Binnenkort rasechte Britse power op twee wielen

Auteur: , 23 Reacties

AML is weer iets aan het bekokstoven.

Aston Martin motor

Aston Martin is als een gek modellen op de markt aan het zetten. Naast het vaste gamma, bestaande uit de Vantage, DB11 en DBS, komt er een hele rits modellen op de markt. Een hele rits middenmotor-supercars, waar collega @jaapiyo heel blij van wordt, een SUV en zelfs woonhuizen. Zoiets gebeurt bij een merk waar het geld vloeit als water. Dat is niet helemaal waar: Aston Martin verkeert juist in zwaar weer. Die SUV komt geen minuut te laat: die moet flink geld in het laatje gaan leggen. Anders is het snel klaar met AML en hun ‘ludieke projecten’.

Toch is er altijd ruimte voor meer. Een markt die Aston nog niet bezet is de markt der motorfietsen. Daar wil het merk verandering in brengen. Wat je ziet op bovenstaande afbeelding is een eerste schets van een project wat daadwerkelijk binnenkort in motie wordt gezet. Uiteraard is het lastig om een prestigieuze motor uit de lucht te vissen, dus wordt de hulp ingeroepen van een partner die er wél verstand van heeft. Er is gekozen voor Brough Superior.

Dit motorfietsenmerk weet kennelijk waar het mee bezig is en dus worden de krachten van de twee bedrijven gecombineerd. Het resultaat is te zien op 5 november op de EICMA-motorshow in Milaan. Het zou gaan om een zeer beperkte oplage, dus verwacht geen laag prijskaartje. Verdere concrete details zullen we later krijgen.



23 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Off-topic:

@redactie: ik word eerlijk gezegd een beetje moe van al die artikelen over motoren. Schoenmaker, blijf bij je leest. Als je graag ook over motoren wilt schrijven, open dan een nieuwe subpagina, zoals Autojunk, Apparata, Groen7. Het is gewoon een totaal andere tak binnen het genre ‘gemotoriseerde voertuigen’. Net zoals vrachtwagens, bedrijfsbussen en vliegtuigen. Niet iedereen is er in geïnteresseerd. Als er af en toe een keer artikel verschijnt dat niet over auto’s gaat, kijk ik daar persoonlijk niet raar van op, moet gewoon kunnen en is dan hartstikke interessant om te lezen. Dit is echter een stuk meer dan ‘af en toe’.

Natuurlijk kan je zeggen “je kan het ook niet aanklikken/lezen.”, dat klopt. We worden er alleen behoorlijk mee doodgegooid, volgens mij sinds jullie de nieuwe hoofdredacteur hebben.

Bedankt dat ik mijn hart even kon luchten, wie weet zijn er meer die er zo over denken of mij juist op andere gedachten kunnen brengen.
@joost1990_2: ik ben hier volledig mee eens.
@joost1990_2: net als f1 blog? En dan een optie in de app dat we kunnen aanvinken welke subs we wel en niet willen zien? /wishful thinking
@joost1990_2: Overdrijven is ook een vak, tussen het een-na-laatste artikel over motoren en deze zitten 38 auto-gerelateerde items.
@joost1990_2: misschien moet je er een keertje een rondje op rijden? Ik vond motoren eerst ook niks, maar sinds ik er op rij ben ik er volledig op teruggekomen ;) ik vind het persoonlijk juist hartstikke leuk dat er wat meer aandacht voor motoren is dan eerst.
@joost1990_2: dan vind ik dat al die f1 artikelen ook weg mogen want ik heb daar helemaal niks mee.
@joost1990_2:

