
“U heeft geen geld voor een nieuwe auto? Mooi, ga dan maar Schubbekutteveen of Almere, hier bent u niet langer welkom,” aldus de gemeente Rotterdam.
Een (falend) landelijk beleid om oude dieselauto’s massaal van de weg te krijgen is blijkbaar niet genoeg, want na Utrecht gaat ook Rotterdam definitief zelf de strijd aan met dieselauto’s van voor 2001 en auto’s op benzine van voor juli 1992. Deze zijn vanaf 1 januari 2016 namelijk niet meer welkom in de havenstad. Op die manier hoopt de meest vervuilde stad van Nederland binnen drie jaar de roetuitstoot met 40 procent naar beneden te krijgen. En auto’s zijn daarvan natuurlijk de grootste oorzaak in Europa’s grootste haven…. Sinds 1 april is het al niet meer mogelijk om voor die auto’s een parkeervergunning aan te vragen.
Net als bijvoorbeeld in Amsterdam, was er in Rotterdam al een miliezone waarbinnen oude vrachtwagens niet waren toegestaan, maar ook de berijders van wat oudere vierwielers moeten het nu ontgelden, zo schrijft de NOS. Wie nu in Rotterdam woont of een bedrijf heeft en een mooie oldtimer of VW Lupo 3L vervuilend koekblik voor de deur heeft staan, krijgt van de gemeente een aangepaste sloopregeling voorgeschoteld. Raak je door de nieuwe regels écht in de problemen, dan kan de gemeente een vrijstelling verlenen. Over enkele jaren doemt er overigens weer een probleem op, de gemeente wil de grens in 2018 namelijk leggen bij dieselauto’s ouder dan 2005. Dat is overigens wel iets soepeler dan het voorstel dat in maart nog werd ingediend, D66-raadslid Samuel Schampers vroeg het college toen een wet aan te nemen die diesels ouder dan acht jaar zou weren uit het centrum.
Het is natuurlijk van de zotte dat er enkel en alleen gekeken wordt naar datum van registratie en niet naar de daadwerkelijke uitstoot van een auto. Daarnaast is ook waanzin dat elke gemeente naar het zich zelf goeddunkt oudere auto’s kunnen gaan weren uit hun centrum. Nog even en je moet haast gestudeerd hebben om nog bij te kunnen houden waar je wel en waar je niet welkom bent. Onze laatste hoop is nu gevestigd op VVD’er Barbara Visser, die onlangs de strijd aanging met de verfoeide milieuzones.
Foto van stinkhok: Autojunk.nl
Nou das lekker dan 010 !
@rutger97:
Dat is zeker lekker, weg met die mobiele milieudelicten.
Iedere keer je dak moeten sluiten omdat er zo’n pauper mert z’n stinkdiesel voor je rijdt zou niet nodig moeten zijn in een modern land.
@jrk68: Ik heb liever vieze auto’s dan vieze mensen die alleen aan zichzelf denken!
@dracae:
Fijn, blijf je toch lekker weg, genoeg mensen die dan nog voor wat reuring zorgen in het mooie Rotterdam….
@jrk68: ga je mond spoelen met je mooi, wat een gedrocht en ja ik woon er zelf!
@sanderm3:
Waarom zou ik?
Ik kan de moderne architectuur in het centrum erg waarderen.
Als je Rotterdam alleen beoordeeld op Pendrecht, Zuidwijk, Lombardijen, Feyenoord of de Beverwaard dan kan ik het wel begrijpen.
@sanderm3: Jullie zijn allebei niet wijs. Rotterdam is de mooiste stad van Nederland en milieuzones zijn een populistische ramp.
@steiger: noem 1 ding wat er zo mooi aan is?
@sanderm3: De kubuswoningen en het beeld van O. Zadkine! Oh wacht, dat zijn er al twee…
@123bat: die kubuswoningen heb je ook in Arnhem volgens mij dus zo bijzonder is zulks ook weer niet. Vind het er btw ook niet uitzien die huizen.
@sanderm3: http://www.hansanders.nl
@sanderm3: de haven.
@steiger: je bent gek. Mooiste stad van Nederland….
@jrk68:
Ja… mensen die voor reuring zorgen, dat is duidelijk..
