• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

13 auto’s die hun makers ongeluk brachten

Auteur: Dizono, gepost 13 februari 2015 om 14:25 – 64 Reacties

Edsel


Niet elke auto is een hit, daarover kunnen de makers van onderstaande voertuigen meepraten. Speciaal voor vrijdag de 13e daarom een lijstje met ongeluks-auto’s.

1. Citroen Traction Avant
Een goede auto, maar Citroën ging bijna failliet aan de ontwikkeling en moest zijn bedrijf verkopen aan Michelin.

2. DMC Delorean
John Delorean pleegde fraude om zijn merk staande te houden en belandde in de gevangenis nadat hij met koffer vol Boliviaans marcheerpoeder werd gesnapt.

3. Chevrolet Corvair
“Unsafe at any speed” ~ Ralph Nader

4. Ford Edsel
Gigantische mispeer van Ford, die ze bakken met geld kostte.

5. Ford Pinto
Ford rekende uit dat het goedkoper was om nabestaanden van omgekomen Pinto-eigenaren schadeloos te stellen dan de plaatsing van de benzinetank aan te passen. Dat kwam ze te staan op een van de eerste megaboetes in de US.

Ford Pinto

6. NSU RO80
Deze wankelbolide ging ten onder aan kinderziektes maar vooral aan een al te gunstige garantieregeling, waardoor veel wagens expres in de soep werden gereden.

7. Spyker D12 peking-to-paris (of D8, of D16, whatever)
Victor Muller’s poging om meer en meer met Spyker te doen verzandde zoals altijd in mooie verhalen, maar weinig daden.

8. De oer-Jeep
Ontworpen door Bantam, maar gekopieerd door Ford en Willys. Als goedmakertje mocht Bantam vooral aanhangwagentjes fabriceren

9. Facel Vega Facellia
Kleine Facel die zo slecht was dat het bedrijf eraan kapot ging.

Facel Vega Facelia

10. Tucker
2500 dealers kochten er één, terwijl in totaal 51 auto’s werden gebouwd… En dat terwijl er nog wel zo’n mooie robuuste naam op zat.

11. Citeria
Nederlandse sportwagen uit 1958, werd met veel tromgeroffel geïntroduceerd maar in een poging zijn schulden te betalen ging Puck van Beekum cheques vervalsen en belandde hij in de gevangenis. Mocht je de auto niet kennen, zo zag hij er uit:

Citeria, met onbeheersbare ruitenwissersproeiers

12. BMW 507
Een memorabel model, maar tegelijkertijd ook zo’n financiële strop dat BMW er bijna aan onderdoor ging.

13. Mercedes A-Klasse
Niet alleen zijn oubollige styling, maar vooral het feit dat de 1e A-Klasse a.k.a. Baby Benz om ging tijdens een elandtest is de auto altijd blijven achtervolgen.

Aanvullingen en/of suggesties? We horen ze graag.

Artikel: dizono, met editing door Smoke
Image credit bovenste plaatje: Mk1racer op Autojunk.nl

Ook interessant!

  • Ford Bronco DR V8: gelimiteerde auto die jij kunt kopen
    Ford Bronco DR V8: gelimiteerde auto die jij kunt kopen
  • compleet nieuwe Ford Mondeo
    Dít is de compleet nieuwe Ford Mondeo!
  • Ook de Ford Mondeo wordt een cross-over
  • Ford bouwt duizenden auto's zonder werkende ruitenwissers

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

507, a-klasse, BMW, Chevrolet, Citroen, corvair, d12, dmc, facel-vega, Ford, Jeep, john-delorean, Klassiekers, lijstjes, Mercedes, nsu, Spyker, traction-avant, tucker

Vorig bericht: « Kevin Abbring rijdt dit weekend het WRC Zweden!
Volgend bericht: Deze BMW i8 is gemaakt van 100% fijngemalen Kermit »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    13 februari 2015 om 14:29

