
Strik erom. Niks meer aan doen. Deze BMW M3 CS Touring op Marktplaats.
Is de BMW M3 Touring de ultieme gezinsauto van dit moment? Het is maar net wat je definitie is van ultiem. Want de M3 CS is de overtreffende trap, maar daardoor nog meer gefocust op het rijden. Niet iedereen kan het ‘stuiterende’ karakter van zo’n plankhard onderstel waarderen.
De Competition Sport wordt volgens BMW gekenmerkt door drie woorden. Lichter, sterker, sneller. Uiteindelijk is het ook marketing natuurlijk. Want echt een lichtgewicht gaat zo’n M3 Touring nooit worden. En snel was ‘ie toch al met 510 pk en xDrive.

De CS doet er nog een schepje bovenop. 550 pk, 650 Nm koppel en een 0-100 tijd in slechts 3,5 seconden. Dankzij het gebruik van carbon fiber reinforced plastics (CFRP) weegt een CS zo’n 20 kg minder in vergelijking met een standaard exemplaar. De topsnelheid bedraagt 300 km/u.

Door naar deze occasion. Wat echt een snoepje is. De samenstelling is helemaal naar mijn smaak. British Racing Green is altijd goed en dat op een familiewagen is niet te versmaden. Deze BMW Individual kleur staat uitstekend in combinatie met de styling 827 M Gold Bronze wielen. Ik word er verschrikkelijk hebberig van. Wat is dat toch met de M3 Touring en lekkere kleurtjes?

Ja de M5 G99 Touring is gunstiger geprijsd en je krijgt meer pk (727 pk) voor minder centen. Maar je sleurt ook een batterijpakket mee én het is echt een lel van een auto. Doe mij dan maar deze M3 CS Touring.