Maar hoeveel auto’s waar je het zelfde van kan zeggen?
@dracae:
Kom eens kijken zou ik zeggen, er rijdt hier genoeg moois rond.
Nu ben ik van mening dat er betere methodes zijn om vervuilers te weren maar linkse rakkers snappen dat dan helaas weer niet.
Dat er wat aan de luchtkwaliteit gedaan moet worden staat als een paal boven water.
Het enige dat ik betreur aan dit plan is dat het ook voor benzine auto’s geldt.
@jrk68: En straks wordt het straatbeeld een stuk saaier.. maar ik geloof dat we het behalve dieselhaat wel eens zijn..
Top! Weg met die oude meuk.
@audirijder: Kun je die mening onderbouwen? Ben al jaren liefhebber van old en youngtimers, en hou deze dan ook in super staat. Jammer om te horen dat mijn hobby over een aantal jaren niet meer mogelijk is…
@chimaera: als je echt fan bent, noem je het geen oldtimers in mijn optiek. Dat doet alleen afbreuk aan de glans van sommige klassieke wagens.
@ghost: In mijn optiek is het makkelijk om dat woord te gebruiken, zodat iedereen weet waarover ik het heb. Maargoed, nu ben ik ineens geen klassieker-fan meer…
@ghost:
Precies, je noemt een auto ook geen auto als je een echte autoliefhebber bent.
Dan gaat de glans er natuurlijk compleet af.
Want logica. Ofzo.
@carmasterr: denk even na, oldtimer of classic car, dan siert oldtimer stukken minder. In mijn optiek doet dat afbreuk aan een mooie klassieker.
@ghost:
“Classic car” is dan weer veel teveel protserig Goois.
Voor elk wat wils. Ik zie het probleem niet zo.
@ghost: ja en dan classic car uitspreken als Classic Carrrrr met een dure trui over je schouders geslagen, broek tot je enkels, geen sokken in je bootschoenen en nog nooit een vette hand noch vinger hebben gehad. Een echte liefhebber…
@freezzr: Zonnenbril op z’n knar, alles van State of Art of McGregor in de meest lelijke kleuren combi en Breitling om de pols.
@terrorizer: yuuup, dik geld voor z’n classic car betaald, marktprijzen gigantisch omhoog geholpen en zodra ’t speeltje weer ‘uit’ is gaat ‘ie diep de garage in om nooit weer het licht te zien… Liefhebber…
@freezzr: Dat is mijn favo kledingstijl. Zo ben ik te onderscheiden van het plebs (paupers).
@ghost: hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahaha “Wat zie ik daar in je garage staan? Nou, dat is mijn classic car”
@2wheeler: hahaha ik zou ’t echt mijn mond niet uit kunnen krijgen
@chimaera: Precies! Wel een goede reden om 010 te mijden…..
@audirijder: dus je oude Audi quattro verdwijnt ook stomkop
@audirijder: Daarbij betaal ik wegenbelasting (veel ook, omdat ik een schonere uitstoot heb dan een gemiddelde benzine-motor), verzekering, én komt mijn auto jaarlijks zonder moeite door de APK, waarbij ook de uitstoot gemeten wordt!
@audirijder: Heel typerend, dit soort opmerkingen is in lijn met met ik op de openbare weg zie van Audi rijders : horten welke zich superieur achten ten opzichte van anderen, waarom?
@toniominestrone: diep van binnen wil je eigenlijk gewoon ook heel graag een Audi.. Maar je leeft nog in je ontkenningsfase. Bij je coming out zullen we je niet laten vallen, hoor
@parker: krijgt hij er dan een gratis distributie ketting en paar vaatjes olie bij?
Nee, en al die vrachtschepen stoten niks uit… Kunnen ze bij al die gemeente’s niet mensen inhuren die wel ergens verstand van hebben?
@willempjuh: blijkt toch altijd nog een grotere inspanning en moeite te kosten dan zelf tot een zinnig beleid te komen. Beiden zo goed als onmogelijk lijkt het soms wel.
@willempjuh: En vergeet e scooters en brommers niet! Die worden vaak zwaar onderschat als bron van luchtvervuiling.
Goede maatregel: kan er weer 0,000001% uitstoot de stad bespaard blijven!
Jammer!, de overheid verkracht nederland steeds meer.
