• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak je Clio R.S. nog meer hardcore

Auteur: willeme, gepost 6 december 2018 om 13:13 – 25 Reacties

Afbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcoreAfbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcoreAfbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcoreAfbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcoreAfbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcoreAfbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcoreAfbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcoreAfbeelding Maak je Clio R.S. nog meer hardcore

Renault Clio Renault Sport
Precies wat je moet willen, dit.

In de categorie Hot Hatches met net dat beetje meer, scoren de producten van Renault Sport erg hoog. In tegenstelling tot veel concurrenten zijn ze niet zo zeer sneller en of luxer, maar wel rauwer, scherper en temperamentvoller. Mede daardoor zijn ze nog meer geschikt voor het betere trackday-werk. Ga maar een keer naar de Nordschleife toe en je kan je vergapen aan tientallen Clio’s en Megane’s die door Renault Sport onder handen zijn genomen. Kortom, voor de liefhebber van hardcore hatchbacks is het goed dat Renault Sport er is.

Nu moeten we heel eerlijk zijn, met de eerste kennismaking met de Clio R.S. waren we niet direct overtuigd. Er waren behoorlijk wat concessies gedaan met de intrede van deze generatie en ten opzichte van zijn voorganger. De Clio R.S. was nu enkel leverbaar als vijfdeurs, met een 1.6 turbo motor en een automaat met dubbele koppeling. Dire items waar de puristische petrolhead niet blij van wordt. De heftigere Clio R.S. Trophy was een stap in de goede richting, maar in vergelijking met de Peugeot 208 bleef het toch een beetje knagen. De nieuwe Clio R.S. is goed, maar zou beter kunnen zijn.

Renualt Sport Performance Parts

Gelukkig komt Renault Sport ons tegemoet met het R.S. Performance label. Onder dit label worden twee soorten producten aangeboden. Extraatjes voor je R.S. om hem heftiger te maken of een range van accessoires waar ze Renault Sport op hebben geschreven. Daarom eerst even aandacht voor de ‘performance parts’ en ‘style parts’. Het gaat hier niet om een kunstoog ventieldop met logo of spatlappen.

Renault Sport Clio Performance Parts '19

Onder het kopje ‘style parts’ vallen de R.S. Performance bodykit, die geïnspireerd is op de Clio R.S. 16 Concept die helaas nooit in productie genomen werd. Renault Sport gaat 250 van deze bodykits vervaardigen, evenals de de ‘Turini’-velgen. Dan zijn er de ‘performance parts’. Dit zijn items die je verwacht bij producten van Porsche Motorsport, niet bij die van Franse middenklassers. Zo kun je de Clio R.S. upgraden met een koolstofvezel schaalstoel, sportuitlaat, remmenupgrade, strakker onderstel en verstevigingsbalk voor de veerpoten. Kies je al deze opties, dan kom je dus heel dicht in de buurt van de hardware die de Clio R.S. 16 uniek maakten. De onderdelen zijn online of bij de Renault Sport dealer te bestellen.

Ook interessant!

  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?
  • Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
    Niet eerder leverde een Renault Clio V6 zoveel geld op
  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn
  • Clio met TLC
    Maak jij van deze Clio met TLC een Collectable?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

carbon, clio, clio-rs, performance, Renault, renault-sport

Vorig bericht: « Dit moet je betalen voor de VW T-Cross
Volgend bericht: Volkswagen gaat afslanken en besparen »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    6 december 2018 om 13:16

    zie de meer pk optie nergens staan

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      6 december 2018 om 13:24

      @gove: daar lopen ze bij Renault altijd wat mee achter zoals je in de F1 kunt zien…

      Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      6 december 2018 om 13:55

      @gove: Renault heeft moeite met het leveren van extra PK’s, kijk maar naar de F1… ?

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        6 december 2018 om 19:52

        @rollingstoned: sorry voor de dubbelpost. De app deed ff gaar.

        Login om te reageren
    • rikrace zegt

      6 december 2018 om 14:02

      @gove: https://en.shop.renaultsport.com/RSperformance/

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      6 december 2018 om 14:39

      @gove: gewoon zelf naar een tuner gaan. Turbo, Intercooler, in en uitlaat en injectoren update. Dan haal je denk ik toch het beste resultaat?

