Uitslag Formule 1: Grand Prix van Bahrein 2019

Auteur: , 66 Reacties

Wie doet het meeste stof opwaaien in de woestijn?

VEttel

Man man man, wat gaat de tijd toch snel. Ontboezeming: ik kan me de eerste Grand Prix van Bahrein nog herinneren, die op 04-04-04 vereden werd. Het was in die jaren dat ‘de zandbak’ haar definitieve doorbraak beleefde als pleisterplaats voor de rijken en mensen die dat nog willen worden. Formule 1 pastte natuurlijk perfect in dat plaatje.

De races in Bahrein waren in eerste instantie echter niet altijd even spannend. Het circuit is in vele opzichten een typisch Tilke-baantje. Naast de baan zijn alle faciliteiten piekfijn voor elkaar, maar je mist een beetje de sfeer van vroeger. Dennenboompjes zoek je tevergeefs naast de baan en grindbakken zijn natuurlijk ook nergens te bekennen. Het is kilometers runoff wat de klok slaat.

Maar niks is te gek in olieland. Ze hebben er alles aan gedaan om alsnog een spektakelstuk te maken van de jaarlijkse Grand Prix. Niet alleen middels volksprotesten naast de baan, maar ook door de layout van de baan wat te tweaken en ‘m te verplaatsen naar de vroege avond. Het moet gezegd worden: de laatste jaren is de race behoorlijk vaak leuk geweest om te zien. Zo herinneren we ons bijvoorbeeld nog het ‘duel in the desert’ enkele jaren geleden tussen Rosberg en Hamilton. Krijgen we met Leclerc op pole position voor teamgenootje Vettel naast ‘m op de grid vandaag weer zo’n machtig gevecht te zien?

Start
Een nieuwe man op pole dus! Charles Leclerc pakte gisteren teamgenootje Vettel in en greep zo eigenlijk zonder al teveel drama de eerste F1 pole uit zijn carrière in pas zijn tweede race voor Ferrari. Maar goed, dat was gisteren, vandaag is weer een ander verhaal. Kan de Monegask zijn zenuwen in bedwang houden en het samenspel tussen koppeling en gaspedaal voor elkaar krijgen? Niet helemaal. Ervaren rot Vettel komt duidelijk beter weg en gaat zodoende meteen naar de leiding in de race.

Leclerc heeft dubbel pech, want hij wordt vervolgens ook nog voorbij gestoken door Bottas, die net als in Australië een betere start geniet dan teammaat Hamilton. De rest van het veld komt zonder al teveel drama door de eerste ronde. Verstappen heeft eigenlijk een matige start, maar glipt dan heel slim door de eerste bocht gewoon weer terug naar P5. Alleen twee usual suspects verliezen meteen een heleboel tijd. Stroll tikt met zijn rechter voorwiel het linker achterwiel van Grosjean aan. Beiden moeten met een gehavende auto terughobbelen naar de pits.

It is I, Leclerc zal even gebaald hebben van zijn missertje bij de start, maar de ergernis duurt gelukkig voor hem niet lang. De Ferrari is in deze fase van de race veel sneller dan de Mercs en met een klein beetje geweld dringt LEC zich al snel weer langzij BOT. Hamilton profiteert en steekt zijn herboren Finse teamgenoot terug voorbij. Aanhaken bij de Ferrari’s lukt in eerste instantie echter niet, wat na de race in Melbourne best verrassend is.

Voor sommigen zal het ook een verrassing zijn dat Max Verstappen vanaf P5 niet bepaald indruk kan maken op de mannen voor hem. Sterker nog, Verstappen moet in zijn spiegels kijken, want voormalig teamgenoot Sainz zit in zijn staart. Voor de Spanjaard is dit uiteraard een momentje om zich over te verkneukelen. Doch dat plezier duurt niet lang, want als de onvermijdelijke inhaalpoging volgt, verdedigt Max zich met hand en tand zoals we dat van hem gewend zijn. Sainz loopt averij op en kan een puik resultaat meteen weer vergeten. Max zoekt niet lang hierna de pits op om de vermaledijde softs van zijn RB15 af te schudden en verder te gaan op de medium banden. Later horen we dat MV33 geen keus had: hij had na het tikkie met Sainz last van een slow puncture.

