• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog advies: de vlotste leaseauto tot 35.000

Auteur: willeme, gepost 16 mei 2020 om 14:00 – 90 Reacties

vlotste leaseauto voor 35.000 - Audi A3

Wat is de leukste en vlotste leaseauto tot 35.000?

Je zou denken dat iedereen tegenwoordig least met zo min mogelijk bijtelling. Dat dat de enige drijfveer is. Natuurlijk is het wel een trend die we duidelijk hebben gezien de afgelopen 10 jaar. Er zijn echter genoeg voorbeelden van auto’s die wél werden geleased, terwijl er andere en goedkopere deals te krijgen waren.

Niet iedereen zit te wachten op een bijtellingsknaller. Soms wil je gewoon een prettige auto. Een auto die gewoon aan alle eisen voldoet. Niet dat je concessies moet doen, omdat het een buitenkansje was. Voor sommige mensen valt het heel erg mee.

Geen bijtellingsknaller

Bas is in elk geval niet aan het kijken naar een bijtellingsknaller. Op dit moment rijdt Bas in een heuse Ford Focus. We hebben niet echt de indruk dat hij ontevreden over die auto is, integendeel! Het enige wat hem een beetje dwars zit is het gebrek aan pit van de 1.0 EcoBoost-motor. Vroeger was 100 pk het gemiddelde vermogen in een grote middenklasser, (D-segment) tegenwoordig is het krap aan voor een C-segment auto.

Vlotste leaseauto tot 35.000 euro

Het zou gaan om een leaseauto vanuit zijn werk. Er zijn een paar dingen waar rekening gehouden moet worden. Het liefst heeft Bas een automaat, maar het is niet verplicht. Belangrijker is dat er voldoende vermogen onder de kap zit. Dus we gaan in plaats van zijn huidige 100 pk even kijken naar auto’s met 50 pk meer. Ook een dingetje: het moet Duits zijn of van de Volkswagen Group. Niet zozeer omdat Bas dat zelf per se wil, maar vanuit het hoofdkantoor is het vereist. Daarnaast mag de auto ook sportiever aangekleed zijn. Kortom: hebben wij aanbevelingen?

De wensen en eisen in een handig overzichtje:

Huidige /vorige auto's:Ford Focus 1.0 EcoBoost
Koop / lease:Lease
Zakelijk / privé:Zakelijk en privé
Budget:Fiscale waarde tot zo'n 35.000 euro
Jaarkilometrage:35.000 km
Brandstofvoorkeur:Benzine
Reden aanschaf andere auto:Nieuwe leaseauto
Gezinssamenstelling:Een partner
Voorkeursmerken/modellen:Duits
No-go modellen / merken:Alles wat niet Duits is

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line Business

Fiscale prijs: € 29.775

Ford Focus

Het is dat je al een nieuw model Focus rijdt, waardoor je misschien niet weer zit te wachten op een nieuw model Focus. Echter, het gaat om de lekkerste uitvoering: een ST-Line met 182 pk. Het is niet alleen de vlotste leaseauto tot 35.000 euro, de auto kost vijf mille minder. Een GTI is het zeker niet, maar het is een heel prettig totaalpakket. Het is een prettige auto met een sportief randje. De aankleding is dik voor elkaar en de prestaties laten zich omschreven als vlotjes. Kortom, alles wat je nodig hebt in een behoorlijk betaalbaar pakket. Want voor minder dan 30 mille staat ‘ie voor je deur. Dan kun je er dus zelfs nog een paar opties bijbestellen. Niet dat dat hoeft, want de meest belangrijke items zitten er al op. Nadeeltje: je hebt een handbak, wel een prettige overigens. Mocht je meer luxe en een automaat wensen, ga dan voor de Focus Vignale. Deze haalt alleen 150 pk uit zijn 1.5 motor. Als je de ruimte en het comfort van een Focus niet nodig hebt, voor 32.525 euro rijd je ook weg in een Ford Fiesta ST.

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Fiscale prijs: € 35.855

vlotste leaseauto voor 35.000 - Volkswagen Golf

De nieuwe Golf zal weleens een matig succes kunnen worden. Ten opzichte van zijn voorganger is het lastig te zien waar de vooruitgang zit. Je hebt nu geen draaiknop voor het volume en er zijn allemaal schermen. Maar in technisch opzicht is het nog altijd de puik rijdende Golf VII. De Golf is iets meer capabel en comfortabel dan dynamisch. De 1.5 eTSI is de fijnste motor: een viercilinder met 48V-ondersteuning is soepel, krachtig en zuinig. Voor de zoektocht naar de ‘vlotste leaseauto tot 35.000 euro’ zet de Golf 8 niet je pantalon in lichterlaaie, het is gewoon prima. Qua uitrusting is het redelijk voor elkaar, maar door het kale interieur komt het niet luxe over. Het is op zich wel een aardig totaalpakket, het weet echter niet helemaal te overtuigen. Wat dat betreft zijn we heel erg benieuwd naar de nieuwe Seat Leon, die gebruikt maakt van dezelfde techniek, maar aanzienlijk meer sjeu lijkt te hebben.