Als ze nou eens beginnen die drempels weg te halen en het verkeer beter laten doorstromen zou dat ontzettend veel meer uitstoot schelen.
@gop1: AAAAMEN!
@gop1: thank you, neem me like
Bedankt rotterdam. Ik moet dagelijks naar rotterdam met mijn auto uit 1991.
En dus wordt ik verplicht of elke dag een boete te krijgen of persee een andere auto te kopen, en dat wil ik niet.
Ik betaal notabene wegenbelasting, autoverzekering en me auto krijgt elk jaar netjes zijn APK.
Omdat ik wegenbelasting betaal mag ik op de openbare weg rijden, wat ook het centrum van Rotterdam is.
@arnoldh: Realiseer me nu pas hoe zuur het is voor de mensen die buiten Rotterdam wonen en dus buiten die sloopregeling vallen….. Inderdaad heel er zuur
@henkhupelschoten: Snap niet hoe mensen op Autoblog zo’n hekel kunnen hebben aan klassiekers?
@chimaera: Ik rij zelf in een Mercedes 280 se 4.5?
@henkhupelschoten: ik voel me gewoon genaaid.
Linksom of rechtom, ik ben de dupe. Mijn auto is mijn hobby en die wil ik niet kwijt
@arnoldh: Welke wagen als ik vragen mag?
@henkhupelschoten: MR2
@henkhupelschoten:
De manier waarop jij reageert, die is pas zuur…
Slaat nergens op! Ik kom er dus niet meer doei!
Ik heb vandaag een lupo 3l ter sloop aangeboden zien worden vanwege de sloopregeling. Goed bezig.
Wat zullen de plaatselijke shoarma boeren boos zijn met hun Volkswagen caddy’s, opel combo en Peugeot partner diesels…. Achja we hebben weer een paar hippies en socialisten blij gemaakt, hoe leuk is dat…..
@henkhupelschoten: vooral groenlinks, pvda en sp blijven stemmen. Triest dit, was al geen fan van Rotjeknor maar uitstapjes in mijn Spider naar Rotterdam deed ik toch al niet. Hoe zuur is dit voor mensen met of, een klassieker in regio R’dam of mensen die simpelweg niet meer te besteden hebben. Hoop niet dat dit een trend gaat worden.
@henkhupelschoten: Die krijgen natuurlijk vrijstelling, want dat zijn de vriendjes/kiezers van GL!
Ik werk in rotterdam en rij een lupo 3l uit 1999. Ik begrijp deze regeling wel want de lupo staat alom bekend als een erg vervuilende auto
@papa: zo’n oliezuipend VAG blok, dat wil wel qua uitstoot ;-)
Als ze nu eens beginnen met de échte vervuilers in Rotjeknor; is niet zo moeilijk een paar hints voor de ambtenarij daar: – Pernis (o.m. Affakkelen), scheepvaart (binnenvaart
@406_v6: de binnenvaart heb je geen last meer van. Die hebben al een (totaal belachelijke) snelheidsbeperking opgelegd gekregen door de stad.
Dat de meeste motoren bij deellast meer roet uitstoten dan bij bijna vollast hebben ze geen rekening mee gehouden uiteraard…
Gelukkig hb ik toch een pesthekel aan rotterdam
@justins60: ik ook… Denk de meeste mensen wel
@justins60: Dat heb ik nou met 020…
@406_v6: Het is maar wat je gewend bent.
020 is toch wat relaxer dan 010 en ja ik heb in beide steden gewoond.
@csx3000:
Lol, 020 relaxter….
De ene liquidatie na de ander scootertuig dat de binnenstad tot een hel maakt. Parkeren kan je nergens, zelfs niet als je een nier verkoopt om een kaartje te kunnen kopen….
Nee, heel relaxed dat 020….
Oh, en voor je gaat huilen, ik ben niet in Rotterdam geboren, woon er pas 5 jaar na vele omzwervingen.
