Autoblog-Advies: C-segmenter met 14% bijtelling

Auteur: , 91 Reacties

Een mooi en tegelijkertijd lastig moment: het uitzoeken van een nieuwe auto van de zaak. Gelukkig valt er ook als je geen hele duidelijke voorkeur voor een bepaald model hebt best een keuze te maken.

Volvo V40

De Autobloglezer in kwestie is op zoek naar een auto in het c-segment die binnen de 14%-bijtellingscategorie valt. Liefst wordt het wel een wat luxere auto, de lezer is immers een Audi A3 gewend en weet enig comfort dus wel op waarde te schatten. De criteria zien er als volgt uit:

Huidige autoAudi A3
Koop/ leaseLease
Zakelijk/ priveZakelijk
Budget850 euro per maand
Jaarkilometrage40.000 km
BrandstofvoorkeurDiesel, LPG mag ook
Reden aanschaf andere autoContract loopt af
GezinssamenstellingMet z'n tweeën, nog geen kinderplannen
Voorkeursmerken/ modellenAudi, BMW, Volvo
No-go modellen/ merkenJapans, hoewel Lexus ook mooie auto's maakt

Bij deze criteria vermeldt de lezer nog:

Liefst iets met 14% omdat dat dit jaar nog mogelijk is. Plugin-hybrides liggen helaas moeilijk bij mijn werkgever. Ik hou van premium auto’s en kan een mooi interieur, zoals in m’n huidige Audi, zeker waarderen.

Als we de lijst van kanshebbers afbakenen met bovenstaande wensen in het achterhoofd, blijft er eigenlijk niet zo heel veel over om uit te kiezen. 14% bijtellers in het C-segment zijn er nu eenmaal niet zoveel, als het daarbij ook nog een “premium” auto moet zijn wordt de lijst alleen maar korter. Toch blijven er enkele interessante opties over. De genoemde prijzen komen van LeasePlan en gelden bij een looptijd van 48 maanden, op basis van 40.000 km per jaar en ervan uitgaande dat het salaris van de leaserijder in de hoogste belastingschijf valt.

Om te beginnen is daar de Volvo V40 D2. De Zweden hebben een 2-liter viercilinder diesel met 120 pk verpakt in een behoorlijk aantrekkelijke koets. Wellicht wat minder premium dan de hierna volgende mogelijkheden, maar de Volvo heeft wel een behoorlijk eigen smoelwerk.

Met een kilometrage van 40.000 kilometer per jaar en een looptijd van vier jaar, kost het bij LeasePlan vanaf 604 euro per maand om een V40 D2 te leasen. Daarmee valt de Zweed dus ruim binnen het budget. De kosten voor het privégebruik komen op 157 euro per maand.

De BMW 1-serie komt eveneens in beeld als het om de wat luxere C-segmenters gaat. Helaas is de 1-serie niet leverbaar met 14% bijtelling, maar waar komen de prijzen voor de types met 20% zoal op uit? Een 118d mag al vanaf 711 euro per maand mee naar huis, wat 106 euro duurder is dan de goedkoopste 116d. De iets vlottere 120d kost slechts 67 euro per maand extra en komt op 778 euro. Deze drie opties vallen in elk geval ruimschoots binnen de grens van € 850 per maand.

Helaas zijn de eigen kosten gezien de 20% bijtelling natuurlijk wel een stukje hoger. Gaan we uit van de 116d, dan komen de kosten voor privégebruik op 240 euro per maand. Voor de 118d is dat 282 euro en voor de 120d zelfs 330 euro. Redelijk forse verschillen dus.

Ook bij Audi is genoeg leuks te vinden binnen het budget. Een A3 2.0 TDI is al te leasen vanaf 675 euro per maand. Mocht je niet zitten te wachten op extra pk’s, dan voldoet de 1.6 TDI waarschijnlijk ook. Een Audi A3 met die motor kost vanaf 607 euro per maand.

Wederom heeft de 20% bijtelling consequenties voor de kosten bij privégebruik. De goedkoopste 1.6 TDI komt op € 249 per maand, de 2.0 TDI op 287 euro.

Outsider: wellicht een wat grijze muis omdat ’t nu eenmaal een populaire keuze is, maar ook een Golf TDI Bluemotion is het overwegen waard. Helaas voldoet de Golf niet meer aan de aangescherpte regels voor 14% bijtelling, hij komt dus net als de andere twee Duitse opties uit in de 20%-categorie.

