11 goede alternatieven voor de nieuwe BMW 3 Serie

Auteur: , 102 Reacties
BMW 320i (G20) '19

Tuurlijk, die 3 Serie is vast een geweldige auto, maar er zijn veel kapers op de kust.

Hij stond al te schijnen op de Salon van Parijs en binnenkort staat ‘ie bij de BMW dealer in de showrooms: de nieuwe BMW 3 Serie. Het is een beetje als een nieuw Rolling Stones album. We weten al bij voorhand waar het op gaat lijken, het is niet meer zo puur als de eerste generaties, maar uiteindelijk zijn de verkoopcijfers in orde. Nou ja, kopen… het gaat vooral om leasen. De 3 Serie mag met recht een leaseknaller worden genoemd. Het is hét statussymbool in veel kringen. Met een 3 Serie hoef je je keuze nooit te verdedigen. Achterwielaandrijving, Duitse premium-zaligheid en zeer veel configuratiemogelijkheden. Er is altijd wel een 3 Serie voor jou.

Maarr.. Wil je wel een 3 Serie? Nog nooit was er zó veel keuze als het gaat om premium D-segmenters. Sterker nog, de sedan in dit segment lijkt alleen te kunnen overleven met een premium-sausje. Je kan naar de BMW-winkel rennen en zo’n verse Dreier bestellen, of je gaat kijken wat de concurrentie in de aanbieding heeft.

We kijken voor deze vergelijking naar benzineversies met om en nabij de 200 pk. Voornamelijk omdat die zich het meest eenvoudig laten vergelijken. Dan heb je net voldoende vermogen om er een beetje van te kunnen genieten, zonder dat het financieel meteen uit de klauw loopt (dat is overigens relatief, natuurlijk). Als prijs houden we ongeveer 40 tot 45 mille aan, alhoewel we nu al kunnen verklappen dat het niet altijd even logisch is. Uiteraard zullen we dat aangeven. Spoiler alert: WLTP en uitrusting zijn twee grote verstorende factoren. Per auto vatten we de kwaliteiten samen. Waarom moet je er wél voor kiezen? Wat zijn de redenen om er eentje te laten staan? En wat kosten ze eigenlijk in de lease? Voor deze vergelijking gaan we uit van 25.000 km per jaar met een looptijd van vier jaar.

Alfa Romeo Giulia 2.0T Super Aut. (952)
€ 43.870
€ 765 p.m.

Wat is het?
De auto waar we allemaal op hebben zitten wachten. De ultieme combinatie van een spannende sportsedan en verstandig leaseblik. De Alfa 156 anno 2018, zeg maar.
Is het de moeite waard?
Jazeker! De Giulia weet de BMW op typische 3 Serie punten te verslaan. De rijeigenschappen staan op een zeldzaam hoog niveau. Qua besturing, balans en vermogen is het een bijzonder vermakelijke auto. Het koetswerk is in de juiste kleur beeldschoon en het interieur valt niet tegen. Op de rare instap na.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
Alfa kennende komen er zo’n 7 facelifts van deze auto. De Giulia is nog niet zo heel lang in productie, maar reken op een facelift over een jaartje. Gezien de voorspelling dat er een aantal facelifts van zullen komen, hoef je je niet zo veel zorgen te maken. Je zal niet zo snel in een oud model rond rijden.

Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (952) '18

Audi A4 2.0 TFSI ultra MHEV S Tronic (B9)
€ 43.410
€ 660 p.m.

Wat is het?
De auto waar werkelijk niemand enorm blij van wordt, maar waar Audi overduidelijk rekening mee heeft gehouden. Dit is een verstandige auto voor verstandige mensen.
Is het de moeite waard?
Ja, eigenlijk wel. Het is een ontzettend fijne auto die eigenlijk precies doet wat je ervan verwacht. Dus een premium interieur en een gelikt exterieur. Spannend wordt het nooit, maar dat was ook zeker niet de intentie. Rijbeleving ontbreekt wel behoorlijk.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
Deze generatie A4 gaat alweer een paar jaartjes mee. De auto heeft net een uiterst minimale facelift gehad, dus Audi kennende kun je er nog een paar jaar tegenaan. Sterker nog, de volgende A4 gaat er hoogstwaarschijnlijk toch exact hetzelfde uit zien.

Audi A4 2.0 TFSI ultra S-Tronic (B9) '18

BMW 320iA Touring (F31)
€ 44.334
€ 710 p.m.