Audi A3 Sedan 35 TFSI Business Edition

Fiscale prijs: € 37.330

Audi A3

De Audi A3 heeft een beetje hetzelfde probleem als de Golf. De vorige A3 was een heel sterke aanbieding. De goede punten van die auto blijven grotendeels overeind, te meer het dezelfde auto is als 8 jaar geleden. Nog altijd het MQB-platform met dezelfde wielbasis en spoorbreedte. Ook hier een kaler interieur dat met schermen gevuld is. In de Audi A3 is het luxe-niveau wel aanzienlijk hoger: alles ziet er fraaier en mooier uit dan in de Golf. De motor en aandrijflijn is identiek. Qua prestaties doet de A3 het best aardig: 232 km/u is serieus snel voor een auto met slechts 150 pk. Het grote nadeel is natuurlijk de prijsstelling: je krijgt relatief weinig auto voor enorm veel geld. Ook als je het niet al te gek doet met opties, zit je zo op 45.000 euro. Het is misschien wel de fraaiste sedan in zijn klasse, maar ook een heel prijzige.

BMW 118iA Corporate Executive (F40)

Fiscale prijs: € 34.585

vlotste leaseauto voor 35.000 - BMW 118i

Jazeker, we gaan de 1 Serie met voorwielaandrijving adviseren. Simpelweg omdat de 2 Serie Coupé (met achterwielaandrijving) niet in het budget valt. Maar valt deze auto onder de noemer ‘vlotste leaseauto tot 35.000’? Nou, nee. Maar dat heeft meer te maken met de beperking qua afkomst (Duits). Die genoemde voorwielen kunnen overigens de 140 beschikbare paarden prima kwijt, dus het is niet dat je iets mist. Sterker nog, de 1 Serie werd iets ruimer en iets praktischer. Ook is er iets meer aandacht besteed aan de ophanging: met name de demping is een stukje beter voor elkaar. Op het gebied van infotainment is het een moderne BMW: gewoon heel erg goed. De Corporate Executive biedt de belangrijkste hardware, maar items als grote wielen, leer en een panoramadak zijn allemaal (dure) opties.

Mercedes-Benz A 180 Limousine Business Solution (V177)

Fiscale prijs: € 35.495

Mercedes-Benz A-Klasse

Mercedes is op dit moment het enige merk dat twee C-segment sedans in de aanbieding heeft. De A-Klasse Limousine en de CLA ‘Coupé’. Die laatste moet je standaard overslaan voor een C-Klasse. De A-Klasse Limousine is gek genoeg iets meer in proportie: met name omdat er niet krampachtig een coupé van gemaakt moest worden. Net als de A-Klasse Hatchback is de Sedan erg modern en typisch Mercedes. Voor het ware Mercedes-gevoel moet er flink geïnvesteerd worden in opties. Standaard zijn ze nogal karig uitgerust. Niet zozeer qua veiligheid, maar die kleine wieltjes en stoffen bekleding maken ze waarschijnlijk express wat ‘pauper’, zodat je eerder gaat upgraden naar 18” AMG-jetsers en lederen bekleding.

Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 pk Business Executive (B)

Fiscale prijs: € 35.720

vlotste leaseauto voor 35.000 - Opel Insignia

Nu we het hele lijstje bijna gehad hebben, is er maar een mogelijkheid. Ren zo snel mogelijk naar de Opel-dealer. Want waar je bij de premium merken bijzonder weinig voor bijzonder veel krijgt, is de Insignia gewoon een degelijke aanbieding. Allereerst is het geen C, maar een D-segment auto. Dus je hebt niet alleen meer ruimte, maar ook meer comfort. Zie de Grand Sport als een Audi A5 voor een fractie van de prijs. Sterker nog, je krijgt meer dan Audi geeft bij de A3 Sportback. Qua motor, transmissie, uitrusting en ruimte kom je helemaal niets te kort. Het is gewoon een dikke auto voor een bescheiden prijs. Nadelen zijn er ook wel. Het interieur is niet superspannend. Het is geen ultieme rijdersauto. Eh, dat was het eigenlijk.