Beste Joost,

Uiteraard is feedback welkom, maar ik wil graag een beetje nuance aanbrengen:
1. ja, ik maak hem toch even: klik dan niet ;)
2. Beetje persoonlijk maar voor de lezers ook wellicht een leuke invalshoek: mijn expertise ligt vooral bij auto’s, maar motoren kunnen ook leuk en indrukwekkend zijn. Informatieverbreding op wielen, blijft toch ongeveer hetzelfde.
3. In principe is dit bericht autogerelateerd, het gaat om Aston Martin. We hadden een tijdje geleden ook een bericht over een Aston Martin-woontoren. Dit komt een beetje ongelukkig samen met jouw ‘probleem’, maar de rode draad in dit bericht is een grappige samenkomst tussen motor en auto.
4. Het motornieuws is zeker niet dominant, de vaste rubriek op zondagochtend is het enige constante, de rest is toevallig nieuws en alleen als er iets echt ‘belangrijk’ is.
5. Veel mensen vinden juist motorcontent een leuke afwisseling. Bovendien bestaat het Autoblog-publiek voor een redelijk substantieel deel uit mensen die een motor (willen) bezitten en die vinden het juist hartstikke leuk. Ook de overeenkomsten tussen auto’s en motoren zijn dusdanig aanwezig dat het eigenlijk weinig verschil maakt.

TL;DR bedankt voor de feedback maar voor ons is motornieuws juist een leuke nieuwe invalshoek, die nog relatief goed wordt ontvangen door het lezend publiek ook.
@720s: Als ik als lezer dan ook even mag inhaken:

Ik snap de kritiek ergens wel. Sinds het aantreden van Michael lijkt het aantal tweewieler-gerelateerde content fors verhoogd. Dan heb ik het niet alleen over Michael’s vaste rubriek, maar ook over de content die door andere bloggers wordt geschreven. Ik weet niet of dat ook zo is, maar gevoelsmatig lijkt er wel een stijging te zijn. En over die vaste rubriek gesproken: Hoewel ik hem elke zondagmiddag met veel plezier lees, staat het ergens toch wel vreemd dat het gros van de content die de hoofdredacteur van autoblog aanlevert over motoren gaat. Dat is een beetje alsof je leraar Engels zijn lessen vult met uitleg over de Duitse naamvallen.

Nou vind ik motorennieuws leuk om te lezen, maar deel ik de mening van Joost dat daar best een aparte pagina voor mag komen, vergelijkbaar met hoe jullie nu al Apparata en Groen7 hebben. Enerzijds omdat er dan meer interessante motorcontent geschreven kan worden, anderzijds omdat het dan voor mensen zoals Joost uit Autoblog gefilterd kan worden. Bovendien kunnen jullie dan ook advertentiedeals met motor-gerelateerde bedrijven sluiten. Win-win-win, lijkt me.

En over Groen7 gesproken: Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat veel mensen die pagina bezoeken. Sinds september zijn daar minder dan 10 reacties geplaatst, verspreid over een stuk of 5 artikelen. Dat kan toch nooit rendabel zijn? Ergens vind ik het ook wel zonde, want er staat behoorlijk wat interessant autonieuws op Groen7. Duurzaam autorijden is tegenwoordig sowieso geen niche meer, maar misschien wel het belangrijkste onderdeel van de autoindustrie. Misschien is het een optie om met dat in het achterhoofd de stekker uit Groen7 te trekken (pun intended) en het Groen7-nieuws op Autoblog onder te brengen? Kunnen jullie de vrijgekomen serverruimte mooi gebruiken voor die motorenpagina ;-)
@720s: bedankt voor je feedback!

Ik begrijp de beweegredenen wel, natuurlijk. Het is belangrijk en goed om je horizon te verbreden en de oogkleppen af te zetten. Mij hoor je ook niet zeggen dat er niet genoeg interesse van de lezers is in de motor-gerelateerde artikelen, ik ventileerde even mijn mening en vanuit mijn persoonlijke perspectief.

Het gaat mij er inderdaad om, zoals @Edge ook aangaf, dat we hier schrijven, lezen, bewonderen, lachen, huilen, fantaseren etc etc op Autoblog. Natuurlijk, een nieuwe hoofdredacteur vaart een andere koers. Echter, bijvoorbeeld een Peter Vandermeersch zorgde ook niet ineens voor een achterklap- en roddelkatern in de NRC.

