• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De kekke Renault Triber is hier

Auteur: willeme, gepost 20 juni 2019 om 13:49 – 22 Reacties

Afbeelding De kekke Renault Triber is hierAfbeelding De kekke Renault Triber is hierAfbeelding De kekke Renault Triber is hierAfbeelding De kekke Renault Triber is hierAfbeelding De kekke Renault Triber is hierAfbeelding De kekke Renault Triber is hierAfbeelding De kekke Renault Triber is hierAfbeelding De kekke Renault Triber is hier

Renault Triber '19
En toch ook weer niet.

In tegenstelling tot sommige merken duurde het even voordat Renault zijn crossover lineup op orde had. Het merk had zwaar ingezet op een MPV range met de Modus, Grand Modus, Scenic, Grand Scenic, Espace en Grand Espace. Het merk had wel 4×4’s in de aanbieding in de vorm van de Scénic RX4 en Kangoo Altica 4×4.

Gelukkig is dat grotendeels rechtgezet. De huidige Scenic en Espace zijn meer een mix tussen een cross-over, MPV en stationwagon. Daarnaast heeft het Franse merk met de Captur, Kadjar en Koleos drie volwaardige SUV’s in de aanbieding. Daar komt er nu eentje bij in de vorm van de Renault Triber.

Renault Triber '19

De Renault Triber is vandaag onthuld in India, speciaal met die markt in het achterhoofd. De auto vult daar het gamma aan met de Renault Kwid, Captur en Duster, die aldaar niet als Dacia maar als Renault door het leven gaat. De Renault Triber is aanzienlijk kleiner dan de foto’s doen vermoeden. Het is een zevenzits crossover, maar wel een kleintje. In technisch opzicht is het eigenlijk een verlengde Renault Kwid.

Renault Triber '19

Er is maar één motor leverbaar en dat is een 1.0 benzinemotor. Deze is goed voor 72 hele pk’s en 96 Newtonmeter aan koppel. Als één van de mogelijk zeven Renault Triber inzittenden is het zaak niet al te veel haast te hebben. De motor is gekoppeld aan een eenvoudige handgeschakelde vijfbak. Een gerobotiseerde handbak die als automaat kan fungeren is optioneel leverbaar.

Renault Triber '19

Renault is zeer optimistisch over de Triber. Ze verwachten de komende 3 jaar er 200.000 exemplaren van te verkopen, enkel en alleen in India. Renault is echter wel van plan op een later moment de auto naar andere landen te exporteren. Of Nederland daaronder valt, is niet duidelijk.

Ook interessant!

  • Dit kost de vernieuwde Renault Captur
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

India, Renault

Vorig bericht: « Zwikje premium Honda’s aan start legendarische heuvelklim
Volgend bericht: Strakke premium crossover is nu nog strakker en meer premium »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    20 juni 2019 om 13:52

    Meer Dacia dan Renault, dit ei.

    Login om te reageren
  2. mats106rallye zegt

    20 juni 2019 om 13:53

    Kunnen ze dit soort auto’s niet gewoon een keer mooi ontwerpen?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      20 juni 2019 om 14:07

      @mats106rallye: deze moeten vooral goedkoop en praktisch zijn.

      Login om te reageren
    • Loek zegt

      20 juni 2019 om 16:37

      @mats106rallye: nee, want alles aan deze auto is functioneel voor de binnenruimte. Als je zeven kids hebt is dat interessanter dan hoe het eruit ziet.

      Login om te reageren
  3. gijsso zegt

    20 juni 2019 om 14:16

    Good news! It’s the new Dacia Sandero+! [/jamesmay]

    Login om te reageren
  4. mcshine zegt

    20 juni 2019 om 14:17

    Dat interieur is van AudiA1/T-ROC-kwaliteit. Oftewel te hard plastic voor de Europese markt.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      20 juni 2019 om 14:30

      @mcshine: Ach, dat maakt niet zo heel veel uit. Voor de Indiase markt is dat prima, en ook voor de Europese markt is dat gewoon acceptabel als je dit wagentje voor een appel en een ei met Dacia-logo in de showrooms zet.

