• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Peugeot 508 PSE met 360 pk bekend!

Auteur: willeme, gepost 14 januari 2021 om 15:00 – 34 Reacties

Prijs Peugeot 508 PSE

We hebben de prijs van de Peugeot 508 PSE voor je!

Er zijn soms van die auto’s waar wij als petrolheads heel erg naar uitkijken. Uiteraard zijn dat de snellere, duurdere en prestigieuzere modellen. Nu is de prestige niet zo relevant, als het goed van zijn plek komt en leuk stuurt is het al goed.

Mede daarom keken we enorm uit naar de Toyota GR Yaris, Volkswagen Golf GTI Clubsport en Alpine A110S, bijvoorbeeld. Ook de Peugeot 508 PSE is zo’n auto. De snelle Peugeot wordt gebouwd door de dames en heren die ook verantwoordelijk waren voor de Peugeots 208 GTI by Peugeot Sport, 308 GTI Performance en RCZ-R. Alledrie zijn dat buitengewoon geslaagde rijdersauto’s.

Prijs Peugeot 508 PSE

Specificaties 508 PSE

Voor wie het uitgebreide 508 PSE-artikel heeft gemist, een korte samenvatting. Het is het topmodel van de 508-reeks en simpelweg het snelste serieproductie-model van Peugeot. De auto heeft drie motoren: een 1.6 liter viercilinder met turbo (met 200 pk), een elektromotor op de vooras (110) én een elektromotor op de achteras (met 113 pk). Het systeemvermogen is 360 pk en het systeemkoppel is 520 Nm. Van 0-100 km/u sprinten duurt 5,2 seconden, de topsnelheid is begrensd op 250 km/u.

  • Prijs Peugeot 508 PSE
  • Prijs Peugeot 508 PSE

Prijs Peugeot 508 PSE

Dan zullen we je niet langer in spanning houden. Want wat is nu de prijs van de ideale auto voor Daniel Morales en Emillien Coutant-Kerbalec? De prijs van de Peugeot 508 PSE bedraagt 70.700 euro. Voor dat geld heb je de Berline. De PSE wordt ook als SW geleverd, de prijs voor die uitvoering is 72.300 euro.

Prijs Peugeot 508 PSE

Standaarduitrusting

Bij de prijs van de Peugeot 508 PSE zit een hoop standaard inbegrepen. Zo is bijvoorbeeld metallic lak standaard. Ook uitgebreide 3D-navi, Drive Assist, Active Suspension Control, Night Vision, Focal hifi-systeem, elektrische sportkuipen, Park Assist en nog een hoop gadgets zitten er allemaal standaard op. Sterker nog, er zijn maar een paar opties mogelijk. De speciale lakken Noir Perla (900 euro) of Blanc Nacré (1.050 euro), panoramadak (1.300 euro) en een on-board charger (300 euro) zijn de enige opties die mogelijk zijn.

  • Prijs Peugeot 508 PSE
  • Prijs Peugeot 508 PSE

Prijzen concurrentie Peugeot 508 PSE:

Nu de prijs van de Peugeot 508 PSE bekend is gemaakt, kijken we meteen even naar de concurrentie. We kijken even naar snelle stekker-sedans. Qua prestaties is de Peugeot de BMW en Mercedes met gemak de baas. Ook de uitrusting is beter voor elkaar in de Fransoos. De lage prijs van de Mercedes is nog die van vorig jaar (op dit moment staat de C niet in de configurator).

  • Mercedes-Benz C300e Business Solution AMG
  • BMW 330e M-Sport
  • Tesla Model 3 Performance
  • Volvo S60 T8 Polestar Engineered
  • Prijs Peugeot 508 PSE

De meest directe concurrent voor de 508 PSE is zonder meer de Volvo S60 T8 Polestar Engineered. Die heeft iets meer vermogen en koppel, maar is begrensd op 180 km/u. Ook voorzien van een stekker is de Tesla Model 3 Performance, die qua prestaties gehakt maakt van zijn concurrenten.

