• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro Edition

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 21 november 2018 om 19:03 – 23 Reacties

Afbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro EditionAfbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro EditionAfbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro EditionAfbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro EditionAfbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro EditionAfbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro EditionAfbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro EditionAfbeelding ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro Edition

ABT lanceert unieke RS6+ Nogaro Edition
Is dit dan de laatste RS6 C7 waaraan zij zich zullen vergrijpen?

Voor een bedrijf van zijn formaat maakt ABT bijster weinig one-off modellen. Van de RS6+, bijvoorbeeld, hebben ze slechts eenmaal eerder een unieke uitvoering gemaakt, speciaal voor Jon Olsson. Nu de nieuwe Audi A6 (C8) alweer een tijd op de markt is, komt de huidige generatie van de RS6 (C7) alsmaar dichterbij zijn einde. Om de meest succesvolle RS6 nog een laatste keer te eren, heeft ABT deze week een unieke RS6+ Nogaro Edition gemaakt.

Het is een enigszins merkwaardige stap, want de originele Nogaro Edition op basis van de huidige RS6 is ook al door ABT geprepareerd. Sterker: speciaal voor de uitzwaai-editie van de RS6 klopte Audi aan bij zijn huistuner. De Nogaro Edition, die zijn leven begon als een simpele RS6 Performance, kreeg dankij ABT’s geknutsel aan de ECU liefst 705 pk tot zijn beschikking. Audi produceerde in totaal 150 exemplaren van het model.

Dat zijn er 149 meer dan er van dit unieke model gemaakt zullen worden. Behalve het feit dat deze one-off vele malen zeldzamer is dan de originele Nogaro Edition, heeft de auto ook meer vermogen in huis. ABT heeft de kraan nog iets verder opengedraaid en besloot pas te stoppen bij 735 pk. Daarnaast is ook het koppel toegenomen naar 920 Nm. In de praktijk wordt de auto er niet sneller van, want de topsnelheid blijft met 320 km/u hetzelfde. De auto schiet in 3,3 seconden naar de 100 km/u. Wel geniet ABT’s huzarenstuk een aantal nieuwe carbon onderdelen, om de auto nog iets agressiever voor de dag te laten komen. Ook zijn de velgen gegroeid van 21 naar 22″.

Ook interessant!

  • Johann Abt Signature Edition
    Dit is de ultieme Audi RS6 met garantie (800 pk!)
  • Kies maar: 3x ABT Audi RS
  • ABT RS6-S en RSQ8-S: íets subtieler, wel 740 pk
  • Heerlijke Audi RS6 occasion eert zijn voorvader

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, abt, Audi, essen-2018, rs6, tuning

Vorig bericht: « Deze mods maken je Suzuki Jimny íets stoerder
Volgend bericht: Volkswagens nieuwe naam-strategie is saai »

Lees Interacties

Reacties

  1. tvklarenbosch zegt

    21 november 2018 om 19:25

    Voor wanneer je nog net iets extra moet compenseren

    Login om te reageren
  2. atrak zegt

    21 november 2018 om 19:29

    Wat een lelijk apparaat. Voor wagens in deze prijsklasse ziet dit er waarschijnlijk het goedkoopst uit.

    Login om te reageren
  3. banaan7 zegt

    21 november 2018 om 19:30

    Wat is ABT toch een heerlijk bedrijf. Door hen kan je de RS6 deze winter ook als sneeuwschuiver gebruiken!

    Login om te reageren
  4. moveyourmind zegt

    21 november 2018 om 19:38

    Geven ze er ook kookles bij?

    Want buiten de deur eten moet geen pretje zijn als je zo’n wagen hebt.

    Bij de parking van de McDonalds wordt je finaal uitgelachen en weggehoond.

    En bij De Librije hoef je evenmin aan te komen met dit ding. Ik denk dat Johnny de Boer je hoogstpersoonlijk met zijn koksmes van het erf afjaagt.

