• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sebastian Vettel houdt zich in met naam RB10-bolide

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 maart 2014 om 14:19 – 33 Reacties

Sebastian Vettel met Suzie in Bahrein


Ieder jaar geeft Sebastian Vettel zijn bolide een vrouwennaam: de afgelopen jaren kwamen o.a. Kate’s Dirty Sister, Luscious Liz, Randy Mandy, Kinky Kylie, en Hungry Heidi voorbij. Welke vieze naam heeft Mr. Finger dit jaar bedacht?

Het antwoord: geen. Zijn RB10 heet simpelweg ‘Suzie’. Zou de conservatieve benaming een voorschot zijn op het verwachte falen van de Red Bulls deze seizoensstart (of zit hij nu al onder de plak)? De testsessies in Jerez en Bahrein verliepen dramatisch voor de renstal die de laatste jaren domineerde, en eigenlijk voor ieder team met een Renault-motor.

Zoals het er nu voor staat hebben de auto’s met een Mercedes-motor de beste kaarten in handen, dat is goed nieuws voor Mercedes en Williams, wiens nieuwbakken coureur Massa dan misschien eindelijk eens de kans krijgt Alonso te verslaan? Ook McLaren lijkt er aardig voor te staan, over Ferrari zijn de meningen nog verdeeld. Ze schijnen tijdens Jerez niet voluit te zijn gegaan, dus het achterste van de tong van de Scuderia moeten we nog zien.

Vettel Bahrein

Het belooft in ieder geval een interesante seizoensstart te worden, aanstaand weekend in Melbourne. Niemand weet wat de allereerste race met 1,6 liter V6-motoren zal brengen, een topman van toeleverancier Magneti Marelli opperde zelfs dat het zomaar kan dat er helemaal niemand over de finish komt. Het negatieve record wat dat betreft is nu nog in handen van de Monaco GP van 1996, toen 3 auto’s over de streep kwamen. Olivier Panis won de natte race destijds in zijn Ligier.

Qua snelheid zit het wel snor met de nieuwe motoren. Met name door de extra ERS-boostmogelijkheden zullen de topsnelheden hoog liggen. Voorspeld wordt dat op de snelste rechte stukken, zoals op Monza, snelheden van 350-360 km/u gehaald kunnen worden. Oh, en donuts mogen ook gewoon weer. Hurrah!

Een video van Infiniti Red Bull waarin we door de essentials voor 2014 worden gelopen vind je op autojunk!

Ook interessant!

  • Vettel bemoeit zich met de strategie van Red Bull Racing
  • Sebastian Vettel doet serieus in een Aston Martin DBX
  • Sebastian Vettel is boos en teleurgesteld
  • Video - Sebastian Vettel stopt nét iets te vroeg

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel, Video

Vorig bericht: « Trajectcontrole A20 gaat weer aan
Volgend bericht: Video: zo werkt Porsches achterwielbesturing [911 GT3] »

Lees Interacties

Reacties

  1. tunefuldjmike zegt

    12 maart 2014 om 14:27

    Is Ferrari nog niet voluit gegaan? Ze zette anders aardig rappe tijden neer, dat kan dan nog leuk worden

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      12 maart 2014 om 14:43

      @tunefuldjmike: Hun tijden waren zo goed nog niet anders, de laatste dag zaten ze ruim een seconde onder de snelste tijd.

      Login om te reageren
      • RazorHead zegt

        12 maart 2014 om 15:23

        @motoragent:
        Ferrari heeft naar schijnt vooral wat issues met downforce achteraan. Tijdens de test zag je ze hele tijd glijden door de bochten. Ik vrees dus dat het vooral banden zijn dat de Ferrari vreet…

        Login om te reageren
  2. pjp911 zegt

    12 maart 2014 om 14:27

    Failing Fanny

    Login om te reageren
  3. Vincegail zegt

    12 maart 2014 om 14:27

    Topsnelheid is misschien (in theorie) hoger, maar de gemiddelde snelheid zal een pak omlaag gaan met de nieuwe limiet op de brandstofhoeveelheid (100 kg / +/- 140 liter.)

    Verwacht een ’10 kleine negertjes’ achtige race zondag. De meeste auto’s zullen de streep niet halen vanwege brokken of een lege tank.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      12 maart 2014 om 14:40

      @Vincegail: Meerdere coureurs/teams hebben al aangegeven dat het geen probleem is om een complete raceafstad af te leggen met 100kg aan brandstof, dat zal dus zeker niet hun grootste zorg zijn.

      Login om te reageren
      • Vincegail zegt

        12 maart 2014 om 14:43

        @motoragent: En hoe hard gaan ze dan in ‘fuelsaving modus’? Zal wel geen vette zijn.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          12 maart 2014 om 14:50

          @Vincegail: “In Bahrein was het nauwelijks noodzakelijk om benzine te besparen, ik kon vrij normaal rijden. Ik denk dat we in de meeste races in staat zijn om zo te rijden.”

          Aldus onze vrolijke vriend Bottas.