YOLO: Alfa Romeo Giulia 2.0T (952)

Fiscale prijs: € 40.900

Alfa Romeo Giulia

Tsja. Wij hadden het wel geweten. De Giulia is een tikkeltje boven budget, dus je zult iets bij moeten beunen. Of even kijken naar een voorraadauto. Ook is het absoluut geen Duitse auto. Toch moet je deze Italiaanse schone overwegen als je een vlotte sportsedan zoekt. De Giulia is namelijk een échte sportsedan. Waar de 3 Serie telkens groter, looier en lobbiger wordt, is de Giulia juist de auto die de 3 Serie had moeten zijn qua rijeigenschappen. De enige twee nadelen (infotainment en bepaalde afwerkingsdingetjes) zijn inmiddels aangepakt. De 2.0T motor levert 200 pk via een achttraps automaat van ZF af aan de achterwielen. Je kan ‘m per ongeluk iets kietelen naar 280 of zelfs 310 paarden. In dat licht bezien is de meerprijs nog niet eens zo heel erg gek, te meer je ook een fraaie sedan tot je beschikking hebt. Nadelen? Je zult het moeten doen met een volkomen standaard Giulia met niets erop. Maar met 200 pk, een fijne automaat en achterwielaandrijving heb je geen opties nodig om je prettig te voelen. Een nieuwe 318i met 50 pk minder is aanzienlijk duurder.

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!

Ook interessant!

  • Sportief en praktisch
    Sportief en praktisch voor 35 mille - Autoblog Advies
  • Autoblog advies: sportief Golf alternatief voor 7 mille
  • Praktische familie EV
    Praktische familie EV voor erbij (17.5K) - Autoblog Advies
  • upgrades voor Z4 (E85)
    Beste upgrades voor Z4 (E85) - Autoblog advies

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, a-klasse, a3, advies, Alfa Romeo, Audi, autoblog-advies, BMW, focus, Ford, Giulia, golf, golf-8, insignia, lease, Mercedes, Opel, sedan, st-line, Volkswagen

Vorig bericht: « Het Lamborghini kenteken mysterie in Nederland
Volgend bericht: BREEK: dit is de gelifte BMW 5 Serie zonder M pakket »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2wheeler zegt

    16 mei 2020 om 14:37

    Ik werd heel verdrietig toen ik zag wat voor auto’s je hebt voor dat geld, totdat ik de AR zag! Eindelijk een beetje acceptabel slagvolume in een erg mooie verpakking. Gezien Bas zijn (verplichte?) eisen zal het alleen moeilijk worden om deze te mogen kiezen..

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      16 mei 2020 om 16:20

      Alleen 5K te duur

      Login om te reageren
      • knapzuur zegt

        16 mei 2020 om 17:42

        Tenzij junior lijkt me dit sowieso bespreekbaar qua eigen bijdrage, mocht het eindige in strijd met de wagenparkbeheerder en/of de manager.. tijd voor een andere werkgever!

        Login om te reageren
      • camber24 zegt

        17 mei 2020 om 07:56

        @Henk_he: 5K te duur in cataloguswaarde, leasebedrag per maand zal was ook veel hoger liggen tov een Duitser van 40K, hetgeen naar waar hij op zoek ‘moet’ gaan.

        Login om te reageren
  2. SpiderIV zegt

    16 mei 2020 om 14:50

    Arme Bas, moet opgaan in de grijze massa.
    Logisch advies zou zijn een andere baan zoeken bij een toko met een wat minder saai autobeleid. Maar realiseer me dat dat in deze lastige tijden een wat moeilijk advies is.

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      16 mei 2020 om 15:17

      @SpiderIV: het kan nog erger, bij mn werk mag je niet eens een BMW, Mercedes of Alfa kiezen ondanks dat ze binnen het budget vallen.

      Login om te reageren
      • tttijn zegt

        16 mei 2020 om 15:32

        @okdoei: dat je geen proletenbak van je baas mag kiezen snap ik wel, maar geen Alfa vind ik toch wel kinderachtig.

        Login om te reageren
        • mwti zegt

          17 juli 2020 om 09:03

          @tttijn: Alfa’s zorgen voor rekeningen. Dat wil je niet als baas.

          Login om te reageren
          • posthumus zegt

            25 augustus 2020 om 14:38

            @mwti: en andere merken zorgen niet voor rekeningen? Prijzen van premium onderdelen word ik toch een beetje eng van

            Login om te reageren
  3. sudbina zegt

    16 mei 2020 om 14:51

    Mijn advies zou een Seat Ateca 1.5TSI zijn.

    Is ook VAG groep en na zowel de Focus, Golf als Insignia gereden te hebben, kan ik oprecht stellen dat deze auto in alle opzichten prettiger dan voorgenoemde drie is.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      17 mei 2020 om 09:54

      Is niet Duits

      Login om te reageren
      • Stijnson zegt

        17 mei 2020 om 10:09

        @henkp1: Is een Tiguan met Spaans sausje..

