Autoblog advies: ruime private lease gezinsauto (600 p.m.)

Auteur: , 80 Reacties

Private lease kennen we allemaal. Maar kun je ook een grote gezinsauto leasen? En wat zijn dan de tarieven? Team Autoblog zocht het voor je uit.

Seat Ateca '19

“Voor een auto moet je sparen. Lease is boven je stand leven. Een lease is een huurauto. Wie least kan niet kopen.” Zomaar wat lukraak gekozen uitspraken van mensen die leasen niet zo zien zitten.

Ondanks dat iedereen het recht heeft dat sentiment te koesteren, zijn er voldoende mensen die in een totaal andere situatie zitten. Denk aan een baan waarbij gewoon een leaseauto in het vergoedingspakket hoort. Ook wordt private lease telkens populairder. Sterker nog, als onze kersverse hoofdredacteur zichzelf niet op een motorfiets verplaatst, zit hij in een private lease auto. De horror! Er valt overigens absoluut wat voor te zeggen. Je rijdt zo goed als onderhoudsvrij, je hebt fabrieksgarantie en weet precies wat je kwijt bent onder aan de streep. Ook hoef je niet de auto online te koop te zetten, maar lever je hem in en je rijdt weg met een nieuwe.

Maar bij leasen betaal je toch altijd te veel? Nou, eh, ja en nee. Als je heel erg je best doet en een beetje geluk hebt, kun je de leaseprijs per maand ‘verslaan’. Maar heb je een tegenslag met een issue wat niet onder de garantie valt, dan ben je in de zogenaamde aap gelogeerd. Autobloglezer Reiner heeft daar helemaal geen zin in. Op dit moment rijdt hij een Volvo V50. Op zich een fijne auto, maar het ding heeft nogal vaak kuren. Reiner is er helemaal klaar mee. Een private lease auto lijkt hem wel wat. Dan weet hij van te voren hoeveel hij kwijt is en dat hij niet telkens een factuur aan een willekeurige werkplaats hoeft over te maken.

Hij heeft al een beetje rond zitten kijken, maar heeft tot dusver nog niet veel gevonden. Hij wil sowieso geen A- of B-segment auto. De meeste aanbiedingen die hij heeft gevonden zijn namelijk wel van die ‘compacte gebakjes’. De auto moet ruim genoeg zijn voor 2 volwassenen, 2 hard groeiende kinderen en een hond. Ook moet er voldoende ruimte zijn voor een extra passagier en flink wat bagage, zodat ze met gemak op vakantie kunnen. Het mag van alles zijn verder: SUV, Station of MPV. Dat maakt niet uit. Wat wel uitmaakt zijn de voorwaarden. Reiner wil niet de komende 5 jaar vast zitten aan een auto en hij gaat sowieso meer kilometer rijden dan die 10.000 km, waarmee vaak geadverteerd word. Dus qua looptijd niet meer dan 24 maanden en sowieso 15.000 km per jaar, waarschijnlijk 20.000 km. Wat zijn dan de opties?

De wensen en eisen van Reiner kun je lezen in onderstaande tabel:

Huidige /vorige auto's:Volvo V50 2.0
Koop / lease:Private lease
Zakelijk / privé:Voornamelijk privé
Budget:€ 600 tot € 650 per maand
Jaarkilometrage:20.000 km, 24 maanden
Brandstofvoorkeur:Benzine, hybride mag.
Reden aanschaf andere auto:Praktisch gebruiksvoorwerp waar ik van op aan kan.
Gezinssamenstelling:Twee volwassenen, twee snel groeiende kinderen. Oh, en een hond.
Voorkeursmerken /modellen:Praktisch, ruim en veilig.
No-go modellen / merken:Tweedehands auto's

Disclaimer: In tegenstelling tot een nieuwe auto kopen, is het met Private Lease heel erg lastig vergelijken. Er is enorm veel mogelijk dat is een voordeel. Er is ook enorm veel verschil. Dat is een nadeel. De ene deal bij dealer X kan zo 100 euro duurder uitvallen dan exact dezelfde auto bij dealer Y. Zie de prijzen daarom slechts als een zeer grove indicatie, met een nadruk op zeer.