  • BMW 330e M Sport (G20) (€ 61.390,07)
  • Mercedes-Benz C300e Business Solution AMG (€ 52.295)
  • Volvo S60 T8 Polestar Engineered (€ 63.995)
  • Tesla Model 3 Performance (€ 64.580)
  • Peugeot 508 PSE (€ 70.700)
  • Prijs Peugeot 508 PSE
  • Prijs Peugeot 508 PSE
  • Prijs Peugeot 508 PSE
  • Prijs Peugeot 508 PSE
  • Prijs Peugeot 508 PSE
  • Prijs Peugeot 508 PSE

Conclusie

De prijzen van de Peugeot 508 PSE zijn niet mals in vergelijking met de concurrentie. Wel moeten we erbij aantekenen dat de 508 helemaal door zijn assen zakt van de uitrusting. Met name de BMW en Mercedes-Benz zijn best wel kaal uitgerust. Bij de Tesla zijn er nauwelijks opties mogelijk om ‘m naar wens aan te kleden. Wat dat betreft lijkt de S60 Polestar Engineered de grootste concurrent. We verheugen ons nu al op de rijtest!

Ook interessant!

  • Peugeot 508 PSE rijtest en video
  • Prijs Peugeot 508 PSE
    Video - Peugeot 508 PSE vs BMW M2 is verrassend spannend
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

508, 508-sw, geld, HYbrid4, Hybride, Peugeot, peugeot-sport, plug-in, Prijzen, PSE

Vorig bericht: « Video: bestuurder én passagier slapen in rijdende Tesla
Volgend bericht: Mercedes A250e duurtester – afscheid en conclusie »

Lees Interacties

Reacties

  1. pier zegt

    14 januari 2021 om 15:24

    Poeh, 70k is veel geld. Maar de prestaties en uitrusting zijn er ook naar. Toffe auto maar ben bang dat ze in NL weinig verkocht gaan worden.

    Login om te reageren
  2. 87tb zegt

    14 januari 2021 om 15:37

    Erg forse prijs, gaat dus niet verkopen. Niemand is zo gek om dit te doen als je ook een behoorlijk complete C klasse voor hetzelfde geld kunt krijgen, die niet gaat afschrijven als een malle.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 januari 2021 om 17:31

      Is er überhaupt iemand die dit koopt, afgezien van leasemaatschappijen?

      Login om te reageren
    • saxoke zegt

      14 januari 2021 om 17:57

      @87tb: hahahhaa een C klasse die niet afschrijft…. Die dingen schrijven in % even veel af…. Nadeel daarbij gaat zijn dat de Peugeot waarschijnlijk in geld iets meer zal afschrijven

      Login om te reageren
  3. ghost zegt

    14 januari 2021 om 15:38

    Ik zou sowieso voor de merry gaan, persoonlijk mooist uit het rijtje. Had verwacht dat de Peugeot toch het goedkoopst zou zijn ergens, zeker niet het duurste.

    Login om te reageren
    • mercs zegt

      14 januari 2021 om 16:17

      Jij gaat voor de merry? Ben je hengstig?

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        15 januari 2021 om 08:32

        @mercs: altijd 👍🏼😂

        Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      15 januari 2021 om 00:28

      @ghost: als je dezelfde bellen en toeters op de “premium” auto’s zet, zal je beter kunnen vergelijken. Denk dat je dan een ander beeld krijgt.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        15 januari 2021 om 08:33

        @davelepeef: we kijken hier toch naar een vanafprijs?

        Login om te reageren
      • renskuhh zegt

        15 januari 2021 om 08:49

        @davelepeef: Een bomvolle c300e kost minder/ongeveer hetzelfde dan/als de Peugeot. Dan is het niet echt een wedstrijd tussen die 2

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          15 januari 2021 om 10:27

          @renskuhh: @ghost: ja, maar ik had die veel kariger verwacht. Deze Peug is immers zo’n beetje de AMG van Mercedes, had ’t gaat tussen de C en de Peug te klein geacht om ze vergelijkbaar op te tuigen. Maar dat valt reuze mee!

