• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull zet Gasly toch weer flink onder druk

Auteur: jaapiyo, gepost 5 augustus 2019 om 21:59 – 41 Reacties

gastly


Kroniek van een aangekondigde demotie.

Er lijkt een verwisseling van rollen te hebben plaatsgevonden bij Red Bull Racing. Normaal gesproken zou je verwachten dat teambaas Christian Horner zijn coureurs het vertrouwen geeft en Berater Helmut Marko dat vertrouwen vervolgens tot op het bot afbreekt. Maar nadat Der Helmut onlangs juist uitsprak dat Gasly sowieso tot het einde van het jaar krijgt om zich te bewijzen, is het nu Horner die wat twijfels de wereld inzendt. Na afloop van wederom een moeizame race van PG10, maakt Horner namelijk de balans op:

It’s been a frustrating weekend for Pierre. The start wasn’t great, the first lap wasn’t great, and we shouldn’t be racing Saubers [lees: Alfa Romeos] and McLarens, we need him to be racing Ferraris and Mercedes.

In eerste instantie voegt Horner er nog aan toe dat het team er alles aan zal doen om Pierre in staat te stellen dit doel te bereiken. Maar wanneer hij keihard gevraagd wordt of Pierre nog wat kan doen om zijn zitje te redden, zegt Christian:

I think he really needs to take some time out during the summer break, reflect on the first half of the season and take the lessons from that into the second half of the year. It’s vital for us if we are to stand any chance of catching Ferrari that we have him finishing further ahead. Our intention is to leave him the car until the end of the year. But we desperately need to see him realising more of the potential of the car.

Horner realiseert zich achteraf ook dat Gasly Verstappen misschien wel de overwinning kostte gisteren. Scherpe geest heeft die man toch:

The problem is [Gasly] is not in the mix at all, so it’s not like if Lewis pitted he was going to come out behind him or anything like that.

Daarnaast zijn de matige performances van GAS ook funest voor het contructeurskampioenschap. Daarin staat Red Bull nu derde achter Ferrari (244 punten versus 288), terwijl Verstappen voor de twee coureurs van team rood staat:

Obviously not having two cars running at the front does hurt us, particularly in the constructors’ championship where we scored the same amount of points as Ferrari today on a track where we should have taken more out of them.

Dus…Pierre zal goed terug moeten komen na de vakantie. En tevens zal hij moeten hopen dat die vakantie voor hem niet onverwacht lang gaat duren.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen op Zandvoort
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Verstappen heeft de vleugel van Perez gestolen

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, Formule 1, Max Verstappen, Pierre Gasly, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Deze 8 funmobielen gingen de A1 citycarver voor
Volgend bericht: Zes maal RS: op welk Audi RS model wacht jij 2019? »

Lees Interacties

Reacties

  1. aadzor zegt

    5 augustus 2019 om 22:09

    Gewogen en te licht bevonden, helaas.

    Login om te reageren
    • sjonniedeluxe zegt

      6 augustus 2019 om 08:03

      @aadzor: dan moet de FIA ingrijpen. Na de race moeten ze niet voor niks op een weegschaal staan.

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    5 augustus 2019 om 22:12

    Ik mag toch hopen dat Gasly z’n tussentijdse functioneringsgesprek al heeft gehad, want als je dit soort uitspraken van je leidinggevende uit de pers moet vernemen, dan zou ik niet bepaald met een lekker gevoel op vakantie gaan.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    5 augustus 2019 om 22:17

    Horner die een Helmutje doet zo te horen..

    Login om te reageren
  4. smoked zegt

    5 augustus 2019 om 22:21

    Verwachte stoelendans (volgend raceseizoen): Gasly naar Toro Rosso, Albon of Kvyat naar Alfa Romeo ter vervanging van Räikkönen (pensioen), Vettel naar Red Bull, Bottas naar Ferrari en Ocon naast Hamilton.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      6 augustus 2019 om 07:54

      @smoked: Vettel naast Max? Ik vraag met mij af…

      Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      6 augustus 2019 om 07:56

      @smoked: De Fin rijdt sowieso nog volgend jaar. De jongens van TR gaan niet naar een ander team. Wellicht dat Kvyat en Gasly van zitje gaan wisselen. Maar we zullen het wel zien.