Wat is het?
De stationwagon van de uitgaande 3 Serie.
Is het de moeite waard?
Ja en nee, afhankelijk van de gestelde eisen. De 3 Serie Touring is nog het oude model. Deze wordt op dit moment aangeboden door in aantrekkelijke uitvoeringen tegen een scherpe prijs.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
Afhankelijk wat je wensen zijn. Qua rijden is zo’n BMW 3 Serie (F31) een fijne metgezel. Het interieur is wel duidelijk verouderd. Daar staat tegenover dat je voor vrij weinig geld een complete uitvoering kunt kiezen. Het is geenszins behelpen met de oude, maar als je een strak interieur belangrijker vind dan goede rijeigenschappen, kun je misschien beter voor de sedan gaan. Of wachten op de Touring.

BMW 320iA Touring (F31) '18

BMW 418iA Gran Coupe (F36)
€ 41.325
€ 685 p.m.

Wat is het?
Een vierdeurs coupé op basis van de uitgaande BMW 3 Serie. Dus eigenlijk een 3 Serie met een betere uitstraling.
Is het de moeite waard?
Nee. Of je moet heel erg fan zijn van het model. Om een beetje qua kosten gelijk te blijven, moesten we kiezen voor de 418i. Met 136 pk is het vermogen niet indrukwekkend. Ook is het aantal cilinders echt veel te laag: een driecilinder past gewoon niet in dit segment. De motor viel al tegen in een 1 Serie, dus hier ook.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
Deze sowieso niet nemen. Doorsparen c.q. bijleggen voor 420i is echt het minimale.

BMW 418iA Gran Coupé (F36) '18

Infiniti Q50 2.0T Premium Aut. (V37)
€ 50.875
€ 877 p.m.

Wat is het?
Een auto die op papier altijd erg goed scoort, maar op asfalt een zeldzaamheid is.
Is het de moeite waard?
Om met Kimi Raikkonen te spreken: “Bwoah”. Het zijn zeker geen slechte auto’s. Sterker nog, de Infiniti Q50 is een aardige aanbieding in zijn klasse. De auto schiet nergens echt te kort. Op uitstraling na, wat toch belangrijk is in deze klasse. Dankzij een behoorlijke afschrijving is de leaseprijs behoorlijk hoog. Niemand wil méér betalen voor een minder imago. Zo werkt het niet in premium-land.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
Maakt niet uit, je gaat hem toch niet kopen. Of leasen.

Infiniti Q50 2.0T (V37) '18

Jaguar XE 20t Pure Aut. (X760)
€ 49.070
€ 715 p.m.

Wat is het?
De kleinste Jaguar sedan. Een achterwielaangedreven sport sedan en waardig 3 Serie alternatief.
Is het de moeite waard?
Ja, zeker wel, want het is een ‘Jaaaaaag’. In tegenstelling tot de oude X-Type is de nieuwe XE een aangename auto. Het onderstel is echt een klasse apart. Als je in een Audi A4 rijdt en dan in de XE, vraag je je af of het de zelfde klasse is. Dat heb je met het interieur trouwens ook, maar dan het tegenovergestelde, de XE kan niet tippen aan de A4.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
De XE is nu al een tijdje in productie (2015). Verwacht dus in 2019 een facelift. Daar is Jaguar meestal vrij subtiel mee. Belangrijker is dat je een versie kiest met goede wielen, die 16″ wielen die je standaard meekrijgt staan heel erg treurig.

Jaguar XE 20t (X760) '18

Lexus IS300h (XE30)
€ 40.155
€ 680 p.m.

Wat is het?
Een hybride sedan met achterwielaandrijving en zeer uitgesproken uiterlijk.
Is het de moeite waard?
Jazeker! Financieel gezien is het een topaanbieding. Dankzij de beperkte uitstoot valt de prijs heel erg mee. Qua rijden is de auto niet zo snel als 223 pk doet vermoeden, maar je komt geenszins tekort. Het is eigenlijk te vreemd voor woorden, maar wil je een origineel vormgegeven auto hebben, dan moet je bij Lexus zijn.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
In principe gewoon doen, alhoewel het model al een tijdje meeloopt. De auto heeft ook al zijn facelift achter de rug. Het nieuwe model staat in de planning voor 2020.

Lexus IS300h (XE30) '18

Mercedes-Benz C200 9G-Tronic (W205)
€ 44.288
€ 780 p.m.

