• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rosberg vindt Max Verstappen een extreme narcist

Auteur: willeme, gepost 27 maart 2019 om 15:58 – 68 Reacties

Max en Nico


En past daarmee in het rijtje Thierry Baudet, Kanye West en Harry Mulisch.

Uiteraard kunnen de meningen erover verschillen, maar het feit dat Nico Rosberg ooit F1 kampioen is geworden geeft aan dat de sport niet perfect in elkaar steekt. Voor een groot gedeelte ben je afhankelijk van je materiaal. Het laatste beetje moet de coureur doen.

Rosberg was zeker geen onverdienstelijk coureur, maar niet een ware kampioen. Ondanks dat Rosberg onder de Duitse vlag racete, hadden de Duitsers weinig op met de in Monaco woonachtige Fin. Naast Hamilton was te zien wie de ware kampioen tussen die twee was. Helaas was de Mercedes dermate dominant dat zelfs een coureur als Nico Rosberg wereldkampioen kon worden.

Veel racefans hebben meer op met échte persoonlijkheden zoals Schumacher, Alonso en Hamilton. Verstappen hoort volgens velen ook in dat lijstje thuis. Echter, Rosberg heeft het niet zo op met Verstappen. In gesprek met het Spaanse Marca doet de gepensioneerde Rosberg een boekje open over de Nederlander:

Als je in het woordenboek het woord narcist opzoekt, komt je Verstappen tegen. Echter, in combinatie met zijn talent ‘werkt’ het wel. Extreem narcistisch zijn kan ook een grote troef zijn. Kijk naar zijn fouten die hij maakt. Verstappen twijfelt nooit aan zichzelf. Hoe kun je meerdere keren dezelfde fout maken en niet aan jezelf twijfelen?

Rosberg (die zichzelf wél een baas vindt) stelt zijn woorden weliswaar iets bij, maar de woorden extreme narcist zijn dus daadwerkelijk gebezigd. De nogal zure Rosberg trekt voor een gedeelte zijn keutel in. ‘Britney‘ relativeert het gedrag van Verstappen aan de jeugdigheid van de Nederlandse coureur. Want hij geeft wel aan dat hij een vader heeft die hem waarschijnlijk op al zijn fouten zal wijzen. Nu heeft Nico zelf ook een vader die niet onsuccesvol in de F1 was, in 1982 werd hij ondanks één enkele race-overwinning wereldkampioen.

Ook interessant!

  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Rosberg: 'Close the damn door!'
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?
  • Hamilton wereldkampioen
    Nico Rosberg: Hamilton wordt dit jaar wereldkampioen

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Max Verstappen, Nico Rosberg, Racing

Vorig bericht: « SEAT: wat ze de komende periode van plan zijn
Volgend bericht: Audi kan niet voldoende e-trons bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    27 maart 2019 om 16:06

    Ik vind Rosberg een ontzettend wijf.

    Login om te reageren
  2. StijnB zegt

    27 maart 2019 om 16:08

    lekker objectief artikel…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      27 maart 2019 om 17:05

      @stijnb: klopt idd geen hout van. Thierry hoort duidelijk niet thuis in het rijtje met Mulisch en Yeezy. Ik zei al tegen @willeme dat ‘ie Jesse verkeerd gespeld heeft.

      Login om te reageren
      • Stylez zegt

        27 maart 2019 om 17:13

        @jaapiyo: Held :D

        Login om te reageren
      • SpiderIV zegt

        27 maart 2019 om 18:46

        @jaapiyo: als je aan een extreme narsist denkt die regelmatig in t nieuws is dan scoort Thierry Baudet ook nu weer. Een schoolvoorbeeld!

        Login om te reageren
        • SpiderIV zegt

          27 maart 2019 om 18:47

          @spideriv: narsist moet natuurlijk narcist zijn.

          Login om te reageren
          • kobus1967 zegt

            27 maart 2019 om 19:19

            @spideriv: hij snuift alleen lavendel geen narcissen, dus is dan lavendist.

            Login om te reageren
            • dawwg zegt

              27 maart 2019 om 21:06

              @kobus1967: Sinds wanneer is coke paars ?

              Login om te reageren
              • bischero zegt

                27 maart 2019 om 22:05

                @dawwg: geen idee, jij?

              • vaakbenjetebang zegt

                27 maart 2019 om 22:26

                @dawwg: Als ik LSD op heb, is mijn coke paars.