Ford Focus 1.0 EcoBoost ST-Line Business
€ 29.100
€ 525 per maand

De meest verstandige en logische keuze lijkt een Ford Focus te zijn. De auto is net op de markt en valt zeer in de smaak bij het publiek. De auto verkoopt bijzonder goed. Voor iets meer dan het minimum budget heb je een 1.0 EcoBoost Trend met 100 pk. Maar voor een paar tientjes meer is een complete Focus 1.0 EcoBoost ST-Line Business met 125 pk ook mogelijk. Ja, dat is ‘maar’ een driecilinder, maar storend is het absoluut niet. Sterker nog, de motor heeft relatief behoorlijk wat pit in vergelijking met andere driecilinders. Qua vermogen heb je bijna net zoveel pk’s als een Focus 2.0 van de eerste generatie. Sowieso gaat het bij de Focus niet om puur vermogen. De Focus kocht je altijd omdat het een fijne rijdersauto was. Zo stak als de eerdergenoemde Focus Mk1 is de auto niet meer, maar het is nog altijd een bovengemiddeld prettig rijdende auto. De ST-Line ziet er lekker sportief uit (zeker in het felblauw) en is tevens vrij compleet. Echt een prima auto die op alle punten goed scoort.

Ford Focus '19

Kia Proceed 1.0 T-GDI GT-Line
€ 30.995
€ 605 per maand

Als het er een beetje gaaf uit moet zien, moet je bij de Zuid-Koreanen zijn. Het is al een tijdje algemeen bekend dat Kia’s er gewoon keurig uitzien, maar sommige modellen zijn gewoon gave auto’s. Denk aan de Optima Wagon, Stinger en deze Proceed. Het is nu geen sportieve driedeurs meer, maar een regelrechte aanval op de Mercedes-Benz CLA Shooting Brake. Het hoge niveau qua interieur van de CLA weet de Kia absoluut niet te benaderen, maar dat zegt ook wat over de Mercedes-Benz. Het is gewoon keurig in de Kia. Waar de Kia wel enorm scoort is het ruimteaanbod, dat uitstekend voor elkaar is. De 1.0 T-GDI is een prima torretje voor alledaags verkeer. Zeker in GT-Line uitdossing ziet de auto er wel sneller uit dan dat ‘ie daadwerkelijk is. Een grotere motor is overigens mogelijk, mocht dat gewenst zijn. Daar hangt uiteraard een prijskaartje aan.

Kia Proceed GT-Line '19

Nissan Qashqai DIG-T 140 Connecta
€ 32.340
€ 570 per maand

Destijds was Nissan een van de eerste in zijn soort, tegenwoordig zitten we al op de tweede generatie van Nissans bestseller. De Qashqai is een heel gemiddelde auto in de goede zin van het woord. De auto ziet er, zeker in de juiste kleur, prima uit. Stoer, maar niet te opvallend. Het ruimteaanbod is meer dan keurig. Het interieur an sich is niet waanzinnig sprankelend, maar het geheel komt degelijk over en alle bedieningselementen vindt je precies daar waar je ze verwacht. De 1.3 motor is echt potiger dan zijn cilinderinhoud doet vermoeden. Het is natuurlijk geen krachtpatser, maar een soepele machine die voor gebruik in Nederland voldoende is. Dankzij de hoge restwaarde valt de leaseprijs relatief mee.

Nissan Qashqai '19

Toyota Corolla Touring Sports Hybrid Comfort
€ 26.540
€ 540 per maand

Jazeker, je kan jezelf ook duurzaam voortbewegen tegenwoordig. Dat is echt niet erg. Sterker nog, de Corolla Touring Sports is heel erg nieuw en eerlijk is eerlijk: hij ziet er erg goed uit. Nu moeten we er wel bij aantekenen dat dat om volgepakte modellen gaan. Een basis-uitvoering toont aanzienlijk minder ‘dik’. Toyota heeft veel ervaring met hybrides en ook de Corolla stelt niet teleur: de samenwerking tussen benzinemotor en elektromotor is uitstekend. Het is alleen niet echt een leuke aandrijflijn. De benzinemotor is een beetje lethargisch en de elektromotor is niet bijzonder krachtig. Voor normaal gebruik is het overigens prima en als je een beetje je rijstijl aanpast, kun je er erg zuinig mee rijden. Dat is wel lekker, daar benzine niet bij de leaseprijs is inbegrepen! Beding wel even een setje fraaie wielen en een goede kleur: dat doet deze auto heel erg veel goed.

Toyota Corolla '19

Citroen C4 SpaceTourer PureTech 130 Feel
€ 32.880
€ 600 per maand

Als je echt de ruimte wil hebben, moet je een stationwagon, crossover of SUV direct vergeten en direct kiezen voor een MPV. De Citroen C4 SpaceTourer is de opvolger van de bekende C4 Picasso en is een va de betere familie auto’s. Het interieur is zeer doordacht met overal bakjes, vakjes en aflegruimte. Qua performance lijkt 130 pk behoorlijk wat, maar de driecilinder is niet overbemeten voor dit type auto. Nu nodigt de auto ook totaal niet uit tot sportief rijden, dus dat komt goed uit. In de lease zijn de meeste MPV’s behoorlijk prijzig, maar in het geval van de C4 valt het relatief mee.