    Het verhaal van Tucker is best interessant. Racen met voorwielaangedreven indycars etc. Edsel blijft een synoniem voor slechte marketing (vooral in de States)terwijl de auto’s best cool waren vind ik. Philips leverde de platenspelers voor Edsel destijds!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 februari 2015 om 14:30

      @E34M5Touring: Maserati had ook best in het lijstje gekund. Meerdere race projecten die het bedrijf de kop heeft gekost vroeger.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 februari 2015 om 14:34

        @E34M5Touring: 1tje nog dan. Pontiac Fiero. Pontiac heeft destijds de volledige productierun terug moeten roepen voor diverse problemen.

        Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 februari 2015 om 17:02

      @E34M5Touring: De film vond ik altijd al te gek.Ik heb ‘m jaren geleden nog in m’n handen gehad en toen niet gekocht.Jammer,ben ‘m nooit meer tegengekomen..

      http://m.imdb.com/title/tt0096316/

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      13 februari 2015 om 20:00

      @E34M5Touring: En veel noviteiten/veiligheid in die wagen, de Tucker “Torpedo” Sedan 48.
      – meedraaiende koplamp (de middelste)
      – V8 achterin, zoals later de kever en Porsches het zouden hebben
      – zachte materialen op o.a. het dashboard ter voorkoming van zwaar letsel
      – naar buiten vliegende voorruit bij een crash

      http://www.tocmp.com/brochures/other/Tucker/images/Tucker-2_jpg.jpg

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 februari 2015 om 20:01

        @e1000bmw523i: En nog een plaatje met alle noviteiten:
        http://www.tocmp.com/brochures/other/Tucker/images/Tucker-4_jpg.jpg

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 februari 2015 om 20:03

        @e1000bmw523i: En nog een plaatje met alle noviteiten (ditmaal klikbaar om het leesbaar te maken):
        http://www.tocmp.com/brochures/other/Tucker/images/Tucker-4_jpg.jpg

        Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        16 februari 2015 om 16:37

        @e1000bmw523i:

        De Tucker had eens een keer géén V8.
        Er zat namelijk een 5.5L zescilinder boxermotor uit een helikopter in de staart (166 hp).

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          16 februari 2015 om 17:01

          @carmasterr: Klopt idd.

          Login om te reageren
  2. gtwillem zegt

    13 februari 2015 om 14:32

    De tweede Renault Laguna en de eerste Peugeot 307. Beide bizar storingsgevoelige auto’s. Ik werkte in 2003 voor Peugeot Nederland en het was eennvrij turbilente tijd: marktleider, 307’s vlogen de deur uit, en kwamen in bijna dezelfde snelheid in het garantie programma.

    De Laguna was zo mogelijk nog slechter. (Ben na Peugeot verhuist naar Renault…).

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      13 februari 2015 om 15:00

      @gtwillem: jij houdt van uitdagingen hoor ik.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        13 februari 2015 om 16:10

        @xiran: beide merken deden het begin ’00 erg goed qua verkopen, en als het heel bleef had je een leuke auto voor het geld. Maar er is wel een reden waarom ik geen Franse auto rijd, inderdaad ;-)

        Login om te reageren
    • sydney zegt

      13 februari 2015 om 17:12

      @gtwillem: De vader van een vriend van mij had in die tijd zoveel electronisch gezeik met zijn(in Holland Casino gewonnen!) jaune persepolis volgeladen 307,dat ie na een half een compleet nieuwe kreeg.Maar wel nadat hij ‘m eerst bij mij probeerde in te ruilen op een Sorento..

