
Wat een heerlijk luxeprobleem!
Lezer Tom heeft eigenlijk maar drie criteria voor zijn aan te schaffen auto: een prijs ergens onder de € 35k, bakken met rijplezier en een geringe afschrijving. Klinkt plausibel allemaal, maar moeten er dan geen woon/werk kilometers mee worden afgelegd? Neen, Tom krijgt binnen afzienbare tijd een auto van de zaak en dus gaat ’t louter en alleen om de pret. Noemenswaardig: hij woont in Vlaanderen, dus of we ook even rekening wilden houden met Belgische en Duitse prijzen. Dat doen we natuurlijk maar al te graag, want dat biedt budgettechnisch net wat meer speling dan wanneer we uit moeten gaan van Nederlandse prijzen. De criteria:
Huidige /vorige auto's: | Geen |
Koop / lease: | Koop |
Zakelijk / privé: | Privé |
Budget: | € 35.000 |
Jaarkilometrage: | < 5.000 km per jaar |
Brandstofvoorkeur: | Geen voorkeur |
Reden aanschaf andere auto: | Fun/investering |
Gezinssamenstelling: | 1 volwassene + 1 vriendin |
Voorkeursmerken /modellen: | Duitse merken |
No-go modellen / merken: | Alles wat onbetrouwbaar is |
Tom heeft al gekeken naar de RS4 B7, de S5 en de RS5. Van eerstgenoemde staan weinig mooie exemplaren te koop en de RS5 ligt momenteel nog iets boven het budget. Een voorkeur voor Audi lijkt dus evident. Verder heeft onze aanvrager nog de volgende wensen, daarna gaan we over op de suggesties:
Ik zoek:
– een auto waar ik in de weekends ritje kan mee doen. Of ook niet als het weer te slecht is
– Met bakken plezier en liefst wat status
– Waar de afschrijving van mee valt
– Of idealiter waar de waarde van stabiel blijft of zal stijgen
Let’s roll!
Porsche 911 (996 of 997)
Het begint flauwig te worden, maar met deze criteria en het bijbehorende budget kun je niet om een mooie 911 heen. De prijzen van met name de 996 zullen waarschijnlijk niet verder dalen en qua rijplezier kom je uiteraard niks tekort. Een GT3 (om het even of dat nou een 996 of 997 wordt) is met dit budget net niet haalbaar. Een strak G-model moet daarentegen wel weer lukken, als het ook iets ouder mag zijn.
Audi TT-RS
Tom houdt van Audi’s en dus loont het om ook in die hoek eens rond te neuzen. De TT-RS is, zeker gezien de eerdere auto’s die al bekeken zijn, een prima keus en redelijk immuun voor sterke waardevermindering. Puntje van kritiek is alleen wel het feit dat het rijplezier misschien niet van de buitencategorie is.
BMW M3 [E46] met handbak
Zeker als je niet teveel kilometers rijdt, is dit wat waardevastheid betreft een prima keuze. Rijplezier is bovendien gegarandeerd en voor de muzikale omlijsting zorgt natuurlijk die geniale zes-in-lijn. Hecht je daar minder waarde aan, pik dan een leuke E92 op. In Duitsland staan er genoeg binnen het budget, allemaal met ongeveer 100.000 km op de klok. Als het een flinke klap duurder mag, ga dan voor de geniale M3 CSL.
Audi R8
Ja, hij is eigenlijk nét een tikkie te duur. Bij onze oosterburen pik je echter een nette R8 van de eerste generatie op vanaf een euro of 42.000. Mocht er nog iets rek in het budget zitten, dan is dit helemaal geen gekke keus. Pak als je er echt zeker van wilt zijn dat de afschrijving binnen de perken blijft een V8 met handbak.
YOLO! Maserati 3200 GT
Of de waarde nou daalt of stijgt, doet er bij deze Italiaan eigenlijk niet heel erg toe. Het reguliere onderhoud zul je namelijk toch wel voelen in de portemonnee. Toch hebben we ergens een vermoeden dat de 3200 GT met z’n befaamde achterlichten flinke klassiekerpotentie heeft. Kies binnen het budget het mooiste exemplaar dat je kunt vinden (moet lukken) en laat vooral over een jaar of wat weten of ons gevoel klopte.
Wil jij ook advies over je volgende auto? Mail dan naar tips-apenstaart-autoblog-punt-nl met het onderwerp Autoblog-Advies. Voorzie ons dan van de gegevens in de tabel en eventuele andere zaken die relevant zijn! Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!
Zijn er onder de 40K ook geen oude Ferrari’s te koop?
Die doen het in ieder geval goed op het onderdeel status.
