• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen lanceert lauwwarme Polo

Auteur: willeme, gepost 11 maart 2019 om 18:02 – 48 Reacties

Afbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme PoloAfbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme PoloAfbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme PoloAfbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme PoloAfbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme PoloAfbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme PoloAfbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme PoloAfbeelding Volkswagen lanceert lauwwarme Polo

Volkswagen Polo 1.5 TSI Highline Business R '19
Als een GTI te veel van het goede is.

Wie geregeld door de prijslijsten van de Volkswagen Polo zit te grasduinen, zal het vast wel zijn opgevallen. Er zit een gat in het gamma. Alle benzinemotoren zijn driecilinders met een slagvolume van 999 cc. Er zijn vier gradaties, twee zonder turbo (65 pk en 80 pk) en twee mét een turbo (95 en 110 pk). Mocht dat niet toereikend zijn, dan kom je automatisch bij de Polo GTI uit, die juist een dikke 2.0 TSI onder de kap heeft liggen.

Volkswagen heeft dat wereldprobleem opgelost door de Polo uit te rusten met de 1.5 TSI motor. Deze kennen we (onder andere) al uit de Volkswagen Golf. In de Polo levert het blok 150 pk bij 5.000 toeren. Het maximum draaimoment bedraagt 250 Nm bij 1.500 toeren. Standaard word de Polo 1.5 TSI geleverd met een zeventraps DSG-transmissie. De prestaties laten zich het beste omschrijven als ‘redelijk vlot’. Zo kun je van 0-100 km/u sprinten in 8,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 216 km/u. Dat geldt dan niet voor de auto die je op de foto’s ziet: volgens de RDW is ‘SP-800-H’ toch écht voorzien van een 95 pk sterke 1.0 TSI.

Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline Business R '19

Enfin, terug naar de 1.5: de Polo met viercilinder TSI is leverbaar in twee smaakjes: Highline en Highline Business R. Voor die eerste betaal je 26.310 euro. Voor de Highline Business R wil de Nederlandse VW-dealer graag 27.755 euro. Dat lijkt flink aan de prijs: voor 1.000 euro meer heb je een Polo GTI!. De Highline-uitvoering is al redelijk compleet met items als een adaptief sportonderstel en adaptieve cruise control. Neemt niet weg dat de technische identieke SEAT Ibiza met dezelfde motor sneller is (dankzij de handbak kon die in 7,9 naar de 100 km/u). En in ‘FR Business Intense’-uitvoering had je die Ibiza al voor 22 mille. We praten in verleden tijd over de Ibiza 1.5 TSI, dat model is namelijk onlangs geschrapt uit het leveringsprogramma.

Ook interessant!

  • verniuwde Polo GTI
    Vernieuwde Polo GTI al heel snel onderweg
  • Witte Polo GTI occasion kost meer dan nieuwprijs
  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

motor, polo, R-Line, Volkswagen

Vorig bericht: « Mercedes-AMG GT63 S 4-door Coupe: rijtest en video
Volgend bericht: Er komt nog een Aventador-smaakje »

Lees Interacties

Reacties

  1. niek1411 zegt

    11 maart 2019 om 18:16

    65 pk in een Polo, daar valt toch haast niet mee normaal in te voegen op de snelweg

    Login om te reageren
    • m-tfsi zegt

      11 maart 2019 om 18:20

      @niek458: weet niet wat een Polo weegt en doet, maar mijn tijdelijke Fiesta 2018 70pk (atmosferisch) doet het toch verrassend goed (lees: valt gwn goed mee te rijden/accelereren tot 140), voor zo’n groot gemis aan vermogen ?

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        11 maart 2019 om 18:30

        @m-tfsi: 1005 kg, op z’n snelst 15,5s naar de 100.

        Login om te reageren
      • alcantara zegt

        11 maart 2019 om 21:43

        @m-tfsi: 15 secs naar 100 verrassend goed noemen man man man, als je alleen een fiets gewend bent ja

        Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      11 maart 2019 om 19:16

      @niek458: Dat zou zomaar eens de leukste Polo kunnen zijn! Zo eentje die je de hele tijd op 11 tienden moet uitwringen om er een beetje gang in te houden. Dat geeft nog een bepaalde voldoening. Een reguliere Polo met pak hem beet 100 pk is gewoon penisverslappend saai.

      Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      11 maart 2019 om 19:30

      @niek458: jawel kijk die uitlaten, dat kan makkelijk!!!

      Login om te reageren
    • wahltiroler zegt

      11 maart 2019 om 20:54

      @niek458: mijn clio met 65 doet het bergop goed.

      Moet 70 pk in een land zo vlak als een pannekoeok toch een eitje zijn.

      vooraö ook omdat men 130 mag maar.meestal niet sneller dan 11ü kan

      Login om te reageren
      • 2wheeler zegt

        11 maart 2019 om 21:02

        @wahltiroler: ben je aan het tüüteren of aan het tüpen?