De goedkoopste versie met 1.6 TDI heeft een leasetarief vanaf 551 euro per maand, de kosten voor het privégebruik bedragen € 234.

Conclusie: de V40 is qua bijtelling circa 100 euro per maand goedkoper. Of dat voordeel inderdaad groot genoeg is om de duurdere maar ook iets luxere Duitsers te laten staan, zul je zelf moeten afwegen. Helaas is de keuze in het C-segment wat betreft 14%-bijtellers simpelweg vrij beperkt.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt.nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



91 reacties

Audi A3 of de BMW 1 serie zouden mijn keus zijn.
De Volvo geeft je wel het gevoel dat je een goede keuze gemaakt hebt. Bij de Audi A3 en BMW 1-serie moet je serieus betalen voor opties die eigenlijk gewoon standaard horen te zijn.

Daarnaast ziet de V40 er het beste uit. De A3 is wel erg anoniem en de 1-serie is gewoon lelijk. Vergeet niet dat het interieur van zo’n 1-serie heel wat minder premijum is. Pas vanaf een 120d High Executive begint het een beetje een acceptabele auto te worden, maar dan nog zijn de opties veel te duur.

Outsider Golf zou ik overslaan: je moet er in rijden, niet in slaap van vallen.

Ik zou de Volvo doen. Prima auto, symphatiek, rijdt prima en smoelt goed. Mooi interieur met fijne stoelen. Motor is minder, maar dat heb je nou eenmaal met 14 procent bijtelling.
@gtwillem: “de 1-serie is gewoon lelijk”, heb je je eigen avatar al eens kritisch bekeken?

O.T.: ook ik zou voor de Volvo gaan.
@eddythedriver: ja. Ik ben zeker kritisch. De Impreza is lelijk. Zeker in het wit. Echt lelijk. Niet zo lelijk als mijn zus (dat is meer formaatje SsangYong Rodius), maar toch ben ik weg van dat gekke ding.
en dan bedoe ik mijn Soeb, ik moet m’n zus niet. Lelijkheid zit niet alleen van buiten ;-)
@gtwillem: hahaha is t zo erg?
@gtwillem: Hhaaha, fantastisch +1
@gtwillem: met m’n 1,93m moet ik me opvouwen om in de Volvo te komen…
@406_v6: is dat zo? Ik heb met mijn 2,06 er ook problemen mee, maar dat komt in zo veel auto’s voor dat ik er niet meer van op kijk.
@406_v6: volvo heeft de kunst om grote auto’s klein te maken van binnen dan ook geperfectioneerd.
@gtwillem: Ik heb een 3-deurs A3 S-line met 20% bijtelling (150pk diesel) en ben daar als BMW fan op de keuze voor de aangedreven wielen erg tevreden over. De 3-deurs is er ook als 14%er.

Kwalitatief en ook qua rijden voelt het allemaal net ff twee tandjes beter aan als de V40 (wat op zich een prima auto is), persoonlijk zou mijn keuze met bovenstaand eisenpakket de 3-deurs A3 zijn.
@gtwillem: persoonlijk vind ik dat de 1 serie goed is opgeknapt van de facelift.
@dutchdriftking: dat vinden velen. Maar ik vond de oude, zeker met M-pakketje, een stuk leuker en origineler.
@gtwillem: zegt iemand anders t ook nog eens ;-)
@gtwillem: Ik vind die typische L-vormige achterlichten altijd een mooi BMW stijl element, en ben blij dat die er weer op zitten.
@dutchdriftking: begrijp ik. Maar ergens lijkt de achterkant erg smal in met de L-lampen. En de voorkant is nu wel een beetje anoniem.