@martinus: 456 misschien nog, verder niet veel meer
@scottishcarspotter2000: Dan beter gaan voor een Brit. Een DB7 of XK trekken mij persoonlijk.
Britse auto’s zijn een solide investering.
En hebben door een wat breder aanbod, een relatief toegankelijke instapprijs.
Daarbij is Engeland natuurlijk een mooi dichtgetikt land dat houdt van haar tradities en oude bolides.
@martinus: een solide investering :’) jajaaa
@martinus: niet op het gedeelte betrouwbaar, en je verliest je status als je met pech langs de weg staat…
@martinus: 348 en modial moet ook wel lukken
@papa: word al krap hoor!
Zijn er bij onze zuiderburen geen nette honda NSX-jes te vinden? Deze gaan denk ik alleen maar meer waard worden.
@emielm: Is al een tijdje aan het gebeuren. Origineel Europese NSX’en zijn al onbetaalbaar aan het worden. Wel letten op welke versie: de automaat versie had flink minder vermogen en de T-bar is minder stijf. Dus een handgeschakelde NSX coupe is het meest courant.
@gtwillem: klopt. Laatst nog een documentaire zitten kijken. Een van de laatste serie zonder klaplampen is het beste.
@emielm: inderdaad, een nsx lijkt me een hele goede keus! Bakken rijplezier, betrouwbaar, stijgt in waarde zij het niet extreem op dit moment, zijn exclusief en in mijn opinie echt prachtige wagens!
@emielm: als investering misschien prima, maar voor de status?
@kenneth_smit: Iedere leek denkt dat je een ferrari hebt ;p
@emielm: aangezien de NSX mijn absolute ´´betaalbare´´ droomauto is kijk ik regelmatig het web rond voor een mooi exemplaar in de buurt, helaas is de goedkoopste die ik tot nu toe heb gezien die in prima staat was alsnog een goede €50.000. Voor mij toch zeker onbetaalbaar voor erbij en helaas voor onze vlaamse vriend Tom ook. Je kan ze goedkoper krijgen maar dan heb je import en allemaal rare neppe onoriginele meuk erop
@edftw: er zijn genoeg mooie Acura’s uit Noord-Amerika die compleet origineel zijn. Velen hebben ook een handbak, al is die prijs nog hoger.
Audi S3 van de nieuwe generatie ook een leuke optie en wss minder km dan een R8 van die prijs.
@pieterjanc: ojaah?? dus je schrijft niet af op een nieuwe s3?
@pieterjanc:
Hij zoekt een FUN-auto… Dan kun je niet met een 13 in een dozijn S3 aankomen.
Mercedes E500 w124
Mercedes C63 AMG
Een auto met “Status”…. Juistem.
Maar ik heb ‘em voor je:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/275630937?asrc=pl|as
Linkte ik ook al onder het 8-serie artikel. Heb je gewoon de mooiste BMW ooit.
@Rob: ik snap je keuze, mooie auto ook. Maar om nou te zeggen dat je bergen plezier met zo’n auto hebt als met een R8 (bizar als ie ook echt voor dat geld te koop is trouwens!) of 911? Lijkt mij meer een toerwagen waar je rustig aan mee doet.
@stfu:
Ja goed, het is wat anders dan een R8 ja. Maar ik zou het toch wel onder ‘bergen plezier’ scharen eigenlijk. En ik lees verder ook nergens wat Tom daar nu precies mee bedoelt. Dus vul ik het lekker zelf in ;-)
@stfu: zelf rijd ik toevallig met een e24, ook automaat. geloof me: het is bergen plezier :) geen stuurbekrachtiging, geen abs/esp whatever, geen turbo(‘s) en een heerlijk geluid! wat wil je nog meer hebben?
@uselessblogger: ABS had ie toch wel al?
@e1000bmw523i: hmm daar vraag je iets. ik ben er eigenlijk niet zeker van. net even opgezocht: het eerste moderne abs systeem van bosch kwam op de markt in 1978, mijn e24 is van 1981 (net pre-facelift). ik heb niet het gevoel dat ik een abs systeem heb (of het staat uitgeschakeld) maar ik kan je geen antwoord met 100% zekerheid geven.
@uselessblogger: uitgeschakeld lijkt me – als je het hebt – sterk. Dan zou ik de zekeringen ff nalopen! ?
Mercedes SLK55 AMG. Voor dat budget koop je een mooi exemplaar met weinig km en een hoop fun gegarandeerd!! Denk dat de afschrijving ook wel meevalt.
@amg88: beter een SL55 AMG.
