• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Vernieuwde SUV laat gratis voordeel van een EV zien

Auteur: Redactie Autoblog, gepost 2 oktober 2025 om 12:54 – 12 Reacties

Speciaal voor Nederlanders?

Een nieuw modeljaar, nieuwe kansen. Dat moeten ze bij Polestar hebben gedacht. Het vierde kwartaal is begonnen en dat betekent dat 2026 voor de automerken op de stoep staat. Ook bij Polestar, want de 3 wordt voor het nieuwe jaar helemaal in het nieuw gestoken.

Nou ja, onder de oppervlakte dan. Aan het uiterlijk verandert er zo goed als niets. De upgrade komt niet helemaal uit de lucht vallen. Volvo heeft op hetzelfde platform van de EX90 staan. En laat die nou net opgefrist zijn.

Update voor de Polestar 3

De Polestar 3 krijgt meer, meer, meer! Een van de belangrijkste upgrades is die van 400- naar 800-volt-techniek. Hierdoor kan je EV sneller opladen, heeft ‘ie meer vermogen en is de boordcomputer sneller. Hoeveel sneller? Opladen kan nu met 100 kW meer voor een piekvermogen van 350 kW. Doe je dat, dan kun je van 10 naar 80 procent snelladen in 22 minuten. Dit is een kwart sneller dan voorheen.

De power van de elektrische 3 groeit ook. De basisversie krijgt 333 pk en 480 Nm en de versie met twee elektromotoren 544 pk en 740 Nm. De sterkste Performance-uitvoering doet het met maar liefst 680 pk. Daarmee snelt hij in 3,9 seconden naar de 100. Ondanks het extra vermogen groeit ook nog eens de range. De middelste versie – de Dual Motor – haalt 635 kilometer op een volle 106-kWh batterij. En als je écht je best doet komt ‘ie nog veel verder.

Aan de binnenkant genieten Polestar-rijders na de update van een verbeterde centrale computer met een Nvidia-processor. De oude processor kan 30 biljoen bewerkingen per seconde uitvoeren. Dat zijn er een heleboel, maar de nieuwe haalt zelfs 254 biljoen bewerkingen. Waanzin. Leuk weetje voor de huidige Polestar 3-rijders: die processor update komt gratis beschikbaar voor huidige eigenaren. Dat vinden wij als gierige Hollanders natuurlijke extra leuk.

Zichtbare veranderingen

Een nieuw modeljaar en van buiten helemaal niets veranderen? Dat kan natuurlijk niet. Dus komt er een grijze metallic lak bij in het aanbod, krijgt de naam Polestar 3 op de voorportieren een groter lettertype en is de bekleding voortaan Bio-attributed MicroTech in Charcoal, gecombineerd met een afwerking in gerecycled aluminium, dat voorheen alleen als optie beschikbaar was.

Begin volgend jaar zou je je Polestar 3 naar de monteur kunnen brengen voor een gratis processorupdate. Ik zou zeggen: maak alvast een afspraak voor begin volgend jaar bij de dichtstbijzijnde Polestar-zaak! Je moet nog heel even geduld hebben voor je de vernieuwde Polestar 3 kunt bestellen, wat de nieuwe prijzen worden is nog niet bekend.

Ook interessant!

  • Polestar 2 Arctic Circle is de coolste EV die je vandaag gaat zien
  • Polestar 7 wordt de eerste Polestar die in Europa wordt gebouwd
  • Polestar 6 productie
    Je moet nog langer wachten op de Polestar die je wél wil
  • Polestar heeft te maken met weigerende achteruitrijcamera

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, facelift, gratis, Polestar, Polestar-3, update

Vorig bericht: « Peperdure Ferrari botst frontaal op Peugeot 207
Volgend bericht: Lambo pakt door op Huracán Sterrato en gaat meer ”gekke” auto’s bouwen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. vopo zegt

    2 oktober 2025 om 12:58

    Serieus netjes.

    Login om te reageren
  2. kniesoor zegt

    2 oktober 2025 om 13:05

    “Biljoen” = “miljard”, naar ik aanneem.

