• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Audi Sport vecht voor behoud V10, waarschijnlijk succesvol

Auteur: willeme, gepost 28 juni 2019 om 08:57 – 17 Reacties

Audi R8 V10 Plus


Vechten voor een goede zaak!

Als je kijkt naar het gamma van Audi, is het eigenlijk heel erg opmerkelijk dat de R8 ertussen tussen staat. Het assortiment bestaat voornamelijk uit compacte auto’s, crossovers, sedans , stationwagons en hatchbacks die Audi ‘Sportbacks’ noemt. Tussen al die zakelijk verantwoorde auto’s staat ook de Audi R8.

De R8 is een sportwagen die veel puristischer is dan hetgeen de concurrentie in de showrooms hebben staan. Ondanks dat de huidige Audi R8 net voorzien is van een facelift, draait de geruchtenmolen op volle toeren. Zo zou de volgende Audi R8 geheel elektrisch gaan worden. Het niet meer van deze tijd om zo’n fantastische motor als de huidige R8 aan te blijven bieden.

Audi R8 E-Tron '16

Toch denkt Oliver Hoffmann dat het niet zo’n vaart zal lopen. Nu kan hij het weten, want de Duitser is immers de grote baas van Audi Sport. Audi Sport is verantwoordelijk voor de RS-modellen van Audi, de racewagens van het merk en ook de Audi R8. Aan het Britse AutoCar laat hij weten dat de V10 een icoon is en een USP in zijn segment. De huidige klanten zijn helemaal van de Audi R8 vanwege diens fantastische motor. Hoffmann geeft toe dat elektrificatie inderdaad onderwerp van gesprek is voor de opvolger van de Audi R8. Jazeker, ondanks eerdere geruchten die het tegenspraken, komt er gewoon een nieuwe Audi R8.

Audi R8 E-Tron '16

Voorheen waren er bronnen die spraken van een volledig elektrische Audi R8 in 2022. Dat zou dan automatisch het einde betekenen voor de V10 voor de snelle Audi. Echter, Lamborghini zal nog wel een tijdje gebruik blijven maken van de tiencilinder. Hoogstwaarschijnlijk zal dat in hybride vorm gebeuren. Volgens Hoffmann is de atmosferische V10 verplichte kost voor de compacte Lamborghini, ook voor in de toekomst.

Lamborghini Huracan EVO '19

Hoffmann en de zijnen werken nauw samen met de jongens van Lamborghini. De enige manier om dit soort auto’s te kunnen ontwikkelen is door de kosten daarvan te delen en een zeer goed uitgekiende platformen-strategie te hanteren. De kans dat de volgende Audi R8 volledig elektrisch wordt, is zeer aannemelijk, maar een hybride variant met die geweldige V10 zal er als speciaal model naast kunnen komen.

Audi R8 Decennium '19

Dan nog even over de huidige Audi R8. Daarvan wordt er een extra hardcore model verwacht, de zogenaamde ‘GT2’. Deze Audi zou het midden met houden tussen de R8 LMS raceauto en de R8 straatversie. Nu is bekend dat deze volgende week al op het Goodwood Festival of Speed wordt onthuld. Oliver Hoffmann deelt mee dat opvallend genoeg de ‘voetgangersveiligheid’ de grootste uitdaging was voor deze auto. Waarschijnlijk heeft de auto wat meer splitters en spoilers dan de gewone R8.

Audi R8 LMS '19

Ook interessant!

  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe
    Officieel: Audi R8 V10 GT RWD is de beste tot nu toe

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, audi-sport, oliver-hoffmann, quattro, R8, V10

Vorig bericht: « Waarom de neus van de 7 Serie zo groot is
Volgend bericht: Dit is de dikste Audi Q8 tot nu toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. alfablog zegt

    28 juni 2019 om 09:14

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. smallenginesmalld zegt

    28 juni 2019 om 09:21

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. lithiumion zegt

    28 juni 2019 om 10:00

    Helaas zit ik niet in de bevoorrechte positie om zo’n auto een keer te rijden, laat staan te bezitten. Met die pegels had ik me ook totaal wat anders aangeschaft, iets Italiaans, niet zijnde Lamborghini(lees Donatella Versace), maar dat is persoonlijk. Ik kan het wel waarderen dat ze goed betalende puristen, op hun wenken bedienen met iets dat denk ik toch z’n langste tijd heeft gehad.

