• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Actieradius, pk’s en meer van betaalbare Skoda Elroq bekend

Auteur: RubenPriest, gepost 1 juli 2024 om 07:42 – 15 Reacties

Actieradius, pk's en meer van betaalbare Skoda Elroq bekend

Het details van de betaalbare Skoda Elroq na de klik!

Wat hebben we nodig? Betaalbare EV’s. Wanneer hebben we dat nodig? Nu! Ja, ze zijn onderweg. Denk aan de Renault 5, de onlangs gepresenteerde Hyundai Inster en ook bij de Volkswagen Groep zijn ze druk met het ontwikkelen van voordeligere elektrische auto’s.

In het geval van Skoda kun je de Elroq verwachten. Een elektrische auto voor het A-segment. Dit gaat een crossover worden, dus zie het als een soort mini-Enyaq. Nu is zijn grotere broer ontzettend populair onder leaserijdend Nederland. Overal waar je kijkt in ons land zie je wel een Enyaq rijden, dat belooft een potentiële hit voor de Elroq.

Prijzen hebben we nog niet, maar Skoda heeft wel andere hete details van de Elroq bekendgemaakt. De volledig elektrische auto ziet in oktober het licht en moet een echte value for money auto worden. Nu zijn Skoda’s dat altijd al geweest, in het geval van de Elroq ligt de focus op het lagere segment. Het segment waar vooral Nederlandse autoverkopers te vinden zijn. Een nieuwe auto is duur, dus verder dan het A- of B-segment komt men niet.

De nieuwe Skoda Elroq heeft een bagageruimte van 470 tot 1.580 liter. Zelf omschrijft het merk de auto als een SUV. Zet de EV lager op z’n poten en dit is wat we vroeger omschreven als een MPV. Deze Skoda is straks het eerste model met de nieuwe huisstijl van het merk. Je verwacht het misschien niet, maar deze A-segmenter staat op minimaal 19 inch. Shoppen tot 21 inch is straks mogelijk.

In het interieur zit een 5 inch Digital Cockpit voor de bestuurder en een 13 inch scherm voor de infotainment. Optioneel is een head-up display met Augmented Reality visualisaties. Hoe dat er allemaal uit komt te zien is nog niet bekend, dat zien we in een later stadium.

Skoda Elroq specs

Het model komt op de markt met drie aandrijfvarianten: als Elroq 50, 60 en 85. De instapper heeft achterwielaandrijving en een 55 kWh batterij. Het vermogen komt uit op 170 pk. De Elroq 60 zit daarboven met een grotere 63 kWh accu en 204 pk. Het topmodel is de Elroq 85 met een 82 kWh accu en 286 pk vermogen. De eerste twee modellen zijn begrensd op 160 km/u, dit topmodel op 180 km/u. Bovendien is de actieradius voor het topmodel meer dan 560 kilometer.

De Elroq 85 kan tot 175 kW DC snelladen. In minder dan een halfuur is de batterij van 10 tot 80 procent opgeladen.

Simply Clever

De Elroq is een echte Skoda en zit weer vol vernuft. Denk aan een optioneel opbergnet onder de hoedenplank voor de laadkabel, het feit dat de hoedenplank verstelbaar is en twee extra opbergvakken aan de zijkanten van de bagageruimte.

Skoda Elroq

De onthulling van de Skoda Elroq is in oktober. De elektrische auto staat op het bekende Modular Electrification Toolkit (MEB) platform van de Volkswagen Groep. Je kunt nog veel meer voordeligere modellen in het A- en B-segment verwachten in de nabije toekomst zoals deze Elroq. Meer lezen over het snelle broertje van CUPRA, de Born VZ doe je hier . Mag het allemaal wat rustiger dan klik je voor de vernieuwde Volkswagen ID3.

Ook interessant!

  • Skoda Elroq iV
    Skoda Elroq: eindelijk een betaalbare EV van VAG
  • Enyaq RS Edition
    Enyaq RS Edition is extra ruim en handig
  • Deze supercar met 1.071 pk is een... Skoda?!
  • Video: Skoda Kodiaq 2024, de lekkerste Skoda?

