• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Surprise: Giedo van der Garde dit jaar toch nog in F1?

Auteur: JordyS, gepost 24 april 2015 om 19:32 – 34 Reacties

Giedo van der Garde in de auto van Caterham


Kennen jullie die grap over de Nederlandse coureur die nooit meer Formule 1 zou rijden? Verrassing: hij stapt binnenkort in bij Manor F1.

Dat verhaal doet in ieder geval de ronde in de paddock, want officieel weten we nog van niets. Giedo van der Garde zou na de Grand Prix van Spanje het stoeltje overnemen van Roberto Merhi. De Spanjaard heeft namelijk geen cent te makken, terwijl Van der Garde & Co genoeg geld hebben om de Manor-bolide vol te plakken met McGregor-stickers. Met een beetje geluk zien we Van der Garde dus in Monaco weer zoals we hem het liefst zien: achter het stuur van een F1-auto.

Het management van Van der Garde ontkent ondertussen dat er een samenwerking met Manor op handen is, al laat manager Jan Paul ten Hoopen wel doorschemeren dat er contact is geweest met het team. “We weten dat Manor op zoek is naar een ervaren coureur, want ze hebben contact met ons gezocht. We werken hier verder echter niet aan”, liet hij weten aan GPUpdate.net. “We focussen ons helemaal op 2016 en hebben binnenkort afgesproken om eens bij de DTM te gaan kijken.”

Ook interessant!

  • Van der Garde: 'Max gaat de wereldtitel pakken'
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Kvyat F1 zitje
    Daniel Kvyat heeft weer een zitje in de F1

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Giedo van der Garde, Marussia, Racing

Vorig bericht: « Boem! Reparatie kan per garage 400% in kosten schelen
Volgend bericht: Pon ziet helft winst verdampen: wat is er aan de hand? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    24 april 2015 om 19:36

    Dit klinkt toch wel als het scenario dat velen voorspelden: het geld van Sauber gebruiken om je bij Manor in te kopen

    Login om te reageren
    • KEV9 zegt

      24 april 2015 om 19:57

      @Edge: eeh welk geld van sauber?? geld van schone pa zul je bedoelen zit geen cent van sauber bij

      Login om te reageren
      • arii zegt

        24 april 2015 om 20:58

        @Soulmaster: volgensmij hebben ze wel meer geld teruggehad van sauber dan dat ze hadden betaald, toch?

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          24 april 2015 om 21:51

          @arii: Yup. 8 miljoen betaald, 15 miljoen teruggekregen.

          Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        24 april 2015 om 21:03

        @Soulmaster: idd!

        Login om te reageren
      • Edge zegt

        24 april 2015 om 21:50

        @Soulmaster: Uiteraard. ‘Het geld dat hij terughaalde bij Sauber’ was misschien een betere verwoording geweest.

        Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    24 april 2015 om 19:37

    “We werken hier verder echter niet aan” & “We focussen ons helemaal op 2016 en hebben binnenkort afgesproken om eens bij de DTM te gaan kijken.”

    Playing hard to get? Of hebben ze een beter plan?

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      24 april 2015 om 19:55

      @Hupke: denk het tweede, hoop het eerste

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      24 april 2015 om 21:06

      Ze hebben vast een beter plan. Het is toch best een doorzetter die gvdg! Zal het een verloren zoon van victor muller zijn?

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      24 april 2015 om 21:25

      @Hupke: Inderdaad. De zin klopt ook niet: ‘we hebben binnenkort agfesproken’ ??? Ze gaan dus binnenkort al iets gedaan hebben…

      Login om te reageren
  3. jrk68 zegt

    24 april 2015 om 19:40

    Tja, als een manager het keihard gaat ontkennen dan weet je wat er aan de hand is….

    Giedo mag in Monaco het veld voor zich uit jagen.
    Ik zeg het eerlijk, je mag dan geen deuk in een pak boter tijden met die ouwe Marussia, toch ben ik stiekem best jaloers….

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      25 april 2015 om 00:50

      @jrk68: Waarom zou je in hemelsnaam voor Manor willen rijden? Het kost je een hoop geld en je weet al van tevoren dat je sowieso helemaal achteraan hobbelt. Feitelijk is aantonen dat je sneller bent dan je teamgenoot het enige dat je kunt bereiken. Nou fijn, dan ben je dus sneller dan iemand die er ook alleen maar rijdt omdat-ie geld heeft.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        25 april 2015 om 08:33

        @donvincenzo:
        Om de doodsimpele rede dat het een van mijn jeugddromen is om een F1 door de straten van het prinsdom te rijden.
        Gezien mijn kwaliteiten als F1 coureur zal het geen bal uitmaken of het een Mercedes of een Marussia is, beide gaan harder dan mijn beschermengel kan vliegen.

