• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Van Hooydonk: “Elektro-BMW’s krijgen saaiere looks”

Auteur: jaapiyo, gepost 28 oktober 2018 om 23:01 – 25 Reacties

i4


Saaahaaaaaai.

Verschillende grote autoconcerns zetten langzaam maar zeker de afterburners aan om een plethora aan elektrogebakjes op de markt te kunnen slingeren. Interessant genoeg zien deze modellen, zoals bijvoorbeeld de Mercedes EQC, er op wat details na redelijk conventioneel uit. Wat dat betreft lijkt het sentiment omgeslagen te zijn. Enkele jaren geleden deden de meeste merken die bezig waren met (PH)EV’s er juist veel aan om die ‘hypermoderne’ auto’s er ook futuristisch uit te laten zien. BMW was daar misschien wel het beste voorbeeld van, want met de i3 en i8 zette het twee auto’s in de showroom die ook in films over de toekomst hadden kunnen figureren.

In de toekomst zal deze avontuurlijke styling bij BMW echter niet meer onlosmakelijk verbonden zijn met elektropower, althans niet als het aan Adrian van Hooydonk ligt. Van Hooydonk liet namelijk dit optekenen aan autocar:

Electric mobility will spread through our entire vehicle range in quite a short space of time – to the point that electric or plug-in hybrid is just another option box you tick as you order the car. The fact is that BMW customers want a dynamic car, whether it is a battery-electric vehicle or not, and so there’s is increasingly less reason to make these kinds of cars look different.

De eerste exponent van deze nieuwe strategie zit er al aan te komen in de vorm van de BMW iX3. Deze zal er feitelijk net zo uit gaan zien als een gewone BMW X3, hooguit met hier en daar wat kleine details die de kenner verklappen dat het een EV betreft. Maar toch is er goed nieuws voor mensen die de aparte styling van de huidige i-modellen wel graven. Volgens van Hooydonk blijft er namelijk ruimte voor modellen die nieuwe technieken met zich meedragen waarvan dat ook aan de buitenkant mag worden uitgedragen.

The i brand stands for inspiration and innovation, and electrification is not the only area of our industry that marks a significant change. It’s pretty clear that there will still be i cars, and that the designers will be able to search for different things.

Of je het nu leuk vindt of niet, gek gestylede BMW’s blijven dus bestaan. Denk daarbij bijvoorbeeld aan toekomstige modellen als de i4 en de Vision NEXT.

Ook interessant!

  • BMW onthult het uiterlijk van de i4
  • BMW i4 vuurgevaarlijk door vergeten onderdeel
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • BMW i4 M Sport
    BMW i4 M Sport is nog strakker dan voorheen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

adrian-van-hooydonk, BMW, bmw-i, design, Elektrisch, i4

Vorig bericht: « MAX VERSTAPPEN WINT DE GRAND PRIX VAN MEXICO 2018!!1!
Volgend bericht: Deze Audi A4 is niet meer zo Allroad »

Lees Interacties

Reacties

  1. jenso zegt

    28 oktober 2018 om 23:11

    Het blijft pijn doen om te realiseren dat we later zullen terug denken aan die goeie oude tijd met brullende v8 motoren. Laten we er daarom nu nog zoveel mogelijk van genieten!

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      29 oktober 2018 om 08:36

      @jenso: echt waar? Ik zie nog geen een ‘brullende’ V8 per week… alleen maar 116 en 120’s etc. brullende V8 zie je alleen op YouTube (helaas) ;-)

      Login om te reageren
      • mnmg zegt

        29 oktober 2018 om 09:05

        @punicaoase: die moet je zelf kopen, nú! Zo geniet ik (af en toe) van een ronkende V12 of V4. Nu het nog kan…

        Login om te reageren
    • kobus1967 zegt

      29 oktober 2018 om 08:38

      @jenso: het 1,5 liter 3 cilindertje van de i8 klinkt binnenin als een V8?

      Login om te reageren
  2. maarteno zegt

    28 oktober 2018 om 23:33

    Lekkere klik-aas titel Jaap! Das niet wat Adriaantje zei…

    OT: ben blij dat ze er normaal uit gaan zien, is voor mij juist vaak een veel grotere reden om niet in een EV te willen rijden dan dat het EV en sich is.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      28 oktober 2018 om 23:43

      @maartenoosterbaan: mwah, zijn vrij letterlijke quotes heur https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-gradually-tone-down-electric-car-styling.

