• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

5 dingen die je moet weten over de verkopen van BMW M

Auteur: machielvdd, gepost 16 januari 2020 om 17:00 – 24 Reacties

In München wordt er nu waarschijnlijk een feestje gevierd.

Bij BMW M GmbH hebben ze inmiddels ook de balans opgemaakt voor het afgelopen jaar en die blijkt bijzonder positief uit te vallen. Vandaag maakten ze de cijfers bekend. We zetten de vijf belangrijkste punten voor je op een rijtje.

Ze verkochten meer M-modellen dan ooit

In 2019 wisten de Duitsers wereldwijd maar liefst 135.829 M-modellen aan de man te brengen. Dit is een toename van ruim 32%. Daarmee zijn ze nu de marktleider in het (high) performancesegment. Dat was BMW in de afgelopen 50 jaar nog niet eerder gelukt. Helaas hebben we geen specifieke cijfers van AMG of Audi RS, dus we zullen BMW maar op hun blauwe ogen moeten geloven.

Ook de verkoop van M-Sportpakketten nam toe

Voor degenen die geen echte M kunnen betalen, biedt BMW ook M-Sportpakketten aan om je BMW op te leuken. Ook op dit punt deden ze in 2019 goede zaken. De vraag voor sportpakketten en andere optionele onderdelen nam toe.

Er zijn meer M-modellen dan ooit

Hoe krik je de verkopen van M-modellen omhoog? Door natuurlijk van zoveel mogelijk modellen een M-variant op de markt te brengen. In 2019 konden we daarom voor het eerst kennis maken met bijvoorbeeld een X3 M. De kersverse X4 kreeg eenzelfde behandeling. Ook nieuw: de M8, die leverbaar is als Coupé, Cabrio en Gran Coupé. Die laatste was echter in 2019 nog niet te krijgen, dus die heeft niet bijgedragen aan het verkooprecord.

De M-modellen deden het vooral goed in de VS

De M-modellen vonden vooral aan de overzijde van de Atlantische Oceaan gretig aftrek. Daar werden namelijk 44.442 stuks verkocht. Een snelle rekensom leert dat dit bijna een derde is van het totaal. Duitsland was de tweede markt met 26.110 exemplaren, gevolgd door Verenigd Koninkrijk, waar er 17.688 stuks werden verkocht. BMW deed overigens niet alleen qua M-modellen goede zaken in de VS. Ook de ‘normale’ modellen deden het goed, vooral de 3-serie en de X7.

Dit jaar komen er nóg meer M-modellen

Waarschijnlijk gaat BMW M de stijgende lijn in 2020 doorzetten. Niet alleen is de M8 Gran Coupé leverbaar, ook de X5 en X6 M staan binnenkort in de showroom. En dan is er ook nog de M2 CS, hoewel die in een gelimiteerde oplage komt. Als klap op de vuurpijl is 2020 het jaar waarin BMW hét M-model presenteert: de nieuwe M3. Ook de M4 zal zijn opwachting maken. Nu is het alleen hopen de dat grille geen roet in het eten gooit.

Ook interessant!

  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • Officieel: BMW M4 Competition Cabrio mist iets
  • Edition Pit Lane is 'racy' BMW M8 Gran Coupé

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, BMW, bmw-m, geld, lijstjes

Vorig bericht: « Video: betaalbaar elektrisch leasen in 2020
Volgend bericht: Tesla onthult geheimzinnig, nieuw en klein model »

Lees Interacties

Reacties

  1. GeoBem007 zegt

    16 januari 2020 om 17:06

    Rekenen ze ook de M-Performance modellen? (M140i, M340i, M550i/d, M50d, …) want dan is het wel normaal dat ze stijgen. Alleen zijn dat maar halfbakken M’tjes.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 januari 2020 om 17:14

      @geobem007: Exact mijn vraag! Die modellen verkochten ze 10 jaar geleden natuurlijk ook al, maar dan zonder M aanduiding. Zou een hoop verklaren.

      Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      16 januari 2020 om 17:27

      @geobem007: Die modellen zijn inderdaad meegerekend, maar dat was vorig jaar ook het geval, dus wat dat betreft is het wel een eerlijke vergelijking.

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        16 januari 2020 om 19:14

        @machielvdd: de M114i schijnt het erg goed te doen

        Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        17 januari 2020 om 08:36

        @machielvdd: Ik vermoed dat Mercedes hetzelfde doet met de 43 en 53 modellen dusja. Vergelijking gaat wel op, da’s ook al iets.