Mid Race
In de tussentijd is er echter iets gebeurd wat misschien wel van erg groot belang is voor hoe de rest van het jaar eruit gaat zien. Leclerc rijdt als een malle richting de staart van Vettel, roept op de radio dat ‘ie sneller is en haalt de viervoudig kampioen uit Duitsland vervolgens maar gewoon op eigen kracht in. Nou ja goed, met wat hulp van DRS, maar toch. Zien we de toekomst zich voor onze ogen ontvouwen? Vettel doet nog een klein poginkje om te counteren, maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.

In ronde dertien zien we opeens Kvyat in de verkeerde richting naast de baan staan. Balen voor de Rus want hij had zich net als in Australië opgewerkt naar een mooie positie in de top-10. In de herhaling zien we dat de Rus geen blaam treft, hij wordt getoucheerd door Antonio Giovinazzi, die zich op deze manier steeds minder populair maakt bij zijn concullega’s. De stewards blijken de actie van de Italiaan echter oké te vinden.

Op zijn medium banden gaat Verstappen behoorlijk hard. Zo hard dat Bottas na zijn stop achter Verstappen terechtgekomen is. Het is positief nieuws voor Red Bull, maar ondanks dat Verstappen snelle rondes rijdt lijkt het niet bepaald alsof hij op weg kan naar de top-3. In plaats daarvan wordt hij zelfs vrij rap weer verschalkt door Valtteri. Tot zover de theorie dat Red Bull Racing in de race opeens megahard gaat. Verstappens teamgenoot Gasly stormt ook niet bepaald met grote stappen de top-10 binnen. Sterker nog, als we kijken naar de opmars van Hulkenberg valt de progressie van Pierre ronduit tegen.

Charles daarentegen gaat als een speer. De Monegask laat zijn Germaanse teamgenoot stofhappen als ware die laatste Gaston Mazzacane. Vettel valt ook terug in de klauwen van Hamilton en beleeft nu de pijn van de het zijn van de tweede rijder bij een team. Hamilton zoekt namelijk in dezelfde ronde als Leclerc de pits op, maar Vettel moet een rondje langer door. HAM kan dus voor de undercut gaan ten opzichte van de Duitser. Als Vettel een ronde later de pits uitrijdt zien we al: dat gaat ‘ie niet redden. HAM schuift zo door naar P2. Interessant is hierbij dat Hamilton nog een keer naar een set softs gaat, terwijl Ferrari opteert voor de mediums.

Toch maakt HAM geen tijd goed op LEC. En wegrijden van Vettel lukt ook niet op het zachtere rubber. Vettel is met zijn Ferrari veel sneller en gaat uiteindelijk voorbij aan zijn grote rivaal van vorig jaar. Dat is het goede nieuws voor de Duitser. Het slechte nieuws is dat hij nu op vrijwel dezelfde strategie als zijn stalgenoot acht seconden achterstand heeft opgelopen op de raceleider.

Verstappen trapt het bal af waar het gaat om de tweede pitstopserie bij de toppers. Hoewel we die laatste term, hoeveel pijn het ook doet, wat losjes gebruiken in dit geval. Na zijn stop valt VER namelijk terug tot achter Norris en Raikkonen. Tuurlijk, die moeten allebei nog een keer naar binnen, maar toch. Vorig jaar zou deze situatie zich op dit punt in de race onder normale omstandigheden nooit voorgedaan hebben.

Hamilton zet Vettel wederom onder druk door ook de pitbox op te zoeken. Ferrari ‘moet’ counteren en haalt Vettel een ronde later naar binnen. Dit keer lijkt het allemaal goed te gaan, want de Duitser komt voor de Brit weer de baan op. Maar nu doet er zich een interessante ontwikkeling voor: Hamilton kan dit keer wél aanvallen. De eerste poging weert Vettel nog af, maar de tweede keer kan hij LH44 niet achter zich houden.

Daarna gaat het weer helemaal mis in het hoofd en/of de auto van SV5. Zonder beroering spint de Duitser en vernaggelt hij zijn banden. Bij het terugrijden naar de pits komt de Fezza in verkeer terecht en verliest tot overmaat van ramp zijn voorvleugel. Het is officieel: Kimi en Seb volgend jaar weer teamgenootjes bij Alfa Romeo, Verstappen naast Leclerc bij Ferrari.