  3. mverstappen zegt

    27 maart 2019 om 16:09

    Hij twijfelde blijkbaar zoveel aan zichzelf dat hij wist dat hij niet nog een keer kampioen zou worden

    Login om te reageren
    • joostvis zegt

      27 maart 2019 om 16:15

      @mverstappen: Rustig aan, Max.

      Login om te reageren
  4. dolledries zegt

    27 maart 2019 om 16:11

    Wat een narcist

    Login om te reageren
    • tonino zegt

      27 maart 2019 om 17:59

      @dolledries: het is dan ook de tijd van het jaar voor de narcisten en hyacinten…

      Login om te reageren
      • dolledries zegt

        27 maart 2019 om 20:32

        @tonino: ?

        Login om te reageren
  5. rovadepo zegt

    27 maart 2019 om 16:17

    Die Rosberg is juist altijd enorm fan van Verstappen. Ik heb dat artikel ook gelezen en in de hele context vond ik iets anders. Hij nam idd die woorden in zijn mond.

    Login om te reageren
    • beemerjoost zegt

      27 maart 2019 om 16:47

      @rovadepo: In zijn podcast had hij vorige week een gesprek met Toto Wolff, daar was hij ook erg positief.

      Login om te reageren
    • menaz zegt

      27 maart 2019 om 23:16

      @rovadepo: precies. Zoveel voorbeelden dat je Rosberg ziet genieten van de acties van Verstappen.

      Login om te reageren
  6. Forza zegt

    27 maart 2019 om 16:17

    Huilie huilie iemand geeft commentaar op onze golden boy. Laat ‘m lekker in plaats van dat gestook. Lekker belangrijk.

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    27 maart 2019 om 16:18

    Rosberg is natuurlijk kampioen geworden omdat Hamilton dat jaar wat meer pech heeft, maar je moet ook eerlijk zijn in te zeggen dat het gewoon een prima coureur was die gewoon goed mee kon en af en toe gewoon sneller was dan Hamilton.
    Uiteindelijk is het een relatief beschaafde rijkeluis-zoon die op het juiste moment door heeft gekregen dat als hij er keihard voor werkt, hij kan bereiken wat hij wil. En daarnaast is het een van de mooiste moves uit de recente F1 geschiedenis: kampioen worden en zeggen: jongens, het is prima zo; ik heb bereikt wat ik wil; de groeten. (ik weet verder neit hoeveel mio hij op zn bank heeft staan, maar ik had voor die 10-30 mio per jaar er nog een jaar of 2 aan vast geplakt bij het beste team van het veld).
    Het is verder geen aandachtstrekker en het zou mij niks verbazen als deze krant dit soort dingen echt uit hem heeft moeten trekken.

    Login om te reageren
    • crepito zegt

      27 maart 2019 om 17:07

      @gregorius: Met zijn nieuwe werk ‘vloggen’ vraagt die juist wel de aandacht.

      Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    27 maart 2019 om 16:22

    “Kijk naar zijn fouten die hij maakt. Verstappen twijfelt nooit aan zichzelf. Hoe kun je meerdere keren dezelfde fout maken en niet aan jezelf twijfelen?”

    Das niet de definitie van een narcist, Nico.

    Daarnaast zegt die uitspraak meer over Nico dan over Max. Zoals terecht opgemerkt is Nico niet een ware kampioen en zo’n uitspraak bevestigt dat nog maar eens.
    Ook zijn uitspraak over Max na de race van Abu Dhabi toen hij achter Max vastzat en hem inhaalde getuigt niet van een ware kampioen. Hij was toen bang voor Max.

    Voor de rest is Nico volgens mij wel positief over Max.

    Trouwens volgens mij zijn deze uitspraken niet uit een interview met Marca maar heeft hij dit gedaan tijdens zijn podcast waarin hij een interview had met Toto. Toto die was het overigens niet eens met Nico.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      27 maart 2019 om 16:31

      @rick-dos: Nou, ik heb het eens even gegoogled, en op wikipedia staat: Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Het tegendeel is het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt wel de narcistische paradox genoemd.

      Misschien heeft Rosberg het bij het rechte eind en medelijden met Verstappen?