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, elroq-iv, Skoda

Vorig bericht: « Koop de Alfa Romeo Giulietta van DJ Jean op Marktplaats
Volgend bericht: De nieuwe BMW 1 Serie heeft gewoon een gave kleur nodig »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    1 juli 2024 om 07:59

    Lijkt meer Golf dan Polo formaat, en met fatsoenlijk snelladen! Dit kon wel eens een topper worden. En dat de testrit blijkbaar naar de Wallen ging daar vinden we maar even niks van.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    1 juli 2024 om 08:11

    A segment is de VW e-up en broertjes eh, dit is echt wel een flinke maat groter. Volgens andere sites rond de 4.5 meter, dat is c segment lengte.

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    1 juli 2024 om 08:27

    Wat is de lengte vd auto, dit is toch geen a-segmenter? Lastig te zeggen maar ziet eruit als een b+ segmenter

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      1 juli 2024 om 08:52

      Skoda spreekt zelf over een A-segment SUV https://www.skoda.nl/nieuws/volledig-elektrische-skoda-elroq-de-stoere-compacte-suv-van-skoda/

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        1 juli 2024 om 10:18

        Denk een foutje van Skoda, want zoals Johanneke schrijft communiceren ze een lengte van 4,5 meter. Volledig c-segment dus. 10cm langer dan een Karoq

        Login om te reageren
  4. Hijs de Kraan zegt

    1 juli 2024 om 08:40

    Waar de verwijzing naar het A segment vandaan komt is mij ook een raadsel. Skoda meldt op hun website duidelijk dat de Elroq de opvolger van de Karoq zal zijn met een lengte van +-4,5 meter. De Karoq is er vanaf €37K, dus deze ‘betaalbare EV’ zal snel over de €40K gaan.

    Login om te reageren
  5. Estate_of_mind zegt

    1 juli 2024 om 09:03

    Ik snap niks van crossovers en hun segmenten. A-segment?

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    1 juli 2024 om 09:06

    Kan iemand mij uitleggen waarom je dit zou willen IPV een Octavia?

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    1 juli 2024 om 09:07

    Als de info uit het vorige artikel over de Elroq correct is, is dit het volle neefje van de ID.3 en Cupra Born. Dat is toch echt wel een auto in het C-segment, geen A segment.

    Ik begrijp sowieso niet waarom vrijwel geen enkel fabrikant de moeite lijkt te nemen een versie van hun beoogde volume model EV een versie te bouwen met een verlengde bodemgroep, zodat er ook een stationwagen of zevenzitter variant kan worden gebouwd. Daarbij: verlengde bodem = meer plek voor accucellen = groter rijbereik. Ik zeg: potentiële win-win.

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      1 juli 2024 om 10:17

      @Robert volgens mij heeft de Kia EV9 een verlengd onderstel van de EV6, en hierdoor ook een versie met grotere capaciteit (100 ipv 80 kWh)

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        1 juli 2024 om 10:50

        Vandaar de ‘vrijwel’ in mijn woordkeuze 😉

        Login om te reageren
        • audirs3 zegt

          1 juli 2024 om 13:30

          👍

          Login om te reageren
  8. utregcity zegt

    1 juli 2024 om 09:38

    Dit schrijft AW: “Stiekem is de Elroq namelijk helemaal geen geheel nieuwe auto, maar een ingekorte versie van de Enyaq. Het kortwieken gebeurde geheel achter de achteras, dus wielbasis, portieren en interieur zijn op wat details na identiek.”

    Login om te reageren
  9. audirs3 zegt

    1 juli 2024 om 10:15

    Gaaf dat ze hun persfoto’s in onze duinen en hoofdstad hebben geschoten. Daar zullen we hem vast vaker te zien krijgen.

    Login om te reageren
  10. alfaman zegt

    1 juli 2024 om 11:44

    Reden er vorige week een stuk of drie langs de Amstel met een camerawagen, vroeg me al af wat het was…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North