FEzza

Dat de druk die hoge verwachtingen met zich meebrengt zwaar kan wegen op coureurs zien we ook bij Renault. Ricciardo won op papier gisteren weliswaar het kwalificatieduel van Hulkenberg, maar dat was alleen te danken aan een technisch probleem bij de Duitser. Hij was in alle sessies veel sneller dan de hoogaangeschreven honingdas. In de race van vandaag zien we dat ook terug. Hulkenberg rijdt eigenlijk de race die we van Gasly verwacht hadden en is flink veel sneller dan DR3. Uiteindelijk komt hij de Ozzie dus ook tegen op de baan en haalt hij ‘m in. Daarbij toucheert Ricciardo zijn nieuwe teammaat. Beiden kunnen echter met veel mazzel door.

Finish
En dan…Is het weer tijd voor de akte ‘tragedie’ in de grote opera die ‘Ferrari’ heet. Hoe krijgen die Italianen het elke keer weer voor elkaar? Nadat Vettel gesmolten is onder de druk van zijn teamgenoot en Hamilton, gaat het helemaal fout bij Leclerc. De Monegask leek onbedreigd op zijn eerste zege af te stevenen, maar dan worden we herinnerd aan het feit dat de F1 nog steeds een mechanische sport is. De MGU-H van Leclerc begeeft het en zijn voorsprong op HAM verdwijnt als sneeuw voor de zon. Charles kan het begrijpelijkerwijs niet geloven. Hij heeft dik dertig seconden voorsprong op Bottas en Verstappen, maar op dit tempo kan hij het vergeten om die twee achter zich te houden.

Met drie ronden te gaan suist Bottas voorbij aan Leclerc. Nu is het de vraag of Verstappen totaal uit het niks ook nog een podium kan scoren. Verstappen ruikt al bloed. Hij vraagt op de radio of hij Charles kan pakken. Het team verzekert hem dat dat inderdaad het geval is. Maar dan gooit het bij Red Bull zo vaak vervloekte Renault roet in het eten. Je zou zeggen dat de Fransen het erom doen. In een bizarre ontwikkeling houden beide Renaults opeens op met rijden. We weten niet of het gerelateerd is, maar ook Sainz zoekt de pits op. Wat wel balen is vanuit Nederlands oogpunt: net nu Verstappen aangesloten is bij Leclerc zorgt deze situatie voor een Safetycar. Twee bochten later en hij scoort een podium…

Dat kan hij nu echter vergeten, want de race eindigt achter de SC. Dat verzekert Leclerc als schrale troost van de laatste plek op het ereschavot en van het extra puntje voor de snelste raceronde. Niet dat hij daar heel blij mee zal zijn op dit moment. Wel blij kunnen daarentegen rookies Lando Norris en Alexander Albon zijn, want zij scoren na de tumultueuze slotfase hun eerste F1-puntjes met respectievelijk plaats zes en plaats negen. In de top-10 vinden we verder ook nog Gasly (P8), ervaren rot Perez (P10) en extreem ervaren rot Raikkonen (P7) terug. Wat een race! Je zou het misschien niet zeggen als je niet gekeken hebt en alleen de uitslag begluurt, maar F1 begluren was weer genieten vandaag.

UPDATE 1: Max is achteraf realistisch en zegt dat een podium niet verdiend was geweest vandaag.
Max

UPDATE 2: Ricciardo moest zich na de race verantwoorden bij de FIA vanwege het stelen van Max’ podium.

UPDATE 3: Nog een beetje slecht nieuws voor Red Bull Racing. Ze zullen voor China iets moeten veranderen aan de voorvleugel.


De volledige uitslag
:
1. Hamilton
2. Bottas
3. Leclerc
4. VERSTAPPEN
5. Vettel
6. Norris
7. Raikkonen
8. Gasly
9. Albon
10. Perez
11. Giovinazzi
12. Kvyat
13. Magnussen
14. Stroll
15. Russell
16. Kubica

DNF
Sainz
Ricciardo
Hulkenberg
Grosjean



66 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Gave race!
Hier gebeurde echt veel top.
Beetje lullig einde.
MAX wordt net zoals vorig jaar gewoon wereldkampioen!
@retetikker: max 2.0, oftewel Leclerc
@retetikker: mad Max
Wat een rare einde zeg. En vooral kudt met peren voor It is I, Leclerc. Je gunde m wel het beste, na de motorproblemen. Maar t beste bleek de laatste podiumtree. Uiteindelijk wel een boeiende race
Wat ontzettend sneu voor Leclerc. Ik had hem die overwinning zo gegund en hij was dik verdiend geweest. Hij liet zien te kunnen presteren onder druk door Vettel terug te pakken op talent en gewoon weg te rijden. Jammer man! Wel mooie reactie van Hamilton.