          Login om te reageren
  4. 87tb zegt

    14 januari 2021 om 15:47

    Met zo’n prijskaartje gaat niemand in NL er eentje kopen. Voor 70k heb je ook een behoorlijk complete C klasse, en die schrijft niet als een idoot af.

    Login om te reageren
  5. mercs zegt

    14 januari 2021 om 16:16

    Prijs is te hoog. Die hoge hokken van psa (of hoe ze ook heten tegenwoordig) met 300pk zijn goedkoper.

    Waarom Peugeot?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      14 januari 2021 om 16:50

      @mercs: waarschijnlijk omdat de Peugeot een compleet ontwikkelde sportsedan is. De BMW en Mercedes zijn kale sedans een met plug-in aandrijving en een sportpakketje.

      Zie de Peugeot 508 PSE meer als een C43 AMG of M340i concurrent.

      Login om te reageren
      • mpgc zegt

        14 januari 2021 om 18:19

        @willeme: maar zou je deze Peugeot ooit als serieus alternatief voor de M340i of AMG C43?

        Login om te reageren
  6. El-Loco zegt

    14 januari 2021 om 16:21

    Kost een beetje meer vooraf, is een heel beetje minder waard na 3 jaar. Om dit te kopen moet je helemaal leip zijn van Peugeot

    Login om te reageren
  7. RiKe zegt

    14 januari 2021 om 16:53

    70.000 euro voor een Peugeot. Als ze er al 1 op een Nederlands kenteken krijgen zonder dat het een auto van de dealer is dan is het al zeer bijzonder. Krankzinnige prijs dankzij krankzinnige belasting

    Login om te reageren
  8. jcwminif56 zegt

    14 januari 2021 om 17:00

    Hele gave auto, zeker als SW uitvoering lijkt me dit een ideale reis auto.

    Login om te reageren
  9. ericc zegt

    14 januari 2021 om 17:03

    70 000€ voor een 1.6? Voor die prijs koop ik wel iets anders.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2021 om 17:20

    Heel gaaf ding, maar zal in Nederland helaas slecht verkopen. Wellicht over een poosje importeren? En nu maar hopen dat deze ook in een nieuwe Taxi film komt.

    Login om te reageren
  11. dirkv zegt

    14 januari 2021 om 17:40

    Mooie wagen!
    Wel aardig aan de prijs als ik zijn “premium” Duitse broeders zie.

    Login om te reageren
  12. 993carrera4s zegt

    14 januari 2021 om 17:48

    Afschrijving gaat zeer doen. Zal daarom geen hit worden. Wel een gave auto, weer eens wat anders dan het Duitse geweld.

    Login om te reageren
  13. mpgc zegt

    14 januari 2021 om 18:17

    Als ik het lijstje concurrenten zie, zie ik het somber in voor de Peugeot. Ik zou de Peugeot in dit lijstje onderaan plaatsen. Nog afgezien van de prijs.

    Login om te reageren
  14. arta zegt

    14 januari 2021 om 18:20

    Altijd de Tesla! Sneller en een stuk goedkoper om te rijden.

    Login om te reageren
    • bbfix zegt

      14 januari 2021 om 21:57

      @arta: gelukkig kiest niet iedereen op basis van deze argumenten zijn nieuwe waggie… ik in ieder geval niet. Mss ook omdat ik Tesla en het verhaal er achter gewoon niks vind..

      Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      15 januari 2021 om 09:21

      @arta: never de Tesla. Dat is geen hybride, niet als station verkrijgbaar en als ik er mee naar zuid Spanje of Portugal wil kost me dat een dag extra rijden. Daarbij al die problemen die er mee zijn en dan rijd je ook nog is in t lelijkste eentje van de klas. Enjoy your Tesla

      Login om te reageren
  15. piebepost zegt

    14 januari 2021 om 18:38

    “Die heeft iets meer vermogen” Niet minder dan 45 paardjes, om precies te zijn. Lijkt mij niet “iets meer”.

