• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Trinity EV nogmaals dik uitgesteld

Auteur: jaapiyo, gepost 14 augustus 2024 om 18:04 – 8 Reacties

Trinity

De Volkswagen Trinity EV lijn wordt nogmaals dik uitgesteld.

De Volkswagen Trinity, de nieuwe EV-lijn van big blue, zou eigenlijk al in 2026 het levenslicht zien. Even om wat verwarring weg te halen: Trinity is dus niet alléén een losstaand (top)model dat Volkswagen zou introduceren. Hoewel je op foto’s vaak een toekomstige ‘dikke’ EV ziet, was Trinity eigenlijk het prestigeproject van Herbert Diess Het betrof een nieuw platform (Scalable Systems Platform, SSP) waarop alle Volkwagen EV’s moesten komen staan. Meer range, zuiniger, je kent het wel.

Herbert Diess is echter weg en zijn opvolger, Oliver Blume, is zo mogelijk een nog grotere bonenteller dan zijn voorganger. Volgens eigen zeggen moet hij wel om Volkswagen drijvend te houden in deze tijden van transitie. Al verschillende projectjes van Diess zijn aangepast of afgeschoten. En de Trinity EV is nu ook op de lange baan geschoven.

Waar het eerder de bedoeling was dat de nieuwe ID.4 op het Trinity platform zou staan, gaat Volkswagen nu voor een update van het MEB platform. Pas de nieuwe nieuwe ID.4, gepland voor omstreeks 2032, zou dan alsnog het Trinity (SSP) platform kunnen krijgen. Dat wordt dan overigens niet meer per se de eerste Volkswagen op het platform, want dat zou dan nog een nieuwe elektrische Golf kunnen zijn die in 2029 moet komen. Enfin, sommige bronnen spreken van uitstel tot 2030, sommige to ‘vroeg-2030’ of 2032. Uitstel dus in ieder geval, dat is helder.

Het is de volgende in een lijn van uitstel van EV’s en EV platforms door fabrikanten. Als redenen worden genoemd gebrek aan vraag, maar ook aanhoudende software-issues bij ontwikkelaar Cariad. Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Goedkope EV van Volkswagen wordt een cross-over
  • Volkswagen ID.2 uitgesteld, met bijzondere reden
  • Volkswagen plug-in hybrides
    Volkswagen: plug-in hybrides zijn de toekomst
  • Volkswagen onthult ruige accessoires voor de Atlas
    Volkswagen onthult ruige accessoires voor de Atlas

Nieuwste artikelen

  • Nieuwe Audi Q3 is PHEV-only in Nederland
  • Kia klopt weer wat extra geld uit je zakken
  • Autoblog Onderzoek: welke rijbewijzen heb jij?
  • Oh mijn hemel. Het wordt weer een ENORME chaos op de weg
FacebookTweetPinLinkedIn

herbert-diess, oliver-blume, Trinity, Volkswagen

Vorig bericht: « GM verkocht data van ruim 1,8 miljoen klanten
Volgend bericht: Honderden nieuwe Tesla’s verstoffen in grasveld »

Lees Interacties

Reacties

  1. Appie64 zegt

    14 augustus 2024 om 18:46

    Niet best voor VAG, model 2 zit er aan te komen en Stellantis komt ook binnen nu en 2 jaar met nieuwe interessante EV’s, VAG mist op deze manier de boot big time!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 augustus 2024 om 19:51

      Model 2? Je weet hoe het gaat bij Tesla. Die laten eerst een concept car zien en beginnen dan met ontwikkelen. En met vertragingen duurt het dan nog een jaar of vijf. Bovendien heeft Tesla juist in de ontwikkel afdeling gesneden dus wie gaat die Model 2 ontwikkelen? Ze hebben ook capaciteit nodig voor de Model 3 en Y opvolging. En als ze het er niet gewoon bij laten zitten Model S en X opvolging.
      Het is nog onduidelijk of de Model 2 met de ID.2 of ID.3 gaat concurreren maar VW heeft in beide segmenten eerder een aanbod op de markt. Ik maak me meer zorgen om Tesla dan om VW.

      Login om te reageren
      • Appie64 zegt

        14 augustus 2024 om 20:37

        Iets van 10 oktober 2024?

        Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    14 augustus 2024 om 19:02

    Ik begrijp nog steeds niet dat ze de de ID3 en ID4 zo kut hebben kunnen maken. Spuuglelijk, geen bijzondere range, en een interieur om van te kotsen. Achja ze zullen toch wel enkel winst maken op ICE voertuigen, dan is uitstellen lekker makkelijk. Je moet nu nog geen EV willen maken, maar je kan ook niet niks doen want over 10 jaar moet je de gehele productie en een hoop sterke modellen wel op orde hebben. Lastig, lastig.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 augustus 2024 om 19:57

      Nou nou. Qua specificaties zijn ze beter dan wat Stellantis en de Japanners bieden. Het interieur van de ID.4 is best Ok (geheimtip 1: Q4, geheimtip 2: Enyaq). Zelf vind ik beide modellen er lekker bij de tijds uitzien. Naast een ID.3 oogt de Golf gewoon oud, wat die natuurlijk ook gewoon is.
      Die nieuwe platforms zijn steeds goedkopere versies van wat met duurdere platforms al kan. Als alternatief kunnen ze ook het verse PPE platform bij VW gaan inzetten, slecht voor de winstgevendheid goed voor het marktaandeel.

      Login om te reageren
    • Trojan zegt

      14 augustus 2024 om 22:05

      Klopt ik heb nog liever een Tesla interieur, dan krijg ik tenminste nog een groot scherm wat fijn en snel werkt.

      Login om te reageren
  3. RutgerK zegt

    15 augustus 2024 om 00:22

    Het MEB platform lijkt prima doorontwikkeld te kunnen worden vooralsnog.

    Login om te reageren
  4. driver79 zegt

    15 augustus 2024 om 09:26

    Ik heb vertrouwen in Oliver Blume, zijn Skoda EV verkoopt ten minste wel

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North