• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi overweegt een extra premium Audi R8

Auteur: willeme, gepost 25 juni 2019 om 11:06 – 9 Reacties

Audi R8 V10 Performance Parts


Precies zo eentje als de puristen graag zien.

Audi is het brave jongetje van de klas. Zeker bij de snellere modellen komt dat duidelijk naar voren. Waar je met een BMW M of Mercedes AMG af en toe vre-se-lijk lekker de hooligan kan uithangen, is dat in een Audi niet mogelijk.

Ten eerste vanwege de layout. De motoren bij auto’s als de RS4, RS5 en RS6 zijn gemonteerd voor de vooras, wat de auto van zichzelf een stabiele doch onderstuurd karakter geeft. Tel daarbij op dat het ‘quattro’-vierwiel aandrijving-systeem bijzonder foolproof is om te kunnen concluderen dat een snelle Audi effectief is, niet zozeer ‘leuk’.

Audi RS5 Sportback '19

De Audi R8 is een verfrissende uitzondering op de regel. Ook deze is nog voorzien van vierwielaandrijving, maar de motor zit in het midden en het meeste vermogen van die motor gaat naar de achterwielen. In het geval van De R8 RWS gaan alle krachten naar alleen de achterste wielen. Zoals het hoort op zo’n auto.

Audi R8 RWS

Er gaan geruchten dat er op basis van de R8 RWS een ruigere variant komt. Dat bevestigt Oliver Hoffmann aan PistonHeads. Hoffmann geeft aan dat er veel mensen zijn die geïnteresseerd zijn in een straatversie van de R8 LMS, waar Audi dit weekend de 24 uur van de Nurburgring mee heeft gewonnen. Volgens Hoffmann zijn er al wat ideeën voor een productieversie.

Audi R8 LMS '19

De auto moet gaan concurreren met auto’s als de Mercedes-AMG GT R Pro en Porsche 911 GT3 RS. Net als dit weekend, overigens. De Audi Sport-baas weet tevens te melden dat het vermogen niet heel erg veel omhoog zal gaan. De V10 gaat sowieso niet voorzien worden van elektrische assistentie en/of turbo’s. De motor in circuitversie is bijna identiek aan de straatauto, grote kans dat deze licht gekieteld wordt. In de technisch gelijkwaardige Lamborghini Huracan levert de sterkste variant (de EVO) nu 640 pk.

Audi R8 LMS '18

De meeste winst wil Audi Sport echter halen met het gewicht (minder) en de rijeigenschappen. Frank Stipler is de aangewezen man om de straatuitvoering af te stellen. Geen gek idee, daar hij dat ook bij de raceauto’s heeft gedaan. In principe moet het een straatversie worden van de R8 LMS. Welke naam gebruikt gaat worden, is niet bekend.

Audi R8 LMS '19

Dan nog twee huishoudelijke mededelingen van Hoffmann. De R8 zal de enige Audi zijn waarbij achterwielaandrijving toegepast zal worden. Toekomstige Audi’s zullen geen drift-modus kennen zoals de BMW M5 en Mercedes-AMG E63 deze wél hebben. Als laatste de Audi Q8. De SQ8 TDI is net onthuld, maar Hofmfmann bevestigt dat er een RS-Q8 komt, met een 4.0 V8 Biturbo motor, goed voor meer dan 600 pk.

Audi SQ8 TDI '19

Ook interessant!

  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, oliver-hoffmann, R8

Vorig bericht: « Maak je 8 Serie nog sportiever voordat de M8 komt
Volgend bericht: BMW’s sportauto van de toekomst bestuurt zichzelf »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loek zegt

    25 juni 2019 om 11:18

    Terwijl er vanuit alle richtingen komt dat het waarschijnlijk schluss is voor de R8, melken ze er nog een paar speciaaltjes uit. Marketing yo!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 juni 2019 om 13:54

      @720s: het lijkt er inderdaad op dat de aandrijfassen naar de voorwielen al op zijn en er geen nieuwe meer bijbesteld worden.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    25 juni 2019 om 11:21

    De R8 met rwd, blijft leuk dat ze die tóch wel leveren. Net als de achterwiel aangedreven Huracan. Wat betreft de LMS, bij de vorige generatie vond ik alle speciale modellen eigenlijk veel minder mooi dan het origineel. De basislijnen zijn gewoon dikke prima, niets aan doen. En wat de RSQ8 betreft, als je al een Cayenne Turbo S en een Urus aanbied is het niet zo gek dat er ook een Audi variant komt. Zelfs een Touareg R zou kunnen.

    Login om te reageren
  3. ghost zegt

    25 juni 2019 om 11:32

    Zou wel dik zijn!

    V10 met Twinturbo systeem, 800pk+ en veel koolstofdelen waardoor die extra licht is. Zo’n ding wat iedereen de moeder rijdt, en bestaat gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    25 juni 2019 om 11:36

    Het enige nadeel dat ik me kan bedenken aan elektropowaaah toevoegen is een hoger gewicht, maar dat moet op een R8 niet bijzonder veel uitmaken lijkt me.

    Als je meer prestaties wil lijkt het me een betere oplossing dan turbo’s. Je hebt minder onderhoud en koeling nodig, plus je zit niet in het uitlaattraject te frutten dus het mooie geluid blijft.

    Login om te reageren
  5. 911targa zegt

    25 juni 2019 om 11:56

    Die inleiding over Audi is ook geweldig! De snelle RWD vind je ook niet meer in groten getale bij De concurrentie. Maar goed: dat heet dus framing. Obv ideeën wordt uitspraken doen waardoor de feiten er niet meer toedoen.

    Login om te reageren
    • 911targa zegt

      25 juni 2019 om 11:57

      @911targa: ….worden uitspraken gedaan…..

      Login om te reageren
  6. dare2think zegt

    25 juni 2019 om 14:29

    Het is maar de vraag of die R8 echt zal gaan kunnen driften. Tuurlijk, de Chris Harrissen van deze wereld krijgen hem wel dwars. Maar een middenmotor setup levert vaak heel veel grip op en onvoorspelbaar gedrag op de limiet.

    Login om te reageren
  7. Yzord zegt

    26 juni 2019 om 01:41

    Kom er maar in met die RS-Q8. Nog het overwegen waard om de GT te schrappen en nog ff door te V8en ?

    Voor wat betreft de R8, ik hou mijn originele wel. Heerlijke wagen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North