        Login om te reageren
      • macz46 zegt

        17 mei 2020 om 10:45

        @henkp1: er staat Volkswagen Group mag. Dus ook Skoda en Seat.

        Login om te reageren
  4. bjr1983 zegt

    16 mei 2020 om 14:53

    Huh? Mis ik nou de mooiste/leukste C-segmenter in dit overzicht? Waarom niet de Mazda 3 met de 180pk SkyActiv-X motor? Standaard al luxe uitgevoerd, fantastische wegligging en je hebt eens wat anders…

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      16 mei 2020 om 15:06

      @bjr1983: Duits….

      Login om te reageren
      • bjr1983 zegt

        16 mei 2020 om 15:08

        Net zo Duits als de Alfa die in de YOLO categorie staat…

        Login om te reageren
        • SvenskaAeroplanAB zegt

          16 mei 2020 om 18:54

          @bjr1983: Of de Ford…

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            16 mei 2020 om 19:22

            De Fords die wij rijden zijn zo Duits als het maar zijn kan. Het ontwikkelen van de Europese modellen gebeurt al sinds decennia in Keulen. Alleen de badge is nog maar Amerikaans.

            Login om te reageren
        • hplh zegt

          17 mei 2020 om 10:48

          @bjr1983: begrijpend lezen is best pittig hè?

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      16 mei 2020 om 15:34

      @bjr1983: de titel van het artikel zegt “vlotte leaseauto”. En daar laat de Mazda steken vallen, omdat die geen turbo heeft zijn het 180 pk die aanvoelen alsof die paarden dringend krachtvoer zouden moeten eten. Als Mazda motoren zou inkopen bij bijvoorbeeld Ford waren ze in één klap een premium merk. Nu is het vooral een merk voor rustig aan bejaarden.

      Login om te reageren
      • bjr1983 zegt

        16 mei 2020 om 16:21

        De perceptie van snelheid is minder, dat is absoluut waar. Zet je ze naast elkaar, dan is het verschil ineens niet groot meer… Maar die turboduw in je rug heb je niet bij de Mazda, waardoor mensen denken dat ‘ie trager is. Rij zelf een SkyActiv-X en geloof me; Ik kom zelden wat tekort.

        Login om te reageren
      • baklava zegt

        16 mei 2020 om 17:11

        @mashell: onzin. Juist lekker sportieve motoren. Lekker in de toeren jagen.

        Login om te reageren
        • knapzuur zegt

          16 mei 2020 om 17:44

          Gast schakelen doen we bij 2350 toeren.. iets met bomen en knuffelaars..

          Login om te reageren
    • koen23 zegt

      17 mei 2020 om 01:00

      Ik wilde ‘m ook opgooien. Misschien ook omdat ik er zelf een rijd sinds 1 feb, maar je komt echt niets tekort. Mega fijne plek om in te zitten, mooi exterieur (al is dat voor sommigen een twistpunt. Als je liever een origami achtige bmw hebt met allerlei flapjes, gaten en tierlantijntjes is de cleane Mazda niets voor jou) en je komt in de praktijk ook niets tekort qua motor.

      Ik mis af en toe wel de 400nm van de Volvo v40 die ik hiervoor had maar verder is de Mazda 3 op alle fronten een fijnere auto. Zeker meer auto dan de A3 limousine die ik ook nog een korte tijd gereden heb.

      Als je de discussie met de wagenparkbeheerder kan voeren, rijd dan ook eens in de Mazda een rondje. Hij zal je positief verrassen.

      Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      17 juli 2020 om 17:00

      @bjr1983: Nee, jij mist de eisen waar de nieuwe leasebak aan moet voldoen van zijn baas.

      Login om te reageren
  5. jarnobakker zegt

    16 mei 2020 om 14:54

    Wat is die golf toch een mega lelijk ding. Door die koplampen lijkt het wel een half gesmolten golf 7

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 mei 2020 om 15:24

      @jarnobakker: mee eens. Ik krijg bij de Golf VIII een beetje hetzelfde gevoel als destijds met de Golf V; dat was m.i. een Golf van de vierde generatie die leed aan obesitas.

      Terug naar het topic onderwerp: ik vind die Opel Insignia toch wel een erg fraaie auto, hoor. Dat merk heeft onder regie van PSA toch echt wel stappen gemaakt. En je rijdt een klasse groter dan alle Duitse concurrenten. Tekenend voor die industrie daar, die toch wel met reden zo in zwaar weer is beland. Daar hadden onze Oosterburen geeneens een coronacrisis voor nodig.

      Login om te reageren
      • dedude zegt

        16 mei 2020 om 18:57

        @rrrobert: De Insignia is gewoon nog ontworpen en gefacelift onder de GM vlag.

