• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie wil er een Maserati met lagere bijtelling?

Auteur: Author, gepost 6 maart 2015 om 11:51 – 17 Reacties

Maserati Kubang concept


Jazeker, ook de Italiaanse fabrikant van bijzonder geslaagde zakensedans en sportcoupés gaat aan de PHEV.

Volgens het Australische Motoring heeft Maserati-baas Harald Wester bevestigd dat de Italianen in de tweede helft van 2017 met een heuse PHEV gaan komen. Elektromotor en accupakket zullen in eerste instantie hun weg niet vinden naar één van de modellen in de huidige range van Maserati, maar in de aankomende Levante SUV.

Overigens mogen we er wel van uitgaan dat ook de Ghibli en de Quattroporte later alsnog worden geëlektrificeerd. De hybride Levante richt z’n pijlen op concurrenten als de Cayenne S E-Hybrid, de benzine- en dieselversies komen nog dit jaar op de Europese markt.

Uiteraard is het nog maar afwachten wat Maserati qua bijtellingspercentages weet klaar te spelen. Immers is het nog verre van zeker hoe de regels omtrent bijtelling en uitstoot er anno 2017 uitzien. Wat gelukkig wel zeker is, is de komst van die ontzettend lekkere Alfieri.

Foto: de inmiddels alweer gepensioneerde Maserati Kubang concept

Ook interessant!

  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
    Maserati Ghibli Trofeo rijtest video
  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • nieuwe Maserati Levante
    Maserati Levante krijgt Alfa Romeo DNA

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

bijtelling, Hybride, levante, Maserati, plug-in, SUV

Vorig bericht: « Audi R8 prijzen: dit betaal je voor Duitse V10-power
Volgend bericht: Deze 7 leasetoppers staan op de beurs van Geneve »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    6 maart 2015 om 12:13

    Tuurlijk wil je een Maserati met lage bijtelling, alles beter dan zo’n suf Duits hok..

    Login om te reageren
  2. Rob zegt

    6 maart 2015 om 12:26

    Worden er Maserati’s geleased dan?
    Oja, door woningcorporaties….

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      6 maart 2015 om 12:34

      @Rob: Ha ha, net zo duur als een vergelijkbaar saai Duits hok, maarja een beetje stijl en flair hebben mag niet in Nederland.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        6 maart 2015 om 15:29

        @trustmeiamanengineer:
        “een beetje stijl en flair”

        Zo dacht een niet nader te noemen directeur van een niet nader te noemen woningcorporatie waarschijnlijk ook over zijn niet nader te noemen manier van besturen ;-)

        Maar een beetje stijl en flair mag best in Nederland hoor, totdat je op je bek gaat. Dan wordt je keihard afgerekend op dat “beetje stijl en flair”. Zie Joop Munsterman bij FC Twente. Nog niet zo heel lang geleden een bewonderd en bejubeld figuur. Niemand die kritiek had op zijn stijl. Maar momenteel vindt iedereen hem een totale lul, met zijn “beetje flair en stijl”…..

        Login om te reageren
  3. Edge zegt

    6 maart 2015 om 12:36

    Volvo heeft met hun V60 PHEV al een jaar of twee geleden aangetoond een bijtellingsvriendelijke auto neer te kunnen zetten die je niet om de paar meter aan de stekker hoeft te hangen en ook nog ronduit snel is en goed stuurt. Dus zo’n vreemde zet vind ik het niet, als Maserati dit zo doorzetten.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    6 maart 2015 om 12:51

    Zou ik een goede zet vinden. Maserati is goed aan de weg aan het timmeren en zo zie ik het graag. Hopelijk kan Alfa meeliften op hun succes.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      6 maart 2015 om 13:28

      @berlinetta:
      Begin steeds meer te vrezen dat er voor Alfa geen toekomst meer is, ligt niet aan Alfa maar eerder aan de markt en het feit dat ieder ander merk -helaas- praktisch net zo goed stuurt als een Alfa en Alfa nog steeds wordt achtervolgd door het roestspook, als onbetrouwbaar te boek staat enz.
      Ik rijd Alfa, maar was eerlijk gezegd verrast hoe goed een nieuwe Golf TDI gewoon stuurt.