      Login om te reageren
      • maarteno zegt

        28 oktober 2018 om 23:56

        @jaapiyo: dan moet je al over eens zijn dat de huidige looks wel spannend waren, imho waren ze vooral anders…hij zegt alleen “toned down over time compared to the styling showcased by the current i range” en “so the design of the cars will also start to confirm to more established trends” wat in mijn boek niet direct saai is…zeker als je de huidige i3 bekijkt die ik nu echt niet spannend wil noemen en de i8….tjah die is op z’n minst apart te noemen…meer normale looks vind ik dus in sommige gevallen juist spannender…

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          29 oktober 2018 om 07:22

          @maartenoosterbaan: eens

          Login om te reageren
  3. simonferrari zegt

    28 oktober 2018 om 23:37

    Juist goed dit. Ook ik ben van mening dat de ‘eerste generatie (PH)EV’s’ te futuristisch waren vormgegeven. Van mij mag er prima een 3-serie met elektromotor komen die, op de uitlaten na, vrijwel identieke looks heeft met een benzine/diesel variant. Zal naar mijn mening ook meer mensen naar de EV’s trekken (los van de bijtelling), neem als voorbeeld de e-Golf.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      29 oktober 2018 om 07:19

      @simonferrari: klinkt alsof je een 330e omschrijft en daarbij de 4 cilinder weglaat.

      Login om te reageren
      • simonferrari zegt

        29 oktober 2018 om 08:45

        @ouwedibbes83: Als dat mogelijk was met een actieradius van 400km+ hoor je mij niet klagen ;)

        Login om te reageren
  4. RiKe zegt

    29 oktober 2018 om 00:50

    Prima idee, hoop dat meer merken dit oppakken. Laat die elektrische auto’s er meer uit zien als een auto en niet als een neergestorte UFO met wielen

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    29 oktober 2018 om 01:50

    Krijgen we dan aub ook weer normaal geproportioneerde nieren?
    Zo’n grote grille slaat nergens op bij een EV.

    Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    29 oktober 2018 om 06:47

    Fabrikanten kunnen zich ook afvragen of de huidige vorm van een auto nog wel als ideaal bestempeld moet worden.

    Login om te reageren
  7. mashell zegt

    29 oktober 2018 om 07:10

    Natuurlijk hoeft een electrische auto er niet noodzakelijk als een futuristisch model uit te zien maar een brandstof model ombouwen naar electro aandrijving dat werkt ook niet. Je hebt een speciaal model nodig. BMW gaat dus doen wat Renault doet, Clio en Zoë zijn vergelijkbare modellen van vergelijkbare afmetingen en toch behoorlijk verschillend. Bij BMW hebben ze al zeer verschillende wagens in de 2 serie, dus een 320e kan bij hen een heel andere wagen zijn dan een 320i.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      29 oktober 2018 om 07:19

      @mashell: Hyundai en Kia bouwen toch ook een E-model op basis van een bestaad model? Dus het kan wel

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        29 oktober 2018 om 07:19

        @lekkerlinksrijden: bestaand

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 oktober 2018 om 09:54

        @lekkerlinksrijden: op zich moet je heel de auto erop voorbereiden, de batterijen zijn groter dan een brandstof tank en niet zo flexibel van vorm. De motor(en) zijn juist weer veel kleiner dan een brandstofmotor. Een brandstof auto ombouwen is altijd een compromis.

        Login om te reageren
  8. ericd zegt

    29 oktober 2018 om 08:25

    Sorry Von Hooydonk, ik vind uw BMWs al ADHD genoeg. Al die vormen en vouwen die tegenwoordig in uw modellen zitten, het is om er horendol van te worden. Voordeel is wel dat je een deukje minder snel ziet. Maar charismatisch design is anders. Van de Duitse Drie heeft Mercedes de styling verreweg het beste voor elkaar.

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      29 oktober 2018 om 08:39

      @ericd: een deuk zie je juist sneller omdat de lijnen onderbroken worden. Bij een vloeiende bocht zie je het veel minder.

      Login om te reageren
    • bmwe81 zegt

      29 oktober 2018 om 10:28

      @ericd: Mercedes maakt Een rijdende bananen

      Login om te reageren
      • bmwe81 zegt

        29 oktober 2018 om 10:29

        @bmwe81: alleen

        Login om te reageren
    • kunstomdathetmoet zegt

      29 oktober 2018 om 10:49

      @ericd: helemaal juist.

      Login om te reageren
  9. elemento zegt

    29 oktober 2018 om 08:30

    Ik meende dat een film was van Stallone. Allemaal electrische auto’s.. om niet herkend te worden haalde ze uit een stoffige garage een mustang v8. Oude benzine erin em rijden. Actrice had nooit zogenaamd een motorgeluid gehoord. Ze geilde op de v8 geluid. Ik d3nk dat we over 10 jaar de zelfde tijdperk aankijken.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 oktober 2018 om 08:59

      @elemento: demolition man. Actrice is Sandra Bullock

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North