Citroen C4 Space Tourer '19

SEAT Ateca 1.0 EcoTSI Style Business Intense
€ 595 p.m.
€ 30.125

Bij de Volkswagen Group is er enorm veel mogelijk. Sterker nog, we konden het hele lijstje vullen met Skoda’s, Volkswagens en Seats die voldoen aan de eisen. Aanvankelijk dachten we aan de Skoda Octavia Combi, maar deze is behoorlijk duur in de lease. Waarschijnlijk omdat de occasionmarkt behoorlijk verzadigd, wat de prijzen drukt. Dat zorgt weer voor een hoge afschrijving en hoge leaseprijs. De Seat Ateca is een duurdere auto, maar in de lease voordeliger. Daar kun je dus je voordeel mee doen. De Ateca is een keurige medium-formaat crossover. Echt spannend is het niet. Het interieur doet niet heel erg rijk aan, maar qua uitrusting is het in deze uitvoering meer dan voor elkaar. Qua rijden is het wederom zeer ordentelijk. Precies wat je ervan verwacht. Het is wel een auto die je echt in een leuk kleurtje moet bestellen. Verder gewoon een rationele keuze met vrij weinig nadelen.

Seat Ateca '19

Opel Grandland X 1.2 Turbo Innovation
€ 34.000
€ 600 per maand

Een succesnummer voor Opel is deze Grandland. De basis van de auto is gelijk aan die van de Peugeot 5008, maar de auto is echt overgoten met een flinke Opel-saus. Niet alleen het exterieur is typisch Opel, ook het interieur is veel Duitser dan dat van de Peugeot. Erg knap gedaan. Het interieur is ruim voldoende, maar achterin wil je als grote volwassene niet zitten. Voorin echter wel, de zit is uitstekend en het dashboard is erg verzorgd. Het is een niveautje hoger dan dat van de Seat Ateca. Qua rijden houdt de motor echt niet over. Als je een beetje snelheid wil maken, moet je de motor echt uitwringen. Dan nog zijn de prestaties op zich best acceptabel te noemen. Maar je moet ‘m op 60-70 procent van zijn kunnen rijden, dan is het best een prettig machientje.

Opel Grandland X '19

Wil jij ook advies over je volgende auto? Vul dan dit formulier in, waarbij je ons voorziet van alle relevante gegevens. Wie weet vinden wij jouw volgende droom-auto!