    Wel een gave wagen. Ben alleen bang dat de Nederlandse dealers hier niet hun slag mee zullen slaan. Zeker gezien de Volvo ook bomvol zit, voor toch flink minder.

    Login om te reageren
  16. 1000bochten zegt

    14 januari 2021 om 19:01

    Als ik terugkijk naar de voorlopers op dit gebied, dan zijn dat dus snelle plug-in hybrides: de Volvo V60 D6 en Mercedes-Benz C350e. Die waren in 2015 allemaal vrij dik uitgerust en kostten toen rond de 70k. Prestaties tegen de 300pk en rond de 6 seconden naar 100. Niet als sportauto ontwikkeld, wel snel en ook dik uitgerust. Afschrijving in 5 jaar en zo’n 100.000 km is ongeveer 50.000 euro want je koopt ze nu voor rond de 20.000 euro. Die Peugeot zal echt niet heel veel meer gaan afschrijven. Wel is het nadeel dat hij niet wordt geholpen door het fiscaal gunstige beleid dat de V60 en C-klasse destijds wel hadden. Grote concurrent nu is nog steeds de volledig elektrische auto die weinig bijtelling geniet, zoals de Tesla Model 3.

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      14 januari 2021 om 23:23

      @1000bochten Franse auto’s schrijven meer af dan de Duitse auto’s, tenminste hier in Nederland. Als zo’n ding straks 5 jaar oud is en 200dkm heeft gelopen, dan kost ie geen drol meer.

      Login om te reageren
  17. soes750 zegt

    14 januari 2021 om 22:10

    Ik voel een nieuw deel van de “Taxi” reeks aankomen.

    Login om te reageren
  18. Ot92 zegt

    14 januari 2021 om 23:21

    Leuke auto, met leuk vermogen, maar 70k voor een Peugeot.. Dan neem ik nog liever de Bmw 330e met minder vermogen.

    Login om te reageren
  19. paulsurfing zegt

    15 januari 2021 om 08:36

    Volvo T6 R design lijkt me mooiste optie maar die staat niet in het rijtje is er al vanaf 55.000 scheelt dus dik 15.000 en zit slechts 1500 bpm op plug in dus die prijzen worden door fabrikanten kunstmatig hoog gehouden

    Login om te reageren
  20. DoubleChevron zegt

    15 januari 2021 om 12:29

    Wat een oersaai gelul weer over afschrijving door velen hier. Die LP plaat is inmiddels grijsgespeeld maar moet altijd weer uit de kast komen bij een excentrieke Fransoos.

    Dit is een auto die je koopt for life, niet om na twee jaar weer te verkopen, dat doe je een excentrieke fransoos sowieso niet aan. Maar dat begrijpen doorgeef-VAG rijders wellicht niet?

    Sowieso als afschrijving je koopargument is kun je net zo goed gaan fietsen. Voor petrolheads nooit begrepen wat afschrijving met je keuze voor een auto te maken kan hebben.

    Daarnaast denk ik dat deze auto veel verder uitgebalanceerd is. Ze zijn hier al twee jaar sinds de launch van de 508 mee aan het sleutelen. Het 1.6 blok is net als bij de 308 GTI uitgerust met veel versterkte onderdelen ten opzichte van het origineel THP blok. Peugeot geeft zelf aan dat dit de eerste hybride sport auto is van een generalist waarbij hetzelfde principe wordt gebruikt als bij de mclaren? electro en ic motors werken samen voor sportprestaties, niet voor c02 besparing en deugstickers.

    Benieuwd naar de review sowieso

    Login om te reageren
    • reetschild zegt

      16 januari 2021 om 02:02

      Zeer mee eens! Ik begin met sparen

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North