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      14 februari 2015 om 13:00

      @gtwillem:

      Vreselijke wagen, maar het was anders ook wel een lekkere wagen die laguna. Die V6 was sneller dan je zou denken en eigenlijk helemaal niet zo lelijk in die tijd.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        15 februari 2015 om 00:55

        @Hupke: de Laguna II was een fantastische auto. Leverbaar met 150pk diesel (wat toen veel was voor een zelfontbrander, heel leasend Nederland had een 90 of 110pk Passat/Toledo/A4), standaard 17″ op de Dynamique en Initiale (was toen alleen voorbehouden aan auto’s als de Audi S6 en CLK55 AMG), mooie opties als groot navigatie en dan ook nog een aardig design. Als die auto betrouwbaar was geweest, was het een van de beste middenklassers aller tijden geweest. Maar ja…

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          15 februari 2015 om 10:43

          @gtwillem:

          Was voor ons toch een dikke tegenvaller, ik weet nietmeer hoelang we die gehad hebben, ik denk niet eens een jaar. Zalig als die werkte (was lichter en anoniemer dan een e300) maar al bij al gebuisd.

          Login om te reageren
  3. Frankypanky zegt

    13 februari 2015 om 14:36

    Ik vind de Pinto geen ongeluks-auto voor de fabrikant. Ford was destijds zo achterlijk om vooral naar haar advocaten en boekhouders te luisteren in plaats van de ingenieurs.

    John Delorean koos bewust voor drugssmokkel. Met die auto was niet al teveel mis, naar mijn mening. John was net al Victor Muller nu: teveel willen in een korte tijdsbestek.

    De Corvair was een belachelijke auto. Chevrolet liet zelfs weten dat er niet meer dan twee personen in de auto mochten zitten. Anders werd het ding makkelijk instabiel!!!

    De Ford Edsel staat echt op een qua misperen, inderdaad!

    Login om te reageren
  4. rolov zegt

    13 februari 2015 om 14:36

    Zit John DeLorean nog vast?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 februari 2015 om 14:42

      Ja, in een kistje.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        13 februari 2015 om 14:57

        @sir_smokalot: haha oja. Thanks.

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 februari 2015 om 14:43

      @rolov: Ja, tussen zes plankjes.

      Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    13 februari 2015 om 14:39

    Princess, Allegro, Allegro Maxi, Tr7, Saab 9-3 (Phoenix), Bugatti Royale, Porsche 914, …

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      13 februari 2015 om 14:55

      @w0o0dy:
      Bij Bugatti mag de Veyron er ook nog wel bij, dat “projectje” heeft Vag meer gekost dan Smart en de A-klasse samen voor Mercedes..

      Login om te reageren
      • JaxDryke zegt

        14 februari 2015 om 11:43

        @tupperware: Mercedes heeft vrij weinig te maken met de kosten van de smart. Valt onder Daimler-Benz, vanaf de introductie onder VW.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          15 februari 2015 om 13:44

          @JaxDryke: Huh? Hoe bedoelt U?

          Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    13 februari 2015 om 14:45

    Blijft een raar verhaal van die Ford, al zo vaak gehoord maar blijf me er over verbazen.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      13 februari 2015 om 18:59

      @dutchdriftking: met name de “neus” van de Edsel was een probleem, werd vergeleken en geassocieerd met het vrouwelijk geslachtsorgaan en toen eas het gedaan met de Edsel (ik meen 1 of 2 kaar na introductie).

      Login om te reageren
  7. potver7 zegt

    13 februari 2015 om 14:45

    De grap is dat Citroen met de opvolger van de opvolger van de Traction Avant (de CX dus) precies dezelfde fout maakte. Ook de ontwikkeling dáárvan was zo duur dat het bedrijf bijna kopje-onder ging.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      13 februari 2015 om 20:19

      @potver7: De DS bedoel je. TA ’34-57, DS/ID ’55-75, CX ’74-92.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        14 februari 2015 om 08:29

        @pallas: hij zij “opvolger van de opvolger van…”
        Dan klopt het dus dat het de CX was. ;)

        Login om te reageren
    • jodocus zegt

      17 februari 2015 om 00:56

      @potver7: Het is niet omwille van de ontwikkeling van de Citroën CX dat Citroën voor een tweede maal kopje onder ging – en in de handen van Peugeot – PSA – terecht kwam.
      Belangrijkere oorzaak waren de zware ontwikkelingskosten die werden gespendeerd aan een wankelmotor, die werd voorzien op de GS ‘birotor’ . Net zoals het met de NSU Ro80 fout liep werd het wankelmotor-verhaal ook Citroën bijna fataal.

      Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    13 februari 2015 om 15:07

    Eigenlijk zou de Alfasud hier ook bij moeten staan… Leuk ding maar Alfa’s worden tot de dag van vandaag afgerekend (door de meerderheid van de mensen) op die geschiedenis

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      13 februari 2015 om 15:47

      @w0o0dy: Ik hen er 2 gehad in de jaren ’80, ze reden heerlijk meer ja, het roestduiveltje was niet te stuiten, echt in 2 jaar vielen de gaten in de bodem.

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 februari 2015 om 16:01

      @w0o0dy: Denk je? Veel mensen zullen zich de Alfasud wellicht herinneren als onbetrouwbaar, maar dat komt dan vooral omdat de Alfasud één van de meestverkochte Alfa’s aller tijden is. Qua roest was het ding verschrikkelijk, maar dat waren Japanse auto’s in die tijd ook; dat weerhield veel mensen niet er eentje aan te schaffen. Qua mechanische betrouwbaarheid was de ‘Sud niet beter of slechter dan ieder ander model dat in die tijd uit Italiaanse fabrieken kwam rollen.

      Als er al een Alfa Romeo in dit lijstje moet staan, laat het dan de Arna zijn. Wat een flop was dát…

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        13 februari 2015 om 16:05

        @potver7: flop en ramp zijn niet hetzelfde. Veel auto’s verkopen tegen slechte marges, of veel garantie verplichtingen doen juist zeer bij grote aantallen. Daarnaast was de hele productie in Zuid Italië een ramp. Reken maar dat Alfa veel heeft geleden onder dat succesnummer….

        Login om te reageren
      • spidermann zegt

        13 februari 2015 om 19:01

        @potver7: arna: japs design en italiaans bouwqualiteit = worst of 2 worlds.

        Login om te reageren
    • norge zegt

      13 februari 2015 om 17:20

      @w0o0dy: Opgedrongen door de Italiaanse staat, Alfa moest gaan produceren in het “mafia” zuiden…Vandaar Sud in de naam. De mafia en slechte mentaliteit van de mensen uit het zuiden zorgen voor de slechte kwaliteit…

      Login om te reageren
    • spidermann zegt

      13 februari 2015 om 19:06

      @w0o0dy: mijn eerste auto, een metallic groene 1.5 ti. Reed als een kart, een beetje roest bij de achterklep was voor mij een kleinigheid. Alternatief waren grafdozen als opel kadet, vw golf of fordje escort.

      Login om te reageren
  9. motoragent zegt

    13 februari 2015 om 15:11

    Laten we niet vergeten dat de fratsen van John DeLorean waarschijnlijk ook het einde betekende van de briljante Colin Chapman, letterlijk.

    Lotus was betrokken bij de bouw van de DMC, toen bleek dat er bij DeLorean plots 10 miljoen pond subsidiegeld verdwenen was. Opvallend genoeg overleed Colin aan een hartstilstand vlak voordat hij in het getuigenbankje tegen John plaats moest nemen…

    Login om te reageren
  10. Maarten123 zegt

    13 februari 2015 om 15:21

    De A-Klasse is uiteindelijk een behoorlijk succes geworden, alleen moest MB met de billen bloot dat ESP geen reet kostte. Daarvoor was het een optie van 40.000 gulden op de CL’s. Nu werd het standaard op een auto die in zijn totaliteit al minder dan 40K kostte. Liever hadden ze dit van boven in de modelrange naar beneden afgeroomd.