80 reacties

Wat een lachwekkende torretjes in dit formaat auto.
@atrak: Inderdaad, dit zijn de auto’s waarvoor je bij het inhalen vol voor in de ankers moet omdat ze niet op gang komen. 100 a 125 pk op een auto gewicht van 1200 kg is aan de krappe kant. Zeker het gebrek aan koppel is funest. Ik rijd voor €650 per maand excl. brandstof (ca. 200 euro per maand) een C350e die ik gekocht heb toen hij ruim een jaar oud was (incl. 5 jaar garantie). Dus ik schrik nogal van de (vanaf) prijzen. Zeker omdat ik mijn auto bij 40.000 km/jaar bereken.
@healey: is dat privé? Erg netjes, via de dealer geregeld? En wat voor lease vorm is dat? Financial of operational lease?
@sjoppie: Dat zal dan waarschijnlijk zakelijke lease zijn ;)
@healey: 120pk is ruim voldoende voor 1200kg, in Nederland maar ook in Duitsland kom je daar prima met het verkeer mee, je bent niet het snelste maar rijdt ook niemand in de weg. Koppel hebben deze motoren dankzij hun turbo juist in ruime mate. Wie meer vermogen meent nodig te hebben dan 120 pk zou wat mij betreft eens wat rijlessen moeten nemen om de techniek te leren bedienen.
@mashell: alleen wegen deze auto’s ruim boven de 1200kg. De nieuwe a1 weegt bijna 1200kg..
@healey: Appels met peren? Is het zakelijk, financial of privé lease? Looptijd contract? Jaar KM? Wegenbelasting zit u nog in een lager tarief, wat wordt dit in 2020 of 2021? Etc….
@atrak: Mazda 6 in station dan? Die begint straks met een 2.5 liter zover ik kan vinden. Groter dan de meesten hierboven en naar mijn mening veel mooier. Begint iets boven de 500. Maar de zwakste motorisering is al geen “tor”.
Onlangs heb ik gedurende een weekend de Ford Focus 1.0 st-line mogen testen. Ik moet zeggen dat de motor mij echt wel heeft kunnen overtuigen.
@millemiglia: ford heeft altijd leuke motoren gehad. Bewijs dat je geen joekel van een vermogensbeest moet hebben om plezier te halen uit het autorijden.
@millemiglia: Ik heb een jaar in een Focus met dezelfde motor gereden. Ding was niet vooruit te branden ondanks de 125pk. Ik reed gemiddeld 1 op 10 en stond iedere dag bij de pomp. Nu een nieuwe Focus diesel met 150pk en het verschil is echt bizar!
@joostgrn: dan verwachtte je zeker een ST? Want de 125pk loopt erg lekker. Geen diesel-koppel, maar dat heeft geen enkele benzine. En 1:10 vind ik een presentatie. Chapeau. Ik rij gemiddeld 1:15 a 1:16.
Mijn vriendin rijdt via Ford Lease een Ford Kuga 150pk ST line met een paar prettige opties voor 573 p.m. incl btw. Dit op basis van 24mnd en 20.000km per jaar. Ik heb ook een offerte laten maken voor kopen maar kreeg dat voor dit geld niet rond gerekend. Aankoop is dan 38k inruilen na 24mnd gegarandeerd op 22k door dealer en zou met veel geluk op kunnen lopen naar 25k. Dan moet je nog 1x een beurt betalen, verzekering en wegenbelasting. Wij proberen dit nu gewoon een keer ipv aanschaf en zijn tot nu toe heel tevreden.
@maxhunter: Ford lease = ALD
Wat een grap. Dure maandelijkse rekening voor schijnzekerheid…
@coffeecup: reken alle kosten maar eens door, je zult versteld staan dat je ongeveer gelijk uitkomt. Maar dan rij je dus gewoon nieuw zonder zorgen. En dat is mij die 50-100 euro per maand wel waard.
@sjoppie: Ach natuurlijk niet. 600 euro per maand over twee jaar is gewoon 14.400 euro. Dat is een hoop geld om géén afschrijving en één, misschien hooguit twee, onderhoudsbeurten, te ‘financieren’. Die 14.5k is ook op een andere manier uit te geven aan mobiliteit. Ook als je nieuw wil rijden.
@coffeecup: plus verzekering en wegenbelasting
@sjoppie: ik hoor altijd mensen over zorgen. Zorgen dit, zorgen dat. Maar, en helemaal als je een auto slechts 24 maanden hebt, alles valt binnen de garantie of de verzekering. Je hebt alleen onderhoud, en dat is bijna tot op de cent te berekenen. Hoezo zorgen?
@coffeecup: want?
Niet eens een Yolo :(
@kenner: is binnen het gevraagde en gestelde eisenpakket ook niet echt te vinden. Of je komt uit bij pak-em-beet een Dacia Dokker. Maar da’s niet echt iets wat je wilt als je komt vanaf een Volvo V50, denk ik zo.
Ik zou dan voor de Corolla ts gaan. Die is erg ruim, zuinig en past bij jouw eisen. Het geluid van de motor is al een stuk minder geworden omdat ze betere materialen hebben gebruikt. En standaard automaat.
@toyotavenray: Het had pas spannend geworden als jij iets anders had geadviseerd ;)
@toyotavenray: heb die toyoya 1.8 hybrid proefgereden. Wat een tegenvaller, direct weer teruggebracht en de verkoper hartelijk bedankt voor de proefrit.

Bij remmen hard geluid (blijkt accugeneratie te zijn o.i.d.), en bij rem los/vast (bij wegrijden) hoorde je ook oldskool de remmen aangrijpen, dat was normaal volgens de verkoper. Verder was de 1.8 behoorlijk traag. In de stad ging het prima, maar op de snelweg echt een drama bij invoegen. Minimaal de 2.0 hybrid nemen dus.
Heel ruim is de Qashqai niet. Wel nog steeds een bijdetijds ontwerp trouwens.
Ik heb 1,5 jaar geleden gekozen voor een actie model van de Volvo S60 T3 Polar+ Dynamic… Ik heb hem weliswaar voor 4 jaar en 25.000km/j maar zit op €654 Private lease met veel luxe opties.
Nu ben ik blij met dat ik gekozen heb voor 4 jaar, want de prijzen voor een vergelijkbare private lease liggen zo €100-€150 duurder.
Het huidige en goedkoopste model Volvo S60 T4 R-Design begint pas vanaf €699 (4jaar/10.000km/j).
Laat ik maar niet beginnen over een BMW, Mercedes of Audi…