Leuk, een 911, maar een dikke Cayman S kan voor dit geld ook lijkt me!
Er staan allemaal leuke auto’s te koop voor dit geld, denk aan de Z4, 911, Cayman, Mustang etcetera. Met het woord ‘investering’ in m’n achterhoofd wilde ik je deze Noble M12 GTO echter niet onthouden, geen idee wat de waarde gaat doen, maar exclusief is hij zeker: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=240387270
@knipperlichtje: Het is wel een 200% fun auto ja! Hij staat ook al een tijdje te koop. Misschien wilt de verkoper wel flink zakken?
@knipperlichtje: wow wist niet dat je een noble kon kopen voor dat geld, jammer dat ik het geld niet heb als student zijnde anders had ik dat zeker gedaan
Sinds wanneer heeft een Audi status?
@pjotr: of is het betrouwbaar?
@rufctr01: Of biedt het bakken met plezier?
@pjotr: sinds het moment dat iedereen begint te roepen dat het niet zo is….#jaloezie
Een auto met status en Duitse merken. Mercedes, BMW, Audi en Porsche dus. SLK’s en Z4’s e.d. vallen af want dameskappersstatus (niet mijn mening, maar vermoed wel die van de adviesvragende persoon). Audi S5 en RS5 gaan niet in waarde stijgen vermoed ik en zijn ook niet zo leuk als een Porsche. Porsches zijn mega-statussymbolen, dus koop die maar. M3 vinden sommige mensen je misschien wel een petje!
Ik moest spontaan lachen toen ik zag dat Duitse merken de voorkeur hebben en bij de no-go merken “alles wat onbetrouwbaar is”…
@stefanvts16v: ik moest er ook hartelijk om lachen, een onmogelijke combinatie modern duister en betrouwbaar.
Met een beetje onderhandelen is dit de perfecte auto voor jou. Een echte funauto, je vriendin vind het ook top want er zijn ook cabrioversies, maar de coupe is mooier en beter. Afschrijving zal nihil zijn, ik denk dat ze juist meer waard gaan worden. Handbak, achterwielaandrijving en genoeg vermogen. Thank me later!
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=267128642
@viezefreddyw: Oehh dat is wel een hele leuke!
@viezefreddyw: Prachtig uitgevoerd
Die standaard rx-7 FD die in NL te koop staat voldoet aan alles
1 volwassen + vriendin. Vriendin is niet volwassen? En voorkeur voor een (onopvallende?) Audi. Hmmm… Smells fishy…
Trouwens, over “status” gesproken:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/275074225?asrc=st|as
Zeg nou zelf, in de kroeg maakt “Aston Martin” toch heul veul meer indruk dat iets als BMW of Audi??
Ach, laat ook maar, fuck status. Haal een Alpine!
http://www.autowereld.nl/renault/alpine/2-7-v6-a-310-origineel-14731049/details.html
@Rob: And we have a winner (Alpine)!
@e1000bmw523i:
En nu ik er over nadenk, misschien wél de auto voor onze Tom…
Het is nog een échte sportwagen, in tegenstelling tot die meuk waar autoblog mee komt. Zit niks op en aan, motor in het midden, ruime voldoende vermogen voor zijn gewicht en een aansprekend uiterlijk. “Bakken plezier” gegarandeerd!
Daarbij met een illuster naamplaatje (geen gladde gelhaar status als BMW of Audi!). En ik denk, mits je er netjes mee omgaat en ‘em origineel laat, dat ie niet veel waarde verliest. Helemaal als Renault Alpine nieuw leven in blaast. Wel even een handige Harrie vinden die je helpt met het onderhoud.
Dus Tom, wanneer koop je ‘em?
@Rob: Ik zat naast de Megane R26R die ik hieronder ergens genoemd heb, ook nog te denken aan een Ford Sierra Cosworth als advies.
@e1000bmw523i:
Een Cossie, leuke keus! Een waar icoon.
De latere Escort Cossie is misschien ook wel leuk. Zullen wel iets vriendelijker geprijsd zijn, denk ik….
Zeer leuke wagens. Maar je betaalt toch waanzinnig veel jaarlijkse belasting als het een 4.0 of 5.0 wordt (met zeer hoge CO2 uitstoot).
Misschien een Alpina B3 S biturbo?
Auto’s als investering… Wat een grappenmaker die Tom.
@Silverarrow: Kosten uit autorijden bestaan uit een aantal factoren. Belasting, Verzekering, Onderhoud, Brandstof en Afschrijving. (en evt. boetes en stalling).
Deze jongeman heeft aangegeven aan het kopje Afschrijving weinig kwijt te willen zijn.
