
Eindelijk heeft Porsche duidelijkheid gegeven wanneer we de elektrische Cayenne kunnen verwachten.
Teaser hier, teaser daar. Inmiddels weten we het wel dat Porsche keihard heeft gewerkt aan de elektrische Cayenne. De vraag is: waar blijft dat ding dan? Aan het wachten komt, in tegenstelling tot GTA 6, bijna een einde!
Om je niet langer in de spanning te laten. Op 19 november is het zover: dan trekt het merk uit Stuttgart het doek van de Cayenne Electric, tijdens een digitale wereldpremière die om 15:00 uur (Nederlandse tijd) wereldwijd te volgen is.
Een ongelofelijk belangrijke datum. De Duitse auto-industrie verkeert in zwaar weer en heeft succes nodig. Porsche hoopt, na jaren van ontwikkelen, dat deze elektrische Cayenne het succes van de SUV gaat voortzetten. Eerst was de Macan aan de beurt en nu moet de grote broer eraan geloven.
Meer dan twintig jaar geleden zorgde Porsche voor ophef door met een SUV te komen. Dit resulteerde uiteindelijk in een enorm financieel succes. Daar kwam later weer de Macan uit voort. Zonder de Cayenne en Macan hadden we Porsche zoals het merk vandaag de dag opereert niet kunnen meemaken, waarschijnlijk. Dus wees dat grote ding op vier wielen maar dankbaar.
Nu is het tijd voor de volgende grote stap: de elektrische revolutie voor het vlaggenschip. De auto wordt gebouwd op Porsche’s nieuwste elektrische platform. Als de elektrische Cayenne net zo goed is als de elektrische Macan hoeven Porsche-rijders zich geen zorgen te maken. Als duurtester heeft de Macan EV zijn nut en kwaliteit bewezen, vinden we hier op de redactie. Dus kom maar door met die Cayenne EV.
Porsche belooft dat de Cayenne Electric niets zal inleveren van wat het model tot nu toe succesvol maakte. Met het Nederlandse BPM-systeem kan de elektrische Porsche Cayenne een zeer interessante propositie worden. Want: lage BPM en dus een gunstige aanschafprijs.
Wat we nog niet weten, zijn de harde cijfers: accucapaciteit, vermogen, laadtijden – Porsche houdt dat nog even onder de pet tot de onthulling. Wie het spektakel live wil volgen kan dat onder andere via YouTube doen. De wereldpremière wordt vanaf 15:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden. Drie dagen later, op 22 en 23 november, maakt de Cayenne Electric zijn publieksdebuut tijdens het Icons of Porsche Festival in Dubai.





Niets in te leveren wat het model succesvol maakte. Simpel. Je kan niet meer per ongeluk benzine in je Cayenne Diesel stoppen (omgekeerd is lastiger, maar niet onmogelijk). Dat is al 1 vooruitgang voor de doelgroep.
Verder moet je makkelijk mee kunnen parkeren op een drukke winkelstraat en makkelijk de hockeystick in de achterbak kunnen pleuren. Check.
Deze zal net zo matig verkopen als de elektrische Macan. Een Porsche moet herrie maken en natuurlijk zo snel mogelijk naar Tirol in de winter.
Blijft het huidige model (benzine) gewoon leverbaar of krijgt die ook een vernieuwing voor de kiezen?
Veelbelovend zal de luchtvering zijn: “straight through the corners”.
Hoe moet iets wat schijnbaar niemand zonder subsidie wil hebben de financiele redding van een fabrikant zijn?
De elektrische Macan verkoopt voor geen meter. Porsche wil zo snel mogelijk terug een Macan met benzine motor op de markt brengen. Veel kans dat de elektrische Cayenne hetzelfde lot zal ondergaan.
Onzin. Het is juist een erg goed verkopend model. Bron: https://newsroom.porsche.com/en/2025/company/porsche-deliveries-first-half-2025-39972.html en https://carbuzz.com/porsche-macan-ev-q3-2025-sales/
Mark your calendar: November 19, Porsche will unveil the new Cayenne EV!