• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen, Bottas crashen hard tijdens vrije training

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 28 juni 2019 om 20:34 – 16 Reacties

Verstappen, Bottas crashen hard tijdens vrije training


Het is een verademing, zo’n circuit waarbij je daadwerkelijk moet oppassen.

Na het slaapfestijn in Frankrijk vorige week is de Formule 1 dit weekend terug op een baan die fouten wél afstraft: de Red Bull Ring in het Oostenrijkse Spielberg. De eerste vrije training werd redelijk netjes afgewerkt, maar in de tweede trainingsessie was het tot bijna driemaal toe goed raak. Hoogvliegers als Max Verstappen en Valtteri Bottas moesten voortijdig stoppen na stevig contact met de muur.

Dat de coureurs in de tweede sessie te maken hadden met onvoorspelbare bolides, lag vooral aan de harde wind die over het circuit raasde. Over de boordradio meldde Verstappen bijvoorbeeld al vroeg aan zijn team dat hij op het rechte stuk bij start-finish van links naar rechts werd gesmeten. Verstappen was desondanks op weg een goede tijd te noteren, maar écht competitief kon hij uiteindelijk niet zijn. In de laatste bocht, een knik naar rechts met enig hoogteverschil, brak de achterzijde van zijn Red Bull uit en schoot hij de bandenstapels in. Sebastian Vettel zou de truc herhalen, al wist hij de auto wel uit de muur te houden.

Max Verstappen clatters into the barriers at Turn 10 #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/C76fPeBnL7

— Formula 1 (@F1) June 28, 2019

Hetzelfde geldt niet voor Valtteri Bottas. De bejubelde en bebaarde versie 2.0 is inmiddels weer ver te zoeken. Bottas begon de sessie op overtuigende wijze en was sneller dan teamgenoot Hamilton, maar zijn geluk hield op in bocht 7. In de lange linker doordraaier begon de Mercedes te zwabberen. Correcties verergerden de situatie en al gauw zag Valtteri de barrière alsmaar dichterbij komen.

Finn-ito 💥@ValtteriBottas' FP2 comes to an abrupt end#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/aT2cNmA0qN

— Formula 1 (@F1) June 28, 2019

Kortom: het was een vrij tumultueuze sessie. Hierom zijn de tijden ook niet helemaal een correcte weerspiegeling van de realiteit. Gasly, bijvoorbeeld, staat ruim voor Verstappen op vier tienden van lijstaanvoerder Charles Leclerc, die een tijd van 1:05.086 noteerde. De Ferrari-rijder had een nagenoeg vlekkeloze training en kon zo P1 grijpen. Of hij er morgen ook met de pole vandoor gaat, dat zal de tijd ons moeten leren. Ferrari lijkt in ieder geval een kans te maken, dat is positief.

Zoals gebruikelijk voor de Grand Prix van Oostenrijk is er in het middenveld ook enige opschudding. Haas en Alfa Romeo staan momenteel bijvoorbeeld in de top tien. De Amerikaanse equipe behaalde hier vorig jaar zijn beste resultaat ooit (P4, P5) en tekent ervoor dit na een aantal karige races te herhalen. McLaren lijkt eveneens weer mee te spelen om de knikkers. Dat gezegd hebbende zit alles ontzettend dichtbij elkaar en is alles mogelijk. Morgen zullen we het zien.

Klassering VT2
1. Charles Leclerc – 1:05.086
2. Valtteri Bottas – 1:05.417
3. Pierre Gasly – 1:05.487
4. Lewis Hamilton – 1:05.529
5. Carlos Sainz – 1:05.545
6. Romain Grosjean – 1:05.701
7. Kimi Räikkönen – 1:05.728
8. Sebastian Vettel – 1:05.871
9. Max Verstappen – 1:05.879
10. Lando Norris – 1:05.952
11. Kevin Magnussen – 1:05.960
12. Sergio Perez – 1:05.964
13. Alexander Albon – 1:06.064
14. Antonio Giovinazzi – 1:06.119
15. Daniil Kvyat – 1:06.148
16. Nico Hulkenberg – 1:06.249
17. Daniel Ricciardo – 1:06.418
18. Lance Stroll – 1:06.829
19. George Russell – 1:07.217
20. Robert Kubica – 1:08.508

Ook interessant!