      Als Nico overigens bedoeld dat Verstappen erg blij is met zichzelf en eigenwijs is dan ben ik het wel met hem eens. Maar daar lopen er nog 18 van rond aanstaand weekend in Bahrein. Iedereen behalve Ricciardo. Die is lief.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        27 maart 2019 om 16:40

        @pomoek: Dan moet je niet wiki raadplegen. ;)

        Als we Wiki volgen dan kun je wel veel meer mensen onterecht onder de noemer narcist plaatsen.

        Weet je wie een goed voorbeeld is van een narcist? Trump.

        Je kunt van Verstappen veel zeggen maar een narcist is hij geenszins. Vertrouwen in je zelf hebben, nuchter zijn en je niet gek laten maken door de buitenwereld zijn geen symptomen van narcisme. Verstappen is niet vatbaar voor wat de buitenwereld vindt. Hij is alleen vatbaar voor meningen van bepaalde mensen. Z’n vader is er één van en Marko is een tweede.
        Als hij vorig jaar aan het begin van het seizoen naar de buitenwereld had geluisterd dan had hij nu geloofd dat hij de slechtste coureur van het veld is en dat hij alleen maar kan crashen. Mentaal is dat mennekeke gewoon ijzersterk. En dat op 21 jarige leeftijd. Dat gaat nog wat worden met hem.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          27 maart 2019 om 16:48

          @rick-dos: mwah, zit wel een pantsertje op (waarschijnlijk een resultante van het wereldje waarin hij groot is geworden, de onbezonnenheid van de jeugd en het feit dat hij natuurlijk heel veel meegehad heeft in zijn leven), maar hij voelt de kritiek van buitenaf echt wel IMO. Je moet dat alleen een beetje willen zien.

          Naar verluidt moest ‘ie in Monaco afgelopen jaar zelfs een traantje laten. Hij was er zich echt wel van bewust dat hij het ff verkloot had (en sws aan het begin van het seizoen). Aan het eind van het jaar wilde ‘ie dat een beetje wegwuiven met zijn ‘ik heb maar een beetje met iedereen meegeluld’ opmerking, maar daar kijk ik persoonlijk dwars doorheen. Hard roepen dat je de volgende die kritiek heeft een kopstoot wil geven is ook niet bepaald een blijk geven van ‘het doet me allemaal niks’. Doet het wel degelijk, anders heb je het er niet over en doe je niet je best om iedereen duidelijk te maken dat je alleen naar mensen luistert ‘die er verstand van hebben’.

          Conclusie: Max is geen narcist maar gewoon een toffe peer.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            27 maart 2019 om 17:08

            @jaapiyo: Denk dat hij meer beu was van dat gezeur over z’n crashes dan dat hij er echt mee zat.

            Als het waar is dat hij een traan heeft gelaten dan kan dat ook andere redenen hebben dan alleen maar de kritiek van de buitenwereld. Kan ook maar zo zijn dat hij het verschrikkelijk vond dat hij z’n kans op pole om zeep had geholpen.

            Die knul is echt mentaal sterk. Ik durf zelfs te stellen dat hij mentaal sterker is dan Vettel of Hamilton.

            Ik zal je wat voorbeelden geven:
            Monaco vorig jaar. Hij weet dat hij een blunder heeft gemaakt in kwali en hoe de buitenwereld hem ziet. Nu kan hij één van drie dingen doen: beetje achter in het veld zitten mokken, zichzelf willen bewijzen en daardoor overdriven of gewoon rustig je race rijden en zien waar het eindigt. Uiteindelijk finisht hij volgens mij op een niet onverdienstelijke 9e plaats.

            Mexico vorig jaar: kwali miste hij op een haar na pole. Daar was hij pislink over tot zelfs nog 5 minuten voor de race. Door zijn woede kan hij de verkeerde keuzes maken door te overdriven en zichzelf en anderen uit de race nemen. Hij zet z’n woede op zij en wint de race.

            Brazilië vorig jaar: Ocon ramt hem van de zekere overwinning af. Natuurlijk is hij kwaad maar ook hier herpakt hij zich snel en maakt het Hamilton zelfs nog moeilijk.

            Allemaal tekens dat iemand ondanks alle emoties mentaal sterk in elkaar zit ondanks.

            Vettel liet vorig jaar bijvoorbeeld zien hoe het niet moet. Zat aan het begin van het seizoen volop in de kampioensrace maakt een foutje in Duitsland, daarna maakt Ferrari met de update een fout en toen zag je dat hij ging overdriven om maar terug te komen in de kampioensrace. Zie zijn botsing met Verstappen in Japan en met Ricciardo in Amerika bijvoorbeeld als voorbeeld van overdriven.