        Login om te reageren
  4. philipf zegt

    24 april 2015 om 19:40

    Toch zielig dat ie dan keihard eruit gereden wordt door max.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      24 april 2015 om 19:51

      @philipf: Als Manor volgend jaar de beschikking krijgt over de nieuwe Ferrari-motor en Toro Rosso nog steeds met die astmatische koffiemolen van Renault rijdt dan weet ik niet of Max sneller is.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        24 april 2015 om 20:27

        @berlinetta: Sterker nog, vanaf augustus dit jaar verwacht Manor met een nieuwe bolide + 2015 spec motor aan de start te staan. Misschien dat ze de 2e helft van dit jaar nog wat potten kunnen breken.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          24 april 2015 om 21:06

          @motoragent: Precies dat heb ik ook gelezen…of het ook echt gaat gebeuren is natuurlijk nog een tweede, maar als je bijvoorbeeld kijkt waar Sauber vorig jaar stond en waar ze nu staan met zo’n beetje dezelfde auto alleen dan voorzien van de nieuwe Ferrari motor zou het best een verassing kunnen worden die nieuwe Manor.

          Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 april 2015 om 22:07

      @philipf: ach, we hebben iig 2 Hollanders in het startveld!

      Login om te reageren
    • justins60 zegt

      25 april 2015 om 00:28

      @philipf: totdat de renault “kracht”bron het begeeft

      Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    24 april 2015 om 19:45

    Guido kan een goed betaalde kracht worden bij top DTM of LM teams. Voor Sauber rijden kan ik begrijpen, dat is een team dat over het algemeen redelijk in de middenmoot doet, behalve vorig jaar… Maar geld steken in Manor is dweilen met de kraan open. Ik zie die auto’s niet snel 2 seconden sneller worden om een beetje mee te kunnen doen.

    Kijk naar Verstappen in 2000: goede motor, mindere auto. Op circuits met veel rechte stukken en in de regen kon hij (en De La Rosa nog verassen). In 2001 was iets beter in de bochten, maar iets minder snel. Resultaat: alleen in bepaalde omstandigheden kon hij en Bernoldi verassen.

    2003: Minardi. Motor en auto beide niet competitief. Kon nergens iets uitrichten met die auto (misschien punten in Brazilië, waar alle auto’s van de baan gleden door een mega regenbui en gebrek aan afwatering).

    Dus Guido: lekker goed presteren op een lager niveau dan kwakkelen op het hoogste niveau.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      24 april 2015 om 19:52

      @gtwillem: eens… Tenzij er enorm veel ideeën in de pijplijn zitten waarvoor geen budget is om ze uit te werken is dat team dit jaar compleet kansloos. De McLarens van deze wereld hebben kalm aan gedaan om de problemen in kaart te brengen en gaan nu een tandje hoger qua prestaties dus ook die verdwijnen rap uit beeld..
      Wellicht een optie om nu te rijden, de auto door te ontwikkelen en volgend jaar…? Maar dan is er meer nodig dan wat Boekhoorn en friends tot nu toe in F1 hebben gestoken.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        24 april 2015 om 20:11

        @w0o0dy: ik zie er vooralsnog weinig heil in dat dat gaat gebeuren. Er moet echt een serieuze sponsor/autofabrikant achter staan om dat te bereiken. Correct me if i’m wrong, maar volgens mij is het voor Manor al moeilijk genoeg de auto’s op de grid te krijgen en alle betalingsverplichtingen te voldoen. Het is sowieso altijd lastig gehad voor privateers, maar nu nog meer dan anders.

        Zoals je zelf aangeeft, McLaren gaat echt niet lang zo matig presteren. Ik denk dat de McGregor euro’s niet toereikend zijn (kijk naar Spyker F1…).

        Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        24 april 2015 om 21:14

        @w0o0dy: Zoals motoragent hierboven al meldt; naar verluid komt er in de zomer een flinke update. Normaal niet zo boeiend want hoe vaak hebben we dat al eerder gehoord maar wat het wel relevant maakt is dat ze dan ook de nieuwe Ferrari power unit zouden krijgen terwijl ze nu nog rondrijden met de oude spec Ferrari motoren van vorig jaar.

        Als je ziet wat voor prestatiewinst Ferrari maar vooral ook Sauber (die laatste met weinig aanpassingen aan de rest van de auto) geboekt heeft dit jaar kunnen ze daar wel een sprong mee maken (op zijn minst qua rondetijd en misschien hier en daar ook wel qua posities in de race).