        Login om te reageren
        • wahltiroler zegt

          11 maart 2019 om 21:06

          @2wheeler: t tt ttr trilllende viingers va van opwinding?

          vooral ook omdat men 130 mag maar meestal niet sneller dan 110 kan in NL

          Login om te reageren
  2. JamesBond007 zegt

    11 maart 2019 om 18:22

    65pk dat is bijna gevaarlijk langzaam. Wedden dat die het goed doen bij de autoverhuur in berg-achtige gebieden? Lekker met z’n 4e of 5e heuveltje op en af. Succes

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 maart 2019 om 18:44

      @jamesbond007: Dat zijn de leukste momenten. Zo kan ik nog goed een witte Daewoo Lanos 1.2 herinneren. Die kon je afremmen door de airco aan te zetten!

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        11 maart 2019 om 19:29

        @willeme: Het smartje fortwo limited/1 dat ik ooit een paar maanden bezeten heb had inderdaad hetzelfde probleem! :)

        Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        11 maart 2019 om 20:28

        @willeme: ahahahhh prachtig

        Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    11 maart 2019 om 18:23

    Mooi dom als je voor die 1000 Euro de GTi laat staan. Is ook niet goedkoop, maar dan heb je tenminste wel wat.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      11 maart 2019 om 21:17

      @moveyourmind: als je een paar opties aanvinkt wordt dat verschil wel een stuk groter. Beetje oneerlijke vergelijking zo, een dik uitgeruste 1.5 vs een kale GTI.

      Login om te reageren
      • johnhert zegt

        11 maart 2019 om 23:24

        @audirs3: Het is maar net waar je de voorkeur aan geeft. Een zeer vlotte, sportieve GTI welke standaard eigenlijk ook wel alle broodnodige

        Login om te reageren
        • johnhert zegt

          11 maart 2019 om 23:25

          @johnhert: opties heeft. Of een gewoon vlotte afgeladen Polo…

          Login om te reageren
  4. jupke zegt

    11 maart 2019 om 18:26

    Met 65 pk trekt hij nog geen frikandel uit de mayonaise!?

    Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      11 maart 2019 om 18:36

      @jupke: ?

      Login om te reageren
  5. gezondverstand zegt

    11 maart 2019 om 18:40

    Is de 1.5 geschrapt bij de Ibiza?
    Dat is lekker suf voor het vermeend sportieve familielid van VW.
    Polo had in eerste instantie geen 1.5 maar dat maken ze nu wel goed. Alleen weer volkomen overpriced. Want bovenop die hoge prijs komen nog wel wat extra’s twv een paar mille zoals oa metallic lak.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      11 maart 2019 om 18:43

      @gezondverstand:

      Qua opties lijk het mee te vallen, de Highline Business R zit behoorlijk goed in de uitrusting. Een mogelijke reden is de WLTP, de Ibiza is volgens mij nog een tijdje NEDC geweest (2017), dus het kan zijn dat ‘ie een comeback maakt.

      Login om te reageren
    • tortuga zegt

      11 maart 2019 om 18:46

      @gezondverstand: 2 mogelijke redenen: verkocht niet. Of te goedkoop. Optie 2 bijschroeven doet men zo

      Login om te reageren
    • menaz zegt

      11 maart 2019 om 19:13

      @gezondverstand: WLTP. Komt vast weer terug als ie getest is.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      11 maart 2019 om 19:14

      @gezondverstand: verschil van max €1500 bij gelijke uitrusting is niet zo groot toch?

      Login om te reageren
  6. jerry zegt

    11 maart 2019 om 18:56

    Hmm, het model van 2016 heeft ook 150pk en gaat in 7,8 seconden naar de 100. Ik moet zeggen, hij rijdt lekker!

    Login om te reageren
  7. frank2b zegt

    11 maart 2019 om 19:30

    We hebben het dus over bijna €30k.

    Voor een Polo.

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      11 maart 2019 om 21:12

      @frank2b: True, veel geld. Maar wel groter dan een Golf IV indertijd.

      Login om te reageren
  8. escort77 zegt

    11 maart 2019 om 19:55

    Die 1000 euro meerprijs tov de GTI verdien je echt wel terug als je ‘m ooit weer inruilt.

    Natuurlijk is een GTI ook wat duurder om te rijden, maar als het echt om de centen gaat kan je beter een 3-cilinder met R-Line pakketje kopen.

    Dus de vraag is wie dit gaat kopen?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      12 maart 2019 om 07:28

      @escort77: die zullen vooral geleasd worden, neem ik aan.

      Login om te reageren
  9. ghost zegt

    11 maart 2019 om 20:30

    Lekker die GTi gaan halen of deze laten staan. €1000,00 verschil, waar hebben we het over?