            Hamilton heeft al vaker in het verleden laten zien dat hij onzeker is en mentaal niet sterk. Laat hij nu nog steeds zien. Als het even niet meezit dan gaat hij maar een beetje zitten mokken in zijn auto ergens in het veld.

            Maat conclusie: Max is een toffe peer. ;)

            Login om te reageren
            • jaapiyo zegt

              27 maart 2019 om 17:35

              @rick-dos: 95 procent eensch. Sowieso eensch vwb HAM en VET, maar de drie voorbeelden die je noemt zijn wel -gruwelwoord- momentopnames.

              Monaco deed ‘ie idd netjes, maar Mexico had met dezelfde instelling ook zomaar fout kunnen gaan. Het is dat Ricciardo de start verknalde en meteen op achterstand lag, want Max had al lang besloten dat ‘ie bocht 1 linksom
              of rechtsom voorbij zou gaan. Had ook maar twee uur geslapen die nacht. Niks is de man vreemd.

              Brazilië vond ik wat Max zowel tijdens als na de race deed juist niet getuigen van grote mentale sterkte. Weet dat we dat niet mogen zeggen en jazeker ik vind het ook allemaal heel begrijpelijk wat er na de race gebeurde, maar het kan gewoon niet. Een echte ijskoude laat die Ocon lekker gaar koken jn zijn eigen sop wetende dat hij dit seizoen als een boer met kiespijn moet juichen voor Bottas vanaf de zijlijn. Laat die kneus gaan joh.

              Ook op de baan had ‘ie best wat meer marge kunnen houden. Simpel gelul achteraf maar hij weet wat voor voorgeschiedenis hij heeft met die knoflookpeller en heeft niks te winnen door hardhandig zijn rechtmatige positie op de baan op te eisen. Ik vond dat juist een beetje een Vettel-‘fout’.

              Login om te reageren
              • Rick-dos zegt

                27 maart 2019 om 17:54

                @jaapiyo: Momentopnames zeg je? Dan gaan we even verder… ;)

                Als 16 of 17 jarig knulletje met snottebel aan zijn neus de F1 binnen komen wandelen zonder noemenswaardige ervaring in formule wagen racen, en zichzelf gelijk op de kaart te zetten door Sainz feitelijk te degraderen tot tweede rijder bij TR.

                Z’n transfer naar RBR. Komt daar binnen als rookie en wint, toegegeven met een beetje geluk, gelijk de race. Dat feit alleen al is imposant maar wat het nog indrukwekkender maakt is dat hij 30 ronden (?) Kimi Raikkonen achter zich weet te houden en niet onder de druk bezwijkt als 18 jarige knul.

                2017. Jongen heeft de meeste pech van het hele veld maar laat zich daardoor niet uit het veld slaan en bij de pakken neer gaan zitten. Pakt en passant twee overwinningen in de laatste races en eindigt alsnog als 6e.

                2018. Menigeen die zo’n start van het seizoen heeft zou aan zichzelf beginnen te twijfelen, maar niet Max. Max herpakt zich en eindigt het seizoen achter Hamilton met de meeste punten vergaard in de tweede helft van het seizoen.

                Dat zijn geen momentopnames meer. Dat is structureel laten zien dat je mentaal sterk bent.

                Dat hij een ervaring heeft met Ocon in de paddock, en waar iedereen dan weer een mening over heeft, zie ik meer als een normale reactie op een abnormale situatie. Dat zegt echter niets over de sterkte van mentale toestand. Hij komt verhaal halen, Ocon doet er laconiek over dan begrijp ik dat je ‘m duwt.
                Daar heeft ie alle recht toe naar mijn mening.

              • jaapiyo zegt

                27 maart 2019 om 18:30

                @rick-dos: joah Max is sowieso heel goed. Waarschijnlijk de beste. Na die drie F3 races op Spa was wel duidelijk dat hij het echte talent heeft. Die ‘teruginhaal’ op Ocon op het Kemmel Straight is een van de meest briljante acties die ik ooit gezien in een race en tevens het moment waarop ik zeker wist ‘dit is een echte’. Maar niemand is perfect…behalve Jack Plooij natuurlijk.