    Login om te reageren
    • Bas Leesberg zegt

      2 oktober 2025 om 13:51

      Het zal je verbazen, maar deze keer hebben we het bij AB aan het rechte eind.
      Polestar: ”The NVIDIA DRIVE AGX Orin processor replaces the previous Xavier unit, increasing processing power from 30 to 254 trillion operations per second (TOPS). ”

      Login om te reageren
    • Einzs zegt

      2 oktober 2025 om 13:53

      Een biljoen is 1000 miljard

      Login om te reageren
  3. erce zegt

    2 oktober 2025 om 13:45

    Een nieuwe Nvidia processor via een software update? Dat wil ik ook!

    Login om te reageren
    • erce zegt

      2 oktober 2025 om 13:46

      Note to self: beter lezen…

      Login om te reageren
  4. blogie zegt

    2 oktober 2025 om 13:53

    Leest Volvo even mee? Exact dezelfde update als voor de ex90 maar daar werd geen woord gerept over de retrofit. Begrijp nu overigens wel waarom Volvo en Polestar al zoveel extra hebben afgeschreven van de ontwikkeling van dit platform…..

    Login om te reageren
  5. MM93 zegt

    2 oktober 2025 om 15:18

    Het is alleen de Nvidia upgrade, net zoals de EX90, verder blijft het gewoon een 400v auto.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      2 oktober 2025 om 15:39

      Lijkt me idd sterk dat men ineens de batterij gaat seriekoppelen ipv van parallel, hoe dat nu in de praktijk zou moeten, en ook de inverters en andere stuursystemen aan de nieuwe spanning aanpassen….

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 oktober 2025 om 16:31

      Maar nieuw geproduceerde exemplaren worden wel 800V. Dat is toch een serieuze upgrade voor een modeljaar wijziging.
      Waarom zou Volvo/Polestar eigenlijk de hoge kosten maken om die head units in het veld te upgraden?

      Login om te reageren
  6. petrolicious zegt

    2 oktober 2025 om 16:46

    AI artikel?

    Ik heb een Polestar 3 modeljaar 2024 en ik krijg inderdaad de gratis upgrade naar de nieuwe Orin processor maar daar stopt het dan ook.

    De 2026 versie heeft een 800v architectuur tegenover 400v in mijn versie, dat kunnen ze niet zomaar wijzigen. Nu, in de praktijk haal je op snelladers quasi nooit die 350kw oplaadsnelheid die de 800v architectuur belooft dus op zich is dit voor die mensen die vooral thuisladen niet echt een reden om modeljaar 2026 te verkiezen.

    Daarnaast is ook de achterste elektromotor krachtiger geworden, in modeljaar 2024 was dit nog 517pk voor de dual motor performance (en 489pk voor de “gewone” dual motor) terwijl modeljaar 2026 de performance versie naar 670pk brengt (en 544pk voor de “gewone” dual motor). Dit is een mechanische upgrade dus ook hier gaat Polestar geen upgrades geven aan klanten die een eerdere versie van de Polestar 3 kochten.

    Ikzelf heb de dual motor versie met 489pk wat ruimschoots genoeg is, fabrieksopgave heeft het over 5.0 seconden 0-100 terwijl ik in de praktijk eerder de cijfers van de performance evenaar (heb al 4.7 sec 0-100 gezien). Ik kan me wel inbeelden dat het balen is voor degene die de performance versie kochten met 517pk om er nu achter te komen dat de “gewone” dual motor variant al 544pk aantikt..

    De instapper die bijna niemand koopt blijft op 333pk

    Login om te reageren
  7. nofxke zegt

    2 oktober 2025 om 19:39

    Dit slaat nergens op. Dus ze maken van een 400 v even gratis een 800 v accu ?
    OBC en VCU wordt ook gratis vervangen om dit hoger vermogen aan te kunnen ? Elektromotoren kunnen ineens ook 800 volt aan ipv 400 v ?
    Ik wist dat de technische kennis hier niet hoog was maar dit kan ik mijn moeder zelfs nog niet wijsmaken…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North