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      6 augustus 2019 om 09:12

      @smoked: denk dat Mercedes wel tevreden is van bottas. Wint soms een race en finisht vaan op podium. Is niet goed genoeg om Hamilton te plagen waardoor Hamilton volledig zen is en zich meer dan ooit mentaal ijzersterk kan focussen op zijn doel.

      Login om te reageren
    • FB_100001036415374 zegt

      6 augustus 2019 om 09:36

      @smoked: Raikkonen heeft een 2 jarig contract, dus die zit volgend jaar nog gewoon in de Sauber. Ik denk binnen de Red Bull familie dat Kvyat en Gasly gewisseld worden, want dat lijkt me de meest logische keus op het vlak van ervaring. Verder zie ik Bottas bij Merc blijven, Grosjean die vertrekt uit de F1 en vervangen wordt door Ocon en Kubica die ook bedankt wordt voor (niet) bewezen diensten.

      Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      6 augustus 2019 om 12:28

      @smoked: Bottas gaat sowieso niet naar Ferrari. Maar ik neem aan dat ze bij Mercedes voor volgend jaar voor Ocon kiezen. Bottas zal het heel lastig krijgen om dan een stoeltje te vinden. Misschien weer Williams waar Kubica exit gaat. Ik hoop dat Alonso nog ergens op duikt. Toch een topcoureur. Ferrari blijft volgend jaar in de zelfde samenstelling. Wel het laatste jaar van Vettel bij hen. Grote vraag is wie in de tweede RebBull komt. Ik denk Kvyat.

      Login om te reageren
    • HZW zegt

      6 augustus 2019 om 14:24

      @smoked: Gewoon Gasly inruilen voor Huldenberg, heeft Renault zijn franse rijder, en Red Bull een betere 2de rijder.

      Login om te reageren
  5. pomoek zegt

    5 augustus 2019 om 22:23

    Tja. Stiekem is het natuurlijk ook een beetje eigen schuld dikke bult RB?

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      6 augustus 2019 om 09:12

      @pomoek: hoe dat zo?

      Login om te reageren
      • FB_100001036415374 zegt

        6 augustus 2019 om 09:39

        @rhellema: Een onervaren knaap onmiddellijk in het topteam zetten na 1 seizoen, terwijl ze gewoon Sainz even hadden kunnen bellen. Dat zou een veel betere keus geweest zijn als je ziet wat hij nu met die Mclaren doet.

        Login om te reageren
  6. rollingstoned zegt

    5 augustus 2019 om 22:26

    Deze koe geeft wel oneindig veel melk lijkt het…

    Login om te reageren
  7. thomasthomas zegt

    5 augustus 2019 om 22:26

    Die jongen kan nu niets meer goed doen… volgende race alle ogen op hem en daarna volledig afgeserveerd.. maar ja dat is topsport.

    Login om te reageren
    • mrbakerfield83 zegt

      5 augustus 2019 om 23:21

      @thomasthomas: Hoezo? Als Gasly goede resultaten haalt dan zul je niemand horen klagen.

      Login om te reageren
  8. escortje zegt

    5 augustus 2019 om 22:28

    We kunnen kritisch zijn op RB, maar ze geven die gasten wel een kans en nemen daarmee een risico. Met Vettel en Verstappen pakte het goed uit, anderen niet. Ga vooral zo door RB en als Gasly het daar niet gaat redden komt hij vast ergens anders terecht, jongen kan best sturen.

    Login om te reageren
  9. bernoulli zegt

    5 augustus 2019 om 22:45

    Wat doet Stoffel momenteel?

    Login om te reageren
    • escortje zegt

      5 augustus 2019 om 22:51

      @bernoulli: Formule E

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        5 augustus 2019 om 23:50

        @escortje: dat begint las weer eind november. En Stoffel is nog nergens bevestigd.

        Login om te reageren
  10. harrie zegt

    5 augustus 2019 om 23:14

    Die is exit. Nou is Gasly altijd al een slow starter geweest, maar jij heeft tot nu toe echt niks laten zien wat ook maar een sprankje hoop geeft op zijn wederopstanding.
    Kvyat mag de tweede seizoenshelft helpen de tweede plek in het constructeurs kampioenschap veilig te stellen.

