• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?

Auteur: Author, gepost 15 maart 2017 om 22:01 – 63 Reacties

Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?Afbeelding Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?

Wat betaal je tegenwoordig voor een Mercedes SLR?
Ooit een supercar van mythische proporties, maar je hoort er eigenlijk weinig meer over. Hoog tijd om eens te uit te pluizen hoeveel je tegenwoordig mee mag brengen voor zo’n SLR McLaren.

In vroeger tijden werd nog weleens gegrapt over de “redactie-SLR”. De Mercedes SLR McLaren (vintage rijtest) was destijds nog HEET, niet in de laatste plaats dankzij die V8 met de soundtrack van een op hol geslagen NASCAR. Het blok was in de standaard SLR goed voor 623 pk en was daarmee net een klapje krachtiger dan de V10 uit de Porsche Carrera GT; een generatiegenoot van de Merc.

Beide auto’s kostten destijds nieuw rond de 650.000 euro en als we naar tweedehands Carrera GT’s kijken is de Porker een prima belegging. Zo’n occasion kost je tussen zes ton en een miljoen euro, maar daar krijg je die vreselijk onhandige koppeling gratis bij.

Een beetje SLR daarentegen pik je tegenwoordig op voor rond de 275.000 euro. Nog steeds geen koopje, maar het verschil met de Carrera GT is evident. Wel moeten we erbij vermelden dat van de SLR ruim 2.000 exemplaren zijn gebouwd, tegenover 1.270 stuks voor de Porsche.

Cockpit

Ook betaal je voor sommige SLR’s ruim 3 miljoen euro, maar dat zijn speciale edities als de Stirling Moss premium vliegenhapper. Voor wie het zich afvroeg: de Ferrari Enzo (eveneens een generatiegenoot) kost tegenwoordig sowieso meer dan een miljoen euro.

Van de SLR vonden we een gaaf exemplaar in het Limburgse Geleen. Deze zwarte beauty uit 2006 heeft 28.900 kilometer achter de rug en is afkomstig van de tweede eigenaar. De buitenkant oogt dan misschien niet superflashy, maar het interieur maakt dat met z’n rode leren bekleding ruimschoots goed.

Nog even een rijtje specs dan, voor we prijsgeven hoeveel je voor dit ding mag meebrengen. De standaard SLR doet 0-100 km/u in 3,8 tellen, heeft een top van 334 km/u en weegt 1.768 kg. Geen gooi-en-smijt-mobiel dus, maar een zeer sportieve GT die altijd power over heeft. Voor 284.500 euro is ‘ie de jouwe.

Ook interessant!

  • Video: Porsche held corrigeert Mercedes aso
  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
    Mercedes-AMG heeft uitstekend afgekeken bij Porsche
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, marktplaats, McLaren, Mercedes, occasion, slr, zwart

Vorig bericht: « Trump gooit uitstootregels in de prullenbak
Volgend bericht: Kvyat: ‘ik wil nog steeds strijden voor de titel’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw507coupe zegt

    15 maart 2017 om 22:02

    Echt brute machines nog steeds, wat mij betreft een koopje…

    Login om te reageren
  2. dell zegt

    15 maart 2017 om 22:04

    Wat een vreselijk lelijk stuur voor zo’n duur apparaat.. Lijkt wel uit een vito te komen

    Login om te reageren
    • bassx zegt

      15 maart 2017 om 22:15

      @dell: dat was destijds ook het commentaar op die auto. Slechte afwerking dat je van een goedkope Japanner mocht verwachten maar niet van een auto met dit prijskaartje.

      Login om te reageren
      • raym zegt

        15 maart 2017 om 22:48

        @bassx: diepte punt van slechte afwerking of iets wat niet in auto van deze prijs klasse hoort. Zijn toch wel de overdreven neppe SLR leters op middenconsol. Heb nooit begrepen waarvoor ze dat hebben gedaan.

        Login om te reageren
        • Ozan zegt

          16 maart 2017 om 00:20

          @raym: overdreven neppe SLR letters? Want die zijn bij de Halfords gehaald? Of zijn het eigenlijk helemaal geen letter?

          Login om te reageren
          • raym zegt

            16 maart 2017 om 02:21

            @ozan: wat ik er me bedoel is dat het ongeloofelijk kitsch uit ziet. En totaal afbreuk doet aan rest van het interieur.