Ik zou persoonlijk kijken hoe de combinatie van bovenstaande gunstig uit zou kunnen vallen, maar dat is persoonlijk.
@Silverarrow: Grappenmaker? Ik zie van verschillende auto’s de prijzen toch echt stijgen de laatste jaren. Enkele jaren geleden pikte je een nette Ferrari 550 nog voor tussen de 50 en 60k op, tegenwoordig gaan die vaak voor meer dan een ton de deur uit. Om nog maar te zwijgen van die hele exclusieve wagens zoals de 250 GTO die voor tientallen miljoenen verhandeld worden.
@Edge: Ferrari’s… Geen Audi’s van een jaartje of 5/6 oud. Als je een Audi, of iets soortgelijks, zoekt welke waardevast moet blijven, wat heel moeilijk te voorspellen is, dan zou ik er eentje zoeken die ouder is dan 10 jaar. Tot die leeftijd blijf je er sowieso op afschrijven (uitzonderingen als bijv. een Z8 daargelaten).
Probleem is alleen dat dat soort auto’s vaak een godsvermogen kosten om in goede, originele staat op de weg te houden. Zelfs als je zelf goed kan sleutelen is het vaak geen goedkope hobby. De enige manier waarop je dat soort auto’s als goede investering zou kunnen beschouwen, is als je er na elke rit met een glimlach uit stapt. Financieel wordt je er in 99,9% van de gevallen alleen maar minder van.
Ik hoop dat er binnenkort een aankoopadvies komt voor iemand die Franse en Italiaanse auto’s prefereert en een hekel heeft aan Duitse auto’s en premium imago.
No-go modellen / merken: Alles wat onbetrouwbaar is… En jullie komen met deze auto,s?
@norge: E46 M3 /911 behoord tot de meest betrouwbare auto’s.
Is een BMW Z4 M niks?
@Traxxas: BMW is wel goed, Porsche 996-jes zijn nu ook wel betrouwbaar, maar de rest….
@Traxxas: yep dikke bak
Een nette SL55 AMG? http://m.autoscout24.nl/anbod/mercedes-benz-sl-55-amg-panorama-distronic-sitzbelüftung-abc-benzine-zilver-273642442
Ik zeg Mercedes SL500 R129.
@jochempie: redelijk fun, erg comfy en vooral een goede investering. Echt een kwestie van “nu kopen!”
Bmw E92 335i 3.0L twinturbo, en chippen met een ander uitlaat systeem naar de +-400/450 pk
Ik zou niet voor een z4 gaan.
Dat is een status auto voor je vriendin
@blaze3027: haha jij staat duidelijk wel heel onzeker in het leven ;)
@bofkonta ahaha.
Nee maar auto’s als de z4 mx5 enzenz.
Vind ik niet echt mannelijk of ze nou snel zijn ofniet
Ferrari 360
@peurst: heb je niet meer voor onder de 35k. Tenzij afgeragd maar dan mag je ongeveer dubbele rekenen voor wisselstukken.
Om zo min mogelijk afschrijving te hebben, moet je of een super zeldzaam exemplaar hebben (meestal pas bij auto’s boven de 1,5 euroton), of ze moeten ongeveer onderaan de afschrijvingscurve zitten. Dit zijn meestal niet de jongste exemplaren meer. Hieronder mijn tips.
AC Cobra (replica). Met een heerlijke V8, je net een oude filmster voelen. Niet voor een regenachtige dag, maar als fun-auto voor in de zomer is het helemaal perfect.
Porsche 356 (replica). Hetzelfde geldt voor een 356 replica. Ja, onderhuids meestal een opgefokte kever, maar het rijplezier is er niet minder om. En wanneer een net exemplaar, schrijven ze ook niet af. En je kunt er nog altijd een stoel voorzetten en ernaar kijken.
Aston Martin DB7 V12 Vantage. Een echte Aston, dus over imago gesproken helemaal goed. Ze zijn wel niet het goedkoopste in onderhoud, en het ze staan niet op elke straathoek. Maar wel iets unieks.
Ook een Jaguar XKR is te overwegen, maar dan wel het nieuwere model (vanaf 2007?). Ook binnen budget, en heerlijk bruut en chique.
Porsche Cayman 3.2S. Voor wanneer je het toch echt Duits wilt houden. Net wat onderscheidender dan de zoveelste 911, en wat betreft wegligging onovertrefbaar.
Mocht je toch per se binnen je voorkeursmerk Audi willen blijven (niet mijn kopje thee), dan zou ik de RS4 cabrio overwegen. Die Audi’s met hun quatro zijn toch al niet de lichtste, dus het exta gewicht zal minder opvallen. En in de zomer het dak open kunnen gooien geeft wel een extra dimensie aan het auto rijden.
