• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW laat de contouren van de i4 zien

Auteur: hayte, gepost 25 februari 2020 om 17:11 – 33 Reacties

De BMW Concept i4

Wat er zich onder het doek bevindt, zien we op Genève. Dan gaat BMW de Concept i4 onthullen.

BMW laat met een kek filmpje van vijftien seconden zien hoe de i4 eruit gaat zien. Soort van, dan. In het filmpje wordt een vloeistof over een onzichtbare auto gegoten, waardoor de hoofdlijnen van de BMW Concept i4 zichtbaar worden. En in die hoofdlijnen zien we toch een aantal verschillen met het studiemodel van de i4, die BMW eerder liet zien.

https://www.facebook.com/BMW/videos/vb.22893372268/2864232803623191/?type=3&theater

Het eerste dat opvalt, is de voorruit. Bij het studiemodel lijkt die een stuk langer te zijn, waardoor de neus kleiner oogt en de cabine weer groter. Doordat die ruit in het filmpje juist scherper afloopt, lijkt de neus weer wat langer ten koste van de cabineruimte. De koplampen zien er vergelijkbaar uit, alleen lijken deze bij de BMW Concept i4 wat dieper in de auto te liggen ten opzichte van de grille. Over die grille gesproken: of die net zo groot gaat zijn als bij het studiemodel, is nog gissen.

Zijaanzicht van het studiemodel van de i4
Het studiemodel van de i4

De wielen lijken in de nieuwe BMW-teaser wat ‘normaler’ te zijn dan de aerodynamische wielen op het studiemodel. Grote kans dat de Duitsers dit nog even geheim willen houden. Waarschijnlijk zal de Concept i4 toch wel met ‘bijzondere’ wielen worden geleverd, afgaande op deze wielen van de iX3. Om te eindigen met de lijnen die vanaf het achterwiel naar de achterkant lopen: die lijkt bij de nieuwe teaser wat platter te zijn dan die van het studiemodel. In het studiemodel is die achterkant wat meer afgerond dan bij de BMW Concept i4.

Voorkant studiemodel BMW i4
Het studiemodel van de i4

BMW kondigde de i4 in oktober 2018 aan. Vermoedelijk krijgt de i4 een maximale actieradius van 700 kilometer. De i4 moet volgend jaar op de markt komen. Op de Salon van Genève laat BMW het i4 Concept zien.

Ook interessant!

  • BMW onthult het uiterlijk van de i4
  • BMW i4 vuurgevaarlijk door vergeten onderdeel
  • Gelekt: BMW i4 M50 wordt de eerste elektrische M!
  • BMW i4 M Sport
    BMW i4 M Sport is nog strakker dan voorheen

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-i, Elektrisch, Genève 2020, i4, teaser

Vorig bericht: « ‘Tesla wil in Europa met Semi op zondag kunnen rijden’
Volgend bericht: Renault onthult dikste Mégane R.S. tot nu toe »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick-dos zegt

    25 februari 2020 om 17:18

    Dat ziet er zeer interessant uit. Zo op het eerste gezicht wel appetijtelijk. Ben benieuwd.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      25 februari 2020 om 18:12

      @Rick-dos: knap dat je dat uit dit filmpje kan halen. Plus het is nog een concept..

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        25 februari 2020 om 19:53

        @emping Rotdag op school gehad? Beetje je frustratie op internet spuwen? Laat het er maar uit hoor. We zijn er voor je…

        Login om te reageren
    • acizane80 zegt

      26 februari 2020 om 00:36

      @Rick-dos: il wacht het nog af tot deze effectief verkocht word en we meer weten. Tot op heden zijn er in de elektrische wagens buiten Tesla niet echt verkoop successen zichtbaar. Ik hoop dat er nu eindelijk een beetje schot in de zaak komt. Niet dat ik tegen Tesla ben. Maar een goede concurrent helpt de doorontwikkeling van technologie, vernieuwing en het omlaag brengen van prijzen.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2020 om 17:24

    Lijkt behoorlijk op de 4-serie gran-coupe van de vorige generatie naar mijn bescheiden mening.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      25 februari 2020 om 19:26

      @dutchdriftking: exact mijn gedachte, zou niet verkeerd zijn

      Login om te reageren
    • dikkereinier zegt

      26 februari 2020 om 09:01

      @dutchdriftking: bij mijn weten zitten we nog steeds met generatie 1 van de 4 Gran coupé.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        26 februari 2020 om 09:15

        @dikkereinier: Is deze nog altijd leverbaar?!

        Login om te reageren
        • dikkereinier zegt

          26 februari 2020 om 09:32

          @dutchdriftking: zeker zoals alle andere 4 serie varianten.

          Login om te reageren
  3. mwti zegt

    25 februari 2020 om 17:53

    Genève is ook leuk als je van Corona houdt. Lekker hoesten in gesloten auto’s. En natuurlijk alle knopjes en deurhendels aanraken en dan aan je gezicht zitten…..cheers!