            Login om te reageren
  3. sunder94 zegt

    15 maart 2017 om 22:06

    Die gaat niet meer in waarde dalen lijkt mij, kopen die handel. En lekker veel in rijden, want daar is ie voor. Oh nee, dat gaat weer niet samen. Gewoon schijt aan hebben is mijn advies, het is toch mijn geld niet.

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    15 maart 2017 om 22:07

    Das best veel.

    Login om te reageren
  5. wildbeest zegt

    15 maart 2017 om 22:08

    De achterkant blijft mislukt, hoog en bol…

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    15 maart 2017 om 22:08

    De range supercars van Mercedes is veel te groot, dan krijg je kannibalisme.
    En buiten dat is dit toch naar slechts een Mercedes, waar je ook een kiepwagen kunt bestellen – die zo’n beetje hetzelfde kost, maar dan krijg je wel acht! wielen voor je geld.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      15 maart 2017 om 22:20

      @desjonnies: al staat er groot Dacia in het midden achter op de auto. Met deze specs, zo’n uiterlijk en dit interieur vind ik het gaaf!

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        15 maart 2017 om 22:27

        @lekbak:
        Ooit een keer met de nederige vleugeldeur gereden, was best een uitdaging op een natte weg.
        En die minder extreme versie zou mijn voorkeur hebben.

        Login om te reageren
  7. DCG zegt

    15 maart 2017 om 22:08

    Destijds al veels te duur voor wat je er daadwerkelijk voor terug kreeg.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      15 maart 2017 om 22:22

      @dcg: Hoezo? Je kreeg een luxe gt die stiekem nagenoeg alles op het circuit vernederde en sowieso in een rechte lijn de snelste was. Gecombineerd met een overdosis aan vermogen, geluid en geweld als je dat wilt en rust en klasse als je dat wenst.

      Login om te reageren
      • appelvis zegt

        16 maart 2017 om 11:11

        @lekbak: dit zware hok vernedert niet alles op het circuit. Ook niet met wat er toen rondreed

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          18 maart 2017 om 07:17

          @appelvis: dat zeg ik dus ook niet. Maar wel verreweg het meeste. Slechts een enkele concurrent hypercar of een purpose build lichtgewicht circuit autootje was sneller.

          Login om te reageren
      • DCG zegt

        17 maart 2017 om 23:37

        @lekbak: Je had een Lamborghini Murciélago voor de helft van het geld… (Even snel, betere looks, mooier interieur).

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          18 maart 2017 om 07:15

          @dcg: een slr is even snel op de honderd, maar dat komt puur door de aandrijving. Eenmaal.rollend is de slr sneller. De slr vernietigd een ’04 murcielago ook op de ‘ring.

          Daarbij is mijn niet zo bescheiden mening dat een auto met de motor achter de bestuurder nooit zo mooi kan zijn als een goed getekende auto met de motor voor de bestuurder. Een slr is vele, vele malen mooier dan die lambo.

          Login om te reageren
          • DCG zegt

            18 maart 2017 om 21:13

            @lekbak: Absolute onzin, ze doen allebei 7:40 op de ring. Smaak blijft persoonlijk natuurlijk, doe mij maar de Lamborghini, even goede vrienden. :) Maar een SLR is niet per definitie beter.

            Login om te reageren
            • lekbak zegt

              18 maart 2017 om 21:28

              @dcg: beter lezen. Dat is een lp640 die in ’06 op de markt kwam.

              En ja, een slr is beter dan een murcie. Sneller, comfortabeler en ze zijn technisch uitstekend gebleken, in tegenstelling tot de verhitte lambo.

              Dat jij een lambo mooier vind is je goed recht, en dat je die daarom liever hebt ook. Maar de slr wint voor de rest op alle vlakken. Mag ook wel met die prijs.

              Login om te reageren
              • DCG zegt

                19 maart 2017 om 20:36

                @lekbak: I stand corrected, maar met 7:50 natuurlijk geen stakker :)

  8. deora zegt

    15 maart 2017 om 22:09

    Wat blijft dit toch een geweldige wagen. Een SLR 722 s roadster met een uitlaat van Quicksilver blijft een mooie dagdroom.

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    15 maart 2017 om 22:10

    Wat is dat toch met dat rode interieur?
    Ik heb dat altijd al.lelijk gevonden

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      15 maart 2017 om 22:46

      @rob5nismo: als de auto in kwestie (creme-)wit of zilvergrijs is kan -ie het wel hebben, vind ik. Maar in deze specifieke zwart-rode configuratie spreekt (lees: schreeuwt) het vooral een slechte smaak uit.