    Login om te reageren
  11. outlook zegt

    5 augustus 2019 om 23:34

    Ik vind het wel jammer. Aardige gast, geen kapsones en realistisch. Gewoon een sympathieke gast die je graag als je zwager wenst..
    Beide Trosso rijders ontlopen elkaar niet veel. Vrees dat ook zij niet mee kunnen met het niveau van Max. Ik hoop dat Gasly na zomer op niveau gaat komen…

    Login om te reageren
  12. mpgc zegt

    5 augustus 2019 om 23:34

    Gasly is misschien geen Max Verstappen, maar het is ook zeker geen pannekoek. Zijn probleem is dat de auto door Newey is ontworpen met Verstappen in het achterhoofd. Verstappen heeft vanaf het begin van het seizoen gezegd dat de balans van de auto in principe goed is. Gasly heeft een andere rijstijl en kan er minder goed mee overweg. Wil je als nieuwe coureur in een team dat men de auto (ook) meer in jouw richting ontwikkelt, moet je eerst iets laten zien. Soort Catch22 dus. Gasly is niet de eerste coureur van wie de carrière zo geknakt is en het zal ook zeker niet de laatste zijn. Je zou kunnen zeggen dat bijvoorbeeld Jos Verstappen bij Benetton het zelfde is overkomen.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      6 augustus 2019 om 00:25

      @mpgc: interessante vergelijking met Jos, die reed in z’n F1 debuutjaar idd naast een gigantisch Duits talent. Voor Pierre is dit niet het eerste jaar F1. Te vroeg voor een topteam rijden, is wel waar Jos z’n zoon graag voor wilde behoeden.

      Login om te reageren
    • adamdaga zegt

      6 augustus 2019 om 04:09

      @mpgc: Max reed voor t eerst in een RB en won. Gasly is na een half seizoen niet verder geraakt dan p4. Als pannenkoek ga je niet in F1 geraken maar de vraag is of hij een zitje bij RB waard is

      Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      6 augustus 2019 om 08:36

      @mpgc: jij snapt hem..

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      6 augustus 2019 om 09:51

      @mpgc: Er zijn volgens mij genoeg berichten over dat Schumi waarschijnlijk wel een paar onderdelen op die auto had zitten die Jos niet had. Overigens wist Jos af en toe goed voor de dag te komen met dat ding.
      Maar een groot verschil is dat ze vroeger geen simulatoren hadden. Je mocht af en toe testen en dat was t wel. Data-analyse was nog niet zo ver.
      Nu kan men in een simulator tot op het kleinste detail zien hoe een coureur rijdt. Als Gasley’s stijl echt kut is voor de RB, dan moet hij gewoon 2 weken in die simulator gaan zitten en zijn stijl zoveel mogelijk proberen aan te passen aan wat men denkt dat goed past bij de auto. (al lijkt het me stug dat ze dat nog niet gedaan hebben).
      Dus OF ze zien bij RB dat het goed kan komen en dat ie nu pech heeft, of het is eigenlijk gek dat Vergne of een andere Formula-E coureur nog niet ingevlogen is voor de 2e helft van t seizoen. Want zo heb je ook niks aan Gasly.

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        6 augustus 2019 om 12:34

        @gregorius: Het schijnt dat Buemi is benaderd. Alleen zijn neus voldoet niet meer aan de huidige regelementen.

        Login om te reageren
      • mpgc zegt

        6 augustus 2019 om 12:48

        @gregorius: je hebt gelijk hoor. Zowel mbt testen als de onderdelen (bij Benetton had men maar één auto met alle onderdelen en alle software). Mijn punt is ook niet om Verstappen Sr te vergelijken met Gasly. Dan doe je hem te kort. Jos was destijds (terecht) een bijna even grote sensatie als Max later. Wat ik bedoel is dat soms de omstandigheden verkeerd uitpakken waardoor ook (hele) goede coureurs slechter uit de verf komen dan ze verdienen en een roemloos einde kennen.

