Voel je jong, hip en te gek in deze Corolla Trek

Auteur: , 34 Reacties

Voldoet aan alle trends die tegenwoordig van belang zijn!

Het is de oudste tactiek in het autoverkoopboekje. Pak een bestaande auto, voorzie deze van wat extra visueel onderscheidende onderdelen en laat de marketingafdeling hun plasje er overheen doen.

Die gaan de producten richten op jonge, hippe mensen met een dynamische levensstijl. Uiteraard rijden die niet vrijwillig in een Citroen Saxo van 17 jaar oud, maar er zijn genoeg vitale vijftigers met skinny jeans en sneakers die zich heel erg aangesproken voelen en overgaan tot aanschaf.

Voor hen is er goed nieuws, want dit is de nieuwe Toyota Corolla Trek! In principe is het gewoon een reguliere Corolla stationwagon, die Toyota ‘Touring Sports‘ noemt. Deze is voorzien van 17″ velgen, LED-koplampen, mistlampen, privacy glas en natuurlijk het hoogtepunt: een 20 millimeter grotere bodemspeling. Ook is de Corolla Trek uitegerust van wat kunststof plastic bumpers, wielkasten en skirts. Inderdaad, in de geest van de Volkswagen Golf Alltrack of Ford Focus Active. Eerlijk is eerlijk, het resultaat ziet er best aardig uit.

Toyota Corolla Touring Sports Trek '19

In het interieur gaat het feest verder met de Corolla Trek. Je krijgt two-tone bekleding die er fraai en stevig uitziet, waardoor het lijkt dat een vlek niet meteen in de bekleding trekt. Voordat je vertrekt in je Corolla Trek kun je je bestemming aangeven op het 7-inch grote navigatiesysteem. Verder is de Corolla Trek voorzien van allerlei actieve veiligheidssystemen onder de verzamelnaam Toyota Safety Sense. Deze herkent verkeersborden en zet het licht aan als het donker is. Ook zit er Lane Assist op, handig als je vermoeid raakt en het even niet trekt. Als je iets van de rijbaan afwijkt, trekt de Corolla Trek je weer de goede kant op.

Toyota Corolla Touring Sports Trek '19

Qua motoren is er keuze uit drie verschillende motoren. Er zijn twee hybride aandrijflijnen, met naar keuze een 1.8 of 2.0 motor. Als je er trek in hebt is er ook een 1.2 turbo benzinemotor beschikbaar. Prestaties of trekgewichten zijn nog niet bekend. Ook is het niet zeker of de Corolla Trek naar Nederland komt, laat staan dat de prijzen al bekend zijn. Je hoeft je portemonnee dus niet te trekken.



34 reacties

-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ik trek dit vrij slecht moet ik zeggen..
@str8six: Zoals ik al schreef: de tekst is hier en daar wat overtrokken.
@vaakbenjetebang: ja met dit soort auto’s kom ik niet echt aan m’n trekken.
@str8six: ik trek mij terug uit dit nieuwsitem.
@blackmilo: na het zien van de foto’s heb ik er ook geen trek meer in…
@vroaaaaaaaaaar: waaruit we kunnen concluderen dat autobloggers massaal hun neus optrekken voor deze auto?
Hij komt wel naar Nederland, hij staat zelfs al op de website!
https://www.toyota.nl/modellen/corolla-touring-sports/promo/trek-adventure-deal.json
Vanaf €32.495,-, je kunt zelfs al een proefrit plannen..
@lenferink: Toyota en Babyboomer is dan ook een match made in heaven (of hell, eigenlijk). De vraag is of ze de oudjes weer terug in de station kunnen krijgen, ipv een SUV…
@lenferink: hij staat al vanaf augustus in de showroom. De prijzen waren in juli al bekend en hij is niet te krijgen met een 1.2 turbo benzine zoals het bericht wel vermeld. Ps. De Corolla is vanaf heden ook te bestellen met Apple Carplay en Android Auto. Iedereen die er al een heeft krijgt hier in de toekomst een software update van.
@rotorpower: en die update is eh, gratis? Of verwacht ik nu echt te veel van Toyota? Het activeren van een knopje op het dashboard kost namelijk ook al schandalig veel geld.
@knapzuur: Dat durf ik niet zeker te zeggen. Als ik kijken hoe het 2020 model in de prijslijst staat denk ik het niet. De GR-Sport staat trouwens ook al in de prijslijst, dit was waarschijnlijk interessanter om te vermelden.
Ben niet zo gevoelig voor het marketing pakketje, maar het blijft toch wel een geslaagde auto.
Hier krijg ik geen trek van
@carspotterwoerden: Trek hier de stekker maar uit
Hmm, tis natuurlijk een grote marketing stunt en echt mooi vind ik het er niet uit zien. Maar wellicht als die wielen iets meer naar buiten staan wordt het een beetje te pruimen. Maar doe mijn maar gewoon de hatchback, leuk setje wielen eronder, subtiel verlagen en je hebt gewoon een prima ogend dagelijks gebakje voor de Nederlandse wegen.
Het ziet er nog steeds een bejaardenauto uit en veel meer valt er niet over te zeggen.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Gewoon nee, normale is best mooi, zeker met grotere velgen maar dit slaat echt nergens op. Geen van die alltreck/scout/crosscountry/etc dingen natuurlijk, eerste generaties XC70 en Allroad vind ik dan echter wel weer tof.
Schroef er 2 mountainbikes bovenop en je hebt weer een nieuwe doelgroep te pakken.
De gewone is schitterend, deze is een stuk minder knap.
Die hybrides zullen vast wel weer tonnen aan kilometers aan kunnen. In zo’n downsize 1.2 motortje zou ik dan weer geen trek hebben
Staat al lang bij de dealer….
De meeste verhoogde Tupperware versies worden er niet mooier op. Al helemaal niet met die bekleding die lijkt op die van een 80’s Corolla (als kind vaak op de achterbank gezeten). Liever de normale met die donkerrode lak en zwart dak. Dan is t ineens een mooie verschijning (en dat met een Toyota badge?!).
Om dit soort auto’s ben ik geen auto liefhebber geworden..zo ontzettend allemaal net niet. Kom op met alle echte leuke, aparte, kleurrijke, echte sportieve, andere, innovatieve of klassieke auto’s die je wat doen. Please ….. Of was dit een advertorial?
Deze uitvoering komt ook naar Nederland. Staat al in de showroom. Ik denk dat alleen de 1.2 turbo een kleine aanhanger kan/mag trekken.
@toyotavenray: in het geval van de 1.2 turbo is dit 725 kg aan trekkracht. Dus niet veel
@toyotavenray: negeer mijn reactie hier boven.
De 1.2 turbo mag 1300 kg. De handgeschakelde versie mag net zoveel trekken als de automaat.
De 1.8 hybride 725 kg.
En de 2.0 hybride 750 kg.
Ik heb opeens geen trek meer…
Voor de helft van het geld heb je een identieke Dacia Logan MCV Série Limitée Tech Road.
Niet bekend of deze naar Nederland komt? Hij staat zelfs al in de showroom!
Hip? Station niet( zelf rij ik ook station)
Die Volvo 1800 E velgen uit 1970 zijn wel leuk gevonden!
20mm hoger. Alvast beter dan bij de Auris ts. Afgelopen week dikwijls de bodem geraakt in Bretagne. Hier dus wel trek in!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).