Yolo: Een Lotus Exige. Maar dan moet je wel zeker weten dat je kiezen goed in je kaken vastzitten, want ze trillen er gewoon uit. Maar wel een echte race-ervaring op de openbare weg.
Sl500 2008 dan zit je alleen met afschrijving. De 997 is denk de beste keuze voor zijn criteria. Fun/geen afschrijving. 996 koop je voor veel minder, dan eerder een 996 turbo of 4s. Bmw m6 kan. Of 645i. Iets oudere Sl55 amg. Jaguar XK (R of 8). Is de V8 vantage niet al haalbaar in Belgie? Audi S5 vond ik best tam trouwens, Rs5 te duur, Rs4 is meer voor snelle gezinnen. Mercedes CL is ook erg leuk , 2008 of jonger. Genoeg keuze, maar ik schat in dat het een Audi wordt..
Een audi s8 bj 2009 met lambo moter v10, voor 20000€ heb je al een en 10000€ voor de belastingen. Rijplezier gegarandeerd!!!
Fuck status! Deel II:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/281910567?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/283106474?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/192657212?asrc=pl|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/278256457?asrc=st|as
@Rob: BRZ is super super fun, maar schrijft af als een malle. Gewoon wachten tot die een stuk goedkoper wordt :)
@stfu:
In een jaar tijd zijn die dingen al zo’n beetje gehalveerd. Bizar eigenlijk. Gewoon nog een paar jaartjes wachten dus. Haal je een net exemplaar op voor 10k, maar is ie nog net zo leuk als nu!
@Rob:
*paar jaar tijd
Lotus elise / Exige of donkervoort.
Opel speedster
Maserati. Zelf gekozen voor de 4200 omdat daar Ferrari-techniek in zit. De motor is verwant aan die van de F430.
3200 is mooier en lijkt meer klasiekerpotentie te hebben, omdat het de laatste “echte” M is, met bi-turbo V8, dus voor de Ferrari invloed. Prijzen van de 3200 lijken al stijgende.
Renault clio v6
Lotus evora
Honda nsx
Caterham
(Opel) Lotus omega
Zoveel leuks te krijgen voor dat geld
Een oude 911 (930)? Die zijn veel fun en zullen eerder stijgen dan zakken. Ook hebben ze toch wel een bepaalde status.
Maar goed als ik het lees zoek je een nieuwere auto. Persoonlijk denk ik dat een C63 een betere investering is dan een S5/RS5.
Fuck status! Deel III:
http://ww3.autoscout24.nl/classified/276007072?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/282819699?asrc=st|as
http://ww3.autoscout24.nl/classified/280121648?asrc=st|as
En nu hou ik op. Zoals je ziet, genoeg alternatieven, zonder het voor de hand liggende Duitse spul dus. Maar veel plezier in je Porsche of BMW…..
@Rob: Waar lees jij status?? ik lees enkel fun auto.
@bofkont:
Euh, gewoon in de tekst??
@Rob: lol idd, ik moet echt beter leren lezen , maar wat een onzin, status met een 2e handsje.
@bofkont:
En daarbij; als het puur om de ‘fun’ moet gaan, waarom dan perse Duits willen…? Sluit je een heleboel fun uit, echt heel veel….
Zoals die Alpine die ik linkte in mijn tweede reactie. Zelfs Duitsers zijn daar enthousiast over!
https://www.youtube.com/watch?v=z2YZ0cPJpUU
Leuk probleem!
Ik zou die M3 links laten liggen, tenminste, als 35 mille je budget is. Want daarvoor heb je ook een mooie BMW Z4 M Coupe of Z4 M Roadster. Die auto’s zijn uitermate geschikt voor de lage kilometers (E46 is een beetje allrounder). Daarbij zijn de Z4’s lichter en net even wat moderner. Qua afschrijving zijn de Z4 M Coupe’s denk ik de beste keuze. Een Alpina Roadster S is niet te vinden, maar als je er een vindt voor 35 mille: hand afhakken en mee nemen.
De Duitse concurrent van de Z4 M was onder meer de Mercedes-Benz SLK55 AMG. Een erg leuke auto, maar de beleving wordt gedomineerd door die V8. Doe het dan goed en ga niet voor de ‘light’, maar de full-fat versie: De SL55 AMG. Zelden waren auto’s qua concept zó geslaagd als deze. Stuurt beter dan een SLK55 en klinkt zo mogelijk nog beter.
