• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche vindt Chinese vrouwen belangrijker dan petrolheads

Auteur: hayte, gepost 1 juni 2020 om 17:56 – 20 Reacties

Zijkant van rode Porsche 718 Boxster T die een dertigjarige Chinese vrouw wel zou willen hebben.

Die viercilinder in de 718 Boxster en Cayman was helemaal geen stom idee, aldus Porsche.

Het wordt gezien als het grootste minpunt van de 718 Boxster en Cayman: de viercilinder motor. Hoe potent die motor ook is, het geluid is gewoon een stuk minder dan bij de zescilinder boxer van de vorige generatie. En volgens de meeste autoliefhebbers is het geluid van je (cabrio) sportauto een vrij belangrijk onderdeel van de ervaring. Inmiddels heeft Porsche dat probleem natuurlijk opgelost, door een nieuwe zescilinder in de GTS en de GT4 en Spyder te proppen. Je had dus kunnen concluderen dat Porsche die viercilinder zelf ook als een fout erkent, maar niets blijkt minder waar te zijn.

Tegenover het Australische Which Car zegt 718-baas Frank-Steffen Walliser namelijk dat die viercilinder alles behalve een fout was. Door die viercilinder zou deze generatie Boxster en Cayman de best verkochte generatie ooit zijn. Wegens belastingredenen werd de 718 door die viercilinder namelijk ineens beschikbaar voor de Chinese markt, die kennelijk als een gek voor de 2.0-liter viercilinder zijn gegaan.

Alhoewel, niet alle Chinezen. Volgens Walliser zijn het voornamelijk dertigjarige Chinese vrouwen die voor de Boxster gingen. Deze doelgroep ziet de Boxster schijnbaar als ‘cool’ aan, waardoor de cabrio daar een soort modeaccessoire is geworden. Een handtas met vier wielen. Dus als je een Chinese vrouw wil verleiden, moet je haar kennelijk een viercilinder Porsche Boxster in een kek kleurtje cadeau doen.

Schijnbaar waren die Chinese verkopen zo goed, dat ze konden compenseren voor de rest van de wereld. Elders ging het immers niet zo goed met die 718, juist door die viercilinder. Maar dat maakt voor Walliser niet uit. Hij blijft die motor verdedigen en claimt dat het de auto heeft helpen overleven. ‘Het waren goede zaken en er is geen vraag of dat wij hiermee verder moeten gaan’. Verwacht dus geen instap-718 met viercilinder: die dertigjarige Chinese vrouwen blijven belangrijk voor Porsche.

Tegelijkertijd beseft de topman bij Porsche dat de viercilinder bij de rest van de wereld niet zo denderend aansloeg. Daarom dat ze in de hogere modellen een zescilinder gebruiken. Kennelijk hoeft een dertigjarige Chinese vrouw dus niet per se een supersportieve Porsche Boxster te hebben. Walliser ziet nu dat die hogere modellen beter scoren in de rest van de wereld. Daarnaast hoopt hij dat die interesse nóg verder terugkomt.

De topman gaat tot slot ook kort in over de toekomst van de elektrisch aangedreven Porsche. Hij denkt dat Porsche een hele goede elektrische sportauto kan maken, maar dat hij (nog) niet een elektrische 911 gaat maken. Wat zou het dan wél kunnen zijn…?

Ook interessant!

  • toekomst Porsche 718
    Toekomst Porsche 718 bekendgemaakt
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

718, boxer, boxster, cayman, Porsche

Vorig bericht: « Alfa Romeo: onze sportieve auto’s zijn ook comfortabel!
Volgend bericht: Tesla met Autopilot doorboort gekantelde vrachtwagen »

Lees Interacties

Reacties

  1. spence zegt

    1 juni 2020 om 18:09

    Graag een zuinigere 3L turbo aub. Is ook fiscaal en stuk draaglijker.

    Login om te reageren
  2. none zegt

    1 juni 2020 om 18:25

    “Porsche vindt * belangrijker dan petrolheads” Dat is al zo sinds de introductie van de Cayenne.

