De leukste Ford sedan is niet meer

Auteur: , 34 Reacties

Iemand wellicht ervaring met auto's importeren?

Ford Fusion Sport '19

Zoals bekend is Ford bezig om hun modelgamma te stroomlijnen en aan te passen aan de wensen en eisen van de consument. Dat betekent dat in de Verenigde Staten alle personenauto’s geschrapt worden.

De Fiesta en Focus hebben in het land van Trump en Hamburgers geen opvolger gekregen, wij gelukkig wel. De grote Ford Taurus is uit het assortiment gehaald, waardoor de Ford Fusion nog overblijft. Dat is de Amerikaanse evenknie van de Ford Mondeo, zoals wij die kennen.
Ford Fusion Sport '19

Deze gaat volgend jaar uit productie, maar Ford loopt alvast op de zaken vooruit door de productie te staken van verreweg de leukste variant. Dat is namelijk de Ford Fusion Sport, die om onduidelijke redenen geen Fusion ST heet. Zie het als een soort moderne interpretatie van de Ford Mondeo ST220 uit 2003. Een ruime, non-premium sedan met veel vermogen, een puik onderstel en lekker rijke uitrusting.

Ford Fusion Sport '19

De Fusion Sport is redelijk modern met een 2.7 EcoBoost turbo motor onder de kap. Deze levert 325 pk en 515 Nm. De auto beschikte zelfs over vierwielaandrijving om het vermogen (en met name het hoge koppel) goed kwijt te kunnen raken. De Fusion is voorlopig alleen leverbaar in SE, SEL en Titanium-uitvoering. Overigens is de keuze weliswaar heel erg jammer, maar ook begrijpelijk, de auto verkocht niet bijster goed. Dit kwam niet door de scherpe prijs van 41.655 dollar. Voor de context, een standaard C-klasse met viercilinder zonder opties kost bijna exact evenveel, maar is aanzienlijk populairder.



34 reacties

Ze kunnen beter die “SUV’s” en “cross-overs “ uit de schappen halen. Verschrikkelijk die rijdende zeecontainers.
@autojunkiexl: Iets van de vraag bepaald het aanbod of zo?
@dirkv: idd, mensen willen gewoon een zeecontainer op 4 wielen. Geef ze een Hapag Lloyd of een Maersk, zaag er een gat aan de voorkant in, tuinstoelen en ’n stuur en men is gewoon tevreden! Tot grote frustratie vaas ’n ons, de petrolhead…
@drdre1: En een Ocean Network Express (ONE) voor de vrouw erbij.
@autojunkiexl: beter van niet voor Ford: die ‘zeecontainers’ verkopen heel goed en is wat de meeste consumenten willen.

Ben overigens met je eens dat het ‘zeecontainers’ zijn ;-)
@autojunkiexl: weer zo’n naprater.
@autopetje: Naprater? Dit is gewoon mijn mening.
Terug bij af…

You can get any car you want as long as it’s a SUV.
@moveyourmind: aN SUV
@skinny058: Dank je. Dit was mijn eigen verschrijving.

Gelukkig had ik vandaag ook nog heldere momenten en had ik nét op tijd door dat bij het typen van een bericht in de werkapp autocorrect van ‘een blauwe Golf met zwarte striping op de motorkap’ een blauwe Golf met zwarte string op de motorkap’ had gemaakt.
@moveyourmind: hmm. Dat zou de Golf wél interessanter maken…
@skinny058: nope, als het woord na de “a” begint met een klinker dan wordt het “a” een “an”.

Voorbeeld:
An orphanage
A church
@rhellema: neen, het heeft met de uitspraak te maken, niet de letter. ;-) In dit geval dus ‘Esjoevie’ dus een N na de A.
@rhellema: lees maar:

https://www.dailywritingtips.com/when-to-use-an/
@skinny058: inderdaad, ik las het als sports utility vehicle en was dus van die klank uit gegaan. My bad!!😔😄
@skinny058: Bedankt voor de Engelse les. Was al even bang dat ik op Autoblog zat… 😁
@rhellema: nope, als het woord met de klank van een klinker begint gebruikt men ‘an’.
Het is dus ‘an SUV’
“Zie het als (…) een ruime, non-premium sedan….. “. Ho, even de auteur checken. Yep, Willem, dat kon ook niet missen. Kudos!
@phaeton: Dat zijn toch de leukste auto’s? Lekker veel power en waar voor je geld. Ik had het wel geweten als ik in de States woonde ;-)
@willeme: Absoluut. Daarom rijd ik er zelf ook één, hoewel geen Mondeo :-)
@phaeton: Wat voor één heb jij er dan? Dacht gezien je avatar dat het een E91 was, maar dat is best premium!
@willeme: met dikke BBS CH’s.
@jaapiyo @willeme: Gewoon een plaatje van de webz. Had de opvolger kunnen zijn van de E46 Touring destijds. Maar het werd een S60 II T5
Lelijk ding. Logisch, geen hond kiest ervoor dus zegt de fabrikant: doei doei!!
Ik vraag me echt af of hier iemand ervaring er mee heeft met het importeren van een auto. Wat kost het nou en wat waar moet je op letten.(Misschien een artikeltje? Of de vraagbaak)
@kimhung: 10% invoer , transport , plus btw over transport en factuur.
Dan krijg je de keuring en de bpm. Kind kan de was doen…
@autopetje: samengevat: het kind doet de was en betaalt de rekening…
Ik rij zelf nog 1 maandje een dik aangeklede 2.0 150pk Mondeo (318d g20 luxury line in aantocht) en enorm graag mee gereden. Zalige zetels, allemaal leuke extraatjes, stoer Amerikaans uiterlijk, Aston Martin grille, hopeloos verouderde auto versnellingsbak maar zoveel beter dan mijn Franse voorgangers (ds4 en P508).
@kemi: ik hoop voor je dat ze de distributieketting nu wel van fatsoenlijke dikte en materiaal gemaakt hebben.
@toyotavenray: 99% kans op lease dus dan maakt dat niet uit…
@johnhert: dan is het goed geregeld.
@johnhert: indd een Lease, maar zelfs dan is het fijn als de wagen technisch betrouwbaar is :-)
Zou als station een gave leasebak zijn!
‘non-premium’…. wat een dom gelul….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).