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      11 maart 2019 om 20:38

      @ghost: volle 1.5 of een kale gti zit nogal verschil in.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        11 maart 2019 om 21:18

        @civicfk3: mwah zou mij een worst wezen persoonlijk.

        Login om te reageren
        • torsen zegt

          11 maart 2019 om 22:54

          @ghost: waarom vergelijk je dan niet de prijs van de kale 1.5 die staat er ook bij?

          Login om te reageren
          • ghost zegt

            11 maart 2019 om 23:08

            @torsen: waarom maak je je zo druk om niks? Moet een ieder toch lekker zelf weten. Sowieso is dit allemaal shit. Enige polo die je moet hebben is de WRC!

            Login om te reageren
            • torsen zegt

              12 maart 2019 om 01:01

              @ghost: druk? Laat ik het anders stellen.
              Is voor jou het verschil van 2200 wel genoeg om de GTI te laten staan dan?
              Lijkt me niet toch?

              Login om te reageren
              • ghost zegt

                12 maart 2019 om 10:20

                @torsen: ik zou het allebei laten staan. Er is, zoals ik al zei, maar 1 polo die je wilt hebben.

              • torsen zegt

                12 maart 2019 om 17:42

                @ghost: dat kan uiteraard. Als ik particulier zou kijken voor zoiets zou ik waarschijnlijk nog steeds voor de GTI gaan tussen deze twee. Dan maar wat minder opties als het budget het niet zou toelaten op de GTI.

                Met een iets ander budget zou ik voor in het weekend best een Polo R5 of één van z’n concurrenten erbij willen hebben overigens.

                Zakelijk lease zou ik zeker voor de 1.5 gaan. Moet je alleen wel minimaal een half jaar wachten.

    • emping zegt

      12 maart 2019 om 07:26

      @ghost: die zullen vooral geleasd worden neem ik aan.

      Login om te reageren
      • emping zegt

        12 maart 2019 om 07:32

        @emping: Sorry op de verkeerde post gereageerd @ghost

        Login om te reageren
  10. audirs3 zegt

    11 maart 2019 om 21:19

    150pk is best wel lekker, hetzelfde als een Clio Williams! Waarschijnlijk kan je wel richting de 200pk als je hem laat chippen.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      12 maart 2019 om 01:04

      @audirs3: Clio Williams weegde ook een drol kun je niet vergelijken.

      Login om te reageren
      • audirs3 zegt

        12 maart 2019 om 09:41

        @thomasthomas: Williams weegt 980kg, een Polo 1.0 weegt 1000kg en een Polo GTI 1250kg. Denk dat de 1.5 zo’n 1100kg zap wegen. Inderdaad meer dan een Williams,maar geen mega groot verschil. Dan nog, 150pk is gewoon lekker en kom je niks te kort mee, daar was je 25jr geleden nog een hele bink mee. Maar als je hem nu kan tunen tot zeg 180pk, heb je betere pk/gewicht verhouding dan een Williams.

        Login om te reageren
  11. wahltiroler zegt

    11 maart 2019 om 21:45

    Louwwarm?

    Het is een Polo!
    ook met 600 PK wordt die niet heet…

    Wel verdomd goed!
    maar dan nog word ik er niet koud of warm van

    Login om te reageren
  12. ozzytrk zegt

    12 maart 2019 om 04:08

    Naar het kijken van de stoelen krijg ik al Hernia

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    12 maart 2019 om 09:49

    Lijkt me een fijne dagelijkse rakker. Niet de meest spannende auto, en het kleine prijsverschil met de GTI doet zeer (al vermoed ik dat deze R-line dan rijker uitgerust is dan de standaard GTI) totaal geen vervelende auto voor de dagelijke km’s.

    Login om te reageren
  14. tttijn zegt

    12 maart 2019 om 10:01

    Ik heb leuke herinneringen aan een Arosa sport met 100pk, karretje stuurde super leuk en je moest er nog een beetje je best voor doen om er wat uit te halen. Lekker toeren blokje was die 1.4.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      12 maart 2019 om 17:43

      @tttijn: Zat ook een andere bak in waardoor die wat sneller was geloof ik. Kon volgens mij ook best zuipen voor een 1.4.

      Login om te reageren
  15. tarquesh zegt

    13 maart 2019 om 14:01

    65pk lijkt genoeg in een land dat vlak is, terwijl je in het buitenland dat niet ver weg is ook heuvels en wat bergen heb. Of je moet al Denemarken bedoelen, dat ook vrij vlak is.

    Zit je met 5 man in een 65pk gebakje, dan schiet het accelereren niet op. Een fiets op de trekhaak, en wat zware koffers achterin? Dan kruip je vooruit. Daarom 130pk plus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North