        Login om te reageren
  13. VeniVidiVici zegt

    6 augustus 2019 om 00:54

    Pfff… wat een lange adem hebben die kapiteins op dat RBR schip zeg. Ik had die Gasly allang medegedeeld, “Helaas jongen, voor Spa ga je vervangen worden door Kvyat. Je kost ons teveel dure constructeurspunten!”. Maar ja, zoals ze het nu doen kan Gasly ze achteraf in elk geval nooit verwijten dat hij geen kansen gekregen heeft bij RBR.

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      6 augustus 2019 om 07:50

      @venividivici: idd..maar ik denk dat Kvyat heeft gezegd niet terug te willen naar RBR… en Albon is wel goed, maar ook te jong en onervaren… Gasly heeft al maanden geluk, was allang gewipt als er een geschikte vervanger zou zijn…

      Login om te reageren
  14. donjunior zegt

    6 augustus 2019 om 06:08

    Conclusie: Van de overstap van RIC is niemand beter geworden, RIC niet, maar RB zeker niet en Renault.. tja. die eigenlijk ook niet.

    Login om te reageren
    • topcom zegt

      6 augustus 2019 om 08:12

      @donjunior: Nou RIC wel iet$$$ beter van geworden…

      Login om te reageren
      • n54coupe zegt

        6 augustus 2019 om 08:28

        @topcom: Ik vraag me af of dat inmiddels voor RIC nog voldoende is. 14e in Hongarije was niet iets waar hij echt blij mee was… En zo’n slecht salaris had hij bij RB ook niet.

        Login om te reageren
        • mark997gt3 zegt

          6 augustus 2019 om 12:34

          @n54coupe: nou…. rond 7 miljoen bij RB of rond 20 miljoen bij Renaults. Die blijft daar rustig teee jaar zitten. Dan gaat ie voor een ander team rijden!

          Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    6 augustus 2019 om 08:02

    Ben benieuwd of hij er na de zomer nog lang mag rijden….

    Login om te reageren
  16. FB_100001036415374 zegt

    6 augustus 2019 om 09:44

    Ik vond het eind vorig jaar al een slecht idee toen ze aankondigden dat Gasly langs Verstappen kwam te zitten. Waarom in godsnaam Sainz niet terughalen? Die heeft meerdere, niet onverdienstelijke, seizoenen achter de rug bij TR en heeft een jaartje mogen binnen kijken bij Renault. Nee, ze nemen de jonge knaap die amper ervaring heeft. Red Bull zou hem nu echt moeten vervangen willen ze nog 2e worden in het kampioenschap, iets wat van absoluut cruciaal belang is naar volgend seizoen toe kwa inkomsten. Ze willen natuurlijk geen gezichtsverlies lijden, maar soms moet je toch in de zure appel bijten.

    Login om te reageren
    • cthijs zegt

      7 augustus 2019 om 19:31

      @FB_100001036415374: saintz schijnt niet zo n prettig karakter te hebben,spaans he

      Login om te reageren
  17. subzero079 zegt

    6 augustus 2019 om 09:57

    Ik denk dat Bottas ipv Gasly perfect zou zijn voor RBR. Mercedes zal toch voor Ocon gaan kiezen.
    Helmut Marko zou liever Vettel terughalen, maar Vettel en Verstappen samen zal niet lang goed gaan denk ik. Die gaan elkaar teveel punten afsnoepen. Bottas is perfect, hij is snel maar verpest het altijd net waardoor Verstappen altijd er voor kan eindigen en voor de titel kan gaan.

    Login om te reageren
  18. terazino zegt

    6 augustus 2019 om 10:28

    Het lijkt wel dat hij, hoe meer ze hem onder druk zetten, meer en meer verkrampt. Gasly is klaar denk ik, dit komt hij niet te boven. Dat nu ook Horner voor zijn doen best bestraffend spreekt helpt niet mee, maar het is niet anders. Blijft de vraag wie die plek uiteindelijk in moet vullen. Kvyat zou een afgang zijn voor RB, Albon is te vers, Vettel gaat alleen maar ellende worden, Alonso zit niemand op te wachten, Sainz is al bevestigd bij Mc Laren (en heeft in het verleden zijn glazen ingegooid binnen de RB origanisatie)? Barrichello zou de beste bitch zijn denk ik, maar die is te oud.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North