• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Sport lanceert drie rappe Clio’s

Auteur: willeme, gepost 23 juni 2019 om 10:04 – 25 Reacties

Afbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’sAfbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’sAfbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’sAfbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’sAfbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’sAfbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’sAfbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’sAfbeelding Renault Sport lanceert drie rappe Clio’s

Renault Clio Renault Sport
Niet voor de aspirant coureur, maar de amateur- en professioneel coureur.

Dit weekend is erg belangrijk voor Renault Sport. Het Formule 1 circus bezoekt het circuit van Paul Ricard voor een heuse Grand Prix. Renault Sport zal aan de start verschijnen met Daniel Ricciardo en Nico Hülkenberg. Maar Renault Sport doet niet alleen aan Formule 1, maar aan alle vormen van autosport.

Vorig jaar al mochten de pk-fluisteraars uit Dieppe zich bezig houden met de vijfde generatie Clio. In dat jaar hebben ze deze getest op betrouwbaarheid, prestaties en kostenbeperking. Het resultaat is niet één, niet twee, maar drie Clio’s Renault Sport: de Clio Cup, Clio Rally en Clio RX.

Renault Clio R.S.

De basis van alledrie de competitie-Clio’s is de Clio RS Line. Het onderstel maakt gebruik van een pseudo-McPherson ophanging aan de voorkant en een H-as aan de achterkant. Het Franse Bos Suspension mocht de schokdempers leveren, die niet afstelbaar zijn. Dan de motor. Dat is in alle drie de gevallen een 1.3 TCe van Renault. Dankzij een flinke turbocompressor van de firma Garrett levert de viercilinder een gezonden 170 tot 180 pk, afhankelijk van de regelgeving. Dat is ook het geval met de maximum beschikbare hoeveelheid trekkracht: 280 tot 320 Nm.

Renault Clio R.S.

De snelle Clio is 4,05 meter lang, 1,99 meter breed en 1,40 meter hoog. De spoorbreedte aan de voorkant is 1,50 meter, achter is deze 1,49 meter. De wielbasis is met 2,58 krek eender. Het leeggewicht van de rappe Clio is een beetje afhankelijk per competitie. Schakelen gaat middels een sequentiële bak van Sadev. De koppeling komt bij de specialisten Sachs vandaan en tussen de voorwielen zit er een sperdifferentieel van ZF die de krachten verdeelt. Uiteraard zit er ook een rolkooi in.

Renault Clio R.S.

Alle drie de varianten zullen gebouwd worden in de fabriek van Renault Sport in Dieppe. Na de zomervakantie worden de auto’s getoond tijdens de betreffende autosportevenementen. Vanaf oktober 2019 zijn de rappe Clio’s te bestellen, zodat je in 2020 aan de start kan verschijnen.

Ook interessant!

  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn
  • Clio met TLC
    Maak jij van deze Clio met TLC een Collectable?
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

clio, clio-cup, Renault, renault-sport

Vorig bericht: « Special: Ford Thunderbird
Volgend bericht: Deze Viper met middenmotor is briljant »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw2coupeeigenaar zegt

    23 juni 2019 om 10:23

    Gave bakken hoor!

    Login om te reageren
  2. baklava zegt

    23 juni 2019 om 10:37

    Een 1.3 in een raceauto haha

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 juni 2019 om 10:50

      @baklava: Formule Ford heeft een 1.0. Gaat ook prima van zijn plaats ;-)

      https://www.autoblog.nl/nieuws/ecoboost-formule-ford-caterham-rijtest-en-video-67434

      Login om te reageren
    • gasskaas zegt

      23 juni 2019 om 10:51

      @baklava: ik moest echt huilen.

      Login om te reageren
    • langejohn zegt

      23 juni 2019 om 11:14

      @baklava: Alsof dat niet hard kan gaan. WRC en R5 rally auto’s hebben ook maar 1.6 turbo’s, maar die dingen gaan kneiterhard.

      Login om te reageren
    • raym zegt

      23 juni 2019 om 11:47

      @baklava: wat denk van 1.6 in een formule 1 auto.

      Login om te reageren
    • sudsprint zegt

      23 juni 2019 om 11:48

      @baklava: in een formule 1 auto zit een 1.6

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        23 juni 2019 om 12:33

        @sudsprint: daar gaat alleen Mercedes hard mee

        Login om te reageren
  3. duderuud zegt

    23 juni 2019 om 10:49

    Ok, even een vrouwelijke reactie: “Doe mij die zwarte maar!”

    Login om te reageren
  4. ukbob zegt

    23 juni 2019 om 11:13

    Serieuze vraag: wat doet een roof-scoop op een auto met de motor vóórin..?

    Login om te reageren
    • t1mothys zegt

      23 juni 2019 om 11:16

      @ukbob: vraag ik mij ook wel eens af. Is dit niet ter verkoeling voor het interieur van de auto ipv een zware airco die ook nog eens brandstof kost?

      Login om te reageren
    • techniekmeneer zegt

      23 juni 2019 om 11:20

      @ukbob: De bestuurder koelen.

      Login om te reageren
      • atrak zegt

        23 juni 2019 om 12:07

        -edit: nutteloze bijdrage-

        Login om te reageren
    • baklava zegt

      23 juni 2019 om 12:20

      @ukbob: net als de stickers zorgt dat voor 5pk extra

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 juni 2019 om 13:13

      @ukbob: Zo houdt de bestuurder het hoofd koel.

      Login om te reageren
    • mpgc zegt

      23 juni 2019 om 13:22

      @ukbob: bij een rally auto is dit om overdruk in de cabine te genereren. Komt er minder stof binnen

      Login om te reageren
  5. vetnek zegt

    23 juni 2019 om 11:30

    Dit maakt mij de pis niet lauw..

    Het zou mij leuker lijken als Renault het motorblok van de Mégane RS zou gebruiken, een beetje het Polo WRC idee van destijds.

    Login om te reageren
    • pcooperworks zegt

      23 juni 2019 om 12:02

      @vetnek: eens, ik ga de komende dagen lekker buiten zitten, dan warmt de pis tenminste nog een beetje op

      Login om te reageren
      • vetnek zegt

        23 juni 2019 om 12:06

        @pcooperworks: Smeer jezelf goed in ?

        Login om te reageren
    • antoombom2000 zegt

      23 juni 2019 om 12:41

      @vetnek: en dan achterin leggen.

      Login om te reageren
    • mpgc zegt

      23 juni 2019 om 13:24

      @vetnek: dan wordt het dus een dure auto om in te zetten tijdens cupraces en nationale rally’s. Door deze basis te kiezen blijven de kosten voor de gebruikers nog binnen de perken

      Login om te reageren
  6. KEV9 zegt

    23 juni 2019 om 13:11

    ik kan mij de tijd nog herinneren dat de nieuwe Opel Ascona uitkwam met voorwielaandrijving en de 1.6L motor had toen maar liefst 90pk NEGENTIG!! . vonden velen al genoeg :) en nu, een fiat 500 Abarth lacht hier al om :)

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      23 juni 2019 om 14:02

      @Soulmaster: auto’s zijn dan ook groter en zwaarder geworden, net als veel bestuurders ?

      Login om te reageren
  7. madridsta zegt

    23 juni 2019 om 15:56

    Precies zelfde motor wat in de nieuwe mercedes a klasse ligt dus.

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    23 juni 2019 om 23:26

    Mwah had nog net wat lekkerder gekund!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North