Verder best een vermakelijke race en zondag. Leuke wedstrijden in de Eredivisie en tijdens de race over en weer zappen naar Ajax-PSV.

Renault heeft trouwens ook wat werk te verrichten…
Die spaghettivreters hebben gewoon weer een dealtje met Ferrari! Die moesten en zouden toch nog op het podium dus laten we maar lekker een safetycar erin gooien, die stokbroodvreters stonden helemaal niet op een gevaarlijke plek en die safetycar was totaal onnodig!
@mixpower: dealtje met de de FIA bedoel ik dan.
via Android app
@Mixpower: niet gevaarlijk?? Iemand vliegt de bocht uit en zou zo een van de Renaults beuken.
@mixpower: Dan heb je toch echt gemist waar Ricciardo z’n auto parkeerde.
@edge: Een gele vlag was meer dan voldoende geweest. De FIA is gewoon Ferrari International Assistance.
@Mixpower: achjezus…laat die nog eens een keer voorbij komen zeg…de tandjes wat een dom gel¥l
@mixpower: typisch zo’n gefrustreerde Verstappen fan. Het ligt altijd aan anderen. Een jongen die de overwinning verdiende behoudt ternauwernood zijn podiumplek en dan lopen figuren als jij complottheorieën te bedenken waarom Max dan weer niet op het podium kwam. Redbull was gewoon niet goed genoeg vandaag, klaar uit.
@c63s: Oh nee hoor, Verstappen wel of niet op het podium het is hoe het is. Maar het is wel weer heel typisch dat Ferrari door dit soort acties toch op het podium blijft, het is niet de eerste keer dat zulke dingen gebeuren in het voordeel van Ferrari. En natuurlijk heeft die jongen verdiend, hij had op 1 moeten staan maar helaas pech, maar hij had niet op het podium gestaan als die safetycar er niet was geweest.
Ricciardo heeft de grootste fout van z’n leven gemaakt denk ik..
@kevin1400:

Hij heeft deze op repeat staan, denk ik:

https://www.youtube.com/watch?v=GwQW3KW3DCc
@willeme: hahaha idd goeie!
@kevin1400: De fout om niet veel eerder bij Renault z’n zakken te vullen, in plaats van bij Red Bull elk jaar toch weer achter de feiten aan te rijden…??
@kevin1400: ging toch alleen om geld.
Leclerc erg volwassen in zn gedrag. Ook Hamilton heel netjes en respectvol naar Leclerc.
@sjonniedeluxe: Inderdaad, persoonlijk vind ik dat Max nog veel kan leren van het symphatieke overkomen van Leclerc. Ik denk dat als Max in die positie had gezeten dat er minder netjes en respectvol was gereageerd door mede coureurs. Max heeft toch wat geïrriteerde karaktertrekjes (iets van, pas op of je krijgt een knal) van z’n vader.
@venividivici: Over de boordradio vond ik hem ook sterk. Hij was (terecht natuurlijk) duidelijk teleurgesteld en enigszins in paniek toen hij de problemen meldde en in eerste instantie geen reactie kreeg, maar toen hij de instructie kreeg om de auto hoe dan ook ‘thuis’ te brengen ging de knop om en zei hij gewoon: “Ik zal mijn best doen” en ging hij niet gefrustreerd zitten janken. Dat vind ik echt klasse.
@venividivici: Ja, want iedereen moet exact even sympathiek, politiek correct zijn als de rest. Want er zou wel eens iets getwittert kunnen worden of ander commentaar.
@johnhert: Je snapt er geen bal van wat ik bedoel merk ik.
@venividivici: nou, volgens mij snap je zelf dan niet helemaal wat je bedoelt.
@rhellema: haha ik ga jou uitnodigen op een feestje… je hebt humor :-)
@venividivici: dus als Verstappen in een situatie zit zoals Leclerc vanmiddag dan krijgt hij van collega’s geen respect omdat hij iemand wil slaan? Ik hoef echt niet bij jou op een feestje te komen want je bent zelf de komediant!
@rhellema: Laat maar… zucht!
@venividivici: prima!!
De man vandaag is overduidelijkk Leclerc, heeft een mooie toekomst voor zich. Zijn 1ste podium had meteen zijn eerste win moeten zijn, maar helaas. Max zal de seizoen in zijn schaduw doorbrengen lijkt het.
Wat een farce dat Renault.
Abiteboul moet zich in een hoekje diep, diep gaan schamen.
@harrie: Inderdaad. Ben benieuwd wat hij hierover te zeggen heeft …
@harrie: dat was de wraak van Renooit. Vlak voor Red Bull het podium kan halen nog even een safetycar erin gooien.
@harrie: Nee, uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Abiteboul in de wandelgangen heeft gezegd dat het aan de rijders ligt en dat zij de auto té veel hebben gepushed in hun onderlinge wedstrijdje verpissen!
Hoor net dat Ricciardo zijn stuurtje niet terug heeft geplaatst en dat daarom de auto niet verplaatst kon worden. Wat een slechte verliezer!

