• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde paden

Auteur: Loek, gepost 5 september 2019 om 21:03 – 18 Reacties

Afbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde padenAfbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde padenAfbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde padenAfbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde padenAfbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde padenAfbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde padenAfbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde padenAfbeelding Alpine A110 nu ook klaar voor de onverharde paden

Alpine A110 Rally
Nog steeds is hij even geweldig.

Houdt het dan nooit op met dat gekke retrowagentje van Alpine? Nee, want het ding is geniaal. Niet alleen omdat wij dat zeggen, ook omdat hij presteert én is uitgeroepen tot Autoblog auto van het jaar 2018. Ook dit jaar zit het dochtermerk van Renault niet stil en er blijven nieuwe versies komen. Zoals bekend is de Première met zijn oplage van 1955 stuks al een tijdje uitverkocht, dus moet je opteren voor een Pure of Legende, een rauwe en een luxueuze versie. Daarnaast is er de extra sportieve en krachtige A110S die sinds recent het gamma van Alpine versterkt en de A110 GT4 voor het serieuze werk naast de weg. Voor wie écht voor elke situatie een Alpine wil: vanaf nu is er ook de A110 Rally.

Alpine A110 Rally

Het spreekt allemaal heel erg voor zich. Rallyauto’s hoeven niet verplicht een kenteken te hebben, dus is er voldoende ruimte voor aanpassingen. Daardoor kon de motor weer een stukje opgevoerd worden naar meer dan 300 pk. Zoals al een tijdje gebruikelijk is in de rallysport moet er een rolkooi in de auto, samen met kuipstoelen en zespuntsgordels. Verder is de auto nog verder gestript dan de normale A110 al is. Hoeveel kilo het scheelt meldt Alpine niet. In tegenstelling tot de normale A110 heeft de Rally-versie een sequentiële zesbak. Om het geheel op de weg te houden prijkt er op de achterzijde een grote koolstofvezel vleugel.

Alpine A110 Rally

De auto is in samenwerking ontwikkeld met Franse rallykampioen Emmanuel Guigou en juniorkampioen Laurent Pellier. Zo kon de auto ingesteld worden tot een perfect rallykanon. Rally-fanaten (maar vooral teams) kunnen de auto voor 150.000 euro bestellen, voor een klein beetje extra krijg je ook de klassieke Alpine-blauwe kleur erbij en een systeem om de data uit te meten.

Ook interessant!

  • Deze Alpine A110 is schreeuwend duur
  • Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
    Video: Zo bruut kan een Alpine A110 zijn!
  • vernieuwde Alpine A110
    Vernieuwde Alpine A110 is nu nog wat beter
  • Franse overheid bestelt enorme lading sportwagens

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

a110, alpine, rally

Vorig bericht: « Ford Puma nu ook zonder sportieve ambities
Volgend bericht: Dit is Fords nieuwe middel om boeven te bestrijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. jupke zegt

    5 september 2019 om 21:16

    Cool Toprallywagen!??

    Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    5 september 2019 om 21:23

    Het witte vlak op zijn achterste vind ik niet zo heel geslaagd, maar verder… Wat een gaaf ding! Zou mooi zijn als Renault met deze Alpine weer succes weet te boeken in de autosport.

    En dat er een straatversie van komt die betaalbaar genoeg is om hem regelmatig tegen te komen.

    Login om te reageren
  3. fmgarcia zegt

    5 september 2019 om 21:27

    Zou je dit dus ook op kenteken kunnen zetten? Lijkt mij de ultime middelvinger naar alles en iedereen.

    Login om te reageren
    • vroom11 zegt

      5 september 2019 om 21:49

      @fmgarcia: rally auto‘s moeten op kenteken… ze rijden 80% op de openbare weg, tussen de SS‘s… dus, ga er voor.. ??

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        5 september 2019 om 22:40

        @vroom11: Ja dat dacht ik dus al! Ga eens zoeken naar een mooie g37 dan!

        Login om te reageren
  4. tjorque zegt

    5 september 2019 om 21:38

    Heerlijk! Met die kruisjes op de koplampen… geweldig.
    Hij staat op m’n verlangenlijstje. (Dat van de willen maar niet kunnen)

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      5 september 2019 om 21:46

      @tjorque: Veel manderijntjes neerleggen en liedjes zingen bij de haard! Heeft mij ooit een piratenschip opgeleverd.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        6 september 2019 om 07:01

        @fmgarcia: als ik zing levert dat eerder tomaten op, en die lust ik niet…

        Login om te reageren
        • vaakbenjetebang zegt

          6 september 2019 om 09:06

          @tjorque: Houd je wel van eieren?

          Login om te reageren
          • tjorque zegt

            6 september 2019 om 11:22

            @vaakbenjetebang: hardgekookt met een snuifje zout graag!

            Login om te reageren
  5. johnhert zegt

    5 september 2019 om 21:47

    Ik vind het in alle opzichten een prachtige auto, en in rally trim mag ie er ook zeker wezen !

    Login om te reageren
  6. vroom11 zegt

    5 september 2019 om 21:56

    Nu nog monsieur Jean Ragnotti achter t stuur… ?
    https://youtu.be/25VRiIeFJfA

    Login om te reageren
  7. densk zegt

    5 september 2019 om 23:21

    Ik heb de Alpine al meerdere keren in het echt kunnen bewonder en wat een gaaf ding vind ik het. In vergelijking met een 4c wordt het voor mij absoluut de Alpine. Ook voor het onverhard ziet hij er gaaf uit. Hopelijk worden er leuke successen mee behaald!

    Login om te reageren
  8. Kvgorp zegt

    6 september 2019 om 00:31

    Oeh lijkt zowat bijna de Michael Valliant livery. Dat zou gaaf zijn.

    Login om te reageren
  9. mc96 zegt

    6 september 2019 om 05:11

    Een rallyauto moet per definitie wel een kenteken hebben. Leuk apparaat wel.

    Login om te reageren
  10. bernoulli zegt

    6 september 2019 om 08:13

    Gaaf. Zou in deze livery zo weg hebben kunnen rijden uit een Vaillant-strip.

    Login om te reageren
  11. henkhekje zegt

    6 september 2019 om 08:51

    ik heb met een normale A110 gereden, is lang geleden dat een moderne sportwagen een glimlach op mijn gezicht gaf. Ondanks dat het een automaat is, is het een ontzettende speelauto.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    6 september 2019 om 11:33

    Leuk speeltje voor de zondag middag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North