@jrk68: ben ik helemaal met je eens ( ook in beide gewoond ) Adam is alleen leuk voor toeristen met de trein. Nergens kunnen parkeren a €5 per uur. Altijd zoeken voor een plekje , arrogante horeca. Het is een mooie stad maar er is niks relaxed aan.. Daarnaast is het ook puur persoonlijk wat iemand dan relaxed vindt. Texel is pas echt relaxed haha
We hebben thuis nog een oldtimer uit 1973 op LPG. Mag dat dan wel? :)
Ik werk in de toekomstige milieuzone en ik bezit 2 Lupo 3L’s uit 2000, die ik met veel plezier en liehebberij koester. Ik wordt gedwongen er eentje te verkopen. Uiteraard koop ik dan weer een Lupo 3L….maar dan een paar maandjes nieuwer zodat ik plots wel 010 in mag. Maar wat Rotterdam daarmee opschiet?
@dnadave: hahaha mooi voorbeeld! Laat precies de waanzin zien
@dnadave: en dan lees ik op rijnmond.nl: “En vanaf 1 januari 2018 verhogen we de eisen voor dieselauto’s naar niet ouder dan 2005”, zei wethouder Pex Langenberg donderdag bij de presentatie van de nota Luchtkwaliteit.”
dus dan ga je alsnog de boot in.
@blo3to3t: klopt. Das dan wel weer 2 jaar verder. Maar met oog op toekomstige mini-dnadaves is een 5 deurs auto dan ook slimmer. Ik zou dan een audi a2 3L van na 2005 kunnen nemen.
Maar het blijft krankzinnig dat ze schone autos willen en louter op bouwjaar selecteren
idioten, de markt is zelf al aan het verschonen, dat hoef je niet te forceren.
het is notabene een havenstad. maar ja, die schepen brengen cash binnen.
hiermee kan je wachten op de eerste proefprocessen
Symboolpolitiek
Is dit niet gewoon dankzij de lobby van de autobranche om mensen richting een nieuwe(re) auto te krijgen? Ik denk het wel.
@mobieler: ervan uit gaande dat de sloopregeling in de meeste gevallen niet afdoende zal zijn om een gelijkwaardige nieuwe auto aan te schaffen, denk ik haast van wel…
blij dat ik er niet woon,meer dan 60% import met ruim 5% co2 uistoot!
@xander62: hebben we het nog over auto’s
Laten we eerst nationaal alle 2-takt brommers verbieden. Dan staat het al een stuk beter in de statistieken met betrekking tot luchtkwaliteit. Die paar oude auto’s maken geen verschil tov al die verrekte brommertjes met blauwe walm er achter.
@baardfiets: En hoeveel zijn dat er nog? Nieuw verkochte brommers zijn vrijwel allemaal viertakt. De gare tweetakts sterven vanzelf uit. Wat overblijft zijn klassiekers. Ja, ook bepaalde brommers worden klassieker. Dat jij er niets mee hebt betekent niet dat er geen liefhebbers voor zijn. En de kilometers die met die klassiekers gemaakt worden zijn gering. Ook staan brommers niet in de file en verbruiken ze minder dan de gemiddelde mueslimobiel. Klotige symboolpolitiek is het. En helaas zal het niet beperkt blijven tot Utrecht en Rotterdam. Mensen die zuinig zijn op hun spullen hebben pech. Nieuw kopen zul je, want het produceren van een nieuwe kar vol accu’s en het afvoeren van een in goede staat verkerende bejaarde is heel goed voor het milieu.
@baardmijt: jaa voor je het weet ben je strafbaar als je überhaupt een wat oudere auto bezit. Ook zal niet iedereen die met de sloopregeling zit geld genoeg hebben voor een nieuwe auto
@baardmijt: bij 49cc tank je gewoon aan de pomp net zoals een 4-takt, maar de olie wordt geïnjecteerd en blijft het nog steeds een 2-takt. In het algemeen kan je veronderstellen dat vanaf 125cc dus motorfietsen, 4-takt zijn.
Kan het me wel voorstellen,toen ik een paar maanden geleden in Rotterdam was bemerkte ik dat de mensen allemaal zwart zagen van de uitlaatgassen..
@norge: Je was in de West Kruiskade?