Dit exemplaar staat te koop bij de dealer in Groningen. Het is een hagelnieuwe jongen, dus van een volbloed occasion kun je eigenlijk niet spreken. Daar is de prijs dan ook naar. De afschrijving moet je zelf pakken als je deze auto koopt. Want met een prijskaartje van 224.280 euro is het gewoon de hoofdprijs afrekenen. Maar dan heb je wel de lekkerste BMW M3 CS Touring van Marktplaats.
Een donkerbruin leren interieur had het afgemaakt. De rode details in de gril en het interieur passen niet bij het klassieke British Racing Green.
Tenzij het een Rover 200 BRM zou zijn, maar inderdaad
Die had een oranje omlijsting van de grill.
Geel en groen gaan wel goed samen.
Die leek alsof hij net spaghetti gegeten had en zijn mond was nog niet afgekuisd…
Idd donker bruin of een donker beige achtige kleur, rode accenten eruit, een verlagings set ipv van de X-look. En de kleur mag van mij zelfs nog wel wat spannender in een iets lichtere uitvoering of meer metallic zo opgemaakt uit deze fotos. Zou mooi zijn om donker groen met een gouden metallic effect erdoorheen te gooien welke enkel in direct zonlicht de auto een lichtere bruin achtige look geeft. Anyways, cant afford not my problem.
Zeker heerlijk samengesteld, op de rode details na. De rode nieten zou ik in dezelfde kleur als de velgen hebben samengesteld alsmede type aanduiding achterop
Wat je eigenlijk zegt is:
Die had een Alpina moeten zijn.
Britisch Racing Green 👍
Rode pinstripe in de nieren 👍
En… GEEN. ZWARTE. VELGEN. Wauw 😍
Ik vind hem achter nog best hoog op z’n poten staan.
Denk dat het een M3 allroad is. Ik mis ook het dikke BMW gevoel die je bij een M verwacht.
Voor dit geld moet je toch wel heel erg graag die bmw badge willen hebben. Ik zou toch voor iets anders gaan, bijvoorbeeld Polestar 3 met performance pakket. Veel minder duur, enorm veel mooier en qua onderstel zeker zo capabel (recent mogen ervaren op het circuit van Zolder).
Je gaat serieus een Polestar 3 vergelijken met een M3 CS? En dan ook nog zeggen dat ze even capabel zijn? En ook nog enorm veel mooier? Vierkanter dan de Polestar kun je ze haast niet krijgen.
Ik zou ook voor iets anders gaan, bijvoorbeeld een Passat station 2.0 TDI 4-motion met 240pk. Veel minder duur, enorm veel meer kofferbakruimte en qua onderstel bijna net zo capabel (recent mogen ervaren op het parkeerplaatsje achter de Gamma).
Probleem is wel dat ik sarcastisch ben, en de Polestar een serieuze opmerking was? 😂
Voor dat geld had ik hem wel afgemaakt. Even naar een tuner voor een andere bumper en grill om van die hamsterneus af te komen. En kom op BMW, die bumper aan de achterkant had iets lager gekund zodat je die afzichtelijke eind-demper niet ziet zitten. Lijkt wel een Dacia. Manmanman…
Ik weet niet hoe het zit met levertijden, maar als ik zo’n auto kon gaan rijden zou ik m toch ook wel zelf willen samenstellen. Zelf een keuze maken over een lijntje hier, embleempje daar, carbon-paneeltje zus en stukje leder zo.
Je rijdt de hoek om en bent 20k armer , man man wat een geld voor een 3 serie . Dan toch liever een donkergroene alpina zonder striping
Las ik het goed begrijp zit er geen koper tussen de AB reaguurders. Dan laten we het maar aan de werkelijke koper over wat er al dan niet aangepast moet worden
Ik word wel flauw van die Chat Gpt verhaaltjes bij de advertenties, die lijken allemaal op elkaar.
Liever een iets lichtere kleur groen (Farngrün metallic) met een zandkleurig interieur. En die afgrijselijke VW Caddy-esque donkere achterste zijruiten en achterruit vervangen door hetzelfde standaard getinte glas als voorruit en voorste zijruiten. Dan begint het er op te lijken.
Helemaal mee eens!
Schijnbaar is er door de fabriek een complete serie groene CS’en gemaakt. Als je in Europa rondkijkt (via het internet…) dan staan er volgens mij nog wel 20 stuks in deze configuratie op voorraad bij dealers. Doe mij daarom maar een mooie blauwe. Met donkerbruin interieur. Tartuffo.
Zozo, 20 kilo lichter! Dan word ik toch nieuwsgierig naar het totale gewicht, want dat staat niet in het artikel. Dus op naar de BMW-site… Leeggewicht blijkt 1925 kilogram te zijn. Negentienhonderdvijfentwintig kilogram. Dan is die 20kg gewichtsbesparing dus nòg meer een cynische marketing-oefening dan ik al vreesde. Dat is toch op het niveau amateurwielrenner-met-BMI-van-28 die enorm veel geld uitgeeft aan carbon fietsonderdelen die grammen lichter zijn? Je zult maar BMW-verkoper zijn, en dit met droge ogen aan de man moeten brengen als ‘sportief’.
Grappig , ik heb een klant met een fietsen zaak die exact dat segment bedient . Mannen van middelbare leeftijd die race fietsen tussen de 8k en 20k kopen om als de zon schijnt en het is zondag een stukje te fietsen ……fantastisch
@slickrick: Dat is natuurlijk ook fantastisch. Ik denk dat je in dat segment echt een heel fijne boterham kunt verdienen. En zo lang de koper van de fiets (of deze BMW) er blij mee is, kan het natuurlijk ook geen kwaad. Je moet alleen wel met een uitgestreken smoel zo’n fiets aan de bierbuikende klant kunnen slijten. Dat is een gave die ik helaas niet heb!
Mooie buitenkant, niet mooi van binnen. Helemaal gezien de zeer hoge prijs. Ik vind de velgen eigenlijk ook te dik. Kortom, ik word er niet hebberig van. Kan het ook niet betalen ;)
Petjesauto