• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW introduceert extra voordelige 5-Serie in Japan

Auteur: jaapiyo, gepost 2 februari 2025 om 19:02 – 8 Reacties

Deze strepentrekker in de 5-Serie range noemt men de 523i en hij is speciaal en extra voordelig voor Japan.

Daar het gras altijd groener is aan de andere kant, kijken wij graag naar automarkten van andere landen. Een ding is zeker; meestal zijn gave auto’s daar vanwege ons ongunstige belastingklimaat een stuk goedkoper. Maar, niet alles is elders allemaal beter. In Nederland mag je namelijk best een beetje tunen zonder al te veel gedoe, waar je in Duitsland en Oostenrijk alles moet eintragen. En we hebben ook over het algemeen best gladde wegen. Mits er geen vervelende hobbels in de vorm van Extinction Rebellion leden opstaan, uiteraard.

Toch spreekt unobtainium nou eenmaal tot de verbeelding. Wil heel Amerika nou echt een stationwagon? Nee, maar omdat ze ze niet kunnen krijgen roepen fora en ‘echte kenners’ er al decennia om. En zo waren wij weer zjjaloers op de E60 M5 met handbak. Of op de 333i en 745 turbo uit Zuid-Afrika. Om nog maar te zwijgen over de Honda Civic van AMG.

Nou zijn dat allen bleppers, maar soms maken merken ook instappers voor bepaalde contreien. Ook voor Nederland soms, zoals de BMW 316iN die speciaal voor ons werd gemaakt om de vanafprijs onder de 50.000 gulden te houden. Dat aanbieden van een scherpe prijs in Nederland hebben de premiums inmiddels opgegeven. Maar in andere landen gebeurt het nog. Eerder schreven we zo bijvoorbeeld over de BMW 520i met amechtige 1.6 voor onder andere de Turkse markt.

In Japan komt BMW nu op de proppen met de 523i. Vroegah, bij de E39, E60 en F10 had je met dat typeplaatje op de kont een heuse zes-in-lijn onder de kap. Maar de Japanse versie heeft dat helaas niet. In plaats daarvan zit er gewoon een versie van de B48 in. Eigenlijk is het een gevalletje van baaaaadge-inflatie. Want wij Europeanen kunnen de 520i krijgen met 208 pk. Maar deze Japanse 523i Touring heeft slechts 188 pk.

Het is wel een voordelige optie. Want de auto wordt aangeboden als -jawel- Exclusive voor omgerekend iets meer dan 52.250 Euro. Met sportpakket kost ‘ie een paar ruggen meer. Ter vergelijking: een kale 520i Touring in Nederland kost minimaal 73.936 Euro en 70 cent. Toch weer groener gras daar waar die zon opstijgt dus. Waarvan akte.

Ook interessant!

  • Nieuwe (?) 1 Serie komt eraan, inclusief extra dikke M-versie
  • Helaas: BMW 4 Serie krijgt geen opvolger
  • BMW X1 7-zitter vervangt 2-serie?
  • Video: karma voor aso in BMW 7 Serie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, japan

Vorig bericht: « Hamilton kan gewoon nog tien jaar door
Volgend bericht: Kia EV3 is nu al een hit in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Wolflow zegt

    2 februari 2025 om 21:24

    Is zeker zo voordelig omdat hij nog in de grondlak zit

    Login om te reageren
    • rendomjoeser zegt

      2 februari 2025 om 22:15

      En op 4 thuiskomertjes staat.

      Login om te reageren
  2. wetdualclutch zegt

    2 februari 2025 om 21:37

    Edit: verrek. Brainfart.

    Login om te reageren
  3. mc96 zegt

    3 februari 2025 om 07:06

    Maar wat is de d23i nu precies? Een 520i zonder mild hybride electromotor? En hebben ze dan bijvoorbeeld wel een 530e of in plaats daarvan een 530i zoals in de VS?

    Login om te reageren
    • pier zegt

      3 februari 2025 om 16:40

      Inderdaad, het artikel is qua motorisering etc. nogal onvolledig.

      Login om te reageren
  4. Focacino Royale zegt

    3 februari 2025 om 08:49

    Nou ja, in Japan rijden toch rustig(?) Ik dacht trouwens dat Japan vooral een sedan-markt was.. misschien deze 5-in-de-ramsj voor de taximarkt? Want aantrekkelijk om te zien istie niet…

    Persoonlijk kan ik nog niet er wennen aan deze 5, al kan het ermee door in donkerblauw. Toch denk ik dat ik wat langer met m’n G31 door rijd, totdat een model als de I4 voor mij voldoet qua ruimte.

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      3 februari 2025 om 09:51

      Die hoge heuplijn maakt het een onaantrekkelijke, zwaarlijvig geheel. Kleine raampjes, veel deur en plaatwerk. Niet knap. En dan zijn de andere details ook niet bijzonder mooi, zoals die achterbumper. De G31 oogt veel beter, de facelift maakt vooral de achterzijde moderner en onderscheidend.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    3 februari 2025 om 09:48

    Net als met de e60/e61 begint het design van de huidige 5 te wennen. Niet zo fraai als de voorganger, en in de onjuiste uitvoering nog altijd spuuglelijk (maar dat is met de e60 ook zo) Maar in de juiste uitvoering klopt het ergens wel. Nu hopen dat met de LCI het interieur weer naar een fatsoenlijk niveau getrokken wordt. En wat betreft de loodzware M5, de aankomende RS6/7 zal niet lichter worden, en zal waarschijnlijk geen V8 meer hebben… En daarbij doet het extra zeer daar de vorige V8 wél goed klonk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North