Dat is de nuance die ik hier wil verduidelijken. Het gaat mij er niet om dat er meteen iets mee gedaan wordt, maar een mens weet meer wanneer er gecommuniceerd wordt.
@joost1990_2: Bwaah, Aston Martin is een exclusief automerk. Als die iets exclusief op 2 wielen uitbrengen, mag dat van mij hier gerust verschijnen. Het is niet dat ze hier elk nieuw model van Honda, Suzuki, BMW,… motorfietsen in je gezicht mikken.
@joost1990_2: ik heb zelf niet zoveel met de auto gerelateerde artikelen en vind dat ik steeds lang moet wachten op weer wat motornieuws hier.
@hehe: ik heb hetzelfde op Motorblog.nl, kom daar regelmatig, maar denk je dat daar autonieuws voorbijkomt?? Nonnie misschien!
@joost1990_2: neem eens een proefles! Je houdt blijkbaar van auto’s dus ik neem aan ook van snelheid , en een mooi geluid.
@joost1990_2: joost, pik ouwe pijp, ik ben niet geïnteresseerd in 80% van het EV nieuws en ik zeik ook niet.
@racerx: Dan nog zijn die EV’s wél auto’s en dus valt dat onder autonieuws.
Ik leg graag even de nadruk op één stukje van Joost’s opmerking, die over aparte blogs. Dat lijkt me een goed idee. Maak een ‘Motorblog’ en link naar de voor hier relevante artikelen zoals dat ook nu al gebeurd met AutoJunk.
Aparte blogs lijkt me dus helemaal k*t, 1 app bijhouden is al moeilijk genoeg ;) maar goed, ik ben een beetje biased natuurlijk. Vandaar een positieve noot van mijn kant. En heel eerlijk, je mag het -onterecht- een dooddoener noemen, maar als ik een artikel zie dat me zeer waarschijnlijk niet gaat interesseren, klik ik inderdaad niet. Werkt in mijn geval bijzonder efficiënt.
@2wheeler: ik vind het briljant, al mijn hobbygerelateerde content in 1 app/pagina. Helemaal eens met jouw comment 👍🏼
Ik ben blijkbaar bij de happy few die ook de gave meegekregen heeft (ondanks m’n AB verslaving) om ook niet op artikelen te klikken die me niet of te weinig interesseren (Bvb: Max V roddel, F1 resultaten,…)

Veel van het plezier is voor mij de comments lezen en zelf löss gehen met comments.
Om een of andere reden kan ik op AJ en apparata niet reageren. Dus een apart rubriek vind ik minder appealing 🤔

Groen7 mag wat mij betreft ook gewoon onder autoblog. Want ook daar komt wel interessant spul langs. Maar ik wil de comments ook lezen. Omdat daar amper respons is, kom ik er niet toe om groen7 te openen.

Auto van automobiel is in de letterlijke zin van het woord ook toepasselijk op motorfietsen.

In het kader van de petrol head ondertitel en EV nieuws discussie wil ik ook nog het volgende zeggen: mag er dan ook niks meer over diesels geschreven worden.

Gewoon wat meer verdraagzaamheid en begrip voor elkanders interesse daar zouden we veel verder mee komen.
Ah ja nog ff een On topic comment:
Brough Superior zegt me niks. (Shame on me?)
Maar ik ben wel benieuwd wat ze gaan maken. Het zal, vermoed ik, alleen omwille van de prijs nooit een echte rijdersmotor worden, maar eerder een paradepaardje / one-trick-pony.
@tjorque: Historische fabrikant, was in de jaren 20 en 30 de Rolls Royce onder de motorfietsen. Een paar jaar terug zijn de merkrechten gekocht door een firma die weer motoren wil gaan bouwen. Een beetje zoals Bugatti en Spyker dus.
die schets… eerlijk hebben ze daar iemand voor betaalt ?
@bpc: ik heb ergens gehoord dat deze schets gemaakt is door een Nederlandse ontwerper, geboren in de jaren ‘90. Hij schaamt zich er echter zo erg voor dat hij nu uit alle macht probeert het nieuws hierover op bekende autoblogs tegen te houden. Ik kan even niet meer op zijn naam komen, maar misschien gaat er een belletje rinkelen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).