        On-topic: Ik zie het verschil niet tussen de “soms wil je de bijtellingsknaller vermijden” en de auto’s die hier staan. Wat een saai gedoe. Maarja, dat krijg je als het Duits moet zijn…

        Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        16 mei 2020 om 21:16

        Ik ben het met je eens dat de Insignia een topper is binnen de suggesties en dat Opel binnen PSA best wat meer ademruimte krijgt. Dit model Insignia (buiten de lichte facelift) is echter nog volledig onder GM ontwikkeld en heeft nog steeds GM motoren.

        Login om te reageren
      • Jorrit zegt

        17 mei 2020 om 01:12

        @RRRobert: Die Insignia ziet er prima uit idd. Is nog ontworpen onder het juk van GM; dat ging nog wel goed bij Opel voor de overname…

        Login om te reageren
    • deboes zegt

      18 mei 2020 om 16:59

      @jarnobakker: elke golf is/was lelijk

      Login om te reageren
  6. jack_abarth zegt

    16 mei 2020 om 14:55

    Zoals die 1-serie op de foto staat deed het mij eerst denken aan de huidige Suzuki SX4. En nee, dat was geen compliment.

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      16 mei 2020 om 21:29

      Ik vraag mij werkelijk af of er mensen zijn die dit mooi vinden.

      Login om te reageren
  7. bjr1983 zegt

    16 mei 2020 om 14:55

    Weet wel: Het moet Duits zijn. Maar ik zie ook een Alfa in het overzicht…

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    16 mei 2020 om 15:11

    Wat droevig zeg voor dat geld.

    Login om te reageren
  9. sabrerator zegt

    16 mei 2020 om 15:14

    Wat ben ik blij dat wij niet zo’n beleid hebben.
    Verplicht maar een beperkte keuze hebben, of het nou verplicht Duits, Frans of Japans is, zou voor mij bijna een reden zijn een andere baan te zoeken.
    Kan de aanvrager geen kilometervergoeding krijgen en zelf wat kopen?
    Bevalt mij prima.

    Login om te reageren
    • b088y zegt

      16 mei 2020 om 19:04

      @sabrerator: Haha van switchen voor een auto :-)

      Login om te reageren
      • phr34k zegt

        17 mei 2020 om 09:40

        @b088y: Als daar je prio ligt, waarom niet? Elke dag in een Golf zou mij ernstig depressief maken.

        Login om te reageren
  10. mauwerd zegt

    16 mei 2020 om 15:15

    Gave auto’s, die Alfa is natuurlijk een D segment wagen en eigenlijk ook te duur gezien de 35k grens. Ik vind die kleur op de Golf erg mooi, en zou het lastig vinden tussen de Focus en de Golf

    Login om te reageren
  11. singer zegt

    16 mei 2020 om 15:24

    Maatje kleiner gaan en kiezen voor een Polo GTI. 2.0L en 200 pk voor vanaf 30k. Voor 35k heb je vrijwel alle opties die je wilt/nodig hebt. Ook comfortabel genoeg voor 35k p/j. Alleen een lange wachttijd als je hem nieuw besteld

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      16 mei 2020 om 17:20

      @singer: dit wilde ik net gaan adviseren. Jaren geleden hetzelfde gedaan. Niet voor een doorsnee Golf gegaan, maar een Polo GTI besteld met alle mogelijke opties.

      Het nieuwe model is dan nog ren veel betere keuze, want 5-drs en 2.0TSI. En echt ruimte zat voor 2 personen.

      Look no further.

      Login om te reageren
    • b088y zegt

      16 mei 2020 om 19:41

      @singer: dacht ik ook aan, maar is niet meer leverbaar in NL. Waarom weet ik eigenlijk niet…

      Login om te reageren
      • bernoulli zegt

        16 mei 2020 om 20:42

        @b088y: er staan er nu nog 46 nieuw op voorraad.

        Login om te reageren
      • mpc007 zegt

        17 mei 2020 om 17:31

        Vanwege de komende facelift, zegt de VW dealer. Volgend jaar gewoon weer leverbaar.

        Login om te reageren
    • b088y zegt

      16 mei 2020 om 19:42

      @singer: dacht ik ook aan, maar is niet meer leverbaar in NL. Waarom weet ik eigenlijk niet.

      Login om te reageren
    • michiel_vandelft zegt

      18 mei 2020 om 10:16

      @singer: Mijn vriendin heeft dezelfde keuze gemaakt, en volgensmij nog geen dag spijt van. Ding bied veel waar voor z’n geld en rijd eigenlijk gewoon als een Golf, dikke prima zo’n GTI!

