• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rombi! Alfa Romeo ook naar de IndyCar!?!

Auteur: jaapiyo, gepost 19 januari 2018 om 18:26 – 10 Reacties

ALfa-Indy


Marchionne draait door.

Sergio Marchionne ontwikkelt zich meer en meer als de Lavar Ball van de autowereld. Amper heeft hij een boude claim losgelaten in de media en dan volgt de volgende alweer. Zo af en toe maakt hij er ook nog eens iets van waar, dus kunnen we niet alles wat hij zegt meteen afdoen als nonsense. Toegegeven, de steevast in coltrui geschoeide CEO weet onze aandacht op deze manier met regelmaat op zichzelf en de merken die hij vertegenwoordigt te vestigen.

Het nieuwste wapenfeit van Ome Serge vormen zijn uitlatingen over een potentiële comeback van Alfa Romeo in de IndyCar Series. Comeback? Jazeker! Van 1989 tot en met 1991 leverde het merk ook al motoren in de hoogste monoposto-klasse van Amerika, die toen nog CART PPG Indy Car World Series heette. De motor was overigens een afgeleide van de krachtbron die Ferrari ontwikkeld had voor haar eigen IndyCar, de 637.

637

Deze mooie racer werd ontwikkeld omdat Ferrari het niet eens was met de richting die de Formule 1 in die tijd opging. Klinkt op een of andere manier bekend in de oren. De 637 zelf kwam uiteindelijk nooit in actie, maar we schreven er wel dit puike verhaal over. Enfin, over de potentiële comeback van Alfa in de IndyCar Series zegt Marchionne:

We do not have much experience in American racing, but we are thinking about Indycar. Why not?

De coltrui tipt aan dat de chassis in de IndyCar Series ontwikkeld zijn door Dallara en dat hij groot respect heeft voor de gelijknamige man achter deze firma:

Giampaolo Dallara is an excellent specialist and the best Italian engineer in the motor sport industry.

Hoe serieus we deze statements allemaal moeten nemen is altijd maar de vraag bij Marchionne. Zeker is dat de IndyCar Series bezig lijkt te zijn aan een trage renaissance, nadat deze weer samen is gegaan met de Champ Car series in 2008. Het uitstapje van Alonso naar de Indy 500 vorig jaar deed de sport uiteraard veel goed. Inmiddels durven de coureurs in de serie zelfs uit te spreken dat ze goed genoeg zijn voor de F1. Tevens is de sport al een tijdje bezig met een plan om extra constructeurs naar de serie te lokken. Momenteel leveren alleen Honda en Chevrolet motoren aan de teams.

Koppel dat aan het feit dat Alfa Romeo voet aan de grond wil krijgen in Amerika en eigenlijk is een terugkeer van Alfa Romeo in de IndyCar misschien wel logischer dan een return van Alfa Romeo in de Formule 1 via Sauber. En dat laatste is al een voldongen feit.

Nu we het trouwens toch over de F1 hebben: Marchionne herhaalde ook nog maar eens dat hij het nog steeds een goed idee zou vinden als Maserati in zee gaat met Haas F1. De-cirkel-is-rond types hebben ‘m al ingevuld in hun breinen: Haas F1 is dan weer erg dik met…Dallara (via Grandprix.com).

Ook interessant!

  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo F1 deal loopt stuk op miljoenen pegels
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, Ferrari, Formule 1, indycar, Maserati, Racing, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « Red Bull Racing vangt bot bij Strategy Group theekransje
Volgend bericht: Koop deze Audi RS6 Mocha Latte in Chillburg »

Lees Interacties

Reacties

  1. coenwelsum zegt

    19 januari 2018 om 18:51

    Zie hem op geen enkele foto met een coltrui..!?

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      19 januari 2018 om 19:04

      @coenwelsum: dan is ie opgewonden…

      Login om te reageren
  2. joostie zegt

    19 januari 2018 om 19:10

    ‘In coltrui geschoeid’? Rare coltrui dan als ie aan je voeten zit…

    Login om te reageren
  3. hammerman zegt

    19 januari 2018 om 19:24

    Volgende week: Alfa Romeo gaat deelnemen aan Formule E?

    Login om te reageren
  4. toniominestrone zegt

    19 januari 2018 om 19:40

    Het heeft altijd iets aandoenlijk wanneer de toekomst visie van Alfa Remeo ter sprake komt.

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    19 januari 2018 om 19:53

    Schitterende kerel die Sergio Marchionne!

    Zo anders dan alle andere CEO’s in de automotive industrie. Hij doet me een beetje denken aan Henny van der Most, die ook vaak met de meest aparte ideeën komt waarvan niemand verwacht dat dat wat kan worden.

    En ondanks de onvoorspelbare koers die hij uitzet schrijft FCA inmiddels mooie cijfers. Én kijk eens naar Alfa Romeo. Dat was nog geen schim meer van zichzelf en staat nu weer op de kaart.

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    19 januari 2018 om 20:15

    Zou leuk zijn. Ferrari blok erin en Alonso achter het stuur.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      20 januari 2018 om 08:06

      @trustmeiamanengineer: waar gaat het over Ferrari? En wat heeft Alonso nog met Ferrari te maken?

      Login om te reageren
  7. Nerekop zegt

    20 januari 2018 om 09:51

    Doe dan ook maar gelijk met de Giulia in NASCAR mee! ?

    Login om te reageren
  8. cloverleaf zegt

    20 januari 2018 om 11:08

    Logische stap toch. Meer exposure in hun belangrijkste afzetmarkt. En denk goedkoper dan F1. Giulia in de NASCAR! Supervet inderdaad!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North