Alle opties die hier worden genoemd zou ik niet zien zitten 😩 Maargoed smaken verschillen. Al die NepUV’S…
@nathanael: je hebt in ieder geval gelijk gekregen. Ik lever net mijn privateleasert in en kan met geen mogelijkheid nog een keer dezelfde prijs voor de komende 12 maanden krijgen. Soms geeft langer vastleggen dubbel voordeel
@nathanael: voor minder kan je ook Een 3 serie rijden . Dus waar je de wijsheid vandaan haalt dat het onmogelijk is .
@bohica: Precies en dan straks nog zelfs de skyactiveX versie 😉
Als ik de keus zou hebben zou ik een beetje meer vermogen willen en de auto 4 jaar leasen
Lijkt me dat je de meeste auto’s snel kwijt wil als je met 4 man en een hond een vrachtauto nauwelijks in kan halen
Is een uitgaan model niet veel slimmer? Een voorraad model waar men vanaf wil? Een knappe Leon ST FR line met 1.5 TSI? En kijk ook naar diesel. Als je zelf alleen de brandstofkosten hebt dan kan dat wellicht interessant zijn. Bij auto’s richting 1400kg is diesel sneller in je voordeel dan je denkt….
@dutchdriftking: Is her überhaupt wel mogelijk om een diesel te privateleasen?
@dutchdriftking: nu de auto’s steeds duurder worden is dat wellicht interessant, maar vergeet niet dat een uitgaand model ook ietsjes harder kan afschrijven.
De Grandland X stamt af van de 3008 en niet de 5008. Bijna 300 ltr verschil in de bagageruimte, zodat je wel met vrouw en kinderen kan kamperen met een normale tent.
@iannuzi: Alle 3 de modellen die je noemt zijn bedoeld voor mensen waar alle levenslust is verdwenen en wachten op de dood…
600 euro voor een auto per maand. Haha, mensen zijn gek tegenwoordig
@baklava: inderdaad, bizar! Ik reed in het verleden een 10 jaar oude 330i met alle opties voor 600,- per maand INCL benzine en dat vind ik best duur maar voor zijn auto de moeite. Met geld per maand en dan niet eens een echt leuke auto rijden…
@mrtrex: *vond *zo’n auto *Dat geld (edit knop gezocht…)
@mrtrex: precies een 330 is ook een dikke bak. Dit zijn allemaal familie auto’s met eco motor. Echt belachelijk dat geld
@mrtrex: de één rijdt nieuw en jij rijdt voor hetzelfde geld een 10 jaar oude “youngtimer” en dan beweer je dat jij de betere keuze gemaakt hebt?
@mashell: nee ik reed :P nu rij ik een drie jaar oude auto sinds nieuw in de lease. Het is dat het bizar veel goedkoper is (want 14%) maar ik reed veel liever in mijn oude BMW ja.
@mashell: en nee niet hetzelfde geld, bij mij was het inclusief de benzine dus dit nieuw rijden kost zeker 150,- pm meer voor minder plezier
Heb even rondgekeken. Mazda 6 of CX-5 is misschien een optie, en zou mijn voorkeur genieten. Heb je tenminste een volwaardige motor, geen melkpak.
Ik heb de Ateca Style Business Intense met Alcantara interieur (en de sportstoelen) en het winterpakket met 1.0 toe onder de kap.

De motor is verbazingwekkend; had ik nooit verwacht van een 1.0 drie cilinder blokje. Het houdt niet over, maar te kort kom je zeker niet. Wel flink blijven schakelen. Niet geschikt voor wen caravan, maar verder voor alles meer dan prima.

Heerlijke gebakje.
Vind de Kia het leukst uitzien, maar… ik word een beetje verdrietig van de motoren die erbij horen. Nou hoef ik met mijn auto Lewis Hamilton bij te houden met zijn Mercedes, maar beetje beetje mag wel wat mij betreft. Ik zou het zelf niet fijn vinden om een mooie nieuwe auto te hebben maar wanneer je gaat rijden dat je hem volgas moet behandelen om een beetje de vaart in te houden.
Wow, even 7200 euro per jaar wegkiepen omdat je zo nodig een nieuwe auto wilt rijden. Die 20k km per jaar kan ik ook best in n oude barrel rijden, óf een auto waar de kop al vanaf is. Ik spendeer het geld liever aan een hypotheek.
@towi1989: jij kiept het liever met tweede of derdehands weg? 110 brandstof, 50 onderhoud 40 mrb 270 afschrijving verzekering 50. Op basis van Seat Leon 1.0 15k per jaar en dan 5 jaar. Betaal je dus ook al 520 per maand. Ik rij nu met private lease voor minder dan dat bedrag kan je nagaan!!
@towi1989: ah, je klinkt als een echte autoliefhebber. In een oude barrel rijden en geld liever spenderen aan de hypotheek. Wel verstandig, maar niet leuk. Ben je straks 60, heb je eindelijk je hypotheek afgelost, maar wel je hele leven in oude barrels gereden. En net een dag nadat je je hypo hebt afgelost, kom je onder een tram ofzo.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, je leeft maar 1 keer, je mag best ook nu een beetje plezier hebben. Hoeft niet perse private lease te zijn natuurlijk.
@s2khonda: je geeft alles lekker uit en wanneer je een tegenslag krijgt blijf je achter met torenhoge schulden. Zelfs bij voorspoed kan je er last van krijgen, bv bij het kopen van een huis- je mag minder lenen. Leef naar je stand, als je het niet kan betalen zoek dan naar een betaalbaar alternatief maar ga niet lenen (behalve huis natuurlijk)
Renault Scénic.