              • verplicht zegt

                27 maart 2019 om 19:03

                @Rick-dos: Fysiek worden naar aanleiding van gesproken woorden is simpelweg een teken van onmacht en daarmee mentale zwakte. Dus nee, wat Max daar liet zien is geen mentale sterkte.

                Nu is het wel vaker gebeurt in F1. Denk Schumacher vs Coulthard kent, of Senna vs Schumacher.
                Is dat goed? Neen. Begrijpen we het? Jazeker.

                Overigens met je andere punten wel eens hoor. Oranje bril of niet, het is gewoon ontzettend bijzonder wat die jongen daar (in de F1) laat zien.

                Hij heeft in die jaren een naam opgebouwd dat (naar mijn mening) een gezonde angst (op de baan) inboezemd bij zijn tegenstanders.
                Als je die RBR nr 33 in je spiegels ziet weet je één ding zeker; die gaat komen, en hard ook.
                En ook als je er achter zit weet je dat er hoe dan ook kei, en keihard, verdedigd gaat worden.

                Wat zijn mentale sterkte betreft; de NO in Singapore bij STR, en het Tow incident in Oostenrijk, dát zijn dingen die imho laten zien hoe sterk die jongen in zijn schoenen staat. Het laat ook zien waar hij waarde aan hecht; hard werken, discipline en eerlijk zijn. En daar doet hij geen concessies in.

                Als we kijken naar de talenten die om en nabij Max zijn leeftijd zijn of in die periode ingestroomd zijn, zijn daar grote verschillen in te zien.

                Lecler; Braaf achter Vettel blijven rijden, ondanks dat je sneller bent, in je eerste race betekend nu al dat je 2-0 achter staat. O wacht, verkeerde sport…
                Betekend gewoon dat je 75pk tekort komt.

                Sainz; van RBR naar Renault naar McLaren. Aan de kant geschoven door RedBull, door Renault, en nu in een achterhoede team. Gelukkig ligt het niet aan Sainz, aldus Sainz.

                Gasly; prima eerste seizoen, maar buiten een paar goede finishes kan ik mij niets spectaculairs herinneren van deze jongen. Die lijn heeft hij vooralsnog doorgetrokken bij RBR dus consistent is hij wel.

                Kvyat; Mentaal misschien wel de sterkste. Wie van jullie zou dit pikken van zijn werkgever? Je word gedegradeerd, ontslagen, aangenomen, ontslagen, en weer aangenomen in krap 2 jaar.

                We gaan nog jaren plezier van hem (Max) hebben.

      • jules713 zegt

        27 maart 2019 om 16:43

        @pomoek: Denk je echt dat Verstappen een misplaatst gevoel van zelfvertrouwen heeft? Iemand die zo’n partij kan sturen? Hij komt op mij over als iemand die weet wat ie kan en wil.

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          27 maart 2019 om 16:53

          @jules713: nee, maar dat zeg ik ook niet. Maar een laag gevoel van eigenwaarde kan best. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die wereldprestaties leveren maar een lage eigendunk hebben. Is echt niet zo gek.

          Login om te reageren
  9. remvs zegt

    27 maart 2019 om 16:31

    Wat een jank artikel. Autoblog heeft het niet op Rosberg dat is wel duidelijk. Pak alle statistieken er aub bij, dan zie je dat hij een van jullie idolen in dezelfde auto om de oren heeft gereden, Schumacher heet hij. Maar goed, met de argumentatie die autoblog gebruikt kun je dus ook zeggen dat Verstappen dank zij zijn materiaal staat waar hij nu staat.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      27 maart 2019 om 16:42

      @remvs: Ah een Rosberg-fan? Klopt, hij heeft Schumi flink om de oren gereden bij Mercedes. Jij schat hem dus hoger in dan Schumacher? Interessant! Ikzelf ben een Kimi-fan em ben van mening dat Nico sowieso hetzelfde niveau heeft.

      https://www.autobahn.eu/12393/nico-rosberg-had-max-verstappen-graag-als-teamgenoot-gehad-beste-coureur-samen-met-lewis/

      Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    27 maart 2019 om 16:31

    Er zullen de komende 10 jaar wel gekkere dingen over Max geschreven worden.

    Login om te reageren
  11. emping zegt

    27 maart 2019 om 16:40

    In welk woordenboek staat dat: Nederlands, Fins, Monegasks of Duits?