Ok, even over de Porsches. Ja, er zijn diverse Porsches die in het budget vallen. 996, 997, 986 en 987. Allemaal prima auto’s, alhoewel ze motorisch wel wat aandacht behoeven (RMS, lekkende oliepakkingen). Als het werkt, werkt het fantastisch overigens. Maar de beste Porsches zitten niet rond de 35 mille, maar een stukje hoger. Een 986 Boxster 50 Jahre 550 Spyder met weinig kilometers past wel in het budget. Of een zo laat mogelijke 997 Carrera S. (in Berlijn staat een mooie Indisch Rode voor 34k bij een particulier).
Ok, nu de logische keuzes gedaan. Van bovenstaande zou ik zelf de 997 kiezen. Topallrounder.
Als je toch niet zo veel kilometers gaat maken, en je wilt fun, is er eigenlijk maar één optie: de Lotus Elise. De Elise is er in vele soorten, als het kan zou ik voor een Limited Edition gaan (Type 72, Type 49, 99T, Sports Racer en dergelijke). Bij Target Cars staat er een Elise 340R, heel bijzonder. Ook een Europa S of Evora valt in het budget, als een Elise of Exige nét te hardcore is. Oh ja, je wilt bij voorkeur een Duitse auto, dus is er de Opel Speedster Turbo.
Als je waardevast wilt rijden en fun, kun je eigenlijk niet om de Renault Clio Renault Sport V6, valt prima in het budget om een mooi op te zoeken. In 2003 kreeg deze een facelift, meer vermogen én grondig herzien onderstel. Zou ik voor gaan omdat deze beter ‘sportief’ te rijden zijn, maar de eerste serie zijn nog wat avontuurlijker. Ook wat waard, net als de Renault Sport Spider, een soort combinatie tussen eerder genoemde Clio en Elise. Ook hier heb je met 35k voldoende om een mooi exemplaar uit te zoeken.
Betrouwbaarheid en investering: kijk eens naar een mooie Japanner. Een Honda NSX is te duur, maar een top S2000 of DC2 Integra Type-R lukt met gemak. Andere opties zijn een origineel Europese Mazda RX-7 FD of Toyota Supra MkIV. De 3000GT en 300ZX zou ik links laten liggen: gaan niet in waarde toenemen denk ik.
Ook fun, maar dan anders is een Ford Mustang Shelby GT500. De eerste 2006 modellen beginnen nu in je budget te komen. Met meer dan 500pk op een starre achteras zul je je niet snel vervelen. Ook een goede Chevrolet Corvette C6 valt in het budget: zwaar onderschatte auto’s. Of een Z06 importeren uit de States…
Kortom, er zijn een paar punten waar je op moeten letten met jouw eisen. Paar tips:
Als laatste nog een advies uit onverwachte hoek, namelijk Audi. Kijk eens naar deze Audi A1 quattro. Houd de kilometers laag, zorg er goed voor en je kan hem later altijd goed verkopen.
@gtwillem: jij hebt echt veel vrije tijd
@mrrallycross: het is weekend, jij hebt blijkbaar ook genoeg tijd om alle reacties tot hier te lezen.
@gtwillem: damn die A1 quattro is heel erg gaaf, absoluut een goede investering ook lijkt me.
Enige bottleneck zou die gare TFSI kunnen zijn op termijn.
@bofkont: Zo gaar is die TFSI niet. Zuigerringen zou je preventief kunnen vervangen. Dit is overigens een A1 met een Golf R motor, geen GTI blok. Die waren al een stuk sterker. En je kunt er met gemak meer uit halen, 300pk is geen probleem. Dus ‘gaar’ gaat niet helemaal op. Ook qua rijden zijn het fijne motoren: flink veel koppel onderin en je kunt voldoende lekker doorhalen. Zeker in een A1 gaat dit flink af. Zo erg zijn de TFSI motoren ook weer niet, de meeste doen het gewoon prima.
@gtwillem: is het vreemd dat ik bij dit topic direct naar beneden scroll op zoek naar de reactie van @gtwillem.
@Pordon: Ja vind ik wel.
@gtwillem: De Lotus komt hier regelmatig langs en is zeker een goede en waarde vaste auto. Echter je moet er wel in passen, want groot is hij zeker niet!
Die Shelby GT had ik in bijvoorbeeld buitenland zien staan. Daar schrijf je ook niks meer op af en brult heerlijk….
Een SL heeft wel als nadeel dat hij een beetje kak is om daar mee aan te komen, maar ik denk de fijnste in te rijden.
@gtwillem: Een nette en relatief nieuwe S2000 is inderdaad ook een goede optie. Volgens mij redelijk waardevast, betrouwbaar, fantastische motor, cabrio en tijdloos design in mijn ogen.