Wat is het?
De Mercedes-Benz C-Klasse, de absolute maatstaf in deze klasse.
Is het de moeite waard?
Jazeker. Zoals gezegd zal de nieuwe BMW 3 Serie het als eerste moeten opnemen tegen de Mercedes-Benz C-Klasse. Er is namelijk geen onderdeel waar de Mercedes C-Klasse matig scoort. De combinatie tussen een comfortabele rijervaring met voldoende scherpte en stabiliteit is erg knap gevonden. Het is niet de goedkoopste in zijn klasse, maar dankzij de beperkte afschrijving valt het erg mee.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
De C-Klasse is net voorzien van een facelift, dus je kan er weer even tegenaan.

Mercedes-Benz C200 (W205) '18

Volkswagen Arteon 2.0 TSI Elegance DSG
€ 46.985
€ 750 p.m.

Wat is het?
Een Passat met een aardappel in de keel en een kraagje. De enige Passat waarin de vader van Anne-Fleur en Bob-Jan bij de lokale hockey club gezien durft te worden.
Is het de moeite waard?
Op papier is het misschien wel de beste aanbieding. Qua standaarduitrusting doet de Arteon het uitstekend, de prestaties zijn zeer aansprekend (in dit gezelschap, althans) en de leaseprijs is keurig te noemen. Qua exterieur is deze Passerati duidelijk onderscheidend ten opzichte van de donorauto, bij het interieur is het net voldoende.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
De auto is nog niet zo lang op de markt, sinds 2017. De facelift zal nog wel even op zich laten wachten.

Volkswagen Arteon 2.0 TSI Elegance '18

Volvo V60 T5 Momentum
€ 42.915
€ 765 p.m.

Wat is het?
Een Volvo stationwagon. De S60 komt heel binnenkort, maar een Volvo hoort ergens gewoon een stationwagon te zijn.
Is het de moeite waard?
Afhankelijk van wat je zoekt. Als BMW-concurrent is de Volvo toch een compleet andere auto. Op het gebied van rijeigenschappen biedt de BMW een dynamische dimensie die de Volvo gewoonweg ontbeert. Comfort is uitstekend voor elkaar. Qua prijs, prestaties en uitrusting is het wel een betere aanbieding dan de BMW.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
De auto is splinternieuw, de sedan-versie moet nog leverbaar worden. Dus je kan nu perfect instappen.

Volvo V60 T5 Momentum '18

Tesla Model 3
€ n.n.b.
€ n.n.b.

Wat is het?
Een volledig elektrische, premium middenklasser. De coolste auto uit dit rijtje. Een van de weinige auto’s waar iedereen weleens van gehoord heeft.
Is het de moeite waard?
Jazeker, want de Model 3 is een auto waar we heel erg naar uitkijken. Het is een van de eerste serieuze middenklassers met elektrische aandrijving waarbij de range en laadtijden uitstekend zijn.
Deze nemen of toch nog eventjes wachten?
Eventjes wachten moet sowieso, want het duurt wel even voordat alle uitvoeringen te bestellen zijn en geleverd worden.

Tesla Model 3 '18



102 reacties

>Maakt niet uit, je gaat hem toch niet kopen. Of leasen.
>Infiniti Q50
Ouch. Helaas is het hoe het hier in Nederland werkt, met dit soort Aziatische bakken.
Mijn rosso Alfa Giulia bevalt prima.
@ibssr: Sowieso de mooiste uit het rijtje!
@dutchdriftking: Met de minste praktische ruimte. Feitelijk is hij nauwelijks ruimer dan een golf
@airc: Eeuwig jammer dat het er geen station komt. Een sedan krijg ik er thuis niet door, en de Stelvio ga ik echt niet doen.
@airc: Lekker interessant als je voor een rijdersauto gaat.
@airc: wie heeft ruimte nodig als je geen kinderen hebt?
@ibssr: mijn witte Veloce ook!
508😏
@parttimeautospotter: die is slechts parttime priemiejum
@henk_he: Daarbij is de Model 3 helemaal niet premium. De goedkope instapper van een merk dat bekent staat om slechte afwerking en overmatig gebruik van plastic. Ik ben alles behalve een fan van Franse auto’s maar dan toch maar die (naar mijn mening) spuuglelijke Peugeot.
@parttimeautospotter: Waarschijnlijk een stuk lekkerder in de opties, met een zeer fraai in- en exterieur. En aandrijving op de voorwielen was sowieso geen probleem gezien de VW en Audi. Had er gerust tussen gemogen.