    Login om te reageren
  12. mikeyman zegt

    27 maart 2019 om 16:42

    Dit is wel een hele beperkte weergave van de -overigens goede- discussie tussen Rosberg en Wolf in beyond the grid als je het mij vraagt…

    Login om te reageren
  13. supertjeduc zegt

    27 maart 2019 om 16:42

    Net zo als in het artikel staat max is jong
    Als ik zo zie wat jongens van die leeftijd zoal doen valt het bij Max nogal mee
    Paar keer iets teveel risico nemen
    Daar wordt de concurrentie alleen maar voorzichtig van

    Login om te reageren
  14. cavin zegt

    27 maart 2019 om 16:43

    Dit was niet in gesprek met een krant maar dit heeft hij gezegd in zijn podcast in gesprek met toto wolff.. en die nam het weer voor Max op.

    Login om te reageren
  15. ghengiskhan zegt

    27 maart 2019 om 16:48

    Ik vind ook wel eens iets ergens van.

    Login om te reageren
  16. ghost zegt

    27 maart 2019 om 17:13

    Nico “jankerd” Rosberg.

    Dit is formule1, alleen maar narcisten. Hij is er zelf ook 1. Nosce te ipsum!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 maart 2019 om 18:14

      @ghost: Het stikt er van, van die gekweekte racers, die maar één ding kunnen: racen. Omgang met de media, sponsoren en mensen in het algemeen is lastig voor hen en want dat leidt alleen maar van hun doel, presteren! Dat is typisch voor topsporters. Maar Daniel Ricciardo is natuurlijk geen narcist, Jensen Button en David Coulthard ook niet.

      Login om te reageren
  17. volvonerdy70 zegt

    27 maart 2019 om 17:17

    “Helaas was de Mercedes dermate dominant dat zelfs een coureur als Nico Rosberg wereldkampioen kon worden.”
    Wat fijn dat we gelijk de mening van @willeme te horen krijgen.
    Ik hou altijd wel van jullie dubbelzinnige schrijfstijl maar daar zit een grens aan.

    Rosberg vind ik altijd een sympathieke gast en heeft ook moeten strijden om dat wk in 2016. Beetje jammer dat hij altijd zo negatief wordt neergezet.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 maart 2019 om 17:24

      @volvonerdy70: Fijn om te horen dat er veel Rosberg fans zijn. Gelukkig is mogelijk een mening te ventileren. Voor Rosberg is het heel erg knap dat ‘ie een titel heeft gepakt. Zeer met een superieure Hamilton ernaast. Maar i kan zo tien coureurs opnoemen die met die auto ook wereldkampioen geweest zouden zijn.

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        27 maart 2019 om 17:39

        @willeme: Blijft natuurlijk jouw mening, die je trouwens als een voldongen feit naar voren brengt in het artikel. Rosberg heeft Schumi ten tijde van Mercedes gedomineerd. Er zijn maar weinig mensen die dat kunnen zeggen.
        Rosberg heeft trouwens enorm veel bewondering voor Max, als je zijn vlog volgt is dat overduidelijk.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          27 maart 2019 om 18:10

          @mcshine: Hij was sneller dan Schumacher. Ja, een reeds gepensioneerde Schumi die even een paar jaartjes tegen de verveling ging vechten. Dat was niet Schumacher op zijn sterkst, wat gezien zijn leeftijd toen absoluut geen schande was. Rosberg is niet bizar slecht ofzo, maar absoluut niet van het kaliber Hamilton, Raikkonen, Vettel of Alonso.

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            27 maart 2019 om 18:20

            @willeme: ik ben natuurlijk best wel Rosberg fan, een symphatieke coureur die hard heeft moeten werken voor zijn succes. In de snelste auto met een zwakke teamgenoot heb je het niet zwaar. Maar met een Hamilton in dezelfde wagen heb je het wel zwaar. Vaak pech heeft gehad ook, maar wel Hamilton 1:1 verslagen heeft. Op zijn hoogtepunt gestopt met racen. Voor mij is Nico Rosberg zeker van een hoger niveau dan Raikonen en gelijkwaardig aan Hamilton en Vettel. Een echte F1 held dus.

