/12/28/porsche-mission-e-price-performance/

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        29 december 2017 om 10:45

        @amg65: dank! Mooie vanaf prijs.

        Login om te reageren
    • pramm zegt

      29 december 2017 om 20:06

      @2wheeler: vond hem als concept prachtig. Maar helaas worden alle bijzonder details er in de productie versie langzaam afgehaald.
      https://want.nl/wp-content/uploads/2017/10/porscheMissionE5.jpg

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        29 december 2017 om 20:18

        @pramm: hmm… lijkt zo inderdaad meer op aan traditionele Porker… ook mooi, maar het had wat futuristischer gemogen..

        Login om te reageren
  3. fanboy zegt

    29 december 2017 om 10:07

    Nou, ik ben benieuwd of ze 6 jaar na de intro van de Model S met iets beters kunnen komen. Waarschijnlijk is de auto wel beter afgewerkt dan een Tesla, maar ik ben benieuwd of hij uberhaupt betere specs heeft. En goedkoper zal hij ook wel niet zijn.

    Ik vind het leuk dat ze er een circuit bak van willen maken (hiervoor hoef je “alleen maar” extra koeling toe te voegen)
    Maar ik zie liever een Duits antwoord wat betaalbaarder en/of beter is dan de Model S of straks de Model 3.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      29 december 2017 om 10:30

      @fanboy: Ik ben benieuwd hoeveel de merknaam gaat uitmaken. Als ze, zoals je stelt, met dezelfde specs komen voor een vergelijkbare prijs ben ik benieuwd of men dan voor de Porsche gaat of niet. Daar komt het stukje merkbeleving om de bocht. Nou is dat bij Porsche vrij hoog maar bij Tesla ook. Ik denk dat de P wat mooier afgewerkt zal zijn, wellicht wat meer optie/personalisatiemogelijkheden hebben, een uitgebreid dealernetwerk hebben ze en dan nog de naam en heritage etc. Tesla heeft inmiddels een trouwe schare fans, supercharger netwerk etc. Wordt interessant om te zien wat er nou gaat gebeuren.

      Login om te reageren
      • nikilaudaferrari zegt

        29 december 2017 om 10:48

        @E34M5Touring: Vergeten jullie niet het supercharger network van Tesla? Waar ga je je schitterende Porker opladen als je op vakantie wilt? En hoe lang gaat dat dan duren? Volgens mij heeft Tesla daar een enorme voorsprong…

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          29 december 2017 om 12:04

          @nikilaudaferrari: Lees de laatste zin van mn comment anders ff door.

          Login om te reageren
      • fanboy zegt

        29 december 2017 om 10:59

        @e34m5touring: Ik denk dat merkbeleving idd meespeelt maar bij allebei al hoog is. Deels niet alleen merkbeleving, je kunt je voorstellen dat de Porsche iets beter in elkaar is gezet.

        Maar het is een beetje triest dat ze 6 jaar later niet met beter specs komen. Behalve meer koeling, zodat je langer door kan raggen (alleen belangrijk op het circuit)

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          29 december 2017 om 12:05

          @fanboy: Nou ja goed, laten we eerst ff afwachten waar ze mee komen. Kan best zijn dat P niet het achterste van de tong laat zien. Maar goed, interessant wordt het zeker.

          Login om te reageren
        • audirijder zegt

          29 december 2017 om 13:52

          @fanboy: ook voor op de autobahn.. als je langdurig (15-20min) hard rijdt en voluit accelereert knijpt tesla het vermogen als een malle.

          Login om te reageren
          • fanboy zegt

            29 december 2017 om 14:22

            @audirijder: Ja dat is eenzelfde soort belasting. Allemaal een kwestie van koeling die minder groot hoeft te zijn dan bij een normale auto.

            Als Porsche dat doet is dat mooi, maar het biedt niet heel veel meerwaarde voor de meeste mensen.

            Ook bij een Porsche zal het rijbereik bij 200+ hard achteruit gaan. En geen snellaad netwerk zoals Tesla.
            Voorlopig lopen ze dus nog achter.

            Login om te reageren
  4. kempenaer zegt

    29 december 2017 om 10:11

    Ik hoop vooral dat ze het verschil gaan maken op het vlak van bouwkwaliteit want tesla’s zijn wat dat betreft echt dramatisch slecht.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      29 december 2017 om 11:32

      @kempenaer: Onderbouw eens? Ben oprechte benieuwd want hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over kwaliteit. Echt amper onderhoud en/of panne.

      Login om te reageren
  5. neleev zegt

    29 december 2017 om 10:12

    Het mooie van al die e-auto’s is dat ze alle opties hebben. Afhankelijk van je “pakket” worden ze geactiveerd of niet. Zal niet lang duren of er zullen shabby bedrijven zijn die de opties voor jou kunnen activeren lijkt me.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 december 2017 om 10:29

      @neleev: een grotere accupakket activeren gaat natuurlijk niet zomaar. Tunen zal een stuk moeilijker gaan en duurder worden dan bij een verbrandingsmotor. Daar plaats een andere calibratie en je hebt meer vermogen (maar ook minder duurzaamheid en slechtere performance in moeilijke klimaatomstandigheden).