De leaseprijs van de Alfa valt weer vies tegen helaas. Jammer, want zelfs bij een gelijke prijs zou hij het al lastig zat hebben.
Zo’n Lexus is toch wel een prachtig alternatief. Onderscheidend design, hoge kwaliteit en degelijkheid. Echt “premium”.
@maxidyne: en een verschrikkelijk interieur niet te vergeten.
@bisazza: Die vind ik juist erg mooi… Maar goed, smaken verschillen :)
@reactief: zo blijkt. En gelukkig maar :-)
@bisazza: eens
@bisazza: Om nog maar te zwijgen over de vreselijke techniek, wat rijdt dat onprettig zeg.
@nopetrolnofun: eens!
Doe mij de C of 3 maar.
@maxidyne: kan zijn, maar het rijdt ruk.
@maxidyne: mooi van buiten. Rijden valt tegen. 1x groningen terug amsterdam had rugpijn ,vermoeid. Verder actief sound zogenaamd motor geluid moet nabootsen klopt voor geen meter. Uiterlijk blijft wel mooi. Helaas hebben ze plank misgeslagen. Auto kan niet op tegem a4 a6 of bmw 3 of 4 a 5 serie
Ik moet ff preken voor eigen parochie. Ik mis de YOLO Kia Stinger……. 😂
@johanloo: en ik quote; ‘Als prijs houden we ongeveer 40 tot 45 mille aan’. De Kia begint pas ver in de 60k. Houdt het snel op he…
@Stefje: Dan vallen er wel meer af die wel in het lijstje staan. Inclusief een Tesla waarvan de prijs nog niet eens bekend is… Hoe groot is de kans dat je die voor 45k kunt bestellen?
@potver7: Ik snap je punt, maar laten we de prijs afwachten. De Tesla Model 3 begint bij 35.000usd, heeft geen uitstoot dus geen BPM dus na belastingen et cetera zal hij redelijk rond de 45-50k uitkomen als ze de verwachtingen waar willen maken. Moet toch de ‘budget’ Tesla worden en dan kan hij gewoon niet veel duurder dan dat worden.
@johanloo: valt ook onder het kopje “Maakt niet uit, je gaat hem toch niet kopen. Of leasen.”
@wildewesten: correctie. I allready did. Staat al op de oprit. 😉
@johanloo: en bevalt het?
@peke: heel goed. Alleen beetje verkeken op de mate van aandacht. Iedereen kijkt. Iedereen vraagt. 😂
12 de fiets
13 de trein
14 dichter bij je werk gaan wonen

Een auto is een middel en geen doel
@tjongejongejonge: vanwaar deze reactie? Ik werk vanuit huis en heb (helaas slechts) 2 auto’s. Auto’s zijn toch juist het doel? Werk is slechts het middel.
@tjongejongejonge: ja en echte schoonheid zit van binnen en geld maakt niet gelukkig
@tjongejongejonge: gelukkig kom je met de trein lekker voordelig op je werk. Sta nu in de haven, geen passagierstrein te zien.
@jpoers: dan neem je toch de boot….
@tjongejongejonge: ik vind je een beetje een snotjong, maar deze is dan wel weer grappig😂
De enige echte concurrenten komen uit eigen stal.
100% de Lexus. In bijna elk opzicht overheersend.
@miata93: behalve in verkoopcijfers …..
@f31bmw320d: en rijeigenschappen… 😒
@rollingstoned: en jammer dattie zo vreselijk lelijk is.
Ik zou een fully loaded Peugeot 508 nemen. Lukt bijna!
De Alfa is aardig, de Jag doet wat gedateerd aan, de Infiniti vind ik stiekem een heel goed gelukte auto. Maar mocht het m’n spaargeld zijn dan werd het toch een nieuwe C-klasse.
@pier: Maar dan a.u.b. wel met die nieuwe neus en niet die oude Elegance-meuk zoals hierboven op de foto hoop ik ?
Van dit lijstje de Giulia. Echt een hele mooie auto, en anders zou ik naar Opel gaan. De insignia dan
Sad but true, het interieur van de XE is helaas echt niet meer van de stijl en klasse die bij Jaguar hoort. Zo jammer, de X-type was ook niet alles, maar die had tenminste wel een erg deftig interieur.
@moveyourmind: Klopt, ik schrok echt toen ik instapte, en ik ben toch best fan van het merk. Naast de uitstraling is de kwaliteit ook errrrrg matig… Jammer wel!
@moveyourmind: ik snap ook niet zo goed waarom dit model zo geprezen wordt. De achterkant komt van een Honda, het interieur is saaier en zwarte dan dat van VW/Audi, de navi was ook niet denderend, de diesels zijn rumoerig en de automaat was slechter afgestemd dan in de BMW.