          Login om te reageren
          • Vincegail zegt

            12 maart 2014 om 14:52

            @motoragent: OK dan. Dacht dat het moeilijk ging worden. Blijkbaar niet dus!

            Login om te reageren
          • tupperware zegt

            12 maart 2014 om 17:17

            @motoragent:
            Bottas rijdt dan ook met een Mercedes motor, de enige leverancier die zijn zaakjes nog een beetje voorelkaar had.
            Het hardnekkige gerucht dat gaat is dat de Ferrari krachtbron te dorstig is.
            Renault zal het zuinigste zijn, die houden het misschien 5 ronden vol en dat ga je wel redden met 100kg.

            Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 maart 2014 om 14:41

      @Vincegail: Hetgeen direct doet terugdenken aan de eerdere turbo-era, toen in de Italiaanse GP de een na de ander uitviel met een lege tank. Kan hier zo snel even geen videomateriaal van terugvinden, maar dat was ook tamelijk episch.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        12 maart 2014 om 14:47

        @sir_smokalot: Wellicht omdat je monaco 1982 bedoelt?

        https://www.youtube.com/watch?v=G3YA4VZh2p8

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          12 maart 2014 om 15:25

          @jaapiyo: Nope, was San Marino ’85 :) Toch leuk om deze beelden ook nog eens te zien.

          Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    12 maart 2014 om 14:37

    Laten we hopen dat Red Bull niet domineert. Niks tegen Vettel of het team zelf, maar afwisseling is dit jaar wel gewenst. Ik gun het Mercedes dit jaar.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      12 maart 2014 om 14:49

      @berlinetta: Ik hoop eigenlijk dat Ferrari een beetje goed gaat en we Alonso tegen Raikkonen krijgen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        12 maart 2014 om 14:54

        @jaapiyo: Als Ferrarifan hoop ik dat zelf ook, maar Mercedes verdient het dit jaar ook wel. Een strijd tussen Alonso, Raikkonen en Hamilton zou mooi zijn.

        Login om te reageren
  5. StijnB zegt

    12 maart 2014 om 14:57

    Suzie Sucks dus…

    Login om te reageren
  6. tweetyv6 zegt

    12 maart 2014 om 15:20

    Failing Fiona was wel een mooie optie geweest

    Login om te reageren
  7. tweetyv6 zegt

    12 maart 2014 om 15:21

    Cripple Camilla anders?

    Login om te reageren
  8. lambo4all zegt

    12 maart 2014 om 15:23

    je bedoelt deze!
    https://www.youtube.com/watch?v=UXuEvuyyy4k

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 maart 2014 om 15:24

      @lambo4all: Ja, die! Dank.

      Login om te reageren
  9. tweetyv6 zegt

    12 maart 2014 om 15:24

    Trage Troela
    Slow Susan
    Refusing Rebecca

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      12 maart 2014 om 16:11

      @tweetyv6: Slow Seb – lijkt me toepasselijker… ;)

      Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    12 maart 2014 om 15:53

    350-360km per uur in een 1600 blokje.Wat voor’n turbo zit er dan op?Groter als het blokje zelf volgens mij.

    Login om te reageren
  11. n54coupe zegt

    12 maart 2014 om 16:11

    Het zou toch weer eens fijn zijn als iemand de quali en race live uit zou zenden zonder achter de PC te hoeven kruipen…
    Zelfs de BBC zendt dit keer weer alleen samenvattingen uit.
    In NL is de Formule1 uitzendingsgraad op een all time dieptepunt aangeland.

    Login om te reageren
  12. willemseles zegt

    12 maart 2014 om 16:59

    De turbo geeft teveel hitte af aan de elektronica en motor, bij te weinig rijwind.
    Komt wel goed bij Renault, die al ruim 30 jaar turbo ervaring hebben.
    Vanaf race 3 wint Vettel weer.

    Login om te reageren
    • willemseles zegt

      12 maart 2014 om 17:02

      @willemseles:

      ps: ik kijk de laatste jaren op het Duitse RTL.
      Goede info ,duidelijk verteld door ex-coureurs , zoals Danner.

      Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    12 maart 2014 om 17:54

    Zendt La Deux de race in Melbourne niet uit?

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      12 maart 2014 om 22:21

      @Hupke: Dacht het wel. Jammer dat mijn frans zo beroerd is.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 maart 2014 om 11:17

        @Vincegail:

        Wie had nu ooit kunnen denken dat die taal nuttig zou kunnen worden.

        Overigens heb je dan toch al wel de beelden, en na een paar races zal de commentaar ook wel doordringen vermoed ik.

        Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      12 maart 2014 om 22:23

      @Hupke: Ja dus: http://www.f1journaal.be/index.php/nieuws/artikel/overzicht-waar-kan-ik-de-races-van-2014-volgen/

      Login om te reageren
  14. thierryvth zegt

    12 maart 2014 om 20:58

    coma heidi

    Login om te reageren
  15. harie zegt

    13 maart 2014 om 15:48

    Auto’s een naam geven is iets voor tokkiewijven….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North