@gtwillem: Jij kunt geen Alpina Roadster S vinden binnen dit budget? En wat is dit dan…? ;-) Ok, ik had een voorsprong; ik kwam deze in het echie bij toeval tegen toen ik in de buurt was. :-P (er staat op locatie overigens nog meer leuk bijzonder spul, maar dat is ver boven het budget…)
@gtwillem: kijk, dat noem ik nou nog eens een dijk van een advies. Ik heb er eigenlijk niets meer aan toe te voegen. Maar ik doe het lekker toch. Koop een golf 4 R32. 2003 model, hele lage kilometerstand, mooi blauw, driedeurs en DSG. Ga je in Nederland niet vinden. In Duitsland wel. Schrik overigens niet van een prijskaartje dat hart richting de 20k gaat. Maar je hebt een auto die enorm gaat stijgen. En het is de best rijdende, sturende en klinkende VW ooit. 100% origineel houden, en houd de kmstand laag.
997 en R8 zijn wel net buiten het budget of je weel een afgetrapt exemplaar met veel km’s uit DE halen
Waarom niet een 850CSI die worden alleen maar meer waard al rijd je er in
@junior540: http://m.autoscout24.nl/anbod/bmw-850-csi-scheckheft-1lack-benzine-zilver-281284892 geen 200.000 op de teller en kost minder dan de Nederlandse
@Junior540: …en de meest saaie kleur ever!
@e1000bmw523i: dat zie je van binnen niet
@junior540: die rode uit het artikel hier boven. Ik zeg doen!!!
Doe toch maar een Porsche als het duits moet zijn.
No-brainer: Lotus elise
@ivofga: staat in Wallonië een hele mooie Lotus elise uit 2014 voor €36.900. Pas 6750 km gelopen en nog twee jaar fabrieksgarantie. Of een iets oudere exige?
1: een follow-up op dit soort aankoopadviezen zou mooi zijn. Dat we zien wat het uiteindelijk is geworden.
2: edit-knop?
W124 500E als we het dan toch over waarde vast hebben ;)
Misschien is dit wat een nette Sl 55 AMG
http://www.lansauto.nl/aanbod_details.php?auto=112
@nicksw: valt bij mij direct af bij het zien van de niet originele velgen en ’65 AMG’ uitlaat. Zeker een SL moet gewoon origineel zijn imo.
grappig dat ik de BMW z4M veel voorbij zie komen, terwijl een z3M (coupe) naar mijn keus veel beter is. Het is ook een betere investering dan de z4 omdat het een auto is die veel meer een statement maakt.
Dus in verband met het budget, pak voor die 35K de aller mooiste die je kunt vinden ( in top staat) omdat als de z3m ooit veel waard wordt, dan zullen de autos in top staat natuurlijk het eerste / snelste / verste in prijs stijgen. en als het om fun gaat, ik heb er zelf nog nooit in gereden maar dat zal wel goed zitten niet?
andere leuke opties:
BMW E30 M3 ( dit is ook een leuke http://ww3.autoscout24.nl/classified/283107028?asrc=st|as)
en de honda NSX natuurlijk, wat een auto!
@AlexanderKoselka: Waarom de M coupe/roadster (Z3 hoort niet in de typeaanduiding thuis) juist niet beter is dan de Z4 M: het onderstel is de mindere factor. Het onderstel kan niet helemaal overweg met de kracht van de 3 liters. Vraag maar aan @gtwillem. ;-) De Z4 M is gewoon beter geconstrueerd.
Originele velgen zitten erbij:
link
Trouwens…
link
Corvette C6!!
@dutchcorvette: Want die gaat natuurlijk echt in waarde stijgen..
Die R8, die kan je wel leuk invoeren, maar daar betaal je toch ook weer BPM-verschil kosten en invoerdingen voor? Dan ga je nog weer dik over die 42k heen toch?
@wouterjeuring: in België ook?
@wouterjeuring: buiten dat, hij ligt al royaal buiten zijn budget en dan hebben we het nog niet over onderhoud gehad. Bij een budget van 35.000 moet je er niet vanuit gaan dat deze persoon zit te wachten op garage rekeningen van enkele duizenden euro’s. Beetje een raar dat autoblog deze bij het advies zet.
Lekker relevant artikel voor de gewone Jannen met de pet hier. Niet dus.
Ik zoek n funauto voor €500. Dat lijkt me n leuk artikel.
@lexaudi: Moet het relevant zijn dan?
@lexaudi: Het gaat er ook niet om dat het relevant voor ons is, maar voor degene die het aan heeft gevraagd.