Het is leuk dat Jaguar mee wil doen maar je moet het merk wel een erg warm hart toedragen om het boven de concurrentie te verkiezen. De prijs is ook niet mis.
De Cadillac ATS bestaat niet meer in Nederland?
Ik kan me de rijtest door Wouter nog herinneren, lovende woorden over hoe het ding stuurde.
Ik zou voor de Volvo kiezen. Hoewel de Infiniti ook wel aanlokkelijk is vanuit die hoek.
@robert110: Yep, wat een klasse uitstraling. Over 10 jaar nog steeds tijdloos.
Arteon! Wat een prachtige auto is dat.
@techniekmeneer: de arteon is de lelijkste auto ertussen. Geforceerd statig. Betwijfel ook wel of het een goede auto is. Volkswagen is qua materiaal qualiteit gewoon matig. Dat zie ik met deze veredelde Passat ook wel gebeuren, alles ziet er aan een 10 jaar ouden Volkswagen versleten uit. Zal wel lekker makkelijk aan te sleutelen zijn, daar staan Volkswagens bekend om.
@giulio: nou een alfa 156 of 159 van tien jaar oud heeft ook geen fris in- of exterieur meer. Ondanks of misschien dankzij het wat saaie interieur blijft een VW wel tijdlozer en doet het ook duurzamer aan. Of dat al of niet terecht is laat ik in het midden :-)
@f31bmw320d: Vreemd, de 159 van mij wel. Alleen de pookknop zit wat dun in de lak.
@f31bmw320d: nu we toch aan het bomen zijn..heb je wel eens achterin een bmw 3 of 5 gezeten met beige interieur, moet je eens opletten hoe de kleur van de middenconsole achterin erafgetrapt is. Blijkt de beige kleur gewoon opgespoten op het zwart. Je verwacht het niet hè.. ziet er allemaal mooi uit maar het is dezelfde troep uit dezelfde fabriek.
@f31bmw320d: Alfa’s worden nooit 10 jaar oud…
@giulio: Duidelijk een smaak dingetje. Ik vind dat van de Gulia. Bovendien is de Gulia minstens één maar eigenlijk twee klasses kleiner. En alfa is nou ook niet echt de basis van inspirerend design hè? Altijd diezelfde lelijke vissenbekgrill en kleine kraal koplampjes. Nee de Gulia hoort niet in dit lijstje thuis.
@airc: Dat is geen smaak dingetje hoor, eerder de totale afwezigheid er van.
@airc: De Giulia is het formaat Polo Sedan? Juist…
De alfa
100% gaan voor de Lexus. Schitterend auto en met een van de mooiste versies van Toyota’s fantastische hybride aandrijflijn.
@tenaci: keer een proefrit in gemaakt: afwerking is matig, infotainment werkt ruk, automaat is ook niet top en die 225 pk’s zijn shetlandponies… Van buiten wel een hele knappe wagen, dat wel.
Ik ga voor de F31 😄
Ik vind al deze auto’s wel dik in orde… behalve de 418, die motor hoort enkel in de Mini thuis, daarin is ie vlot zat vanwege het lage autogewicht.
@punicaoase: Nog steeds niet vlot kan ik je vertellen.
@atrak: wij hebben dat blok in een Cooper: gaat echt lekker vlot hoor: 7,8 s. naar de 100, top boven de 200 km/h en lekker veel koppel… als ik er in rij ben ik 9 vd 10x het snelste weg bij het stoplicht… maar misschien ben jij nog veel sneller gewend ;-)
@punicaoase: Dat klopt 340i, dus het is maar net wat je als referentie materiaal gebruikt.
@punicaoase: als met een 18i denkt de snelste te zijn vanwege de motor…. 9/10 trekt gewoon als een slak op. Ongeacht hun motor. Het is gewoon droef.
@hollow: het is juist geweldig! Je hoeft nu geen tienduizenden euro’s extra uit te geven om een beetje vlot mee te rijden met het verkeer. De sensatie van snelheid is aan slijtage onderhevig, daar hoef je geen geld in te steken.
Giulia! Montecarlo Blu!
@autodidact: eens, is onderweg, nog een paar weken. Met tabac Veloce interieur uiteraard 😉
KIA Swinger?
Eigenlijk nauwelijks concurrentie dus…
De Jaguar of anders nog heel even wachten op de S60.