      Login om te reageren
      • gove zegt

        6 december 2018 om 16:20

        @kennone: ja maar garantie is wel fijn, krijg je bij de tuningboer niet, of als je het wel krijgt is het alleen op electronica van hen, niet als de motor kaboem zegt

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          6 december 2018 om 20:42

          @gove: sommige geven gewoon garantie

          Login om te reageren
  2. janmetdelangeachternaam zegt

    6 december 2018 om 13:23

    Gelukkig zijn alle interieur panelen ook hartstikke licht door het gebruik van armoedig plastic

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      6 december 2018 om 13:30

      @janmetdelangeachternaam: Dat is een beetje de keuze die je moet maken. Geschikt voor het circuit met koolstofvezel stoelen of onderstuttend de inrit afglijden in je premium gebakje, terwijl je het plastic aait :-D.

      Login om te reageren
  3. Gulli zegt

    6 december 2018 om 13:33

    Een kunstoog ventieldop!? Mag ik die optie overslaan aub?

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    6 december 2018 om 13:50

    Ben eigenlijk meer benieuwd wat Renault gaat doen bij de opvolger van dit apparaat. Deze Clio R.S. heeft me nooit zo kunnen bekoren als alle andere R.S.’en van het merk. De handbak is toch wel een gemis denk ik.

    Bovenstaande is uiteraard wel tof allemaal, maar een Mégane R.S. moet vast ook haalbaar zijn als je de prijzen naast elkaar legt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 december 2018 om 14:15

      @viezefreddyw: En dan is die Megane ook nog eens vrij nieuw en die Clio al vrij oud.

      Login om te reageren
  5. rikrace zegt

    6 december 2018 om 14:01

    Hier de link naar de site, voor niet alleen de Clio IV RS, maar ook de Clio III RS, Mégane III en IV RS zijn er straks leuke hebbedingetjes te koop: https://en.shop.renaultsport.com/RSperformance/

    Login om te reageren
  6. tvr1974 zegt

    6 december 2018 om 14:14

    Ik hoop dat Ricciardo er blij mee is ;)

    Login om te reageren
  7. jupke zegt

    6 december 2018 om 14:27

    Kan de automaat ook eruit?

    Login om te reageren
  8. dare2think zegt

    6 december 2018 om 14:31

    En maar krikken met die RS krik. Nee, dat maakt verschil…

    Login om te reageren
  9. dirkv zegt

    6 december 2018 om 14:32

    Heftig bommetje! Lijkt me heerlijk om daar een keer mee te scheuren.
    Ben benieuwt of er ook nog een Alpine A110 RS komt (voor een niet al te gekke prijs), dat lijkt me helemaal porno op wielen.

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    6 december 2018 om 15:14

    Alpine versnellingsbak erin, dat was het enige dat nodig was.

    Login om te reageren
  11. Alwyn zegt

    6 december 2018 om 16:05

    Gordels zitten er lekker in ook…

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    6 december 2018 om 16:35

    Ik vind de standaard bumper met finish vlag mistlampen leuker. Ook de motorkap van carbon is een beetje fout. De hardwarematige aanpassingen zijn dan wel weer geniaal.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      6 december 2018 om 16:36

      @dutchdriftking: Dit is geloof ik nog het oude model. Vandaar dat je ook niet die nieuwe bumper ziet.

      Login om te reageren
  13. humpyourdog zegt

    6 december 2018 om 18:06

    Zit daar nu roest op foto 3?

    Login om te reageren
    • towi1989 zegt

      7 december 2018 om 07:21

      @humpyourdog: op een plastic bumper? Nee, dit is een reflectie.

      Login om te reageren
  14. towi1989 zegt

    7 december 2018 om 07:19

    Euhhh ik dacht altijd dat je zon soort gordel achter de stoelen direct naar achter zou moeten laten lopen. In het geval van een crash wordt je ruggengraat in elkaar gedrukt…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North