    Login om te reageren
    • isobmw zegt

      25 februari 2020 om 18:42

      @mwti: hi guys i’m shmeee..cheers!

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        25 februari 2020 om 20:32

        Wat een kneus hè die Shmee, met dat rare mondje…een slissssssssert

        Login om te reageren
        • felixff zegt

          26 februari 2020 om 09:33

          @mwti: Nee jij trekt volle zalen stumpert ?

          Login om te reageren
          • mwti zegt

            26 februari 2020 om 18:01

            Felix…óèh, dat smaakt…

            Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      25 februari 2020 om 19:01

      @mwti: ben je ook zo bang voor de griep?

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        25 februari 2020 om 20:24

        @janjansen: nee, daar hoef je niet bang voor te zijn. Een coronavirus dat snel kan muteren naar een dodelijke variant wel. Ahg, het is wel goed tegen de overbevolking, en dus goed voor de overblijvers en de rest van de planeet.

        Login om te reageren
        • 560pk zegt

          25 februari 2020 om 21:57

          @vondick: cijfers van de “gewone” griep in de VS in de eerste 6 weken van 2020: 27 miljoen besmettingen, 350000 ziekenhuis opnames, 15000 doden (waarvan een verwaarloosbare 900 jonge kinderen). “Ongevaarlijke” gewone griep hoeft geeneens te muteren om dodelijk te zijn. We laten ons allemaal opjutten door media die de 2 mensen met mondkapjes in, pakweg, Milaan fotograferen, terwijl daarachter tientallen zonder lopen. The only thing we have to fear, is fear itself.

          Login om te reageren
          • vondick zegt

            25 februari 2020 om 22:47

            @560pk: Met dodelijk bedoel ik: als je het krijgt, is de kans op overleven nihil. Nu is dat niet het geval maar coronavirussen staan er om bekend dat ze snel miteren naar een levensgevaarlijke variant, dat moeten we niet hebben.

            Login om te reageren
  4. gwnbmw zegt

    25 februari 2020 om 18:06

    Waarom moet elke elektrische auto zo’n afschuwelijke, goedkope plastic ‘grill’ hebben? Waarom bouwt er nou niet is iemand een normale auto met elektrische motor en een normale naam? Het moet allemaal maar futuristisch zijn, waarom? Deze auto ook, gewoon een 4 serie tot je over je nek gaat bij het zien van de voorbumper. De e-nero heeft een gekke koraal voorbumper, de audi e-tron is de goedkoopste plastic troep die ik ooit heb gezien, etc etc.

    Doe nou normahaaaall!!

    Login om te reageren
    • skinny058 zegt

      25 februari 2020 om 20:33

      @gwnbmw: Ken je Polestar?

      Login om te reageren
  5. baf07 zegt

    25 februari 2020 om 18:17

    Tof lijnenspel!
    Ik kan niet wachten tot dit allemaal werkelijkheid wordt, van alle merken by the way

    Login om te reageren
  6. marinepower zegt

    25 februari 2020 om 18:23

    De grill slash nieren kunnen nu weer naar normale proporties aangezien er geen koeling- en verbrandingslucht naar binnen hoeft.

    Login om te reageren
    • joki zegt

      26 februari 2020 om 07:20

      Silhouet valt alleszins beter mee dan bij het studiemodel. Dus dat geeft toch wat hoop…

      Login om te reageren
  7. mpgc zegt

    25 februari 2020 om 18:42

    Dat ziet er gelukkig een heel stuk beter uit dan de i4 concept!

    Login om te reageren
  8. str8six zegt

    25 februari 2020 om 19:14

    Goud! Nu al.

    Login om te reageren
  9. nissanfairladyz zegt

    25 februari 2020 om 19:52

    Ik hoop dat hij sneller naar de 100 gaat dan een M3. En dus geen halve werk ervan maakt.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      25 februari 2020 om 20:13

      @nissanfairladyz: ik denk dat 98% van de potentiële kopers dat totaal niet interessant vindt, range daarentegen

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        25 februari 2020 om 20:25

        @lekkerlinksrijden: yes! Ben ik dan speciaal?

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          25 februari 2020 om 20:36

          @vondick: jij zeker

          Login om te reageren
          • vondick zegt

            25 februari 2020 om 22:48

            @lekkerlinksrijden: Top

            Login om te reageren
      • koen0373 zegt

        26 februari 2020 om 11:28

        @lekkerlinksrijden: haha range. Omdat je twee keer per jaar een keer op vakantie. Wat een onzin.

        Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      26 februari 2020 om 08:28

      @nissanfairladyz: de nieuwe m3 gaat echt een sprint kanon worden met de S58, automaat en awd. Een X3M comp doet met de zelfde aandrijflijn al 4 sec naar de honderd. Een m3 die 500 kg lichter is zal daar wel een goede halve sec vanaf snoepen. En dan komt zo’n M3 op de 180 pas echt op stoom en loopt onbegrensd zo over de 300.

      Login om te reageren
  10. lacker zegt

    26 februari 2020 om 07:12

    Die neus….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North