Weer een reden om Rotjeknor te mijden…
Mijn Alfa spider uit april 1992 mag niet, en dezelfde auto die misschien later op kenteken kwam en misschien eerder gebouwd werd wel.. Ik woon gelukkig net iets buiten de ring. Maar wat als je er net binnen woont en je hebt een auto die wat meer waard is als het x bedrag van de sloopregeling subsudie…Moet je dus verkopen of in je garage bewaren. Trouwauto’s youngtimers allemaal niet meer welkom. Ik verwacht dat auto’s van 40 jaar en ouder wel vrijstelling krijgen. Die beruchte 190d diesels zijn toch al verbannen sinds de wegenbelasting aanpassing?
@rovadepo: waarom zou je persé met je classic door de stad willen rijden? Ik weet wel leukere plekken voor een Spider
@parker: ik woon net buiten de stad, ga wel eens een ijsje halen op de meent. Verder vind ik het wel een mooie stad om te touren savonds of s’ochtends. Ook wonen er veel vrienden. Maar voor mij is het ook niet echt een probleem.
@rovadepo:
Hopelijk hebben ze het verstand om auto’s met U9 op het kentekenbewijs uitzondering te geven, die voldoen immers gewoon aan de uitstooteisen van na 1992 en stoten met hun katalysator en labda sonde simpelweg geen roet uit. Moderne benzines met directe injectie daarentegen weer wél. En dat is blijkbaar weer prima. Idioten.
Wat ik me afvraag: wie gaat die boete uitschrijven zolang ik er alleen rijd?
Heel handig om in allerlei steden wisselend beleid te voeren. We moeten één Europa zijn maar kunnen niet eens eenduidige regels voor één onbeduidend klein landje maken. Wat een gepruts!!
@hetzwartesaabvandefamilie: In Duitsland is het reeds jaren verplicht, zelfs voor buitenlanders om de Euro-norm op je voorruit te hebben. Ik denk dat in Nederland de regels niet zo anders kunnen en zullen zijn want zelfs hier in Belgie staat de Euro-norm op je technische fiche van je wagen.
@hetzwartesaabvandefamilie: na het lezen v sommige reacties hier ben ik nu in de war. Is de ban nu van lage euro-normen zoals in Duitsland of simpelweg de leeftijd vd wagen???
@tombe:
Simpelweg op leeftijd.
Bij Groenlinks zijn ze al blij als ze dat snappen, het moet natuurlijk niet zo ingewikkeld worden als in die Heimat.
Ze kunnen om mij part in de stront zakken daar, ik rag gewoon door de binnenstad in de eerste versnelling met 6000rpm uit ’84 met m’n middelvinger uit het raam terwijl ik probeer tree hugging hippies plat te rijden! Fook em!
Tijd voor een brief aan de minister waarin ik ook deels mijn wegenbelasting ga betalen… Getekend met tree hugging hippie bloed…
@maniaxdream: Yep, lekker de provinciale opcenten terugvorderen. Dat zal ze leren…
@maniaxdream:
Goed plan, krijg je een prent van €370 voor onnodig revven….
Ja, wij weten hier wel raad met recalcitrante types….
Ik vraag me dan gewoon ook af hoeveel auto’s er daadwerkelijk nog rondrijden van voor 92?
Zeker nu die klassieker regeling natuurlijk ook de nek omgedraaid is, kan dat toch nooit meer een hele grote groep meer zijn?
En dan bedoel ik mensen die hem voor dagelijks gebruik rijden en niet zozeer de liefhebbers(autos)
Hoe dan ook: ik mag blij zijn dat mijn auto uit 94 is ;)
@g40freak: nog best veel hoor. Ik hoef alleen maar op het schoolplein rond te kijken, ik schat dat een derde van de auto’s van 1992 of eerder is.
Wat dat betreft heb ik gelijk een mooie vergelijking: de Mazda MX5 van een klasgenoot mag Rotterdam niet meer in omdat deze van maart 1992 is. Maar mijn Volvo 850 uit november 1994 wordt gewoon toegelaten. Het lijkt me duidelijk dat mijn auto ongeveer anderhalf keer zoveel uitstaat als de MX5.
Gewoon nozzles op tijd vervangen en het scheelt al een hele hoop. Die echte walmers mogen ze best beboeten trouwens maar dat komt niet voor als je de boel goed afsteld.
Prima, weg met die oude troep.
Wil dat zeggen dat bewoners van 010 met een leuke oldtimer hobby auto in een garage dan niet meer naar hun eigen huis mogen rijden? Dus binnen 10 jaar ben je met je oldtimer niets meer want dan kan je wellicht nergens in NL er nog mee buitenkomen? Is toch van de pot gerukt?