      Login om te reageren
  12. tttijn zegt

    16 mei 2020 om 15:31

    Klasse hoor die Audi.

    Login om te reageren
  13. reactief zegt

    16 mei 2020 om 15:35

    Is een Ford Focus tegenwoordig ook Duits? En een Alfa ook…
    Ook staan er veel auto’s tussen die (net) boven budget zijn…

    Dus als dat er toch niet toe doet: Doe dan maar een Mini Cooper S. 192pk en ook maar net boven het budget. En toch aardig Duits nog zou ik zeggen :)

    Login om te reageren
    • baserace zegt

      16 mei 2020 om 17:05

      @reactief: Ford Europa heeft keulen als uitvalsbasis… best wel duits dus

      Login om te reageren
    • sntial zegt

      16 mei 2020 om 19:00

      @reactief: sommige mensen rijden niet met Mini’s

      Login om te reageren
  14. 9000cse zegt

    16 mei 2020 om 15:39

    Als Bas van zijn werkgever alleen maar mag kiezen uit Duitse auto’s met een maximale fiscale prijs van € 35.000,-, dan schijnt dat bedrijf nogal strakke regels te hanteren en komen er, voor wat zijn wensen betreft, slechts 2 uit het bovenstaande rijtje in aanmerking: De Focus en de BMW.
    Wat ik daarbij merkwaardig vind is, dat de fiscale prijs de keuze moet bepalen en niet het maximale leasetarief. En wat ik mij ook nog afvraag is, waarom het alleen maar Duits mag zijn. De keuze wordt daardoor enorm beperkt, want er zijn nog genoeg andere auto’s waarmee je een bedrijf op representatieve wijze kunt vertegenwoordigen en de fiscale prijs niet wordt overschreden.

    Login om te reageren
    • sudbina zegt

      16 mei 2020 om 17:10

      @9000cse: misschien dat zijn bedrijf hetzelfde doet als de toko waar ik werk: zelf de auto kopen en “zelf voor lease maatschappij spelen”?

      Komt wel vaker voor als toko’s zelf de auto kopen ipv via een lease maatschappij aanschaffen.

      Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      16 mei 2020 om 18:56

      @9000cse: Waarschijnlijk een Duits bedrijf…

      Login om te reageren
  15. Turbo S zegt

    16 mei 2020 om 16:17

    Als dat allemaal vanaf prijzen zijn en je de auto dus zonder enige opties moet bestellen zou ik voor een kleinere gaan die lichter is en met hetzelfde vermogen vlotter en er blijft nog geld over voor wat opties aan te vinken.

    Login om te reageren
  16. invictus66 zegt

    16 mei 2020 om 17:14

    Als Belg ken ik de prijzen zo niet in Nederland, maar ik begrijp niet waarom er geen voorstellen komen uit de minder Premium merken van de Volkswagen groep. Voor dat geld moet je toch ook een vlotte seat of skoda kunnen krijgen?

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      16 mei 2020 om 17:24

      @invictus66: werkt google.be alleen op Belgische sites?

      Login om te reageren
      • invictus66 zegt

        16 mei 2020 om 19:17

        Uiteraard niet. Kunnen jullie Nederlanders dan wel op Belgische websites? ??

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          16 mei 2020 om 20:23

          @invictus66:

          Jot, via https://www.goegel.be

          Login om te reageren
    • basman147 zegt

      16 mei 2020 om 17:37

      Eens, voor de prijs van de Golf heb je ook een Leon mét opties.
      Uit dit rijtje, doe mij maar de Focus. Rijdt het fijnst, heeft het meeste vermogen en voordat je aan de 35k zit kan je zo’n beetje de hele optielijst aankruisen in tegenstelling tot de rest.

      Login om te reageren
  17. vaakbenjetebang zegt

    16 mei 2020 om 17:36

    Grote goden, wast is die A3 toch monsterlijk lelijk. Die achterste wielkasten alleen al… lachwekkend. Voor dit geld met deze beperkingen zou ik dan mooi weer een Focus nemen, of anders een Mercedes.

    Login om te reageren
  18. arta zegt

    16 mei 2020 om 18:16

    Tesla Model 3 SR plus. Ongeveer €200,- duurder per maand exclusief brandstof.

    €100,- eigen bijdrage voor privégebruik te verrekenen met de bijtelling en de ander €100,- verschil door minder brandstofkosten.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      17 mei 2020 om 15:37

      @arta: vergeleken met dat is de rest maar traag, al moet je werkgever wel een eigen bijdrage toestaan en moet je een laadpaal regelen.

      Ik zelf zou het wel weten..