            Login om te reageren
      • Turbo S zegt

        27 maart 2019 om 18:44

        @willeme: ik denk het niet dat je er 10 kunt opnoemen die met die auto wereldkampioen waren geworden. Dat zou betekenen dat er 10 coureurs rond reden die beter dan Hamilton waren in 2016. Maw groot bullshit verhaal. Die Rosberg kon gewoon goed rijden. Hij was op het “moment supreme” weliswaar mentaal niet de sterkste maar heeft die titel in 2016 toch verdiend binnen gesleept. Dit is gewoon een belabberd bericht Willem waar jij Rosberg mijns inziens zwaar tekort doet. En ik ben geen Rosberg fan, nooit geweest trouwens.

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          27 maart 2019 om 18:49

          @mercedesbenze350cdi: Uiteraard mogen de meningen verschillen. Het is absoluut een aardige coureur, dat zeker. Maar absoluut niet buiten categorie. Zeker op moment en dat het erom ging, viel hij door de mand. In 2016 klungelde Hamilton wat aan in het begin en nog was het verschil minimaal.

          Maar hey: jij mag hem hoger inschatten dan ik dat doe. Uiteraard kan ik er volkomen naast zitten. Maar ik kijk F1 zo’n kleine 30 jaar en vind hem tot nu de ‘minste’ wereldkampioen. Dat ‘ie zijn titel niet eens verdedigd sterkt mijn mening een beetje.

          Login om te reageren
          • Turbo S zegt

            27 maart 2019 om 19:27

            @willeme: dat ie zijn titel niet verdedigde kun je opvatten dat ie bang was. Je kunt ook zeggen dat het hem siert om op zijn hoogtepunt te stoppen. Het is maar hoe je het bekijkt. Ik volg de F1 ook al meer dan 30 jaar. In al die tijd zijn er teams geweest die in opeenvolgende jaren een oppermachtige auto hadden. En al die kampioenen zaten allemaal in die beste auto van dat moment. Waarom is dan Rosberg de “minste” van al die kampioenen? Dat kan ik niet met je delen. Iedere F1 wereldkampioen is een uitzonderlijk coureur. Ik hoop dat Max veel titels gaat binnen slepen. Maar als je niet op het juiste moment in de juiste auto zit wordt het moeilijk. Een coureur als Alonso die jij dus hoog hebt zitten is na zijn 2 titels met Renault ook niet meer eraan te pas gekomen. En heeft voor meerdere topteams gereden, maar nooit met die topteams de titel gewonnen. Er komt ook een gedeelte feedback overbrengen op de engineers waar hij blijkbaar niet in uit kon blinken. En dat is dan weer een groot verschil met Schumacher die dat wel als de beste kon. Hij had het met Ferrari in de 5e aanloop dan toch eindelijk zo ver gekregen dat de Scuderia na ongeveer 20 jaar weer het wereldkampioenschap won. En dat nog eens 5 jaar kunnen volhouden. Het succesverhaal van Mercedes heeft hij ook aan bijgedragen, evenals Rosberg. Zo’n prestaties heb ik “jouw” Alonso niet zien presteren. Maar dan nog zul je me nooit horen zeggen dat ik Alonso geen goede coureur was. Dat was die zeker wel, dat was wel heel duidelijk te zien tov Vandoorne. Kortom ik vind dat alle wereldkampioenen uitzonderlijk goede coureurs zijn. Om tot de buitencategorie te tellen is maar voor een enkeling weggelegd. Daarom ook de naam buitencategorie. En dat blijken toch altijd coureurs die met meerdere titels aan de haal zijn gegaan. Laten we voor Max het beste hopen, het talent ervoor heeft ie in ieder geval.

            Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            27 maart 2019 om 20:31

            @willeme: mwah. Jacques en Damon waren ook geen megahelden.

            Login om te reageren
          • str8six zegt

            27 maart 2019 om 23:18

            @willeme: je hebt gelijk. Rosberg was echt geen top coureur, hij was een tweede viool die een zeer dominante auto had en minder pech had dan zn teamgenoot. Altijd met de rem er half op reedt waardoor hij de tweede seizoenshelft het WK won zonder een overwinning te boeken. Dat kun je slim noemen, maar het is geen racer. Uiteindelijk kijken we naar F1 voor het racen en dat deed bij niet. Daarom vind ik het een totaal oninteressante coureur, dat hij zn titel niet verdedigde zegt alles over zijn mentaliteit. Hij wist bij voorbaat al dat hij de titel met geluk won en dat dat hem op die manier nooit een tweede keer zou lukken. Logisch dat je er dan mee stopt, slap, maar logisch. Op exact dezelfde manier is ie kampioen is geworden.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              28 maart 2019 om 07:13

              @str8six: wat? Het was juist Rosberg die vaak pech had waardoor Hamilton op het nippertje de titel kon pakken. Waren heel spannende seizoenen.