@lexaudi:
35k is nu toch geen absurd bedrag voor Jan met de pet.
De gemiddelde belgisch gezin heeft per kop 80k aan spaargeld staan. Die sparen dat liever dan er auto’s van te kopen, maar het is een zeer bereikbaar bedrag dus.
Jaguar E-Type? Zitten in het budget en stijgend in waarde of zijn dat alleen speciale versies? Zeker status (Wolf of wall street).
‘1 volwassene + 1 vriendin’, dus je vriendin is niet volwassen? Dit vind ik toch wel zorgwekkend hoor ;)
Waarom geenM5 / M6 V10 of M3 E90 / E92 / E93?
One of a kind in de reeks dus hoe dan ook een in prijs stijgend model, met een heel hoog fun factor gehalte.
Nissan R34 GTR? Of een Supra TT
@kennone: een r34 daalt nog .
Ga dan voor een r32gtr die gaan stijgen omdat ze nu ook de Amerikaanse markt opmogen .
Tevens leuk om nog wat aan te modden .
Toyota GT86!
Off topic:
“Gezinssamenstelling: 1 volwassene + 1 vriendin ”
Zooo, 1 vriendin maar? Das sneu…(blijkbaar is die ene vriendin dan ook nog minderjarig! )
On topic. Wel een lekker luxeprobleem ja. In zijn plek zou ik net hetzelfde doen.
denk ook eff aan een leuke S versie van Audi, let op dat je geen automaat neemt. Verder zijn de kosten niet te hoog. Je kunt bij de keuze van een station ook de family gewoon meenemen. Ik ga er een beetje vanuit dat je België ook moet betalen voor privégebruik van je zakelijke auto (is dat zo ?) succes met de afweging
Zou voor een Z3M/Z4M coupe gaan. Die stijgen denk ik prima in waarde nog de komende jaren, en zijn beide hele dikke snelle wagens. Kan je prima plezier mee hebben in het weekend.
@jorritdeboer:
Moet al serieus in waarde stijgen om tegen de wegentax in te gaan.
Stiekem geil ik al heel lang op de Dodge Viper. Er staat er een te koop voor 38k
Audi TT Quattro Sport 2005 Limited Run. Erg veel fun en een klassieker en duits en exclusief.
Jammer dat de Ariël atom buiten budget valt…
Go retro:
R5 turbo
205 gti
405 t16
Of een tiger http://www.tigerracing.com/z100.php
Of de M3 E46
@tjorque: Die Tiger zou ik niet pakken. De auto is deels bedoeld als investering en de doelgroep voor Tiger is behoolijk klein. Daarnaast is Tiger ook niet zo bekend als bijvoorbeeld een Lotus of Caterham.
Verder: vooral van de 205 GTI en R5 Turbo verwacht ik dat de prijzen de komende jaren wellicht nog gaan stijgen. Behalve dat het leuke auto’s zijn, lijken me dat ook prima investeringen.
Toen ik voor dezelfde luxe keuze stond, dacht ik aan een 911 maar na één proefrit in een Cayman S was de keuze zo gemaakt. Het geluid, de beleving, wegligging, het Porsche schildje… geen moment spijt van gehad.
911 S4 met handbak, kan net.
@haroldv: 4S natuurlijk
Renault Megane R26.R. Uitroepteken!
Ooit gedacht aan de m6 e63 of de m5 met hun overheerlijke v10 . Wat waarde verlies betreft dat hou je toch altijd bij dat soort autos
Ik ga nieteens kijken….
-moet stabiel of waardevast blijven. Je houdt dus niet echt van auto’s
-status. Je vindt jezelf dus heel wat….
Wat een pannenkoek ben jij.
Overigens is het antwoord altijd Alfa Romeo 159
@87sandyd:
Alfa 159 is het antwoord op de vraag wat ziet er zalig goed uit, maar is na 5 jaar een grote gok…
Ik zie hier vooral auto’s met dikke motoren. Als je dan weet dat je in Vlaanderen wegenbelasting betaald naar gelang de fiscale pk’s (cilinderinhoud) dan kom je voor dergelijke auto’s al snel boven 2500 euro/jaar. 35000 euro budget voor zo een auto… Ik zou een nieuwe (“normale auto”) kopen.
@geertvn:
Da’s de ziekte bij ons,die irrantionele haat voor grote motoren, ik vraag me af wat de wegentax is op een TVR of zoiets in NL.
Met handbak!!!!
Veel plezier!!! http://www.autotrader.nl/auto/bmw-z4/2008/uden/6gw5u/bmw-z4-m-coupe/