      Login om te reageren
  5. roppp zegt

    6 maart 2015 om 13:30

    Alleen in Nederland is zo’n achterlijke bijtellingregeling en ik denk niet dat Maserati speciaal voor ons zo’n model gaat maken. Tenzij er natuurlijk 10.000 woningbouwcorporatie-directieleden zijn die allemaal in zo’n fiscaal vriendelijke Maserati willen rijden.

    Login om te reageren
    • audirijder zegt

      6 maart 2015 om 14:44

      @roppp: het is dan ook voor China..

      Login om te reageren
  6. maseratizzzzzzzz zegt

    6 maart 2015 om 14:57

    Kan ik mn nickname nog veranderen? Begin me er steeds meer voor te schamen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      6 maart 2015 om 15:23

      @maseratizzzzzzzz:
      Hoeft niet, ik die žzzzzz erachter steeds meer begrijpen.

      Login om te reageren
    • raul88 zegt

      6 maart 2015 om 17:10

      @maseratizzzzzzzz:
      Als je ook maar enigszins logisch nadenkt weet je dat elk merk in de huidige autobranche er niet aan ontkomt om mee te gaan met de tijd (lees downsizen en/of alternatieve aandrijflijnen moet gaan gebruiken) om te overleven. Oké ik ben het met je eens, als Maserati liefhebber moest ik ook enorm wennen aan het feit dat er een satansap-variant van de Ghibli en QP werd geïntroduceerd, maar deze keuzes hebben wel voor het huidige succes en toekomstperspectief van Maserati gezorgd.

      En dan komen we tot het punt waar ik op doel:
      Maserati heeft verkoopvolume nodig om weer andere heerlijke auto’s te kunnen produceren waar jij en ik liefhebber van zijn. Juist de verkoopsuccessen van de huidige diesels en toekomstige Maserati PHEV’s maken het mogelijk om o.a. die héérlijke Alfieri straks in productie te laten gaan. Geruchten gaan dat dit een ouderwets lekkere RWD supercar wordt met belachelijk veel PK’s; iets wat ik alleen maar toe kan juichen!

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        6 maart 2015 om 19:11

        @raul88: Daar heb je ook wel gelijk in, gewoon de emotie die er bijvoorbeeld in de Sport GTS’09 zit kan ik totaal niet terugvinden in bijvoorbeeld de nieuwe QP. En het is inderdaad mooi dat het goed met maserati gaat , alleen kan ik nog niet echt aan de huidige modellen wennen…

        Login om te reageren
        • raul88 zegt

          6 maart 2015 om 19:53

          @maseratizzzzzzzz:
          Helemaal mee eens!
          Ben ook geen fan van de nieuwe QP, maar de Ghibli daarentegen vind ik dan weer wel prachtig.
          Ben vooral benieuwd naar de nieuwe GT en Alfieri straks, hopelijk gaat de concept zo ongewijzigd mogelijk in productie! ;)

          Login om te reageren
  7. TimoBac zegt

    6 maart 2015 om 17:35

    Laat die laatste drie woorden van de titel gerust achterwege.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    7 maart 2015 om 11:09

    Dat merk wordt de vernieling ingehouden wat betreft history

    Login om te reageren
  9. toyotafortuner zegt

    7 maart 2015 om 20:36

    Het zal vast even wennen worden als het ook daadwerkelijk mogelijk zal zijn: een stekker-Maserati… Ik zou liever niet willen stekkeren. Maar áls het zou moeten, dan zou ik absoluut geen nee zeggen tegen een stekker-Maserati.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North