Als als als… (as is verbrande turf)

Wel lullig voor Leclerc, had het hem echt gegund, hij reed echt super!
@gulli: bleek te zijn dat het waarschuwingslampje brandde betreffende het feit dat het voertuig onder spanning zou kunnen staan
Leclerc mag dan de ongelukkigste man van de dag zijn, maar hij geeft hier wel even een visitekaartje af waar je U en Gij tegen zegt. De titelrace zou zo nog maar eens heel spannend kunnen gaan worden.
Ook dit jaar helpt Renault verstappen niet aan een podium.
Wat een race zeg, wie heeft Ferrari en Renault vervloekt? Vettel en ricciardo zijn suïcidaal momenteel
@janmetdelangeachternaam: leclerc* had het hem zo hard gegund
Leuk dat iedereen zegt dat verstappen de 3e plaats mist, maar dat was helemaal niet verdient geweest. De snelheid is er niet als je 20 seconden achterstand hebt op je directe concurrentie…
@sanderz28: RB komt veel te kort inderdaad, maar als de Ferrari op deze manier uitvalt ligt het in beide gevallen aan de auto. Neemt niet weg dat in leCler het podium absoluut gun, mooi om te zien hoe sterk hij is tegenover Vettel.

OT: verschil Gasly en Max is bizar
@sanderz28: Dan is Max zelf toch helderder en realistischer dan al die iedereen, want hij zei bijna hetzelfde bij Jack als jij. Er is gewoon werk aan de winkel bij RBR (maar dat wisten ze met Honda. Seizoen van 2020 MOET het zover zijn!)
@venividivici: Dan=Dat
@venividivici: Nee toch niet haha
@venividivici: lol netjes
@sanderz28: dan was zijn eerste overwinning ooit ook niet verdiend geweest en die vierde we ook alsof we kampioen geworden waren.
Gasly heeft ook goed gereden , mag ook vernoemd worden. Stroll heeft dus simpelweg t talent niet voor deze klasse. Hoop niet dat we dankzij papa’s geld nog 10 jaar moeten ‘genieten’ van deze jongen. Papa is ondernemer, maar net als Moederliefde maakt ook Vaderliefde blind.
@panam1: Goed gereden? Verstappen is echt 0.5-1.0 seconden sneller per ronde in die RB tov iedereen buiten te op 6; maar Gasley bleef als een Henkie tot aan zijn 2e (late) stop kloten in het middenveld en kwam maar niet voorbij mensen. Rijd je in een Red Bull, MOET je het veld door kunnen kruisen; anders ben je die auto niet waardig.

En van Stroll geniet ik. Ik geniet ervan om te kunnen zien dat je met geld toch niet alles kan kopen.
@gregorius: hij moet wennen aan de auto – schijnt een heel listig ding te zijn – vervelend als een schoonmoeder, en daar moet je ook met een handleiding mee aan de slag voordat t wil boteren. Denk dat Gasly vanaf race 4/5 t tempo en de wagen onder de knie heeft
Het doet me goed dat meeste zeggen hulde voor Leclerc wat had hij het verdiend
Spannend, Max op derde plek overall is lang niet slecht. Balen voor Riciardo zo’n seizoensstart. Maar t zegt allemaal nog weinig, 12 mei komt F1 in Europa aan, dan begint het echt.
Uiteindelijk best spannend. Jammer voor Leclerc dat zijn eerste F1 podium zo zuur is.
Wat een bijzondere race! Hoop actie en bijzondere gebeurtenissen!
2 Renault’s die tegelijk stilvallen, Vettel die “breekt” in het heetst van de strijd en Leclerc met een hoop pech!