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      29 december 2017 om 12:41

      @neleev: Leuk en aardig, maar reken er maar op dat je dan in de knoei komt met je garantie. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een Porsche of Tesla nog schappelijk gaat doen als jij komt aanrijden met een auto waar Beun de Haas een paar extra regels code heeft toegevoegd.

      Login om te reageren
  6. amg65 zegt

    29 december 2017 om 10:33

    “Intern zijn er echter de nodige wijzigingen” nou wat dan?

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    29 december 2017 om 10:45

    Ik ben heel erg benieuwd hoe dit ding het gaat doen op de markt. En wat de gevolgen zijn voor Tesla.

    Wel vind ik de Mission E een stuk mooier dan een Model S.

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      29 december 2017 om 20:09

      @viezefreddyw: als concept zeker. Ben benieuwd wat er over blijft. Want hier toch wel een stuk minder fraai.

      https://want.nl/wp-content/uploads/2017/10/porscheMissionE5.jpg

      Overigens over de opmerking over de binnenmaten van de auto van Autoblog. De Tesla model s is qua afmeting ongeveer net zo groot als de Panamera. De mission e als concept was een flink stuk korter en smaller. Het lijkt er op dat het een 4 zitter gaat worden. Hoe kan deze auto dan van binnen net zo groot blijven als de Tesla model s.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        29 december 2017 om 21:44

        @pramm: Nja ik moet zeggen dat ik hem op die foto nog best redelijk vind. Haal alle tape of camouflage eraf, geef het ding een kleurtje en dan kan het denk ik wel een mooie auto zijn.

        Login om te reageren
  8. trolle zegt

    29 december 2017 om 10:45

    Electro rommel eruit, ruf v8 erin. Voila een porsche die er deftig uitziet en er anders uit ziet dan de rest van hun gamma. Is da nu echt zo moeilijk?

    Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    29 december 2017 om 11:11

    Ik snap wel dat jullie als petrolheads op de redactie niet zitten te wachten om proef te rijden met dit soort elektromeuk.

    Ik wil mij wel opofferen en voor jullie een rondje sturen met de elektro-porsche.

    Login om te reageren
  10. imarinos zegt

    29 december 2017 om 15:20

    Even knuppel in het hoenderhok… als liefhebber wil je toch eigenlijk niet dat deze Porsche een succes wordt.

    Dan gaat toch de charme van het merk af. Ik word nu blij als ik een mooie Porsche zie rijden. Als straks iedere taxi op Schiphol een Porsche is dan gaat voor mij toch de glans van het merk af.

    Of ben ik de enige die er zo over denkt?!

    Login om te reageren
    • enrique zegt

      29 december 2017 om 16:21

      @imarinos: Je zult vast niet de enige zijn die er zo over denkt maar het is wel voor de korte termijn vrees ik.

      We moeten met z’n allen nu eenmaal deze kant op, dan kun je er maar beter het beste van maken…

      Login om te reageren
  11. frank2b zegt

    29 december 2017 om 17:02

    In elk geval zullen bij de Porsche de deuren wel sluiten. En de panelgaps netjes evenwijdig lopen. De elektromotoren niet stukgaan. De deurklink geen krassen in het deurglas veroorzaken. De chassis niet ratelen. De stuurstangen niet tikken.

    Anyways, het kon wel eens een interessante tijd worden op e-automotive gebied de komende jaren.

    Login om te reageren
  12. lebeaunl zegt

    29 december 2017 om 18:57

    Eindelijk een auto waar ik weer reikhalzend naar uitkijk. Zou zomaar een volgende auto kunnen zijn. #curious

    Login om te reageren
  13. dwfc zegt

    29 december 2017 om 19:45

    Heren, blijkbaar zijn jullie weinig op de hoogte wat er komen gaat.
    Autofabrikanten worden elektriciteitsleveranciers en gaan daar ook een graantje winst op nemen!
    Lees even aandachtig!
    http://www.autofans.be/nieuws/officieel/38332-ford-bmw-mercedes-audi-vw-en-porsche-slaan-handen-elkaar-voor-europees

    Login om te reageren
    • pramm zegt

      29 december 2017 om 20:15

      @dwfc: een joint venture om laadpalen te plaatsen is wel wat anders dan een energieleverancier. Ze leveren geen energie, ze bieden je een stopcontact.

      Overigens, de laatste zin in het artikel plaatst alles wel direct in perspectief. BMW, VAG, Mercedes en Ford gaan gezamenlijk (met nog een flinke subsidie vanuit de EU) laadpalen plaatsen. Dat is 2 jaar geleden al aangekondigd, en dat zou snel gaan gebeuren. Tot op heden staat de score op… Nihil en het doel is in 2020 in totaal zelf 400 snellaadpunten.

      “En o ja, even ter vergelijking; Sinds oktober 2017 heeft Tesla 348 snellaadstations in Europa, goed voor ruwweg 2.400 stekkerpunten. Waardoor de joint venture een best braaf doel voorop stelt tegen 2020.”

      Tesla knalt er in de EU jaarlijks royaal meer dan 400 uit de grond. In de afgelopen paar maanden in Nederland alleen al weer een 30 tal snelladers.

      Dus om nu te zeggen dat deze merken elektrisch rijden serieus nemen. Dat is pas wanneer de zouden zeggen in 2020 hebben we 4.000 snelladers staan in de EU.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North