Let wel, het is mijn mening. Zo ben ik enige die de 996 veel mooier vind dan de 993. (Scheelt heel veel als ik er ooit een wil kopen :-)).
@gtwillem: errug mooi verhaaltje!
Leuke kleur op die Volvo zeg. Jammer dat je die nooit ziet.
Doe dan een Octavia 2.0 TDI elegance Businessline. Helaas wel 20% bijtelling, maar voor 33.000 euro heb je alle opties die je je kunt wensen en meer in een ruime auto. Daar komt de rest niet bij in de buurt. Als ruimte je niet uitmaakt zou ik voor de Volvo gaan.
@knipperlichtje: skoda ≠ premium
@jeroen13: liever niet premium, maar wel groot en volgepropt met opties dan kaal, klein en premium.
@knipperlichtje: Vind jij ja, maar de persoon in kwestie is het zo te lezen niet echt daarmee eens ;)
@jeroen13: ik heb ee toch wel moeite mee hoor een kale A3 is wel premium, maar een volle Octavia niet. Terwijl het technisch exact dezelfde auto’s zijn. Alleen is de A3 kleiner. En zoals in de business class geldt, ruimte is zeker premium…
Recent heb ik een 308 gereden met zo’n beetje alle opties aangevinkt. Rood leer. Niet mijn keuze, maar het oogt allemaal prima. Het verschil tussen 14 of 20 procent is best groot. Ik had zéker een 14% model nu gekozen
@baasbas: De 308 is er enkel al blue lease uitvoering in de 14% bijtelling. Hier heb je een beperkt aantal opties voor. Wil je bijvoorbeeld keyless entry dan zit je meteen in de 20%, ook met het rode leer wat jij beschrijft.
@Gizzi: Dan praat je met de verkeerde dealer. Opties zijn prima achteraf te plaatsen.
@baasbas: Hoor graag je advies bij wie ik dan moet zijn…
@Gizzi: Wassink Nijmegen
@baasbas: Peugeot is niet echt premium he…
@jobberns: Mee eens dat het niet onder de gangbare term premium valt. Maar zijn eisen botsen nou eenmaal. Hij wil 14% én premium. Het is kiezen of delen. Zelf zou ik 14% veel zwaarder laten wegen.
En de A-klasse dan? Ook zeker geen verkeerde keus en naar mijn mening een erg mooi interieur!
@jeroen13: en het rijd super, iemand bij mij op werk heeft een a180, echt super
@ronaldddvos: ik heb een paar dagen met een A180 CDI mee gehad en was gematigd enthousiast. Leuk interieur, geinig uiterlijk. Stuurt op zich prima. Maar die motor is echt schandalig. Dat kan echt niet in deze klasse. Zoals bij de A3 en 1-serie: je moet een dikkere versie hebben wil jenhet gevoel hebben dat je ‘iets’ hebt. Een A200 CDI Sport bijvoorbeeld. Maar ja, duur in aanschaf EN bijtelling…
Budget voor 850 per maand hebben en dan gaan voor een 14%..

Die is niet goed snik..
@lamborgfan: Budget en bijtelling zijn verschillende zaken. Bijtelling betaal je netto, budget is wat een auto ‘kost’ voor je werkgever en wat hij dus aan de lease maatschappij betaald. Over de consumentenprijs wordt de bijtelling (14%/20%) berekend.
@lamborgfan: de baas betaalt 850 euro, die kun je echt niet bij je maandsalaris lullen als je privé gaat rijden.
@lamborgfan: het wordt snel duur met 40.000 km per jaar, maar een mazda 6 GT-M met 175 pk diesel zou nog net kunnen. Heeft ook nog 20% bijtelling, ik zou het wel weten….
wacht die heeft 25%, dan gaan de privékosten wel sterk omhoog. Alsnog een goeie deal
Voor de VW Golf moet je snel zijn. Er zijn nu nog heel wat modellen in de 20% maar dit zijn enkel nog de voorraad modellen. Eind deze maand komen namelijk de 2016 modellen hiervan zijn de 1.6 dsg/hand en 2.0 hand enkel nog in de 20%.