Met m’n oranje bril had ik graag Max op het podium gezien maar het is in deze race Leclerc meer gegund!!
En wat een volwassen reactie aan het einde, chapeau!!
Geweldige race met een teleurstellend einde. Vettel lijkt erg slecht in z’n vel te zitten gezien onnodige fouten die hem achteraf een mogelijke eerste plek hebben gekost. Leclerc fenomenaal en helaas door overmacht geen triple gepakt dit weekend, wat wel had moeten gebeuren. Zoals verwacht deed RB niet echt mee voor het podium, maar wat is die Gasly toch allemaal aan het doen?? Hopelijk pakt Ferrari zichzelf op, want het lijkt er wel op dat ze de beste wagen hebben dit jaar en zou gaaf zijn als we in ieder geval een van die twee topcoureurs Hamilton een moeilijke strijd kunnen geven! Balen van Renault en Hulkenberg in speciaal, aangezien hij een verdiende P5 had kunnen behalen vandaag. Wel erg mooi om te zien dat McLaren weer lekker mee kan en het lijkt erop dat Norris het middenveld wat extra kleur kan geven, leuke coureur. Al met al, deze race voorspelt een mooi seizoen. :-)
@joostvis: mooie beschrijving van de race, 100% met je eens!
Het was een leuke intro (incl de anti climax) voor de echte race van de dag want dat is natuurlijk de motoGP.
@niex: Je zit op het verkeerde forum.
Lewis staat gewoon weer 6 seconde voor op bottas!
Jammer voor Leclerc. Hem gunde ik de overwinning wel. Die 3 DRS zones vind ik daarentegen een echte farce. Het lijkt wel show voor kwaliteit tegenwoordig. Ik begrijp dat dit geld in het laatje moet brengen, maar het geeft mij een beetje wrange smaak.

Wanneer weten we trouwens waar Max volgend jaar rijd? Want na een zoveelste winter waar RB weer achter de feiten aanloopt lijkt het kampioenschap nu alweer ver weg.
@antoonniels: Doe eens rustig en niet zo pessimistisch joh! Race 2 is pas net geweest. De circuits die RBR véél beter liggen (incl. de updates) moeten allemaal nog komen!
Ik vond het eigenlijk een beetje saaie race. Lange tijd leek er weinig tot niets spannends te gebeuren.
OK, Leclerc ging van P4 (?) terug naar P1. Grosjean viel uit met dank aan Stroll. Ricciardo die ze veel te lang door lieten rijden op zijn banden (WHY????). Meest bijzondere vond ik bijna nog wel dat Magnussen niet negatief in de spotlight kwam.

Tegen het einde van de race werd het wel ‘spannend’. Super jammer voor Leclerc, wat een gedoe bij Renault. 3 van de 4 auto’s met Renault motoren uitgevallen. Wat was er met Sainz aan de hand?

Tot slot: Jack Plooij heeft zichzelf weer eens verbeterd met absoluut zinloos commentaar geven. En door Olav heenpraten. En door de boordradio’s. En een verhaal niet afmaken…..#ontslajackplooij
@ijoost: Tip: F1TV. Ik heb genoten.
Ik heb wel nog ff de Duitser opgezet voor het sfeertje voor en na de race, want F1TV kapt vrij snel af.
Weet iemand eigenlijk waarom Vettel zijn voorspoiler verloor? Hij heeft toch niemand geraakt verder? En waarom de Renaults stilvielen?
@fapfap: Vettel verloor de voorvleugel, omdat hij vlak daardoor in een spin raakte en zijn banden daarbij om zeep had geholpen. Daardoor ontstonden er hevige vibraties in de auto waardoor de voorvleugel gewoonweg afbrak. Dat van de Renaults weet ik zelf ook nog niet. Olav Mol riep dat het wel eens zou kunnen komen doordat de benzine op was (omdat ze allebei op hetzelfde moment stilvielen).

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).