    De Pinto heeft aan de basis gestaan van MVO. Net als Nestle, die Afrikaanse moeders overtuigde dat melkpoeder gezonder was dan moedermelk, met als gevolg dat duizenden kinderen zijn overleden aan vergiftiging van melkpoeder met onzuiver water. Dieptriest.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 februari 2015 om 15:44

      @Maarten123: Hetzelfde geldt eigenlijk voor de eerste Audi TT, die kwispelde aanvankelijk zo erg met z’n achterkant dat Audi genoodzaakt was de wagens terug te roepen om een achterspoiler te monteren die de cleane lijnen behoorlijk verknalde. Dat heeft ze toen ook heel wat negatieve pers opgeleverd, maar desondanks was het een behoorlijk verkoopsucces.

      Login om te reageren
      • Maarten123 zegt

        13 februari 2015 om 15:48

        @potver7: Niet helemaal vind ik. Audi heeft uiteindelijk de auto’s teruggeroepen voor een modificatie op basis van klantervaringen/ongevallen. Dit is minder hevig dan dat bij het design al bekend was dat er grote gebreken waren aan de constructie. Wat dat betreft is MB hier vele malen slechter in geweest. De marges gingen omlaag en het bestuur heeft toen ook besloten om de A alsnog de weg op te laten gaan. Dit waren gelukkig wel allemaal keerpunten in de geschiedenis. Fabrikanten komen hier nu ook wettelijk gezien niet meer mee weg.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          13 februari 2015 om 15:53

          @Maarten123:
          Onzin, het is al jaren bekend dat het Zweedse sensatievodje die eilandjes gemanipuleerd had, komt bij dat er nooit doden zijn gevallen in de A-klasse voor de modificatie..
          Dankzij die overreactie van Mercedes werd de A-klasse een stuiterbak en hebben ze de Smart citycoupe terug naar de tekentafel gestuurd..
          Audi kwam pas in actie nadat er 6 doden waren gevallen..

          Login om te reageren
  11. dafmaf zegt

    13 februari 2015 om 15:43

    Die Citeria ziet eruit als een Daf 33 coupé.

    Login om te reageren
  12. sydney zegt

    13 februari 2015 om 17:06

    De Tucker en RO80 zijn verreweg toch wel mijn favorieten uit dit lijstje.En ondanks dat we thuis een Traction Avant hebben staan(met de nadruk op ‘staan’ want niemand rijdt erin) heb ik niet zoveel met die auto.

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      13 februari 2015 om 18:03

      @sydney: Ik kom hem wel halen.

      Login om te reageren
    • spidermann zegt

      13 februari 2015 om 19:13

      @sydney: in Duitsland stak je je hand op met een aantal vingers omhoog als je een andere Ro80 rijder zag. Aantal vingers omhoog was aantal nieuwe ro motoren. Ik vind een Ro80 wel heel erg mooi, met name in lichtblauw metallic. De van de Ro80 afgeleide K70 was ook geen succes.

      Login om te reageren
      • spidermann zegt

        13 februari 2015 om 20:07

        @spidermann: nog een wetenswaardigheidje NSU staat voor Neckar Sulm Union, veel mensen denken foutief Neckar(S) Ulm Union. Audi voortgekomen uit Audi, NSU en DKW (Deutsche Kinder Wagen) dankt haar innovatief imago van de ingenieurs van NSU (DKW en Audi waren imo “tweetakt prutsers”.

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          14 februari 2015 om 08:26

          @spidermann: Auto Union ipv Audi… ;)

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          15 februari 2015 om 14:18

          @spidermann:

          NSU = Neckarsulm Strickmaschinen Union.
          DKW = Dampf-Kraft-Wagen.

          NSU was geen deel van het kwartet dat Auto Union vormde maar werd pas later overgenomen…

          Login om te reageren
  13. norge zegt

    13 februari 2015 om 17:24

    De Corvair werd gewoon kapot geschreven door dat autojournalisten tuig…Was eigenlijk gewoon een goede auto….Learn a lesson scummbags… ;)

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      13 februari 2015 om 18:54

      @norge:
      Hetzelfde gebeurde met de A-klasse, waar andere merken weer onterecht de hemel in worden geprezen….