Zelf zou ik ook even kijken bij de Seat Leon. Zelfde basis als de Golf, oogt iets goedkoper van binnen maar je krijgt meer voor hetzelfde geld.
Oké, bedankt voor de info, hè.
Mazda 3 is ook een leuke auto in dit segment. Niet premijum natuurlijk. Wel gewoon goed, maar dat is vast niet belangrijk…..
WTF No go modellen Japans?? Tuurlijk, ga lekker weer zo’n olieboot uit Ingolstad rijden….
@406_v6: Ja haha inderdaad…wat zou de bijtelling voor de olie zijn ;)
@406_v6: scheelt dat een peugeot 406 maar om de maand bij de garage staat voor olie
@bmwm4: heb met mijn 406’en nog nooit olie bij hoeven vullen buiten de beurten om, m’n huidige Honda Accord ook niet.
Dit is net zoiets als kiezen tussen spruitjes, erwten of worteltjes. Alle drie te doen, maar je wordt er niet enthousiast van.
Allemaal saaie meuk met koffiemolens in het vooronder.
Lekker voor een Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 175 TCT gaan, kan prima voor die prijs. Alleen wat meer bijtelling. Heb je wel een echte mooie lekker rijdende auto.
@trustmeiamanengineer: Dat is met 25% de volle mep dokken. Met een paar opties kruip je tegen de 40.000 aan. Dat kost je dan mooi €370,- netto per maand. Voor mij is dat niet ‘wat meer’
@baasbas: True, als je met 150pk genoegen neemt kom je nog in de 20% bijtelling.
En verder natuurlijk helemaal wat je er zelf ‘voor over hebt’. Ik zou graag (behoorlijk) wat meer betalen om in iets leuks te rijden.
@trustmeiamanengineer: Tot je echt zelf voor de keuze staat. Dan vind je die ruim 220 per maand ineens wel heel veel. Daarnaast, met die alfa weet je zeker dat je vaak naar de garage moet :P
Kan wel zeggen dat de V40 errug krap is van binnen, het materiaal valt aardig tegen maar het ergste is toch wel hoe het rijdt…..
Daarintegen is het uiterlijk wel een dikke +.
@lekkaah: Echt?! Heb je er wel in gereden dan? Ik kom uit een 118d en heb van de week een testrit gemaakt met de V40(wel nog oude 1.6 diesel) en ik vond het een heerlijke bak! Denk dat dat met de nieuwe en soepelere 2.0d alleen maar beter op is geworden.
@lekkaah: krap eens, maar niet lekker rijden? Wij hebben er nu drie gehad, twee keer de 1.6 d2 en een 2.0liter d4 met 190pk en het rijdt fan-tas-tisch naar mijn mening. Beter dan de a en c klasse, beter dan een 3serie en beter dan een a3 e-tron.
Volgende keer ook maar eens opgeven welke opties je in de betreffende auto wilt hebben, want zo is het een advies waar je weinig aan hebt ->
Ik heb 850 te besteden. Basis is 700, maar met alle opties die ik op me Audi wil kom ik op 1100 uit. Meer dan eens zijn de opties bij de “premium” modellen 20%-30% van de waarde van de auto en die tellen lekker mee in de prijs.
Met 14% heb je gewoonweg alleen de Volvo en de Peugeot 208.

Wat outsiders met 20% bijtelling, die wat mij betreft wel het geld van de bijtelling waard zouden kunnen zijn:
Alfa Guilletta (heel ruim onder je budget). Hele mooie auto vind ik.
Jaguar XE zou wellicht net binnen budget kunnen vallen.
Citroen DS5 – Volledig uitgerust binnen budget
En een wat minder outsider: De Mercedes A klasse met wat opties. Mooie bak mits de goede kleur en uitvoering.
@theiz: met 40.000km per jaar ga je never nooit niet de 850 per maand halen met die xe. 40.000km is echt heel veel.
Blijft inderdaad weinig over met zulke voorkeuren/eisen. Jammer voor je dat hybrides moeilijk liggen bij je werkgever (vraag me af waarom), anders had je bijvoorbeeld een A3 e-tron met 7% bijtelling kunnen scoren.
Overigens een lekkere mogelijkheid voor discussie.
Met deze vraagstelling: 40.000 per jaar en premium en geen hybride en 40.000 en budget, is er welgeteld 1 auto waar je uit kan kiezen: De genoemde Volvo.
Waar wil je precies naartoe eigenlijk met deze blog?
Ik zou voor een Mazda 3 sedan 150pk diesel full option (GT-M of Business GT-M, net wat de voorkeur heeft) gaan. In vele testen geprezen om rij eigenschappen en fijne motor en interieur is gewoon goed voor die prijs. Bijtelling is dan zo’n 220 euro, maar voor een beetje plezier en kwaliteit mag dat wel.
@quincy:
“JA, MAAR DAT IS NIET PREMI…. EN JAPANS!”