      Login om te reageren
  5. lambowambo zegt

    20 juni 2019 om 14:18

    Ik kan niet precies zeggen waardoor maar ik vind deze auto enorm goedkoop ogen, een beetje als een Aliexpress versie van een Europese auto of zo

    Login om te reageren
  6. gove zegt

    20 juni 2019 om 14:26

    voor € 5000 heb je een mooie ruime auto, neem aan dat dit gebakje niet meer gaat kosten

    Login om te reageren
  7. Edge zegt

    20 juni 2019 om 14:29

    Die achterruit, achterklep en achterlichten doen mij heel erg denken aan de Ford Ecosport, en dat knikje bij de achterportieren vind ik ook niet bepaald mooi ogen.
    Dat gezegd hebbende vind ik het recht van voren geen lelijke auto. Die scherp aangesneden koplampen in combinatie met die grille zou volgens mij heel goed staan op een kleine hatchback.

    Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    20 juni 2019 om 14:48

    Renault was er toch best vroeg bij met de Koleos op basis van de Qashqai? Het was alles behalve een succes, maar ze hadden er wel een.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 juni 2019 om 15:25

      @dutchdriftking: Koleos op basis van de Qashqai? De tweede generatie is dat, de eerste was op basis van een Samsung en inderdaad hadden ze die beter in Korea kunnen laten.

      Login om te reageren
      • hanse72 zegt

        20 juni 2019 om 15:40

        @potver7: Tweede generatie Koleos is op basis van de X-Trail. Kadjar is op basis van de Qashqai.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          20 juni 2019 om 17:43

          @hanse72: en de X-trail is tegenwoordig gewoon een langere Quashqai. Nissan had die ook gewoon Quashqai+2 kunnen noemen, net als bij de vorige generatie.

          Login om te reageren
  9. 571ay zegt

    20 juni 2019 om 15:00

    Achterlichten hebben wel iets weg van de nieuwe X5. Verder is de auto een mwa.

    Login om te reageren
  10. sanderp zegt

    20 juni 2019 om 15:24

    Ford ecosport much…

    Login om te reageren
  11. ghost zegt

    20 juni 2019 om 15:53

    Soort Dacia maar dan Renault..

    Login om te reageren
  12. harrie zegt

    20 juni 2019 om 17:52

    Wat is hier SUV aan dan, dit is toch gewoon een voorwielaangedreven underpowered MPV hok?
    Of geven die zwarte spatbord randjes hem uitmuntende offroad prestaties?

    Login om te reageren
  13. WoutH zegt

    20 juni 2019 om 18:03

    Blijf maar in India met dat ding. Hij lijkt precies op de Ecosport, wat een vreselijk domme auto is dat ook. Ik word er bijna chagrijnig van als ik er 1 tegenkom. Laat staan van dit ding.

    Login om te reageren
  14. Gulli zegt

    20 juni 2019 om 19:27

    Hoe kan het dat een Dacia Duster 100x cooler oogt dan een auto van het moederbedrijf?

    Login om te reageren
    • roadster1976 zegt

      20 juni 2019 om 21:30

      @gulli: omdat de Duster in Rusland verkocht wordt als Renault.

      Login om te reageren
  15. koekwaus zegt

    21 juni 2019 om 13:21

    Een mix tussen een cross-over, mpv en stationwagen.

    Dan nu de definitie van een cross-over: “De benaming voor een auto die een mix is van meerdere carrosserievormen. Populaire crossovers zijn stationwagons met terreincapaciteiten, zoals de Audi Allroad of Volvo XC70. Een ander voorbeeld is een mix tussen een sedan en een coupé. “

    Is dit dan een criss-cross-over? Of een cross-cross-over?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North