      Login om te reageren
  19. vpowert zegt

    16 mei 2020 om 18:45

    Die Focus ST-line is zo’n goeie aanbieding. 182pk, een puik onderstel en met zo ongeveer alle opties erop kom je precies op 35k. Dat niet iedereen zo’n Focus bestelt verbaast me eigenlijk.
    Een nieuwe Leon is minder krachtig en duurder. En Spaans.

    Login om te reageren
  20. b088y zegt

    16 mei 2020 om 19:23

    Skoda Octavia Combi first edition of en Audi A1 Sportback epic als het formaat er minder toe doet?

    Login om te reageren
    • vaakbenjetebang zegt

      16 mei 2020 om 19:34

      Is er werkelijk een uitrustingsniveau van de A1 dat ‘Epic’ heet? En dan zeggen sommigen nog wel dat Duitsers geen humor hebben!

      Login om te reageren
  21. s2kdriver zegt

    16 mei 2020 om 19:27

    Als je de insignia kan krijgen voor 35k zoals op de foto’s, dus met die wielen en die kleur dan is de keuze snel gemaakt. Wat een mooie ondergewaardeerde auto is dat.

    Login om te reageren
  22. muske zegt

    16 mei 2020 om 19:34

    Skoda scala 1.5 dsg?

    Login om te reageren
  23. maferick74 zegt

    16 mei 2020 om 19:45

    Op 1 na allemaal duurder dan 35k, waarom zit je dan niet in de header 40k ipv 35k.

    Login om te reageren
  24. caspert79 zegt

    16 mei 2020 om 21:23

    De Ford is toch wel de leukst rijdende van de Duitse opties. Als je status niet belangrijk vindt.

    Login om te reageren
    • mauwerd zegt

      17 mei 2020 om 12:48

      Want? Status van een Ford is voor mij echt niet minder al is het geen Audi of BMW. Voor zover ik daar al naar kijk, want een leuke Audi of BMW is buiten mijn budget.

      Login om te reageren
  25. gbw99 zegt

    16 mei 2020 om 22:10

    Erg droevig dit allemaal (muv Alfa). Corolla 2.0 Hybrid met 184pk zou de beste keuze zijn, ook voor het bedrijf.

    Login om te reageren
    • pinganz zegt

      20 mei 2020 om 14:07

      En die nieuwe Corolla is nog een mooi ding om te zien ook

      Login om te reageren
  26. AutomotivePassionNL zegt

    16 mei 2020 om 22:31

    Herkenbare keuzes. Een betaalbare leaseauto, maar wel wat sportiefs willen. Zo kwam ik begin 2018 uit bij de Mégane IV Estate GT205. Waar ik eerst dacht aan PON-merken vast te zitten, kwam het na wat ‘duwen’ intern toch zover dat ik deze goedgekeurd kreeg. 37.500 fiscaal (40.500 incl. accessoires). Helaas maakt de 145,- eigen bijdrage (Standaard vanuit werkgever) er alsnog een 400,- netto leaser van, maar het is het waard. Heerlijke stoelen, prettig sportief onderstel, 4Control blijft geweldig en ook de EDC is na de update een stuk beter dan de eerste serie.

    Wat het anders was geworden? Ik denk een Leon ST TSI150 Business Intens. Wat de opvolger in 2023 wordt? Geen idee. Ik ben bang dat stations met ~200 pk onbetaalbaar zijn tegen die tijd met dank aan WLTP/BPM.

    Login om te reageren
  27. wimof zegt

    16 mei 2020 om 22:41

    Een bekend bedrijf uit Diest waar vroeger iedereen baas was, bepaalde op een bepaald moment in hun bestaan dat het uit moest zijn met al die persoonlijke voorkeuren en andere onhebbelijkheden. Een Golf voor niveau 1 en een Passat voor het andere. Commerciële acties waar er bvb meer uitrusting zelfs voor een lagere prijs, mocht niet. Een basis model in een niet metaalkleur, die ze zelf mochten kiezen. Dit alles omdat er zoveel haat en nijd ontstaan was tussen de werknemers. Mijn neef die mijn bedrijf zeer genegen was moest met zachte doch kordate dwang een BMW kiezn omdat hij als advocaat in het kantoor de belangen van dat bedrijf moest behartigen.

    Login om te reageren
  28. 2scan zegt

    16 mei 2020 om 23:45

    Skoda Octavia Hybrid met 245 pk? Of die 2 of 1,9 liter benzine met iets van 197 pk met AWD? Ultieme low budget wintersport kanon? Ik vind het maar een rare lijst en het heeft weinig met vlotte auto’s te maken!

    Login om te reageren
  29. LaLancia zegt

    17 mei 2020 om 00:55

    Tja, wat heet Duits? Als een Ford mag, mag een Hyundai ook. Zij hebben ook een R&D-facility in Duitsland. En Opel? Met eerst Amerikaanse, en nu een Franse eigenaar?
    Vreselijk als een werkgever bepaalt wat je moet rijden, zeker als je er nog bijtelling over moet betalen ook.