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      21 november 2018 om 19:57

      @moveyourmind: Je zou in theorie je hamburger of hooi-gerookte duif ook gewoon kunnen betalen, dan maakt het beide bedrijven echt niet meer uit met welke auto je komt….

      Ik weet het, rare gedachte…

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      21 november 2018 om 20:25

      @moveyourmind: Waarom word je met dit beest uitgelachen en weggehoond bij de McD precies?

      Login om te reageren
      • peterpann3nkoek zegt

        21 november 2018 om 20:57

        @skinnybmw: ja dat vraag ik me ook af, ik vind hem echt retedik. Dus als ik em zou hebben zou ik de enige zijn die iemand uitlacht

        Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        21 november 2018 om 22:42

        @skinnybmw: Vind het maar een lelijk ding met die kermis die Abt er op geschroefd heeft. Alleen al die blauwe velgringen. Ze hadden zich beter kunnen beperken tot de techniek en er een echte sleeper van kunnen maken.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          22 november 2018 om 08:56

          @moveyourmind: Volgens mij word je bij de McDonald’s juist met spandoeken onthaald door de lokale handjeugd.

          Login om te reageren
  5. davelepeef zegt

    21 november 2018 om 19:55

    Ik heb mezelf niet zo hoog zitten als de lui hierboven. Heerlijk apparaat, beetje lijn van de oude RS2. Veule malen beter dan dat dooie grijs. Zet maar neer hoor!!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      21 november 2018 om 20:10

      @davelepeef: eens

      Login om te reageren
    • cpp1 zegt

      21 november 2018 om 20:16

      @davelepeef: mee eens. Alleen dat zwarte glas vind ik niets en zwarte velgen zijn ook nooit mooi. Voor de rest is dit een gave samenstelling.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        21 november 2018 om 20:31

        @cpp1: in de juiste samenstelling kan zelfs een audi leuk zijn. Jammer dat de kopers dat helaas niet snappen. Altijd die zwarte velgen en grijze/witte/zwarte lak aanvinken.

        Login om te reageren
    • audiwaus zegt

      21 november 2018 om 20:25

      @davelepeef: ook mee eens. ik vind hem heerlijk zo. juiste kleur en ik vind al dat extra carbon juist wel mooi. smaken verschillen gelukkig.

      Login om te reageren
  6. lekkerlinksrijden zegt

    21 november 2018 om 20:04

    Het wordt er niet beter op

    Login om te reageren
  7. Michiel1 zegt

    21 november 2018 om 20:14

    @ikschrijfookoverautos: op foto 2 staat toch 1/50… dus mss wat meer modellen?

    Login om te reageren
    • Graafke zegt

      21 november 2018 om 20:18

      @michiel1: foto 15 staat 150

      Login om te reageren
      • Michiel1 zegt

        21 november 2018 om 20:22

        @graafke: klopt, maar dan is het helemaal een raar verhaal toch….

        Login om te reageren
        • Graafke zegt

          21 november 2018 om 21:21

          @michiel1: er zijn denk ik 150 nogaro modellen van de Audi en abt past er 50 van aan ofzo?

          Login om te reageren
  8. schuiftrompet zegt

    21 november 2018 om 20:15

    Kleur is geweldig maar dat roostertje achter de wielkast kan echt niet

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      22 november 2018 om 01:39

      @schuiftrompet: dan haal je die er toch af.

      Login om te reageren
  9. karaya zegt

    21 november 2018 om 21:24

    Tijdloze elegantie.

    Login om te reageren
  10. loserboi932 zegt

    22 november 2018 om 07:27

    Kijk eens naar foto 6 en vergelijk dat met de abt RS6 van vroeger. Vroeger was het een A6 met zilveren spiegels en wat breder en ovale uitlaten die aan de dempers vastzaten. Nu is het een schreeuwerige Tupperware bak. Hij is heel bruut zeker waar. Maar zou het cooler vinden als ie eruit zag als een ingetogen A6 en 700pk had

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North