      Login om te reageren
      • deora zegt

        15 maart 2017 om 22:48

        @RRRobert: fuck dan heb ik een slechte smaak

        Login om te reageren
        • Robert zegt

          15 maart 2017 om 23:18

          @deora: jij bent niet toevallig profvoetballer of rapper?

          Login om te reageren
          • deora zegt

            16 maart 2017 om 06:33

            @RRRobert: was het maar zo’n feest, dan kon ik 1 betalen.

            Login om te reageren
    • reistje zegt

      16 maart 2017 om 11:19

      @rob5nismo: Zo heurt het in eens Benz.
      Ik vind het persoonlijk wel gaaf.

      Login om te reageren
  10. Breinstein zegt

    15 maart 2017 om 22:15

    Mijn ultieme droomauto, nog steeds. De onderbroek van de dag dat ik er twee voorbij heb zien, maar vooral horen komen, hangt ingelijst boven de bank.

    Login om te reageren
  11. janmetdelangeachternaam zegt

    15 maart 2017 om 22:17

    Een aantal keer in het echt mogen beschouwen, werkelijk waar net een stijlvolle batmobiel. Mocht ik het geld nog eens hebben koop ik er zeker een

    Login om te reageren
  12. PunicaOase zegt

    15 maart 2017 om 22:18

    Ik vind dit na ruim 10 jaar nog steeds een van de mooiste auto’s ooit gemaakt… Helaas geldt voor het interieur precies het omgekeerde, dat vond ik toen al een tikkie lelijk, maar nu afschuwelijk… helemaal in dit rood :-(

    Login om te reageren
  13. nickdeleeuw zegt

    15 maart 2017 om 22:20

    Verschil is waarde zit m wss voor een groot deel in handbak vs automaat?

    Login om te reageren
  14. MaartenD zegt

    15 maart 2017 om 22:21

    3x niks…voor 284k zijn er zoveel leukere en vooral mooiere opties

    Login om te reageren
  15. lekbak zegt

    15 maart 2017 om 22:27

    In mijn ogen een zeer ondergewaardeerde auto tegenwoordig. Als je kijkt wat de concurrentie kan en kost en vervolgens wat deze kan en kost dan is dit een regelrecht koopje. Kijk je vervolgens hoe ze eruit zien is het helemaal een lachertje. Dit is tenslotte de enige auto uit het lijstje concurrentie met de motor op de juiste plek voor een visueel aantrekkelijk geheel.

    Login om te reageren
  16. baklava zegt

    15 maart 2017 om 22:31

    Kan je niet een supercar noemen. Eerder een GranTurismo.

    Login om te reageren
    • deora zegt

      15 maart 2017 om 22:50

      @baklava: destijds was dit een serieus snelle auto. Richard Hammond noemde de SLR ooit Hypercar royalty.

      Login om te reageren
      • baklava zegt

        15 maart 2017 om 22:51

        @deora: Hij is snel absoluut. Maar geen supercar, waarmee je een circuit op gaat. Dit is een auto om lange ritte in te maken. Zelfde als de Veyron.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          16 maart 2017 om 06:44

          @baklava: de grote grap is dus dat hoewel hij er niet voor gemaakt is, hij het wel kan. En dat is gewoon knap.

          Login om te reageren
        • Shenkie zegt

          16 maart 2017 om 08:24

          @baklava: dat hangt dus maar net af van je de definitie van supercar. In mijn ogen is een supercar in de eerste plaats gemaakt voor de openbare weg, niet voor het circuit.

          Supercar? Misschien zelfs wel hypercar –> https://youtu.be/h1qouaoHaHg

          Login om te reageren
      • romeoalfa zegt

        16 maart 2017 om 09:53

        @deora: SLR 722 noemde hij zo

        Login om te reageren
  17. Stefje zegt

    15 maart 2017 om 22:35

    230-240 is een realistischere prijs maar eigenlijk ook nog te hoog. Deze gaat er nog wel even staan.

    Login om te reageren
  18. tievdz zegt

    15 maart 2017 om 22:35

    Er komt een dag dat ik deze auto mooi vind. Hij bevalt me steeds beter. Veel in prijs zakken zal hij ook vast niet meer doen

    Login om te reageren
  19. lijpelijpe zegt

    15 maart 2017 om 22:38

    Ik heb nog ferrari f40 en f50 voor rond de €400.000 zien staan 15 jaar geleden, en nu!

    Login om te reageren
  20. Jochempie zegt

    15 maart 2017 om 22:40

    Ideetje opgedaan na de video van Doug DeMuro?