Ach laat ook maar…..
@Rob: Japans was ik even vergeten idd. Maar premium is naar mijn mening iets overrated wat niet veel meer inhoud dan een bepaalde badge en veel geld. Bij sommige merken krijg je daar wel (wat) meer kwaliteit voor terug, maar in mijn ogen vaak niet in verhouding.
@quincy: Ja. Dat is overrated. ’t Is alleen wel wat meneer blieft.
Ik bedoel: Hij wil C-segment, 14%, premium, niet Japans, geen plug-in. Twee van de vijf vliegers gaan niet op.
Dan is een X5 hybrid ook leuk. Geen C-segment, wel een plug-in. Verder prima.
@quincy: Heb hier een testrit in gemaakt, wat een heerlijke auto! En zowat alle opties die je kunt wensen en nog wat meer als: head-up-display, automatische adaptieve cruisecontrol, stoelverwarming en keyless entry etc etc etc… Voor mij de beste keus als je voor 20% kiest.
Jammer dat plugin hybrides moeilijk zijn. Anders was de golf GTE een mooie keuze geweest.
@dutchdriftking: mijn werkgever zou zeggen: 40k op benzine, ben je helemaal gek geworden?
Misschien niet premium, maar een Alfa Romeo Gullietta?
Peugeot 308 blue lease premium. Alles erop en eraan, 14% bijtelling, full Led, panodak etc. Kun je ook nog achteraf mooi leer in laten plaatsen met stoelverwarming en stoelmassage.
Seat leon tdi fr 184pk, meeste pk’s van allemaal en voor 32-34 duizend euro ben je klaar inclusief 20%.
Ik mis hier in de discussie een belangrijk puntje:

DE STOELEN !!!!

De Volvo V40 heeft ronduit belabberde stoelen, zelfs in de R-Design zijn de stoelen niet te doen.
Ik heb jarenlang Opel gereden met de gecertificeerde stoelen, maar mijn werkgever besloot een merken policy in te voeren. Nu heb ik een Golf, 14%, Highline, dus alles er op en aan.
Ik rijd 10.000 per maand, heb de autgo sinds december, maar begin nu al de beprerkingen van de stoel te merken.

Waarom zijn autobouwers niet in staat een beetje fatsoenlijke stoel in een middenklasser te monteren??
@slowland: Volvo staat juist bekend om haar super stoelen. Ik zit zelden in betere stoelen dan die in mijn s60
@slowland: Of het ligt aan jouw. Ik heb met bijna geen enkele stoel problemen. Laat staan met de v40 r-design stoelen, die zitten heerlijk!
@slowland: Wat? Zijn de beste ‘standaard’ stoelen die je kan wensen. Tuurlijk zijn de sportstoelen van BMW vele male beter maar daar betaal je wel weer flink voor…
@slowland: R-design is slechts bekleding, daar zitten standaard geen sportstoelen in. Volvo stoelen zijn erg goed. BMW sportstoelen ook. Maar die Opel ergomische stoelen zijn echt een klasse apart.
Kom een proefritje maken in een Peugeot 308 bij me, prima auto met 14% bijtelling.
Neem een DS3 voor de zaak. En koop wat je leuk vind er naast voor de rest. Geen bijtelling. Wel wat leuks.
Geen idee of dit nu een serieus artikel is of een advertorial voor de hoogste bieder.

Ik zou gaan babbelen met mijn werkgever en vervolgens een e-tron of GTE bestellen.
Sorry hoor, maar als je hier als consument zelf niet op kan komen heb je ook niks op autoblog te zoeken. Waarschijnlijk geen “ekte” frequente autoblog lezer.
Mercedes C350e plug-in hybrid
@noshit: waarom niet meteen een Tesla? De Mercedes is een dure zware benzine auto. Zakelijk alleen interessant voor degenen met een hoog leasebudget die weinig kilometers maken, kantoorgekluisterde managers dus.
Mijn advies: Eentje die niet in asfalt-grauw is gespoten. Kleur is fleur.

Verder: As we speak is de Volvo de enige min-of-meer premium non-hybride met 14%. Misschien kan je met je hand over je hart strijken en een rondje in de DS3 maken. Oordeel zelf of dat premium genoeg is naar je zin.
Als hybride zonder plug-in wel bespreekbaar is komt de Lexus daarbij. Maar die kunnen we moeilijk minder Japans voor je maken.
@mout: 850 budget en dan gaan rijden in een DS3? Die is oud, niet de mooiste, te duur voor een Citroën en ook nog eens een B-segmenter. Waar je deze optie vandaan haalt is mij een raadsel. Ja, een fijn stuur en lederen stoelen. Maar daar houdt het ook mee op.
@mout: Over de kleur heb je vaak weinig te zeggen, meestal maar keuze uit 5 kleuren. Het auto aanbod valt bij mijn werkgever ook tegen, keuze uit iets van 12 auto’s.
Misschien nog een tip kijk eens naar auto’s die in november/december 2014 op kenteken zijn gezet. Die vallen namelijk onder de bijtellingregels van 2014. En dat voor de komende 5 jaar!