    Login om te reageren
    • christian85 zegt

      1 juni 2020 om 18:34

      @none: Porsche vindt de grootste potentiële afzetmarkt het meest interessant, niet meer dan logisch toch?

      Login om te reageren
    • fejjie zegt

      1 juni 2020 om 18:41

      De cayenne zorgt er voor dat Porsche leuke dingen kan blijven maken zoals de 911R, de 935, …

      Login om te reageren
    • dracae zegt

      2 juni 2020 om 10:13

      Ik bekijk het zo: Fabrikanten als Porsche hebben een grote omzet nodig om ook de leuke snoepjes te kunnen maken.
      De Boxter kan overigens ook een snoepje zijn, maar wat mij betreft niet met een 2 liter 4 cilinder.
      Dus auto’s als de Cayenne , Bentayga of de wat mij betreft meestal niet Mercedes-waardige A klasse zijn allemaal OK. Het is goed dat ze er zijn, tenminste zolang de fabrikanten ook de echt leuke auto’s blijven maken.

      Kijk ook naar het recente bericht over de geweldige Alpine.. die misschien gaat verdwijnen omdat Renault het zich niet meer kan veroorloven..

      Login om te reageren
  3. dirkv zegt

    1 juni 2020 om 18:31

    Vandaag kwam ik bij het tankstation een zestiger tegen op een zelf gerestaureerde jaren 80 Puch, dat was pas een echte petrolhead.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      1 juni 2020 om 19:05

      @dirkv: hoog stuur?

      Login om te reageren
  4. arhanso zegt

    1 juni 2020 om 18:56

    De Boxter is natuurlijk ook de Girl-car van Porsche.

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      2 juni 2020 om 10:15

      In de juiste uitvoering is her misschien wel Porsches beste…

      Login om te reageren
      • arhanso zegt

        2 juni 2020 om 21:39

        Zou kunnen. Je bedoelt leuke accentjes en kleurtjes dito tasje… Beste chick-car ever.

        https://youtu.be/BDvPeBGFVZw

        Login om te reageren
    • louise zegt

      2 juni 2020 om 13:55

      @arhanso: Haha dat is echt onzin! ;)

      Login om te reageren
  5. ericd zegt

    1 juni 2020 om 19:32

    Het is überhaupt geen slecht idee, de 2.0 4 cil. boxer. Dat gezeur ook van journalisten die mekaar napapegaaien, maar dat ding zelf nooit nieuw zullen kunnen veroorloven. Tuurlijk het geluid van de 6 cil. is onovertroffen, maar voor een bult minder geld toch de dynamic abilities kunnen hebben van de Cayman / Boxster, is zonder meer lekker te noemen.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    1 juni 2020 om 20:01

    Chinese meisjes staan dan ook snel een treetje of 7 boven petrolheads op de maatschappelijke ladder ..

    Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      1 juni 2020 om 20:25

      @lincoln: zo groot zijn ze niet hoor. Nooit 1 gezien??

      Login om te reageren
  7. mark997gt3 zegt

    1 juni 2020 om 22:05

    https://youtu.be/sYDS6P6rRiY

    Die 4 cilinder 718 GTS doet het zo slecht nog niet!

    Login om te reageren
    • bout zegt

      2 juni 2020 om 10:25

      @mark997gt3: GTS is toch een 6 cilinder?

      Login om te reageren
      • mark997gt3 zegt

        2 juni 2020 om 11:28

        @bout: De 718 GTS was een viercilinder 2.5L. Sinds dit model jaar weer een 6 cilinder met inhoud van 4.0L.

        Login om te reageren
        • onlyporscheman zegt

          2 juni 2020 om 14:33

          @mark997gt3: ja enkel in handbak helaas, had graag pdk.

          Login om te reageren
  8. SummerSky zegt

    1 juni 2020 om 22:21

    Porsche moet natuurlijk globaal denken. We hebben met de Cayman/Boxster gewoon pech gehad en verloren van de Chinese belastingregels. Maar toch ellendig.

    Login om te reageren
  9. cossiekiller zegt

    3 juni 2020 om 09:15

    Zolang de Europese vrouwen nu maar geen Chinese cabrio’s beginnen te kopen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North