Ik weet dat het gek is, maar ik vind de V60 helemaal niks, terwijl de S60 er echt geweldig uitziet.
Sowieso de Alfa. Mooiste van allemaal.
Er staan nogal wat opties niet in het lijstje. De Mazda 6 met 194pk bijvoorbeeld, de Peugeot 508, Renault Talisman, de Skoda Superb, de Subaru Legacy Outback als YOLO.
@w0o0dy: hoe goed die auto’s ook zijn, ze worden gewoon niet tot de premiummerken gerekend. Ook al krijg je (soms) meer waar voor je geld.
@w0o0dy: Kwestie van conditionering. Kenners weten dat sommige auto’s die je noemt kwalitatief en qua luxe net zo goed, zo niet beter, zijn dan de blind bejubelde Duitse merkjes.
Leuk lijstje. Verrassend zelfs. Bijvoorbeeld dat de meest vooruitstrevende auto uit de states komt.

Ik kies uiteraard voor de Lexus. Maar de Infinity is ook lekker anders. Een verfrissende verschijning!
Q50 na 3 jaar kopen. Prachtige onderscheidende auto, op de toch saaie “Duitse en Zweedse”snelweg hier…
@joostvd: als jij een Q50 na drie jaar wil kopen moet er wel iemand zijn die de wagen nu koopt.
@mashell: nee least
Alfa, no doubt. De rest verouderd terwijl je er naar staat te kijken, de Giulia is nu al een klassieker in wording. Beauty, die ook nog eens zalig rijdt.
De audi styling is hopeloos verouderd maar als je naar de leaseprijs kijkt snap ik waarom er zoveel rondrijden. Vanwege nieuwe lease voorwaarden mag in binnenkort enkel nog kiezen tussen een a5 en een v60. Het wordt dus een v60 als mijn huidige renault op 160k km zit.
@fabian159: uitstekende keuze toch. Kun je mooi aankleden voor het geld van een kale A5
@henk_he: Er wordt gekeken naar de leaseprijs 4 jaar of 160k kilometer, dus bij de audi mag de catalogus prijs wrsch rond EUR 47.000 liggen terwijl dit voor de volvo rond de 42 zal liggen. (BE prijzen)
Een ding is duidelijk: MB is momenteel de absolute koning in model kopieëren. Daar is VAG momenteel niks bij zeg.
Ik wacht op de S60. Sportieve looks met comfort als het moet.
Het is niet de best afgewerkte auto maar de meest toekomst bestendige en waar je nog het langst mee vooruit kan is natuurlijk de Tesla.
Wat heeft die arteon toch een waanzinnig eigenzinnig en karakteristiek design!
Van buiten is de Lexus een hele mooie wagen, maar het rijden vind ik echt verschrikkelijk, niet verwacht in die klasse. Heb ze allemaal gereden, behalve de model 3 en kom dan zeker bij de C klasse als winnaar uit.
@nopetrolnofun: waarom vind je het verschrikkelijk? Of kan ik dat uit je naam afleiden? 😂
Een 206 oid. En van het prijsverschil ieder jaar 3 weken bier gaan drinken op een tropisch eiland. On topic: De bimmer of de merc.
Mazda 6, die er om wat voor reden dan ook niet bijstaat, of Lexus. Dat zijn mijn enige alternatieven. Ik zou al geen BMW kiezen, dus wat mij betreft zijn het geen alternatieven, maar gewoon de eerste en tweede keuze.
Ik vind de giulia langzaam steeds gedateerder eruit zien. Neemt niet weg dat ie er nog steeds goed uitziet.
Opvallend dat de Lexus hier zoveel lof krijgt; is toch wel de meest sexloze van het stel.
De nieuwe Corolla hybrid touring sports 2.0 hybrid 180pk? Of niet premium genoeg?
Model 3! geen twijfel.
En door de lage bijtelling gaat dat een héél groot succes worden in NL. Levering start in Q1 2019.
De Alfa of de Arteon.
Een Audi A4/Volvo V60/VW arteon zijn geen alternatieven voor een 3-serie. De motor drijft de verkeerde wielen aan en ze zijn indien mogelijk nog saaier. Qua binnenruimte ook echt niet te vergemakkelijken.
Nou, ik word nog altijd wel heel erg blij van mijn A4, als dat mag.
Hey Autoblogboys and girls,
Veel succes met het kopen van de C-klasse op de foto in Nederland/België.
De variant met de “S-klasse” radiatorrooster kan je alleen in DE kopen.
Bij “ons” alleen de versie met de geïntegreerde ster.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).