Mooi, ruim, compleet, comfortabel, rijdt goed en betrouwbaar.
@henkp1: Renault en betrouwbaar, hetzelfde als gezond roken
@bigbrabo: zo 2002 jouw opmerking! Renault is de laatste 10 jaar erg betrouwbaar!
@henkp1: haha betrouwbaar
@baklava: hahaha…vragen????

https://www.autoblog.nl/nieuws/renault-laguna-iii-occasion-video-aankoopadvies-82618
@rufctr01: Laguna 3 ben ik met je eens maar de andere renaults zijn toch minder hoor
Ik heb private lease een mazda cx5 2.0 met best veel opties incl. All season banden en trekhaak. En 20.000 km per jaar voor net €580,-
Verbaas me er over dat veel leasewagens 1.0 motoren hebben en dat ze net zo of nog duurder zijn dan de Mazda. En met deze motor ben je niet de langzaamste van de snelweg.
En voor alle privatelease criticasters. Ja het kan duurder zijn dan 2e hands rijden. Maar ik was het zat om bijna elk jaar 3000/4000 euro aan reparaties uit te laten voeren . En dan nog niet weten hoe lang het heel bleef.
@cooper96: wat rijd je dan voor een afgrijselijk kadaver dat je elk jaar zoveel kwijt bent aan onderhoud ? Mijn vrouw en ik rijden 3 auto’s bij elkaar, ca. 45.000 km op jaarbasis, en wij zijn dat niet eens kwijt..
@cooper96: ook 24 maanden looptijd? De looptijd is wel enorm bepalend hier.
@bakboord1: 5 jaar
Je schiet jezelf zo ontzettend in de voet als je een looptijd van 2 jaar neemt. Als je dan voor private lease gaat kies dan een looptijd van ten minste 48 maanden (Ja ik weet dat de aanvrager dit niet wil). Je betaalt zo €150.- €200.- per maand meer voor precies dezelfde auto.
Jezus wat een prijzen in Nederland. Mijn vader rijdt dankzij een deal vanaf oktober in een V60 T5 inscription voor 300 euro per maand (Dld).
Ik rijdt nu 2 jaar een Astra sportstourer 1.0 handgeschakeld. Je bent absoluut niet de langzaamste.
Er passen makkelijk 3 kids in waarvan 2 beginnende tieners en een hond.
Met AGR stoelen dualzone climate, veel elektrische lekkernijen en 1:17.
Na 93k km gaat deze nu naar een medewerker en na veel zoeken en rijden bestaat er geen ruimere auto in zijn klasse.
De prijs/kwaliteit verhouding is echt prima.
Op de site heb je een rijk uitgeruste sportstourer voor €479
Je kan wat vinden van Opel maar de Astra moet je echt gereden hebben, wel met AGR stoelen overigens.
Jammer dat die niet in het lijstje staat.

Als je voordelig wil private leasen kun je het best gaan voor een voorraad auto en dan liefst een model dat binnen niet al te lange tijd wordt vervangen. De auto wordt dan met korting verkocht aan de leasemaatschappij waardoor de leaseprijs ook behoorlijk zakt. Je kunt dan een stuk lager uitkomen als de voorbeelden die je op internet kunt vinden.
Kromme vergelijkingen, gaat alleen op als je nieuw zou bestellen. Doet geen mens toch? Altijd minimaal demo/ voorraad model of nog iets ouder.
Totdat de aanbieders filantropisch zijn of voor niks werken is financieren is altijd duurder..
Je betaald inderdaad voor zorgeloosheid; geen zorgen over garantieafwijkkeling, juist afschrijving berekening en vorige boekhouding.
Als je dat €100-300 extra per maand waard is prima
-> juiste afschrijving
-> overige boekhouding
Ik heb net een nieuwe A5 gekocht .Had hiervoor een Audi S3 sedan met extra s . In 2015 nieuw gekocht ,prijs 66000 euro . Na 50 maanden en 50.000 km inruilprijs 44000 euro. Onderhoud ;grote beurt 350 euro ,2 nieuwe banden 230 euro. all risk verzekering 72 euro p maand mrb;67 euro p maand.Dus in totaal nog geen 600 p maand ecl brandstof .Dus voor mij geen private lease.
@dijan: Jouw voorbeeld is bijzonder extreem. Dermate extreem dat je je God op zijn blote voeten dankbaar mag zijn.