Tja, die van mij is van april ’92. Nou is dat niet mijn dagelijks vervoer maar mijn vriendin gaat er nog wel eens mee naar rotterdam.
Dat gaat ze dus vanaf die tijd altijd doen op haar motorfiets waar geen milieueisen voor golden toen des tijds.
Jup….
Deze week heb ik ineens bordjes in mijn straat met het schrikbarende woord milieuzone d’r op.
ik heb de pech een oldtimer uit 1970 te hebben, waar ik met lekker weer graag een stukje mee ga rijden…..Mag die straks niet eens meer in mijn garage parkeren…te gek voor woorden. (en ja, ik heb moderne auto’s waar ik dagelijks mee rijd)
@Loe: je mag hem wel in je garage parkeren, je mag er alleen niet naartoe rijden. :P
Ik neem aan dat je dit gewoon blijft doen? Zou ik zelf wel doen…om vervolgens wanneer je een keer gesnapt wordt en een bon krijgt, de stap naar de rechter te maken (niet vanwege de bon, die dan terecht is, maar vanwege de regel).
@e1000bmw523i:
lijkt me niet handig, op rijnmond.nl lees ik: “Het binnenkomende verkeer wordt automatisch gecontroleerd met camera’s en de boete is tussen 90 en 160 euro.”
dat wordt dus een dure parkeeractie.
@Loe: ik denk dat er uitzonderingen zijn voor 40 jaar en ouder. Zoiets zag ik in Utrecht.
Rotterdam is sowieso een plek om te mijden. Veel te druk, te opgefokt, chaotische indeling en weinig echt leuks om te gaan bekijken… Ik sla graag over ook met mijn diesel uit 2012
@w0o0dy: Meen je dat nou? Rotterdam is de mooiste, en tevens enige stad van Nederland.
Tjonge, zo erg zijn de groenen zelfs nog niet in België. Hoog tijd dat er ook eens mensen mét verstand aan een politieke carrière beginnen denken…
@Carreza: wij Belgen kregen tot 2011 15% korting op onze wagens als deze -99Co2 waren.
De Hollanders doen het net omgekeerd, zij melken hun mensen uit met hun 7, 14 & 20% bijtelling om zo de Kyoto normen te halen.
Zoals @wimbers zegt, gaat sowieso de uitstoot van elke nieuwe wagen omlaag door de druk op de constructeurs (van regering en aankoopgedrag vd mensen).
Nu, die ban brengt natuurlijk weer pluspunten voor Nederland voor die Kyoto normen, en opnieuw op een geheel gratise manier.
Nu moesten die Groenen bij ons zo slim zijn…
Het ook slecht voor het milieu als ook de oude milieuvriendelijke auto’s vervangen moeten worden door nieuwe. Ze moeten inderdaad naar uitstoot kijken en niet naar leeftijd.
Genoeg nieuwe auto’s die veel slechter voor het milieu zijn dan de meeste oude auto’s.
Super blij dat ik mijn Porsche uit 91 niet meer kan rijden. Blijft nu noodgewongen diep in mijn kelder staan….
Goed voor het milieu om zo de gedownsizede opgefokte 3-4 cilinders op de markt te brengen met minder uitstoot met een kwart vd levensduur van een traaglopende en onverslijtbare Mercedes 250 diesel bvb.
Byebye symfonische VR6 R32 T5 of 6-in-lijn en welkom de opgefokte 4 cilinder 428i die ik heel graag 500.000km zou willen zien draaien. Goed bezig die groene.
Ik kom er net achter dat m’n persoonlijke 2013 berlingo 1.6HDi geen liter minder verbruikt dan m’n 1999 berlingo 1.9D vd firma. Zijn die groene nu helemaal gek geworden.
Hmm ook al niet meer met mijn Sierra Cosworth die kant op. Ben benieuwd welke stad mijn vlammenwerper nog meer gaat verbieden. Zullen er vast nog wel een paar volgen.
Laten we vuur met vuur bestrijden… wat een ongelofelijk geitewollesokkenpietpeuterigstompzinnige regelgeving….