    Login om te reageren
    • daniel1975 zegt

      28 juni 2019 om 11:36

      @lithiumion: zolang Amerika is… Of Dubai…

      Login om te reageren
  4. gove zegt

    28 juni 2019 om 10:08

    en nu nog even vechten voor de handbak

    Login om te reageren
  5. leaper035t zegt

    28 juni 2019 om 10:14

    Ach wellicht wordt het in plaats van de V10 de TDI met 350pk van in de nieuwe S6

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    28 juni 2019 om 11:05

    Klinkt als mooi nieuws. Zal de opvolger van de Aventador ook nog een V12 krijgen, of is die periode definitief voorbij?

    Login om te reageren
  7. flatsix010 zegt

    28 juni 2019 om 11:34

    Goede zet denk ik. Als je tegen die tijd iets zou kunnen kopen in dit segment en de keuze hebt tussen een turbo+hybride dikke Porsche of waarschijnlijk voor de laatste keer in je leven een nieuwe dikke atmosferische V10 kan bemachtigen is het snel beslist.

    Login om te reageren
  8. ghost zegt

    28 juni 2019 om 12:11

    Nooit echt begrepen waarom V10 en V12 motoren niet kunnen blijven. Koppel ze aan een hybridelijn en je uitstoot halveert direct. Bij de LaF en 918 was die ook mega laag of zelfs 0g/km. Niet zo moeilijk doen.

    Login om te reageren
    • vandijkbv zegt

      28 juni 2019 om 14:22

      @ghost: gaat wellicht met de nieuwe WLTP niet meer lukken..

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        28 juni 2019 om 14:33

        @vandijkbv: er zijn altijd stukken grijs gebied en mazen te vinden waardoor het lukt. Grootste fout die men heeft gemaakt is door in de F1 V6-motors te gebruiken en daardoor eigenlijk een soort klankbord is ontstaan dat alles maar kleiner moet…

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 juni 2019 om 17:40

          @ghost: de F1 liep qua downsizing ook gewoon achter de normale industrie aan. Daarom moest de F1 ook wel, het moet het hoogste niveau van engineering zijn maar ze reden met motoren met veel cilinders en een relatief groot slagvolume, relatief simpele dingen eigenlijk.

          Login om te reageren
  9. smex zegt

    28 juni 2019 om 15:23

    Goed nieuws, de R8 blijft in mijn ogen een prachtige auto. Zie er graag een opvolger van ookal zal die nooit in mijn budget liggen.

    Login om te reageren
  10. menaz zegt

    28 juni 2019 om 15:47

    “Het assortiment bestaat voornamelijk uit compacte auto’s, crossovers, sedans , stationwagons en hatchbacks” …en cabrio’s, roadsters, coupé’s, EV’s en SUV’s. Inderdaad maar een beperkt assortiment. ?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      29 juni 2019 om 09:04

      @menaz: Cabrio’s, roadsters en EV’s verkopen ze nauwelijks ;-)

      Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    28 juni 2019 om 22:35

    Ik vind de R8 nog steeds niet bij het merk passen. Ik vind het een retegaaf ding maar de combinatie klopt gewoon niet. Een Audi is vooral zakelijk wat mij betreft, en dan zit er ineens zo’n hardcore sportwagen tussen. Het is een beetje Usain Bolt die de CEO is van een Quote500-bedrijf. Asics onder je Saville row maatpak.

    Login om te reageren
    • weem zegt

      29 juni 2019 om 09:00

      @gulli: Tsja, niet specifiek op jou gericht want je zal vast nog wel wat likes krijgen voor die mening, maar als Audi met de zoveelste saaie uniforme leasebak komt is het niet goed en loopt iedereen daarover te zeiken, en kennelijk is het dus ook niet goed als het merk daarnaast ook wèl speelse modellen als de TT en R8 in z’n gamma houdt, ook al zijn die veel minder lucratief. Damned if you do, damned if you don’t…

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North