• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Skoda Scala nu ook verkrijgbaar op aardgas

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 juni 2019 om 11:58 – 24 Reacties

Skoda Scala nu ook verkrijgbaar op gas


De familie is nu compleet.

In Berlijn heeft Skoda deze week een nieuwe versie van de Scala onthuld. De zogenaamde G-TEC is voorzien van een krachtbron die aardgas opslobbert. De meest ecovriendelijke uitvoering van Skoda’s nieuwe hatchback moet aan het eind van dit jaar op de markt komen als alternatief voor hen die de meer conventionele benzine- en dieselmotoren liever links laten liggen.

De Skoda Scala G-TEC wordt aangedreven door een éénliter G-TEC motor, die goed is voor 90 pk en 160 Nm. Ruim voldoende voor de driecilinder, die bovenal zuinigheid predikt. De tweede CNG-auto in de catalogus van Skoda heeft een rijbereik van 410 kilometer, puur op aardgas. Naast de drie brandstoftanks voor aardgas beschikt de Scala over een enkele benzinetank. Deze is slechts 9 liter groot, maar schroeft het rijbereik wel op naar 630 kilometer. Best indrukwekkend.

Skoda Scala nu ook verkrijgbaar op gas

Skoda wil met zijn CNG-motoren geen tegenstand bieden aan de opkomst van elektrische auto’s. Integendeel, het merk ziet het eerder als een manier om deze overgangsperiode soepeler te laten verlopen. Zoals gezegd is aardgas milieuvriendelijker dan bijvoorbeeld fossiele brandstoffen.

“Natural gas will play a key role in ŠKODA’s engine portfolio over the coming years in order to lower CO2 emissions. Our natural-gas engines are becoming more and more popular with our customers because of their low emissions.”

Ook interessant!

  • Skoda Scala Edition S
    Skoda Scala Edition S is wat de wereld nodig heeft
  • Vernieuwde Skoda Karoq
    Vernieuwde Skoda Karoq gaat er ZO uitzien
  • Gefacelifte Skoda Karoq
    Gefacelifte Skoda Karoq is alleen voor petrolheads
  • Skoda Enyaq rijtest en video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

aardgas, cng, scala, Skoda

Vorig bericht: « PVV, VVD en FvD willen pitspoezen op Zandvoort
Volgend bericht: Volvo’s gepantserde XC90 beschermt je tijdens de apocalypse »

Lees Interacties

Reacties

  1. gove zegt

    26 juni 2019 om 12:12

    wat een scala aan voordelen, ba-dum-tss

    Login om te reageren
  2. dappers zegt

    26 juni 2019 om 12:15

    Aardgas is een fossiele brandstof…

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      26 juni 2019 om 14:23

      @dappers: maar brandt relatief schoon in vergelijking met benzine of diesel.

      Login om te reageren
    • p3r0x zegt

      26 juni 2019 om 16:20

      @dappers: In Duitsland wordt er meer op e-gas en biogas gereden. Is wat anders dan aardgas, welke deze auto ook kan verstoken.

      Login om te reageren
    • naturalpower zegt

      26 juni 2019 om 16:23

      @dappers: Daar is een alternatief voor in de vorm van groengas. Dat is biogas opgewaardeerd naar aardgaskwaliteit.

      Login om te reageren
      • dappers zegt

        26 juni 2019 om 18:32

        @naturalpower: en de rest. Opgewaardeerd biogas of andere schonere brandstoffen is dat niet waar het artikel over spreekt. Het staat gewoon klunzig om iets af te zetten tegen de verzamelnaam van het object waar je over schrijft.

        Login om te reageren
        • naturalpower zegt

          26 juni 2019 om 18:48

          @dappers: Inderdaad, je hebt het beter gelezen dan ik. Zoals het er nu staat, zou aardgas geen fossiele brandstof zijn, wat het natuurlijk wel is.

          Login om te reageren
    • jbosscha zegt

      7 augustus 2019 om 09:22

      @dappers: Groengas is een niet fossiele brandstof en is de duurzamere variant van aardgas wat ook gewoon getankt kan worden in NL.

      Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    26 juni 2019 om 12:15

    @AB: is het een idee als jullie een artikel maken over de verschillende typen brandstoffen, de voor- en nadelen ervan en wanneer het financieel rendabel is om voor een bepaald type brandstof te kiezen? Zou leuk zijn als we hier een handig overzicht van kregen.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      26 juni 2019 om 12:35

      @berlinetta: Goed plan! Hoewel geen brandstof, mss ook elektriciteit in beschouwing meenemen.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 juni 2019 om 13:24

        @911targa: Zeker ook elektriciteit. In mijn hoofd had ik die er ook bij zitten, maar het is inderdaad geen brandstof te noemen.

        Login om te reageren
      • karhengst zegt

        26 juni 2019 om 13:28

        @911targa: Tesla weet er anders wel een brandstof van te maken.

        Login om te reageren
      • sirprize zegt

        26 juni 2019 om 14:24

        @911targa: vergeet GTL niet, dat is synthetische diesel maar dan veel schoner dan diesel. En ook beter voor je motor.

        Login om te reageren
        • p3r0x zegt

          26 juni 2019 om 16:22

          @sirprize: echter uit aardgas geproduceerd en wordt middels een paar oliegestookte tankers extra heen en weer gevaren…

          Login om te reageren
          • sirprize zegt

            26 juni 2019 om 17:43

            @p3r0x: Volgens de WtW methode is de CO2-uitstoot van GTL-producten grotendeels vergelijkbaar met soortgelijke producten uit de conventionele raffinage.

            Login om te reageren
    • haaren zegt

      26 juni 2019 om 12:59

      @berlinetta: als ze dan gelijk meenemen wat de toekomst brengt voor occasions (wat al bekend is) dan zou dat verhelderend kunnen zijn.
      Waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer privé rijden (a 35dkm p/j) maar zit enorm te twijfel wat te doen: Diesel/LPG/Hybride, nieuw is geen optie net zoals EV

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 juni 2019 om 13:01

        @haaren: een diesel kopen (momenteel best gunstig geprijst) en er vanuit gaan dat deze over 5 jaar weinig meer waard is.

        Login om te reageren
      • jbosscha zegt

        7 augustus 2019 om 09:24

        @haaren: CNG/groengas rijden is ook nog een optie! Leuke modellen af fabriek van een Up! tot aan een Audi A3/A4/A5! Tweedehands te vinden op smartgreencars.nl.

        Login om te reageren
    • intiemgeschoren zegt

      26 juni 2019 om 13:18

      @berlinetta: heel goed idee! Een zaterdag special bijvoorbeeld?

      Login om te reageren
  4. schreute01 zegt

    26 juni 2019 om 13:48

    Op aardgas een rijbereik van 410km. Met 9 liter brandstof erbij 630km. Da’s een verbruik van 1:24,44. Hoe dan?

    Login om te reageren
    • sirprize zegt

      26 juni 2019 om 14:25

      @schreute01: 70 km/u op de snelweg ?

      Login om te reageren
      • naturalpower zegt

        26 juni 2019 om 16:17

        @sirprize: Misschien iets meer dan 70 km/u, maar hij zal zeker begrensd worden als hij op benzine overgaat.

        Login om te reageren
  5. karaya zegt

    26 juni 2019 om 19:44

    Ik heb altijd al een Skoda willen hebben, m’n droomauto.

    Login om te reageren
  6. appeltaartislekker zegt

    27 juni 2019 om 13:46

    Gas in een auto is een stuk beter plan dan affakkelen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North