1. je afschrijving is eigenlijk onmogelijk laag. Een S3 van vier jaar oud is geen 44 mille waard bij inruil. De stagiair bij wie je ‘m hebt ingeruild zal de komende 10 jaar de koffie moeten doen voor straf. Stelregel voor afschirjving is ongeveer de helft bij 3 jaar. Dus in principe is 33 mille na 36 maanden logischer.

2. Een grote beurt bij een S3 kost geen 350 euro. Meer het drie dubbele.

3. Een S3 doet geen 50.000 km op op met slechts 2 banden voor 230 euro. Zelfs op mijn Alfa zijn de banden duurder.

Dus je hebt op alle vlakken mega veel mazzel gehad. Zoveel mazzel, dat het eigenlijk niet kan. Verkoop, werkplaats, magazijn: allemaal hebben ze je mega gematst. Of het waar is of niet is niet aan mij om over te oordelen, maar jouw voorbeeld is in elk geval niet represenatief ;-)
@willeme: Of jij da nu geloofd of niet. Mijn S3 staat nu te koop voor 41900 euro! De grote beurt kostte echt 359 euro . Zelfs nu is de vastgestelde prijs ,zonder extra reparaties 380 euro . Ik kan je de rekening laten zien ,als je dat ook niet geloofd.De banden kostten echt maar 234 euro .maat 235/19. Ook heb ik niet op onderhoud bespaard ,want er is alleen een beurt nodig na 24 mqqnden of 30,000 km . Omdat ik de S3 in november 2018 hebb esteld ,was de audi nog niet aan een beurt toe. Met de dealer afgesproken dat door de verlate levering van de A5 de beurt van 48 maanden voor hun rekening was. Kun je mij het adres geven voor het kopen van een S3 sedan met extrs van 2015 met 50.000 km .voor 30,000 euro ??? Alles wat je schrijft klopt niet . Ik schrijf geen verhaal ,maar de waarheid. Ik ben bereid om de rekening van de beurt en de bijbetaling aam je te mailen . Ik heb zelfs bijna 5 maanden moeten wachten op de nieuwe A5 ,dus geen voorraadauto.ook is de nieuwe A5 niet aan ons verkocht door een juniorverkoper ,maar de verkoopleider van een grote Audidealer. Je kunt wel proberen met je negatieve schrijven om mijn ervaring onderuit te halen . maar ik ben anders van je gewend . erg jammer deze ongefundeerde reactie . Zelfs onnodig.
@dijan:

1. 44 mille inruil is pure kolder. Dat is onmogelijk. De verkoopprijs van een S3 met 50k op de klok uit 2015 is ongeveer rond de 40. Dan kun je niet 4 mille méér krijgen :-D. Zoveel marge zit er niet op een nieuwe A5 ;-).

2. Aangezien jouw Audi slecht onderhouden is (1 beurt in 4 jaar is te weinig), schat ik m lager in. Qua inruil zit ie tussen de 30 en 35. Afhankelijk van veel factoren, maar dat is aan de hoge kant. Is niet zozeer een berekening, maar gewoon even het internet afstruinen. (werk zelf al 20 jaar in de auto branche ;-)).

Als je goed leest, zeg ik het volgende:

“Dus je hebt op alle vlakken mega veel mazzel gehad. Zoveel mazzel, dat het eigenlijk niet kan. Verkoop, werkplaats, magazijn: allemaal hebben ze je mega gematst. Of het waar is of niet is niet aan mij om over te oordelen, maar jouw voorbeeld is in elk geval niet representatief ;-)”

Ik weet wat die banden kosten, want ik heb EXACT dezelfde bandenmaat onder mijn Alfa liggen.

Bij die grote beurten moet je niet alleen doen wat de importeur zegt (ja, je begint met de 390 beurt), maar dan komt de rest erbij bovenop wat er allemaal nodig is. Maak je de kilometers niet, dan gaat het om de maanden. Dat je met 50k niet veel kwijt bent, dat geloof ik. Maar 390 in vier jaar tijd is onmogelijk.