              Login om te reageren
  18. rickthestig zegt

    27 maart 2019 om 17:26

    Goed nieuws. De narcissen bloeien. Wellicht een voorteken voor komend weekend?

    Login om te reageren
  19. munchy zegt

    27 maart 2019 om 17:28

    Keke Rosberg werd destijds wereldkampioen omdat Diedier Pironi (Ferrari) een zwaar ongeval kreeg. Keke had toen 16 punten achterstand. Was toen veel ivm een andere puntentelling. Een paar jaar daarna overleed Diedier tijdens een powerboot race. Als Pironi het ongeval niet gekregen had was hij zeker wereldkampioen geworden.

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      28 maart 2019 om 06:09

      @munchy: Ik neem aan dat je Didier Pironi bedoeld? ?

      Login om te reageren
  20. Bastiaan zegt

    27 maart 2019 om 17:30

    Rosberg is over het algemeen bijzonder positief over Max. Heb dit interview niet volledig gelezen maar ik denk dat het allemaal wel meevalt.

    Login om te reageren
  21. autoriteit zegt

    27 maart 2019 om 18:08

    @willeme het kan zijn dat hij in zijn podcast beyond victory zoiets heeft gezegd dat Max Verstappen een ware narcist is, maar ik ben het zeker niet eens met jouw woorden dat hij weinig opheeft met Max. Nico Rosberg is juist erg positief over Max en heeft grote bewondering voor hem.

    Ik kan me zijn laatste race in Abu Dhabi in 2016 nog herinneren waarin hij in de interviews na de race aangaf dat hij Max daar moest inhalen om zijn titel veilig te stellen en wat voor een uitdaging het was om uitgerekend Max te moeten inhalen.
    https://youtu.be/GZGQFb-SU_g

    Ook kan ik me nog herinneren (ik weet even niet meer bij welke race dat was) dat Nico in het jaar erna als gast bij Mercedes naar de race keek en helemaal enthousiast was over een inhaalactie van Max. “Unbelievable that guy” zei hij.

    Login om te reageren
  22. VeniVidiVici zegt

    27 maart 2019 om 18:22

    Uhm… ik begrijp het niet zo goed, wat is er eigenlijk mis mee als je een narcist bent?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      27 maart 2019 om 18:27

      @venividivici: Helemaal niets. Zolang je maar F1 kampioen wordt.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        27 maart 2019 om 18:51

        @willeme: Begrijp me niet verkeerd, maar ik snap Rosberg z’n opmerking niet zo goed.

        Login om te reageren
  23. ericd zegt

    27 maart 2019 om 18:23

    Hey… geen geneuzel hier over Zandvoort? Wat ik ervan vind? Alsof kust en strand nog aandacht en aanloop van toeristen nodig hebben. F1 in NL is best. Maar niet in Zandvoort.

    Login om te reageren
  24. amersfoorter zegt

    27 maart 2019 om 18:34

    Thierry staat op eenzame hoogte

    Login om te reageren
  25. janvh zegt

    27 maart 2019 om 19:42

    Er is geen woord gelogen aan de woorden van Rosberg. Zelfs met een oranje bril op im de polonaise richting Spa, zou je dat moeten zien.

    Login om te reageren
  26. rollingstoned zegt

    27 maart 2019 om 19:51

    Ah, gezien de diagnose die Rosberg stelt is hij een nieuwe carriere als psycholoog begonnen?

    Login om te reageren
  27. drdre1 zegt

    27 maart 2019 om 22:57

    Oo, gelukkig! Ik dacht extreme narcis!! Vond ‘m al vreemd… ?

    Login om te reageren
  28. Jochempie zegt

    28 maart 2019 om 08:17

    Hij zei dit ook in z’n podcast met Toto Wolff.. Hij snapt het echt niet.

    Login om te reageren
  29. Gulli zegt

    28 maart 2019 om 08:56

    Vinden Thierry Baudet, Kanye West en Harry Mulisch ook dat Max een extreme narcist is?? Dat doet de ondertitel wel vermoeden namelijk :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North