• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerder

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 23 mei 2019 om 18:56 – 21 Reacties

Afbeelding Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerderAfbeelding Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerderAfbeelding Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerderAfbeelding Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerder

Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerder
Meer Opel, want waarom ook niet?

De Opel Insignia is inmiddels alweer iets ouder, hij ziet er nog altijd even smakelijk uit. Hoewel de auto inmiddels zijn krachtige benzinemotor is verloren in Nederland, is hij wel verkrijgbaar als 210 pk sterke diesel. Gelukkig kan de 260 pk sterke uitvoering ook nog bij Irmscher worden gekocht. Het tuningsbedrijf hult de auto dan ook in een sportiever jasje.

Wie besluit de versie van Irmscher op de kop te tikken, krijgt de auto geleverd met een kleine upgrade. De 260 pk sterke tweeliter viercilinder van de GSi wordt door het bedrijf opgeschroefd naar 280 pk. Een magere upgrade, maar een upgrade desalniettemin. Overigens wordt de auto geleverd met een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving.

Het opwaarderen van de motor kan gebeuren in combinatie met optische aanpassingen, los kan het pakket ook worden aangeschaft. Over die optische aanpassingen gesproken, Irmscher biedt zijn klanten een tweetal verschillende velgen aan in de maat 20″. Daarnaast komt de Insignia 30 mm dichterbij de grond te liggen. Irmscher heeft eveneens de neus van de auto bijgepunt en een nieuwe grille ontworpen. Tenslotte schijnt het bedrijf nog iets aan het interieur te hebben gedaan, maar daar krijgen we voorlopig niets van te zien.

Ook interessant!

  • Irmscher Opel Insignia iS3
    Irmscher Opel Insignia iS3 heeft bijzondere inspiratiebron
  • Dít is de duurste Opel van Marktplaats!
  • Nieuwe Insignia
    Nieuwe Insignia maakt comeback als... crossover!
  • Deze Opel Corsa maakt zijn naam wél waar

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

gsi, insignia, irmscher, Opel, tuning

Vorig bericht: « Skoda onthult ook de CITIGOe iV
Volgend bericht: Pak je zakdoek: Mercedes stopt volgende week met de SL63 »

Lees Interacties

Reacties

  1. autodrome zegt

    23 mei 2019 om 19:51

    Open en lekker? Duitsers maken soms grappen ….

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      23 mei 2019 om 19:52

      @autodrome: Opel!

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      23 mei 2019 om 22:33

      @autodrome: de huidige Insignia is naar mijn mening de mooiste in zijn klasse, gewoon een sterk ontwerp.

      Login om te reageren
      • autodrome zegt

        23 mei 2019 om 23:29

        @racerx: Het is en blijft Opel; stel het anders, rij jij een Opel?

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          24 mei 2019 om 06:31

          @autodrome: momenteel niet, maar de Insignia is een prima optie voor mijn volgende auto. Zoveel geef ik niet (meer) om het merk dat op de neus van m’n auto staat, minder dan jij in ieder geval ;).

          De auto wordt zo langzamerhand toch steeds meer een manier on mezelf en bagage van a naar b te brengen. Voor de rest verplaats ik me liever op 2 wielen. Opzich wel jammer, ooit vond ik auto’s helemaal het einde, maar de huidige tijdgeest maakt dat wat er op de markt wordt gebracht te duur is of gewoon suf. Heb om het af te vinken nog een keer een auto met V8 gekocht, wat er hierna op de stoep staat zal me werkelijk waar een rotzorg zijn. Sorry, einde rant. ?

          Login om te reageren
          • autodrome zegt

            24 mei 2019 om 20:30

            @racerx: jij legt de vinger precies op de zere plek als het om Opel gaat. Het merendeel vd kopers lust geen Opel en zelfs de mensen die wel willen, hebben twijfells ….

            Login om te reageren
  2. tge1 zegt

    23 mei 2019 om 20:14

    Mooie wagen, vind ik. Verreweg het mooiste uit Duitsland wordt toch door Opel ontworpen vind ik.

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    23 mei 2019 om 20:28

    Er rijdt er 1 rond Terborg. Kwam em vd week een paar keer tegen. Best een knappe bak.

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    23 mei 2019 om 20:37

    Vind de Insignia echt een mooie wagen, zeker in de mooie kleur donkerrood met bruine gloed die ik vandaag tegenkwam. Echt een enorm sjieke dikke bak in die kleur?

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      23 mei 2019 om 20:50

      @moveyourmind: Helemaal mee eens, Irmscher maakt hem er alleen niet mooier op.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        23 mei 2019 om 21:00

        @kle500: Dat Irmscherpakket is misschien net iets té. En zonder embleem ziet de voorkant er nogal goedkoop uit. Maar denk dat je daarvoor zelf kan kiezen afgaande op de foto’s.

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    23 mei 2019 om 20:48

    Zal er ooit nog een OPC komen?

    Login om te reageren
    • kle500 zegt

      23 mei 2019 om 20:51

      @dutchdriftking: nee want opel grijpt terug naar GSi voor de sportievere modellen.

      Login om te reageren
      • kle500 zegt

        23 mei 2019 om 20:51

        @kle500: https://www.autoblog.nl/nieuws/jawohl-het-opel-gsi-label-keert-terug-100604

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        23 mei 2019 om 20:52

        @kle500: GSI is toch een soort tussen label? Een beetje wat Audi met de S modellen doet. De OPC waren beduidend krachtiger.

        Login om te reageren
  6. vdue zegt

    23 mei 2019 om 21:55

    Wordt dit nou ook echt gekocht? Buurman van lang geleden had een Irmscher Omega, verser heb ik er nooit eentje in het echt gezien

    Login om te reageren
    • emping zegt

      24 mei 2019 om 04:20

      @vdue: waarschijnlijk in andere landen wel.

      Login om te reageren
  7. tjorque zegt

    23 mei 2019 om 22:27

    Poeh, maar 280 pk. Da’s echt behelpen. Kom je in het verkeer helemaal niet meer mee mee… ?

    Login om te reageren
  8. tjongejongen zegt

    24 mei 2019 om 08:15

    Laat dat maar aan Irmscher over. 280 is precies een Opel getal.

    Op moet echt met een gans nieuw model komen dat de magische 300 gaat passeren. Uiteraard met fourwheeldrive.

    Login om te reageren
  9. Ram-G-maN zegt

    24 mei 2019 om 08:27

    Ooit was Opel meer dan drie decennia het best verkochte merk van Nederland. Nu lijken ze met de nieuwe modellen bijna uit het straatbeeld verdwenen. Ongelofelijk hoe snel het tij kan keren. Wat betreft de Irmscher, vermogensupgrade is leuk. Optische opsmuk is afgrijselijk lelijk.

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    24 mei 2019 om 10:17

    Ik dacht dat irmscher niet eens meer bestond..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North