Zo dik kan een Range Rover Velar eruit zien

Auteur: , 29 Reacties

Vermaak voor op de zondagmorgen!

Range Rover Velar

Eigenlijk had niemand er direct behoefte aan, maar nu de Range Rover Velar is onthuld wil iedereen er eentje. En terecht, zelden was een SUV-ontwerp zeer geslaagd. Voor degenen die het gemist hebben: de Range Rover Velar vult het gat tussen de (kleinere) Range Rover Evoque en de (grotere) Range Rover Sport. In technisch opzicht is het gewoon een Jaguar F-Pace (eveneens een zeer geslaagde SUV) en qua concurrentie moet je denken aan de Porsche Macan, Mercedes-Benz GLC, de nieuwe Audi Q5 en de op stapel staande BMW X3 en Volvo XC60. Een niet al te grote, maar wel lekker dikke premium-SUV dus.

Een kenmerk van een premium-product is dat je ze geheel naar wens kunt aankleden. Dit betekent dat de ‘beleving’ al online begint met een uitgebreide configurator. Deze staat sinds kort online en dus kun je je eigen Range Rover Velar samenstellen. Ondergetekende heeft alvast uitgeprobeerd of het lukte en ja hoor: een 3.0 Superhcarged V6, Firenze Red met 22″-jetsers eronder. Mag zo voor de deur:

Range Rover Velar

Qua interieur eens gekozen voor iets anders dan zwart. Het zal wel besmettelijk zijn, maar origineel is het wel:

Range Rover Velar

Zoals je wellicht opgevallen zal zijn: de prijzen zijn zeker niet mals. Dat komt omdat nu nog enkel de ‘300’ (V6 diesel) en ‘380’ erin staan. Viercilinder diesel- en benzinemotoren staan uiteraard op de planning. De configurator van de Range Rover Velar kun je hier vinden. Uiteraard zijn we erg benieuwd met wat voor configuratie jullie op de proppen komen zetten!

Met dank aan Tim voor de tip!



29 reacties

Ik vind de nieuwe configurator van LR/RR er niet mooier op geworden, het ziet er een beetje onscherp en onrealistisch uit.
@basv: Os alleen bij de Range Rover Velar vind ik :)
@granlusso: Die heeft ook als enige de nieuwe, de andere modellen hebben nog de andere configurator.
Zo, die rode is wel erg dik!

Dus die Eurosuvs kunnen wel erg dik ogen
Wat een werk moet het zijn geweest om al die links in het artikel te verwerken.

Maar inderdaad, het is een prachtige auto geworden. Alleen dat black on black is niet helemaal mijn ding…
@viezefreddyw: en stel je vervolgens eens voor hoe hierop een paar knalgele kentekenplaten op moeten worden geschroefd… Afknapper.
De viercilinders zijn ook sinds een aantal dagen te configureren
Doe me dan toch die mitsubishi van gisteren maar. Stuk goedkoper en daarmee durf ik ook echt offroad.
Ik word er niet warm van. P.C. Tractor.
4-cilinders staan inmiddels ook online.
Een pluspunt voor Jaguar/Land Rover is dat nieuwe modellen ook altijd heel snel IND e configurator staan. De 3 Duitse merken kunnen daar nog iets van leren. Daar duurt het een eeuwigheid voor je een nieuw model kan samen stellen. Alleen Porsche is er redelijk vlot bij.
@berlinetta: Alleen vind ik de Porsche configurator persoonlijk echt waardeloos.
@bouwvakkert: Ja dat is waar. Een van de minst leuke.
Ook eens de configuratie gedaan. Ik vind het jammer dat je de onderste zwarte (plastic?) carrosseriepanelen niet in dezelfde kleur kan laten spuiten. Op de RR Sport is dat wel een optie waardoor ie er veel strakker uitziet dan met contrasterende panelen. Daarom de klassieke samenstelling: zwarte carrosseriekleur met een 21 inch zilveren velg en met zilveren dakrails. Sowieso geen black pack en sowieso geen zwarte velgen (net zoals matte kleuren al enkele jaren passé).
@leaper035t: Viel mij ook inderdaad. Hierdoor zijn er eigenlijk maar paar kleuren die god staan. Wit, zwart en rood. En dan moet je de panelen tegen meerprijs alsnog zwart laten spuiten.
@wijsneus: Zeg, ga eens heel snel je mond spoelen. Met zeep. God is in al zijn verschijningsvormen hemels mooi.
Inb4 zwarte velgen zijn lelijk. Oh, ik ben al te laat.

OT: prachtig zo in het volledig zwart. Een recent model kan het wel hebben om volledig zwart te zijn. Bij de vorige generatie X5, staat al wel snel ‘fout’.
Wordt weer een hit in Oisterwijk en duparc.
Donkerblauw met wit leder graag.
Ff off topic. Wat een ellendige , onprofessionele, onduidelijke configurator!!! We hebben onderhand zoveel voorbeelden van hoe het wél moet. Duidelijke #fail. Maar wat een dikke bak. Doe er mij maar een maar dan wel met V6 want die hoort in zo’n auto
Vind ‘m nog steeds niet mooi….Daarnaast véél te duur.
Ik heb een 4 cilinder benzine HSE geconfigureerd en kwam in mijn wensenlijstje (vol maar niet alles) op €105K
Dat is veel maar voor mij net haalbaar. Het enige zure is dat ik dan geen 6 cilinder heb en dat is toch wel een vereiste. Zo’n 4 pitter hoort gewoon niet in zo’n bak.
@bartsmit: 105.000 euro voor een viercilinder. Hahahaha!
@viezefreddyw: ik kwam voor een 180 pk diesel ook al zo op 90k, en als ik dan een lendesteun wil dan komt er nog zo’n 5k bij… mij iets te premium.
@kareljansen: als fanatiek sporter is die activity key wel echt een super oplossing. (Ben al een keer m’n sleutel kwijtgeraakt in het bos…)
@kareljansen: er zijn grenzen en dit is er een van.
@bartsmit: inderdaad. Ik hoef op zich niet nieuw te rijden, dus over 1.5 jaar maar weer eens kijken..
@viezefreddyw: dat geldt ook voor een XC90. Triest toch?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).