De schattige SUV uit Japan krijgt een kleine behandeling.
Ondanks het feit dat Suzuki wel degelijk meerdere versies van de Jimny (rijtest) maakt, wordt ons in Europa slechts één versie van de compacte SUV aangeboden. Deze Europese uitvoering, met zijn verschillende donkere plastic onderdelen aan de buitenzijde, is de stoerste uitvoering die de Japanse autofabrikant zelf maakt. In plaats van dat derden hun diensten aanbieden om de Suzuki Jimny schattiger te maken door deze plastic stukken van de auto te trekken en zo het Kei car-gehalte te verhogen, doen ze het tegenovergestelde. Ondertussen zijn er zelfs al pakketten op de markt gekomen, waarmee de Jimny getransformeerd kan worden in een kleine G-Klasse of Defender. De ontwerpers van Cobra Technology & Lifestyle hebben nu een middenweg gepresenteerd.
In aanloop naar de Essen Motor Show, die op 1 december van start gaat, heeft dit bedrijf een handvol aanpassingen in beeld gebracht die binnenkort voor de Jimny besteld kunnen worden. In tegenstelling tot de grote ombouwpakketten die gevestigde tuners als Liberty Walk hebben gepresenteerd, probeert Cobra juist in te spelen op de behoeften van Jimny-rijders zonder grootheidswaanzin. De componenten die zij hebben gemaakt zijn simpel, maar doeltreffend. Cobra heeft een aantal brush guards gemaakt, die in chroom, mat zwart en in de kleur van de auto verkrijgbaar zijn. Daaraan kunnen vervolgens een aantal lampen verbonden worden. Cobra heeft tevens een aantal verschillende zijstappen ontworpen.
Prijzen zijn vooralsnog niet bekendgemaakt, maar we kunnen al wel vertellen dat er twee jaar garantie bij de onderdelen wordt gegeven.
Hij is écht leuk, die nieuwe Jimny
Het is alleen nog wachten op iemand die er een 6.3 liter V8 in lepelt.
@kareljansen: Daar wordt die als terreinauto niet veel beter van.
@pa045: alles wordt beter met een V8
@sr20det: Veel. Helaas niet alles. Met een V8 zou wel alles beter klinken.
@sr20det: een V12 ook?
@kareljansen: dan wel achterin, voorin wordt krap denk ik.
@robert110: dan eentje voor en eentje achter in. Valt echt wel te fabriceren??
Het is alleen nog wachten totdat iemand de aandrijflijn van een Tesla erin legt.
@potjak: daar wordt geen enkele terreinwagen beter van
@boomhauwer: en mens ook niet
@boomhauwer: Alles wordt beter met een elektrische aandrijflijn…ehm?
@boomhauwer: Het extra gewicht voor accu’s helpt inderdaad niet. De trekkracht die onmiddellijk beschikbaar is zou wel heel handig zijn.
Of een sjoemeldiesel van vag
@fouadski: o ja! Een 1.9 tdi met 3 rode letters
@boomhauwer: of in zilvere letters een 1.9 SDI!! Hoef je je nooit druk te maken dat je ergens te hard rijd
Een bull bar is nogal…1992 op je Daihatsu Feroza met roze striping.
@tazmania: Ik heb een Feroza, uit 1992, met bullbar. Gelukkig met blauw/grijze striping.
@robert110: Feroza’s zijn ideaal, pas nog offroad evement ermee gedaan.
Topontwerp die Jimmy.
Zou mooi zijn als ze er ook een XXL versie van zouden maken, van het formaat Audi Q5 of Q7, ook met ladderchassis, een dikke des- of achtcilinder en dezelfde goede terreineigenschappen en dezelfde nuchtere stoere uitstraling als deze Jimmy.
@moveyourmind: je bedoelt een Jeep Grand Cherokee uit de jaren 90?
@chrisvonmeer: Zoiets, maar dan meer een Grand Grand Cherokee.
Ik vind foto 2 wel leuk. Met zwarte bullbar. Lollig wagentje.
De eerst volgende die dit een bullbar noemt krijgt een klap in het gezicht met een echte bullbar. Dit is een nudge bar. Een bullbar beschermd het hele front.
@robert110: Vette bullbar op die Jimny
@robert110: Geplooide buis aan de voorkant wordt altijd bull bar genoemd. Vooral door mensen die een nudge bar hebben…
In België al uitverkocht tot medio 2019 en in de UK tot begin 2020. Toffe auti
Guitig ding om te zien.
Ik dacht dat je ivm voetgangersveiligheid geen bullbars meer mocht monteren in Nederland?