Voor leasen in 2015 vind ik de Mazda 3 GT-M 150pk diesel de beste keuze. Sedan het liefst. Je wilt toch luxe en premium? Snel op de 100km/u (8.0sec) en veel koppel. Je hoeft alleen de kleur uit te zoeken. Alles zit er op. Incl 18″ velgen. Oja wel 20% bijtellen. Maar deze Mazda is elke pro(cent) waard!
Wel even rekening houden met hoeveel belasting je moet betalen. Rekensommetjes kloppen niet als je 52% moet afdragen…,
Wat ben ik blij dat ik niet hoef te leasen. Ik zou helemaal gek worden in de auto’s die hier voorgesteld worden. Stuk voor stuk emotieloze blikken die ontwikkeld zijn om zo weinig mogelijk van de reis mee te krijgen.

Ik zou voor dat geld toch echt een hele nette W124 300 Diesel (zonder turbo) zoeken en de techniek waar nodig reviseren. Dan rij je ruim, comfortabel en onverwoestbaar. Helaas pikken de meeste werkgevers dat niet…
Al die spaardiesels, ik wordt er helemaal gek van
Ik ben een beetje in dezelfde markt aan het zoeken.
Ivm kilometrage verplicht mijn werkgever mij om diesel te rijden.

Maar er zijn nog wat haken en ogen, namelijk:
A of B klasse verplicht
Inclusief brandstofvoorschot/europese tankpas/winterbanden
Max 15% van leasebedrag aan opties

Het leasebudget is nu 950, maar wordt eind dit jaar hoogstwaarschijnlijk verhoogd naar 1075 ivm een functie verandering.

Momenteel rij ik een Golf 6 2.0TDI met ABT chip, 20 % bijtelling en B-klasse. Zo’n 170PK en 380nm koppel. Ik zou het zeer jammer vinden om koppel en pk’s in te leveren maar het huidige diesel aanbod is best droevig..

Opties:
Volvo V40 D4 190PK – Persoonlijk vind ik het dashboard afschuwelijk, die analoge numerieke knopjes in 2015. Verder niet heel ruim, en vind de motor wat tam en rumoerig. In vergelijk met mijn VAG diesel.

Volvo S60 D4 181PK – Hetzelfde probleem met het dashboard, ik erger me daar kapot aan als ik bij collega’s in de auto zit. Misschien is volvo gewoon niet mijn merk..

Audi A3 SB/Limo 1.6TDI Pro Line S 105PK- Mooie bak, maar motor wat traag.

Audi A3 SB/Limo 2.0TDI Pro Line S 183PK – Mooie bak, met deze motor zou ik hem wel willen. Maar is C klasse, zou eventueel een uitzondering kunnen vragen op werk hiervoor, maar is wel een gedoe.

VW Golf GTD 183PK – Leuke bak, Golf 7 design niet helemaal mijn ding. Rijdt wel zeer goed. Zelfde geld hier voor C klasse

Jaguar XE R-Sport 163/180pk – Van de week testrit in gehad, was een pre productie auto. Voelde nog niet af, er gebeurt onder de 2000rpm bijna niets. Ligt wel zeer goed op de weg. Als je los gaat in het optie lijstje wordt deze auto wel heel duur in de prive bijtelling. Mn 2.0TDI van VAG sleurt er veel harder aan, en is veel soepeler.

Mazda 6 diesel 150PK – Erg mooie bak, nog geen testrit gehad. Ben benieuwd of het blok nog een beetje fel is.

BMW 1 serie facelift – Design staat me niet heel erg aan, misschien een keer een testritje doen in de leuke diesels. Vind de diesels wel heel duur, zeker met wat leuke opties.

Hebben jullie nog suggesties?
Zou je je info even willen versturen naar info [at] autoblog [punt] nl? :) Thanks!
Misschien dat ik het niet heb gezien, maar niemand noemt hier de A3 G-tron… Is premium, voorkeursmerk en als ik me niet vergis nog altijd 14%. Het is niet de rapste, maar je zult moeten kiezen of delen denk ik zo

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).