Irmscher maakt de Insignia GSi nog lekkerder

Auteur: , 21 Reacties

Meer Opel, want waarom ook niet?

De Opel Insignia is inmiddels alweer iets ouder, hij ziet er nog altijd even smakelijk uit. Hoewel de auto inmiddels zijn krachtige benzinemotor is verloren in Nederland, is hij wel verkrijgbaar als 210 pk sterke diesel. Gelukkig kan de 260 pk sterke uitvoering ook nog bij Irmscher worden gekocht. Het tuningsbedrijf hult de auto dan ook in een sportiever jasje.

Wie besluit de versie van Irmscher op de kop te tikken, krijgt de auto geleverd met een kleine upgrade. De 260 pk sterke tweeliter viercilinder van de GSi wordt door het bedrijf opgeschroefd naar 280 pk. Een magere upgrade, maar een upgrade desalniettemin. Overigens wordt de auto geleverd met een achttrapsautomaat en vierwielaandrijving.

Het opwaarderen van de motor kan gebeuren in combinatie met optische aanpassingen, los kan het pakket ook worden aangeschaft. Over die optische aanpassingen gesproken, Irmscher biedt zijn klanten een tweetal verschillende velgen aan in de maat 20″. Daarnaast komt de Insignia 30 mm dichterbij de grond te liggen. Irmscher heeft eveneens de neus van de auto bijgepunt en een nieuwe grille ontworpen. Tenslotte schijnt het bedrijf nog iets aan het interieur te hebben gedaan, maar daar krijgen we voorlopig niets van te zien.



21 reacties

Open en lekker? Duitsers maken soms grappen ….
@autodrome: Opel!
@autodrome: de huidige Insignia is naar mijn mening de mooiste in zijn klasse, gewoon een sterk ontwerp.
@racerx: Het is en blijft Opel; stel het anders, rij jij een Opel?
@autodrome: momenteel niet, maar de Insignia is een prima optie voor mijn volgende auto. Zoveel geef ik niet (meer) om het merk dat op de neus van m’n auto staat, minder dan jij in ieder geval ;).

De auto wordt zo langzamerhand toch steeds meer een manier on mezelf en bagage van a naar b te brengen. Voor de rest verplaats ik me liever op 2 wielen. Opzich wel jammer, ooit vond ik auto’s helemaal het einde, maar de huidige tijdgeest maakt dat wat er op de markt wordt gebracht te duur is of gewoon suf. Heb om het af te vinken nog een keer een auto met V8 gekocht, wat er hierna op de stoep staat zal me werkelijk waar een rotzorg zijn. Sorry, einde rant. 😉
@racerx: jij legt de vinger precies op de zere plek als het om Opel gaat. Het merendeel vd kopers lust geen Opel en zelfs de mensen die wel willen, hebben twijfells ….
Mooie wagen, vind ik. Verreweg het mooiste uit Duitsland wordt toch door Opel ontworpen vind ik.
Er rijdt er 1 rond Terborg. Kwam em vd week een paar keer tegen. Best een knappe bak.
Vind de Insignia echt een mooie wagen, zeker in de mooie kleur donkerrood met bruine gloed die ik vandaag tegenkwam. Echt een enorm sjieke dikke bak in die kleur👌
@moveyourmind: Helemaal mee eens, Irmscher maakt hem er alleen niet mooier op.
@kle500: Dat Irmscherpakket is misschien net iets té. En zonder embleem ziet de voorkant er nogal goedkoop uit. Maar denk dat je daarvoor zelf kan kiezen afgaande op de foto’s.
Zal er ooit nog een OPC komen?
@dutchdriftking: nee want opel grijpt terug naar GSi voor de sportievere modellen.
@kle500: GSI is toch een soort tussen label? Een beetje wat Audi met de S modellen doet. De OPC waren beduidend krachtiger.
Wordt dit nou ook echt gekocht? Buurman van lang geleden had een Irmscher Omega, verser heb ik er nooit eentje in het echt gezien
@vdue: waarschijnlijk in andere landen wel.
Poeh, maar 280 pk. Da’s echt behelpen. Kom je in het verkeer helemaal niet meer mee mee… 🤯
Laat dat maar aan Irmscher over. 280 is precies een Opel getal.

Op moet echt met een gans nieuw model komen dat de magische 300 gaat passeren. Uiteraard met fourwheeldrive.
Ooit was Opel meer dan drie decennia het best verkochte merk van Nederland. Nu lijken ze met de nieuwe modellen bijna uit het straatbeeld verdwenen. Ongelofelijk hoe snel het tij kan keren. Wat betreft de Irmscher, vermogensupgrade is leuk. Optische opsmuk is afgrijselijk lelijk.
Ik dacht dat irmscher niet eens meer bestond..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).