        Login om te reageren
        • pomoek zegt

          24 april 2015 om 22:42

          @jaapiyo: Helemaal mee eens. Moet voor vdG behoorlijk frustrerend zijn om die Saubers zo te zien gaan. Hij had de best presterende NL-er in de F1 kunnen zijn geweest…

          Login om te reageren
  6. realhustler zegt

    24 april 2015 om 20:00

    Voor het slechtste team rijden, tja, misschien kan je toch wat laten zien, en daardoor een stoeltje bij een beter team scoren. Misschien. Maar misschien is het beter om je talent in te zetten in een andere klasse waardoor je niet geld mee hoeft te nemen maar geld kan verdienen met je hobby racen Van je hobby je betaalde werk maken blijft het leukste.

    Login om te reageren
  7. clarkson zegt

    24 april 2015 om 20:54

    Zou wel een stunt zijn! Zou leuk zijn als manor halverwege het veld kan mee doen!

    Login om te reageren
  8. E34M5Touring zegt

    24 april 2015 om 23:21

    Ik zou het best begrijpen als ie toch voor een F1 zitje kiest. Hij is coureur en dan wil je toch in de koningsklasse rijden als daar de mogelijkheid toe is denk ik dan. Daar heb je toch je hele leven naar toe gewerkt.
    En dan mag Manor geen topteam of ook maar middenmoot zijn. Je rijdt wel F1. En ik denk dat je dan makkelijker kans maakt op een beter zitje dan wanneer je dat vanuit de DTM zou moeten doen. Dan moet je echt weer terug naar een totaal andere klasse en auto etc.
    Stel, die genoemde update komt er (wellicht met wat Pleuries van Boekhoorn en friends nog iets sneller). En je kunt jezelf toch een beetje in de kijker rijden. Dan kun je wellicht nog een keer doorschuiven naar een beter team. Ik denk dat dat een stuk moeilijker is vanuit een LeMans series of DTM oid.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      25 april 2015 om 08:53

      @E34M5Touring: dat is absoluut waar. Als je begint in een andere raceklasse, kom je er nooit meer in. Alleen Raikonen is dat gelukt volgens mij, maar dat is dan ook een talent van de buitencatogerie.

      Maar was Caterham niet het moment voor hem om zich in de kijker te rijden? Giedo is nu al 29, niet veel te oud maar de meeste teams hebben de betalende rijders wat jonger (en vaak met nog meer euro’s). Als Nederlander hoop ik natuurlijk dat hij er alsnog in komt en nog wat kan laten zien, maar ik zie het somber in.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        25 april 2015 om 08:58

        @gtwillem:
        Ook onze eigen Jan Lammers maakte een comeback in de F1. Na jaren in de sportscars te hebben gereden keerde hij terug bij Leyton House March.
        Als ik het goed heb bijgehouden nog steeds de comeback waar de meeste jaren tussen de laatste race en de comeback zitten.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          25 april 2015 om 10:04

          @jrk68: klopt. Volgens mij was er een hiatus van 10 jaar. Niet dat de comeback erg succesvol was, maar het was een comeback!

          Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 april 2015 om 10:01

        @gtwillem: Wellicht, maar ook Caterham had genoeg problemen toen Giedo daar kwam. Het blijft lastig je te bewijzen als het materiaal niet mee wil. En de interesse door Sauber (deels gevoed door centen, dat begrijp ik) kan voor andere teams wel een signaal zijn dat er wel interesse was. Wellicht kan hij dat toch een beetje ombuigen tot een ander stoeltje.
        Als hij nog een carriere in F1 ambieert zal hij toch moeten proberen bij Manor binnen te komen. Mocht die hierboven gemelde update er dan komen kan hij wellicht nog wat laten zien.
        Button en Barrichello laten zien dat er op leeftijd nog prima geraced kan worden. Al schat ik die qua ervaring en talent wel iets hoger in dan Giedo (no offence G)

        Login om te reageren
  9. justins60 zegt

    25 april 2015 om 00:27

    Achter het stuur van een “formule 1” auto als giedo nog zijn carriere een beetje eer wilt aandoen moet hij in sportscars stappen of indycar want grote f1 teams gaan hem denk ik geen stoel meer aanbieden en om nou je centen in de loze investering van manor te stoppen…

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    25 april 2015 om 11:17

    Dat is toch wel het laatste team waar ik geld in zou stoppen. Ga gewoon lekker dtm rijden ofZo.

    Login om te reageren
  11. MaartenD zegt

    25 april 2015 om 12:32

    Waarom zou je in willen stappen in een team dat altijd achteraan eindigt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North