Dus je onderdelen, je onderhoud, de inruil: het is allemaal echt heel bijzonder. Ongekend. Heb je een linkje van die Audi S3 die te koop staat voor 41.900?

https://www.autotrack.nl/tweedehands/audi/s3/44604535

Is het deze?
@dijan: Ik heb het even uitgerekend, maar het klopt niet.

Een Audi S3 met 50k op de klok uit 2015 doet ongeveer 30k inruil. Als je het inruilt op een Audi A8 langstaander krijg je meer, op een nieuwe Up minder. Ik denk dat 30k redelijk safe is. In jouw geval is het veel te hoog, want je hebt bezuinigd op onderhoud. Een beurtje in vier jaar is natuurlijk kolder :-D
@willeme: Net even gekeken wat de prijzen van een S3 sedan van 2015 met max 50.000 km ,zonder veel extra s m et 42000 km 37950 euro/ met extras zoals magn ride e.d. rond de 40.000 euro! Hoe kom jij aan je berekening? Ik heb in mijn leven al 24 nieuwe auto s gekocht als particulier. Voor de S3 ook een Audi 1.8 sportback A3 ingeruild op de S3 en na 2 jaar prijs inruil ;34.500 euro ,nieuwprijs was 46000 euro . Ook hier afschrijving van 11.500 euro in 2 jaar .
@willeme: Als je gelijk wil hebben .omdat je al 20 jaar in de autobrance zit en er veel verstand van hebt .? Ik ben 70 jaar en zit al 55 jaar in auto s ! Daarbij,weet jij de marge op elke Audi? Ik heb een A5 gekocht van 77000 Euro en ik weet toevallig wel wat de marge is. Bezuinigd op onderhoud? In het boekje staat zelfs en in de comuter word aangegeven met 24 maanden of 30.000 km . Ik heb na 23 maanden de audi bij de dealer neergezet en de audi behoefde buiten de grote beurt geen andere reparaties of onderhoud. Het panoramadat werkte soms niet ,maar dit viel onde de garantie. En na 48 maanden zou de auto een beurt moeten hebben ,maar na overleg me de dealer en de verlate levering van de nieuwe a5 namen zij deze voor hun rekening . Maar nogmaals ;wil je de rekening zien als bewiijs of ben je alleen uit om mij onderuit te halen. Echt ,je valt me erg tegen met je gedram .
@dijan: Of ik het geloof is niet relevant ;-). Het is bizar dat je INRUIL prijs voor een auto HOGER ligt dan de VERKOOP prijs. Dat moet je met je 70 levensjaren toch ook wel begrijpen.

ALS dat het geval zou zijn (wat ik natuurlijk niet kan verifiëren), dan heb je een topdeal gehad. Als je zoveel mazzel hebt gehad met je onderhoud, onderdelen en afschrijving, dan heb je een bizarre topdeal. Het is bijna niet te geloven. Sterker nog: dat met de inruilwaarde is een fout. Kan niet anders. Maar als dat je deal is geweest, heb je het goed gedaan ;-)
@dijan: Rustaaagh
“Het is een niveautje hoger dan dat van de Seat Ateca.”
Hier moest ik HEEL hard lachen! Ik heb een Grandland X, en de afwerking komt niet eens in de buurt van de Ateca! Na 15 jaar VAG auto’s gereden te hebben (Skoda) ben ik vorig jaar met enige tegenzin (wltp droogte qua auto keuze) in een Opel Grandland gestapt, wat een stap terug is dat zeg. Keihard krakende deurpanelen, rammelende tweeters, krakende dashboard onderdelen en uit het lood hangende portieren zijn nu de realiteit van mijn dag. Kijk vooral eens hier Autoblog: https://opel-forum.nl/forums/topic/krakende-armsteun-in-voorportier/
@opelironman: helaas kan ik dit beamen, dit zijn gerebadgde Peugeots. Buiten het logo niks Opels aan. Ik kreeg dat ding een dagje mee als leenauto.
Totaal onlogische auto qua bediening.
Als dit de toekomst is in Russelheim dan zie ik het somber in.
Dan zijn de huidige Astra en de nieuwe Insignia de laatste echte Opels.
Consumentenbond had private lease aanbod waarbij je na een jaar kunt opzeggen. Ideaal dus. Een Nissan Qashqai met 130 pk motor, 18 inch, pano dak voor 435 per maand. Iets voor Reinier?
Waarom doet iedereen alsof de motoren niet zouden voldoen? De instapmotor bij de huidige Golf heeft al meer vermogen en koppel dan een bovengemiddeld blok in de Golf 4. En dat terwijl de auto niet of nauwelijks zwaarder is geworden!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).