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        13 februari 2015 om 20:05

        @jrk68: En hetzelfde gebeurt nu met de 2 Active tourer en Gran Tourer. Ow, wacht…..

        Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      21 februari 2015 om 20:00

      @norge:

      Hou op, die Corvair was levensgevaarlijk!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        21 februari 2015 om 21:38

        @FrankypankyV8: Net zo gevaarlijk als de rest toen…

        Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    13 februari 2015 om 18:01

    Leuk deze lijstjes, leer er veel nieuwe dingen van

    Login om te reageren
  15. PeugeotGTI zegt

    13 februari 2015 om 19:24

    Wat dachten jullie van de Lexus LFA? Niet dat een model een gigant als Toyota de kop zou kosten, maar ondanks de torenhoge prijs verliezen ze nog steeds geld op elk verkocht model.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      13 februari 2015 om 19:59

      @peugeotgti: wat denk je van Phaeton, Bugatti, Vel Satis, Cadillac “EU specs” enz?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        14 februari 2015 om 08:39

        @spidermann:
        De Vel Satis viel nog in het niet bij de Avantime, hoewel dat nu wel een cult auto is…..

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 februari 2015 om 14:27

      @PeugeotGTI: Geld kosten is niet hetzelfde als ongeluk brengen. Toyota wist heel goed dat ze er op zouden toesteken, en koos toch om het te doen, puur marketing. Zelfde geldt voor Bugatti…

      Login om te reageren
  16. hawa zegt

    13 februari 2015 om 21:53

    Wat dachten jullie van onze eigen Nederlandse MAX. In Helmond rijdt er nog eentje (de enige?). En dan waren daar nog de Renault Avantime, Citroën C6, Talbot Tagora etc.
    Ik ben het overigens niet eens met de Traction-avant in dit rijtje. Die werd heel veel verkocht en had Citroën eventueel nog kunnen redden. Dat kon niet gezegd worden van de laatste Saab 9-5; de ontwikkeling daarvan was zo duur dat GM er de stekker uit trok.

    Login om te reageren
  17. jodocus zegt

    17 februari 2015 om 01:16

    Als je zo het lijstje overloopt van deze vrijdag 13-auto’s dan zie je ook een 3-tal oorzaken naar voor komen:
    – fabrikanten die innovatieve technieken en auto’s in de markt zetten maar kapot gaan aan de zware ontwikkelingskosten… cfr. Citroën , NSU ro 80, Tucker,…
    Zij kunnen op m’n onvoorwaardelijke sympathie rekenen!
    – fabrikanten die het vanuit winstbejag, korte termijn visie, kostenbesparing niet te nauw nemen met de veiligheid: Ford Pinto, Chevrolet Corvair, Mercedes A,…
    Walgelijk is dat!
    – Jongetjes met te véél geld en een droom om hun eigen supercar te bouwen, onderuit gaan en frauderen: Spyker, DeLorean, Citera,..
    Eigen schuld dikke bult !

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      21 februari 2015 om 20:01

      @jodocus:

      “Jongetjes met te véél geld en een droom om hun eigen supercar te bouwen, onderuit gaan en frauderen: Spyker, DeLorean, Citera”

      Pagani en Koenigsegg zijn ook zulke jongens geweest…Dus wat?

      Login om te reageren
  18. michellevanb zegt

    31 mei 2018 om 10:01

    Dus wat???? Zullen wij even een discussie aangaan meneer? Wedden dat u aan het kortste eind trekt!
    Schaam uzelf tbv hoe je over mensen praat, die je niet eens gekend hebt.
    Je spreekt hier over MIJN OPA, geboren in 1927 en al bijna 20 jaar geleden overleden is. Die zijn straf heeft uitgezeten en zijn verdere leven een geweldige vader en een super-opa is geweest en op legale manier brood op de plank bracht. Denk na voordat je zomaar losse opmerkingen plaats.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North