    Login om te reageren
  21. berlinetta zegt

    15 maart 2017 om 22:43

    Een van mijn favo wagens van Mercedes. Bad ass uiterlijk, donderend geluid en een interieur dat er nog altijd best goed uit ziet.

    Login om te reageren
  22. toyotafortuner zegt

    15 maart 2017 om 22:43

    Had t duurder ingeschat…

    Maar ik zou t er wel voor over hebben. Nog steeds mooi

    Login om te reageren
  23. viezefreddyw zegt

    15 maart 2017 om 22:44

    Ik blijf dit een beul van een machine vinden. Wat een apparaat. En wat een neus. En wat een geweld. Heerlijk ding.

    Login om te reageren
  24. kennone zegt

    15 maart 2017 om 22:45

    Dik! Maar als ik een Benz mocht kiezen werd het de CLK DTM of 63 Black Series

    Login om te reageren
  25. viggen93 zegt

    15 maart 2017 om 23:01

    Het is een hypercar uit het vorige decennium. Wat een prachtbak. Start, luister dan naar hoe de motor tot leven komt en ruik de geur van octaan die je neusgaten opzoekt. Wat een machine zoals ze die niet meer gaan maken. Koopje? Nee maar wel als je het geld ervoor hebt!

    Login om te reageren
  26. jasbelle zegt

    15 maart 2017 om 23:13

    Ik vind hem met de jaren steeds mooier worden

    Login om te reageren
  27. dailydriver zegt

    15 maart 2017 om 23:19

    Misschien niet beter voor de 722 edition gaan? En het ” standaard” model laten staan.

    Login om te reageren
  28. michaelcorleone zegt

    15 maart 2017 om 23:44

    Vind deze auto lang niet meer zo spectaculair als 10 jaar geleden.

    Er zijn veel hypercars maar weinig echt mooie. De Murcielago is een supercar die wel mooi oud wordt.

    Login om te reageren
  29. E550 zegt

    15 maart 2017 om 23:45

    In Rusland kun je ze oppikken voor €200k.

    Login om te reageren
  30. blogade zegt

    15 maart 2017 om 23:54

    Prachtige kar, valt mij nu pas op dat hij ‘goed’ verouderd. Typisch en auto die, in mijn ogen, over 10-20 jaar nog steeds begeerlijjk is.

    Login om te reageren
  31. ruud1954 zegt

    16 maart 2017 om 00:39

    De neus is bijna net zo lang als de rest van de auto. Prachtige lijnen. Los van het interieur dat inderdaad matigjes is ben ik minder gecharmeerd van de 4 kenmerkende Mercedes koplampen. Dat had anders gekund.

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      16 maart 2017 om 00:41

      @ruud1954: zoals bij de Sterling Moss editie.

      Login om te reageren
  32. sanderm3 zegt

    16 maart 2017 om 01:18

    Goede investering als je het geld hebt. Ik zou m meteen kopen en opslaan. Over pak em beet 15 jaar heb je je geld minimaal verdubbeld.

    Login om te reageren
  33. nilis zegt

    16 maart 2017 om 08:37

    Dit is het toonbeeld dat smaak voor geen enkele prijs te koop is, voor die centen stap ik liever in een Wiesmann GT MF-5, vele malen mooier èn exclusiever

    Login om te reageren
  34. Alfarobert zegt

    16 maart 2017 om 08:47

    Doet me denken aan de Jaguar XJ220 die ook alleen maar minder waard werd.Slechte investering dus.

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      16 maart 2017 om 11:19

      @alfarobert: Die stijgt nu anders ook redelijk hard.

      Login om te reageren
  35. Regenpijp zegt

    16 maart 2017 om 08:53

    Ik vind deze dus weergaloos! Alleen een tonnetje duurder

    https://m.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-slr-mclaren-roadster-i-dt-fzg-i-kd-gepflegt-nürnberg/218359797.html?ref=srp

    Login om te reageren
  36. reistje zegt

    16 maart 2017 om 11:30

    Ze hebben voor nog minder te koop gestaan. Persoonlijk vind ik het nog altijd een geweldige auto, en het verrast mij dan ook nog altijd dat ze zoveel in waarde zijn gezakt.
    Al zou ik stiekem toch naar een Sl65 Black zoeken.

    Login om te reageren
  37. mrrallycross zegt

    16 maart 2017 om 12:18

    Het blijft voor mij een van de lekkerste auto’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North