• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vanaf nu kun je de BMW iX3 bestellen

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 14 maart 2019 om 11:22 – 28 Reacties

Vanaf nu kun je de BMW iX3 bestellen


Hoezee!

Net als een groot aantal automerken probeert ook bij zijn modellengamma groener te maken, door deels of volledig elektrische voertuigen te introduceren. BMW was er redelijk vroeg bij met de i3 en de i8, maar een SUV die enkel op stroom kon rijden, die ontbrak vooralsnog. De Beierse autofabrikant is vandaag een stap dichterbij het opvullen van zijn portfolio. Het merk heeft zojuist namelijk bekendgemaakt dat de iX3 gereserveerd kan worden.

Hoewel de productie van de auto pas in 2020 start in BMW’s Chinese fabriek in Shenyang, geeft het merk zijn klanten nu al de mogelijkheid een aanbetaling te doen voor de iX3. Wanneer geïnteresseerden 1.500 euro overmaken naar de Duitsers, dan reserveren zij voor hen een exemplaar. Voor klanten die een iX3 resereveren, heeft BMW een aantal overbruggingsaanbiedingen klaarliggen. Het merk biedt zulke klanten voordeligere leasecontracten aan voor de X3 xDrive20i, de 530e of de i3.

De BMW iX3 werd vorig jaar geïntroduceerd als (praktisch productieklaar) studiemodel. De auto moet voorzien worden van een volledig elektrische aandrijflijn die goed is voor meer ddan 270 pk. De batterij heeft een capacteit van 70 kWh en daarmee moet de auto ongeveer 400 kilometer ver kunnen rijden. Met een snellader kan de auto in 30 minuten volledig opgeladen worden.

Ook interessant!

  • BMW iX3 M
    Nederlander creëert eerste BMW iX3 M
  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW iX3 is nu ook een echte Hollywood filmauto
    BMW iX3 is nu ook een echte Hollywood filmauto
  • BMW vernieuwt iX3 voor 2021 en dit kost 'ie
    BMW vernieuwt iX3 voor 2021 en dit kost 'ie

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Elektrisch, ix3, SUV

Vorig bericht: « Koop de Hamann Evoque van een Nederlandse voetballer
Volgend bericht: Ferrari vecht met hart en ziel voor behoud van de V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. kempenaer zegt

    14 maart 2019 om 11:30

    Ongeveer 400 km. Ja ja…
    Hou maar rekening bij normaal gebruik op zo’n 200 km zoals bij al de andere BEV’s.
    Ja als een slak achter een vrachtwagen met de kachel uit dan haal je wel 300 km.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      14 maart 2019 om 12:34

      @kempenaer: 400 zal WLTP zijn en 300 reële kilometers moet dan goed te doen zijn. Als ze de 300 niet halen kunnen ze beter direct het verkoopbord in de voortuin zetten. Ze hebben met de i3 namelijk toch al flink wat ervaring opgedaan.

      Login om te reageren
      • alassad zegt

        14 maart 2019 om 14:03

        @flutterby: Denk het niet. 70 kwh batterij, met de aerodynamics van een X3… denk dat je makkelijk ~280 wh/km doet.. dus meer dan 250 km kun je wel vergeten.

        Snap niet dat BMW met zon kleine batterij-capaciteit op de proppen komt. Bij geboorte al niet levensvatbaar dit concept.

        Login om te reageren
        • laptom zegt

          14 maart 2019 om 16:42

          @alassad: Tesla komt ook gewoon uit met een Y met 60 en 70kwh. Lijkt me toch prima voor 400km.

          Login om te reageren
          • flutterby zegt

            15 maart 2019 om 18:45

            @laptom: BMW kan helemaal geen EVs maken op het niveau van Tesla. Kijk naar de concurrentie van de Y, die zijn allemaal 80k instap ipv 60k met alles erop.

            Login om te reageren
    • kennone zegt

      14 maart 2019 om 12:57

      @kempenaer: ze zullen binnenkort wel met een range extender komen. Dan rijd je netjes 1 op 8 verder als de batterijen op zijn??

      Login om te reageren
      • fromtheg zegt

        14 maart 2019 om 19:49

        @kennone: nee in plaats daarvan is er reeds een hybride variant van de X3.

        Login om te reageren
  2. bmw2coupeeigenaar zegt

    14 maart 2019 om 11:34

    Ik ben benieuwd hoe ver de auto in de pratijk komt. Met een SUV heb je natuurlijk wel als voordeel dat je meer batterijcapaciteit kwijt kunt.

    Login om te reageren
    • tvklarenbosch zegt

      14 maart 2019 om 11:46

      @bmw2coupeeigenaar: dat valt wel mee, ze gaan niet de hoogte in met de batterijen. De vorm is eerder een nadeel door de hogere luchtweerstand. Het is niet voor niks dat Tesla eerst met een sedan kwam (als volumemodel).

      Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      14 maart 2019 om 11:48

      @bmw2coupeeigenaar: en waarom? Bodem blijft exact hetzelfde als je er een sedan koets op zet. Je komt met een suv juist minder ver door meer luchtweerstand

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    14 maart 2019 om 11:43

    Deze of een E-tron?

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      14 maart 2019 om 11:53

      @dutchdriftking: ligt eraan. Vermoeden is dat de E-tron een hogere vanafprijs heeft dan wat deze zal krijgen. Bij het zien van de foto’s en impressie vermoed ik dat deze start bij 60-70k.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        14 maart 2019 om 12:01

        @ghost: dat zal wel moeten; aangezien de E-tron op elektrisch vlak beter lijkt te zijn dan deze.

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 maart 2019 om 12:14

      @dutchdriftking: Ik heb die E-tron afgelopen weekend voor het eerst zien rijden. Eerste indruk was dat hij er totaal niet uitziet als een dure Audi. Van een afstandje lijkt het wel een kaal uitgevoerde Q5.

      Login om te reageren
      • tortuga zegt

        14 maart 2019 om 12:21

        @berlinetta: heb vorige week ook 3 met Duitse platen achter elkaar zien bollen. Maar goedkoop zach het er niet uit. Zeker niet die met camera spiegels. Heeft veel weg van de Q8 vond ik.

        Login om te reageren
  4. ericc zegt

    14 maart 2019 om 11:55

    Wacht wel op de IX3M met 700 pk…….

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      14 maart 2019 om 13:00

      @ericc: ik op de i5m touring

      Die komt er op een dag wel (net zoals wereldvrede enz.)

      Login om te reageren
  5. cpp1 zegt

    14 maart 2019 om 12:24

    Ziet er goed uit deze X3

    Login om te reageren
  6. Design_Driven zegt

    14 maart 2019 om 14:08

    Nog geen prijs bekend? Dan wacht ik wel even. Op zich best een goede lease kandidaat.

    Login om te reageren
  7. freezzr zegt

    14 maart 2019 om 14:27

    Ik rijd deze X3 maar dan een diesel variant. Verbruik is 6.5 op de 100km (en ik rij aardig door) dat valt mij enorm mee voor zo’n sloep…

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      14 maart 2019 om 15:40

      @freezzr: nou sloep hmm… sloepje

      Login om te reageren
      • freezzr zegt

        14 maart 2019 om 17:53

        @thomasthomas: verkijk je er niet op, de huidige X3 is groter dan de eerste generaties X5…

        Login om te reageren
  8. thomashofman1 zegt

    14 maart 2019 om 14:57

    Geen slecht idee

    Login om te reageren
  9. dare2think zegt

    14 maart 2019 om 15:13

    Toch best creatief hoe ze een klant aan hún elektrische auto’s willen verbinden en daar al aan beginnen als de auto zelf er nog niet eens is! Zijn duidelijk bang dat men als eerste elektrische leasert geen BMW maar een Kona kiest…

    Als je vanuit BMW kijkt, dan hebben ze door de energietransitie een serieus probleem: wat BMW altijd onderscheidend maakte tov andere auto’s (dikke zes in lijn, achterwielaandrijving, goed sturen en rijden) is in elektrische auto’s allemaal niet meer aanwezig, sterker nog, BMWs gaan meer op de rest lijken omdat élke BMW nu eenmaal ook zo’n dikke pil aan batterij in de vloer moet krijgen.

    Kortom, dat ze nu klanten naar het merk lokken met leuke deals is zo’n gek idee nog niet. Dat garandeert loyaliteit wanneer het merk zelf weinig meer betekent.

    Login om te reageren
    • freezzr zegt

      14 maart 2019 om 17:55

      @dare2think: die auto is al zo goed als klaar. Wat een stuk onzin tekst heb je geschreven, je hebt een Alfa zeker?

      Login om te reageren
      • dare2think zegt

        15 maart 2019 om 10:03

        @freezzr: Wat een onzin reactie

        Login om te reageren
        • freezzr zegt

          15 maart 2019 om 11:44

          @dare2think: ik had een langere onzinnige reactie verwacht.

          Login om te reageren
  10. gregorius zegt

    14 maart 2019 om 15:57

    Het is een BMW: Het wordt een goede auto maar veel te duur.
    Dat ze met maar 70kWh komen lijkt mij een enorme fout; dat moet minimaal 85/90 zijn voor een auto met de prijs van een medium-range X3 –> want dat zal zn prijs worden: vergelijkbaar met de uitvoeringen 1 of 2 onder de X3M.
    Daarnaast kan ik me op het moment niet voorstellen dat ze iets in die i3x gaan stoppen qua techonologie waardoor het 1 of 2 stappen beter is dan de I-Pace of the E-tron.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North