    Login om te reageren
    • SvenskaAeroplanAB zegt

      17 mei 2020 om 12:55

      @lalancia: Dit ja

      Login om te reageren
  30. camber24 zegt

    17 mei 2020 om 08:03

    Kies gewoon de Golf. Benchmark in zijn klasse, met een reden. Alles werkt beter/ergonomischer, en het rijdt super degelijk. Vergeet de verhalen over kettingspanners en olieverbruik, die hoor je alleen van mensen die een neef/buurman kennen die een slechte ervaring heeft gehad met 1 generatie. Al de rest is top.
    Wil je meer opties en een harder afgeveerd onderstel, neem dan de Leon. Succes.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      17 mei 2020 om 09:43

      Haha, heel misschien wàs dat ooit eens.. de Golf (VIII) blinkt juist uit doordat ie niet ergonomisch is, een doorsnee wegligging heeft en vooral duur is. Nog duurder dan ie ooit eas. Zijn plek is juist ingenomen door de … Focus.

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        17 mei 2020 om 22:29

        @henkp1: ik heb enige tijd in een Golf 7 gereden, ik ben het op al je punten niet met je eens. Vooral ergonomisch is dat ding erg sterk. Zoals hieronder al vernoemd, het is de beste allrounder.

        Login om te reageren
    • phr34k zegt

      17 mei 2020 om 09:48

      @camber24: hahaha jij moet in het theater gaan staan!

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        17 mei 2020 om 22:30

        @phr34k: hahaha, wat een fantastisch tegenargument!

        Login om te reageren
    • mauwerd zegt

      17 mei 2020 om 12:49

      De Golf is een erg goede allrounder en vaak maken ze bij VW van die leasepakketjes voor weinig waardoor je qua prijs ook niet om dat merk heen kan. “Het is maar een Golf” is juist goed.

      Login om te reageren
  31. net10 zegt

    17 mei 2020 om 09:22

    De Ford Focus met 182 pk is inderdaad een erg goede optie, dat vind ik ook van de Opel Insignia.

    Wel bijzonder dat er alleen voor Duits mag worden gekozen, .

    Login om te reageren
  32. henkp1 zegt

    17 mei 2020 om 09:52

    Bizarre en achterhaalde regeling inderdaad, maar helaas bestaan er nog zulke wereldvreemde bedrijven (managers) of ze worden gesponsord dat kan ook.

    Volgens mij staat er in de regeling ‘maximaal €35.000’ waarom worden er dan bijna allemaal duurdere modellen geadviseerd? Wat dat betreft is die BMW qua prijs een lachertje, want voor 35k heb je natuurlijk nog niks. Niemand, echt niemand, gaat in een BMW zonder opties rijden. Die kan je niet eens bestellen, want dan slaat de computer daar op tilt. En dan nog: een driepitter met voorwielaandrijving in een BMW pfff. De Golf is helemaal een drama, dus daar hebben we het verder niet over. Beste, en enige keuze, blijft in dit geval dus gewoon een nieuwe Focus. Veegt met al z’n Duitse concurrenten de vloer aan: beter rijgedrag, betere prestaties, betere uitrusting, alleen hij mist de ‘premium’ badge, maar dat is iets voor losers.

    En als het dan toch ietsje meer mag; kies dan die Insignia. Mooier en ruimer.

    Jammer inderdaad dat er niet over de Duitse grens gekeken mag worden, want er is daar zoveel moois voor minder geld en met een betere reputatie.

    Login om te reageren
  33. misterBo zegt

    17 mei 2020 om 10:41

    Waarom moet je de CLA coupe standaard overslaan voor de C-klasse? Een mooi ogende auto overslaan om een auto te nemen die staat voor “boomer” en “beige-brigade”?

    Login om te reageren
    • 87tb zegt

      20 mei 2020 om 10:24

      @misterBo: Omdat RWD, afwerkingsniveau, confort en een verrgelijkbare prijs.

      Login om te reageren
      • mcshine zegt

        17 juli 2020 om 08:24

        @87tb: niet in de leaseprijzen.

        Login om te reageren
  34. auto62 zegt

    29 juni 2020 om 19:42

    Corsa E. Je mag toch niet harder dan 100. En op 100 zit je zo. Van wat je bespaart op bijtelling kun je af en toe een leuke auto huren.

    Login om te reageren
  35. powerrrr zegt

    17 juli 2020 om 13:43

    Nog even wachten en dan deze bestellen: https://www.cupraofficial.nl/modellen/cupra-modellen/cupra-leon/overzicht.html

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North