        Login om te reageren
    • elemento zegt

      16 januari 2020 om 20:30

      @GeoBem007: whahaha ben blij met m50d bak

      Login om te reageren
      • bmwx5m50d zegt

        16 januari 2020 om 21:42

        @elemento: anders ik wel

        Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        17 januari 2020 om 08:36

        @elemento: Heb zelf twee jaar M135i gereden, was daar ook zeer tevreden van. ;-)

        Login om te reageren
    • superfunky zegt

      17 januari 2020 om 10:01

      @GeoBem007: jij wilt ff keertje sturen in mijn M550d? ;)

      Login om te reageren
  2. nononsense zegt

    16 januari 2020 om 17:18

    Als ze de stijgende lijn volgend jaar door gaan zetten wordt het vast weer een feest als ze die 754 miljoen CO2boete krijgen

    Login om te reageren
  3. dappers zegt

    16 januari 2020 om 17:29

    geldt dit ook voor die BOMVOLLE E36 M UITGEVOERD die hier om de hoek te koop staat?

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      16 januari 2020 om 17:42

      @dappers: Zeker!

      Sterker nog, die goede verkoopcijfers komen waarschijnlijk juíst door de bomvolle E36 M die op de hoek geparkeerd staat…

      Want dat ding is waarschijnlijk al minstens een keer of 30 aan iemand verkocht.

      Login om te reageren
      • timmr2 zegt

        16 januari 2020 om 18:25

        @moveyourmind: Dat komt ook omdat het een unieke en de mooiste van Nederland is.

        Login om te reageren
  4. El-Loco zegt

    16 januari 2020 om 18:47

    Ik ben wel benieuwd hoeveel % M doet van de totale BMW afzet in bijvoorbeeld de USA, NL en Duitsland. Wellicht een extra paragraafje voor dit artikel?

    Login om te reageren
  5. styns zegt

    16 januari 2020 om 19:51

    De grote nieren van het concept worden werkelijkheid. Feitje.

    Login om te reageren
  6. jippie zegt

    16 januari 2020 om 21:45

    Is een simpele verklaring voor: voorheen had iedere BMW nog wel iets stoers en mannelijks over zich. Tegenwoordig is iedere standaard, niet M-BMW, een eersteklas truttenmobiel.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 januari 2020 om 23:42

      @jippie: vindt je? Ik heb juist het idee dat de ///M modellen er met hun enorme luchtgaten, diffusers, opzichtige uitlaten en kinderachtige spiegels er behoorlijk belachelijk uitzien. M pakketjes niet veel beter. De echte chique BMW wordt tegenwoordig onder het label luxery line verkocht.

      Login om te reageren
      • alfatje zegt

        17 januari 2020 om 08:50

        @mashell: of onder de naam Alpina ?

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          17 januari 2020 om 17:37

          @alfatje: ik mag hopen dat je op sarcasme aan het oefenen bent want met de splitters, striping, letterbrij en uitlaateindstukken overdaad is Alpina bepaald niet chique. Dat is meer voor de mensen die een AMG willen maar dan van BMW.

          Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        17 januari 2020 om 12:08

        @mashell: Van de Duitse 3 vind ik de M-modellen dan wel nog het meest ingetogen. AMG heeft sowieso wat ordinairs, maar Audi spant de kroon tegenwoordig.

        Login om te reageren
  7. E550 zegt

    16 januari 2020 om 22:16

    En China dan? Of kopen zij alleen de zwakke motortjes?

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    17 januari 2020 om 08:20

    Mmm lekker die m modelletjes

    Login om te reageren
  9. jorden zegt

    17 januari 2020 om 09:13

    Ik voel me nu echt een boomer. Een M was iets bijzonders. M3, M5, M6, M roadster en M-coupe. Dat waren haast mythische BMW. Maar leuk voor BMW dat de M-stofzuiger-markt zo lekker aantrekt.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      17 januari 2020 om 12:10

      @jorden: Ben het wel met je eens hoor, maar ik denk dat BMW zichzelf in de voet heeft geschoten door altijd heel erg te pronken met hun kernwaarden: atmosferisch, unieke motor, RWD en handbak. Nu blijken die kernwaarden gewoon niet meer houdbaar en stappen ze er noodgedwongen vanaf. Dat is natuurlijk niet leuk.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North