  • Video: Verstappen owneert Bottas
  • Video: Verstappen gaat voorbij aan Gasly
  • Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
    Video: Max Verstappen stelt Monaco aan je voor
  • Max Verstappen wereldkampioen
    Hoe kan Max Verstappen wereldkampioen worden?

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Mercedes, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel, Valtteri Bottas

Vorig bericht: « Alpina bevestigt eerstvolgend nieuw model
Volgend bericht: Red Bull bevestigt ontsnappingsclausule Verstappen »

Lees Interacties

Reacties

  1. snorrie zegt

    28 juni 2019 om 20:48

    Heftig hoor. Nu zullen ze het zondag wel rustig aan doen.

    Login om te reageren
  2. vonklausenburg zegt

    28 juni 2019 om 20:54

    Ik sta op de Verstappen ‘Grand Stand’, totaal geen spanning bij VT1. Leuker was de training van de F2, een paar mooie acties te zien en het geluid voelt rauwer en beter dan het F1 geluid.

    Het meeste geluid maken nog wel de typische Hollandse campinggangers die nog voor VT2 al dronken waren en alle Oostenrijkers en hun moeder schoffeerden, je schaamt je kapot.

    Login om te reageren
    • Foramen zegt

      28 juni 2019 om 20:58

      @vonklausenburg: alleen dat is al een reden waarom ik niet naar de Zandvoort gp wil. Voetbal fans die sinds Verstappen nu ook F1 fans zijn, ik bedank.

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        28 juni 2019 om 21:01

        @foramen: Precies! Op een enkeling hier die een BMW Sauber-shirt of een RBR-shirt uit 2010 draagt na zijn het allemaal typische lieden: luid, onbeschoft, en het verschil tussen een Stop-and-Go-penalty en eentje op de stip is ze vreemd.

        Login om te reageren
        • chriscross zegt

          28 juni 2019 om 21:12

          @vonklausenburg: ik ga er zondag ook heen maar dit lezende haalt de zin een beetje weg.

          Login om te reageren
          • vonklausenburg zegt

            28 juni 2019 om 22:01

            @chriscross: Tip: kop zo’n pop-up strandtent, neem een koelbox mee en sluit je af. Doe ik ook. Bij verveling kunnen we altijd een pilsje doen!

            Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          28 juni 2019 om 21:30

          @vonklausenburg: Sterkte daarmee. Het is blijkbaar al zo ver dat in sommige kroegen in Nederland F1 live wordt uitgezonden, waarbij volwassen mannen in Reb Bull-uniform duchtig bier drinken en dommigheden naar het scherm schreeuwen. Dat zal waarschijnlijk nog slechts de opmaat zijn naar wat jij daar op de tribune te zien krijgt.

          Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        28 juni 2019 om 21:30

        @foramen: hij… Is…. Eeeeen Honda-lul, hij is een honda-lul, hij is een honda-lul….

        Login om te reageren
  3. sanderz28 zegt

    28 juni 2019 om 21:26

    Nou wat was die crash hard zeg, poeh poeh.

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      29 juni 2019 om 00:34

      @sanderz28: Verstappen niet maar bij bottas werd 25G geregistreerd, hard genoeg voor verplicht bezoekje aan de dokter.

      Login om te reageren
  4. johnwaters zegt

    28 juni 2019 om 22:55

    Hij kan beter rennen dan autorijden.

    Login om te reageren
  5. toontjelager zegt

    28 juni 2019 om 23:15

    @brammetjedeb briljante humor!

    Login om te reageren
  6. 87sandyd zegt

    29 juni 2019 om 01:08

    Maar volgens Tom Coronel gebeurd dit Verstappen nooit…

    Login om te reageren
  7. Gulli zegt

    29 juni 2019 om 11:21

    Vroeger lieten de coureurs nog wel het stuurtje los vlak voor de impact, tegenwoordig lijkt het alsof ze dat niet meer doen? Zijn de stuurinrichtingen veiliger geworden oid?

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      29 juni 2019 om 12:42

      @gulli: ging max er niet achterwaarts in, zou dat niet schelen? Normaal laten ze het stuur bij een frontale botsing wel los hoor.

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        29 juni 2019 om 12:44

        @brammetjedeb: ik zag het bij Bottas ook niet, terwijl die wel echt z’n neus raakte

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North