Ik boycot Rotterdam… ging er soms heen om te shoppen/stappen.. maar mijn centen willen ze niet meer en krijgen ze niet meer…
Daar gaan we weer… Ik heb een oudere auto (1988) die voldoet aan Euro2 omdat Amerikanen nogal voorop liepen qua uitstoot toen. In Duitsland heb ik gewoon een groene milieusticker gekregen, en hier zouden ze dan alleen naar het jaar kijken? Compleet van de zotte dit.
Zwaai zwaai auto evenementen in Ahoy. Wanneer gaan wij is met geweld onze regering afzetten?
Mijne heren, 40 jaar socialisme, er is in die tijd veel bereikt.
De hele stad is gedegradeerd en al ben ik er gebooooren en getogen, heb ik de echte typische grote muil klein hartje mentaliteit, ik zal er geen traan om laten als ik nooit meer in Rotterdam hoef te zijn.
En dat komt omdat ‘de stad’ de laatste dertig veertig jaar qua bereikbaarheid voor de auto compleet is verziekt.
De hele zieke linkse mentaliteit van Joris Goedbloed gedachtes en de idee dat mensen niet voor zichzelf kunnen zorgen en er zelf niet uitkomen met elkaar waardoor je een debiele over-reguleer mentaliteit krijgt en je als automobilist ondertussen wordt uitgeknepen wil je eens een dagje Rotterdam doen, het is allemaal zo ouderwets en fantasieloos.
Maar de Geest van de Zeventiger jaren van de vorige eeuw zit nog diep in de Socialistische mensch, en die is er maar op één manier uit te rammen.
Ze komen namelijk nooit met een fris en leuk en origineel idee, het zijn allemaal platgetreden paden die ze als Roode kuddedieren betreden, om vooral jouw te zieken en je knip leeg te trekken, eerst Amsterdam, dan Utrech’ nu Rotterdam en dan Gouda?
Maar van die stadsbussen op LPG of Hybride, zou dat misschien niet helpen ?
Ow, dat zal uiteindelijk uit hun knip moeten komen, logisch !
Kunnen we met crouwdfunding 500k bij elkaar krijgen zodat met met het cityracing met dikke rokende diesel trucks door Rotterdam kunnen karren. Hoop dat de VVD’er het nog kan omdraaien!
Boeie kom toch nooit in die grafstad
In Tilburg dreigen ze dit ook in te voeren met auto’s van voor ’95.
Ik rij nog prima in mijn corsa van 94, die ik op mijn 18de van mijn oma heb overgenomen! Hoef de komende 10 jaar nog geen andere auto. Maar als ze me dwingen om iets anders te kopen, dan koop ik echt de meest vervuilende Hummer die mijn budget toestaat!
Wie wil er nou naar Rotterdam? Woont toch geen Nederlander meer…
Je betaald wegenbelasting dus mag je rijden op het Nederlandse wegennet. Rotterdam, Utrecht of Amsterdam… Ongehoord hoe dit kut tyfusland het presteerd haar nette oppassende burger elke keer weer te naaien.
Waarvoor bestaan er in Nederland eigenlijk nog emissienormen als iedere stad ineens volledig arbitraire regelingen mag instellen? Zonder na te denken over de gevolgen auto’s van een totaal willekeurig bouwjaar uit de stad weren, wat een topplan. Het zal je maar overkomen dat je een auto op benzine uit juni 1992 hebt terwijl exact hetzelfde model met dezelfde motor etc. uit augustus 1992 wel nog de stad in mag…
Als dit verdomme doorgaat gaan we massaal naar de rechter. Dit is pure discriminatie en ambtelijk wangedrag !
Woon verdomme me hele leven al in R’dam, betaal netjes me belastingen (waaronder 2 x MRB) en dan verzinnen ze dit. Denk dat ze het IQ hebben van een appel.
Geweldig en dan te bedenken dat de dik betaalde mamager met zijn verkregen plugin leasebak van 7% de stekker nog in het plastic hebbende vet benzine slurpend de stad onveilig maakt, maar de medewerker verplicht zijn eigen auto te gebruiken voor de dienst kmérs met een vergoeding waar nog geen benzinetank voor gevuld kan worden en zijn salaris niet toereikend is voor een jonger dan 10 jaar oude auto…………..
Overheid bedankt!!!