• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 11 premium toppers konden geen verschil maken

Auteur: willeme, gepost 25 maart 2019 om 21:00 – 47 Reacties

Infiniti Q50 Red Sport 400 V37


Ze waren zo dichtbij.

Ze begonnen zo enthousiast. De dames en heren van Infiniti hadden de meest ambitieuze plannen om de wereld te veroveren. Het merk bestond al in 1989, maar pas in 2008 mochten wij Europeanen ons laven aan de geneugten van zo’n Japanse premium auto. Dat pakte helaas een beetje rampzalig uit. Dat zullen we even toelichten. Aan de ene kant is Infiniti een merk dat wereldwijd behoorlijk goed verkoopt. Met name in de States worden er zo’n 100.000 op jaarbasis weggezet. Het rampzalige is het getal dat Infiniti in Europa heeft weten te halen: 60.000. Dat lijkt nog redelijk wat, maar in 11 jaar tijd is dat gewoonweg te weinig. Op basis daarvan heeft Infiniti besloten om de Europese (en Britse) markt te verlaten. Daarom kijken wij terug naar de 11 meest opmerkelijke Infiniti’s van de afgelopen jaren:

Infiniti M30 Convertible (F31) ’90
Infiniti was het eerste ‘Japanse’ luxemerk dat met een cabriolet op de proppen kwam. In de film ‘Three Kings’ is dat een dingetje tussen Ice Cube en Mark Wahlberg, die denkt dat het een Lexus is. Nope, het was echt een Infiniti. De M30 Cabriolet was een super-de-luxe premium cabrio, die het moest opnemen tegen het geweld van bijvoorbeeld een E-Klasse cabriolet. In technische zin was de auto slechts leverbaar in één configuratie: een drieliter V6 met slechts 162 pk, die via een trage viertraps automaat zijn krachten op de achterwielen afleverde. De auto is slechts twee jaar in productie geweest. In die tussentijd zijn er 6.000 exemplaren van gebouwd.

Infiniti M30 Convertible (F31) '90

Infiniti J30 (Y32)
Al voordat Mercedes-Benz in 2004 met de CLS op de proppen kwam, had Infiniti in 1993 al een soort vierdeurs coupé in de showrooms staan. Het werd echter niet zo hard door de marketingbureau’s geroepen. Er kan echter over gediscussieerd worden. De Infiniti J30 had met name een sterk aflopende ‘kofferbak-lijn’ in combinatie met een vrij normale daklijn. De achterlichten zijn ondergebracht in een horizontale strip, waardoor de auto een zeer kenmerkende bips heeft. Onder de kap van de J30 troffen we dezelfde V6 als in de Nissan 300 ZX, maar dan zonder de dubbele turbo.

Infiniti J30 (Y32) '93

Infiniti FX45 (S50) ’04
Dankzij deze auto hadden we aanvankelijk best goede hoop voor Infiniti dat ze zouden slagen. Het was namelijk een van de eerste sportieve SUV’s, die zich redelijk eenvoudig kon meten met auto’s als de Porsche Cayenne of een BMW X5. Waar sommige Japanners weleens te anoniem zijn vormgegeven, had deze FX daar geen last van. Nog een reden om aan te kunnen nemen dat Infiniti weleens een succesje zou kunnen worden: ze werden al geïmporteerd. Diverse US-car specialisten haalde de auto naar Nederland. Je zag ze niet met bosjes rondrijden, maar er was zeker animo voor. De FX45 had een dikke V8, maar het was vooral de FX35 met V6 die vaak voorzien werd van gele platen.

Infiniti FX45 (S50) '04

Infiniti Q45 (F50) ‘04
Bij Lexus was de LS400 aanvankelijk hun belangrijkste auto. De auto werd specifiek voor het merk ontworpen en kreeg later pas een Toyota-badge (met de naam Celsior). In het geval van de Infiniti Q45 zit het net even wat anders. Nissan had namelijk al in Japan de superluxe ‘President’ in het modelgamma. De ‘F50’ was de derde generatie en verreweg de meest technologisch geavanceerde supersedan die Infiniti ooit gemaakt heeft. Het probleem is dat niemand het door had, iets dat vaker bij de carrière van Infiniti zou blijven opspelen. In tegenstelling tot de Audi A8 of Jaguar XJ, was het nauwelijks mogelijk om een optie te bestellen op dit meer dan 5 meter lange slagschip. Werkelijk alles zat er standaard op, waaronder een 345 pk sterke V8. In 2006 ging de Q45 uit productie, er zou daarna nooit meer een S-Klasse concurrent in de showrooms staan.

Infiniti Essence Concept ‘09
Het was duidelijk dat Infiniti moeite had om zijn eigen identiteit kenbaar te maken. Althans, qua personenenwagens. Als het op SUV’s en crossovers aankwam, had Infiniti juist wél een duidelijke merk-uitstraling en dientengevolge ook betere verkoopcijfers. Om Infiniti meer een eigen gezicht te geven, kwam er een concept car die de lijnen uit kon zitten. Dat was in 2009 het gevolg met de Essence Concept. Ongeacht het merk, dit moet welhaast een van de fraaiste coupé’s van de afgelopen 25 jaar zijn. En ja, dan rekenen we ook de AMG GT en Jaguar F-Type Coupé mee.

Infiniti Essence Concept '09

Infiniti IPL G37 Convertible (CV36) ‘12
BMW heeft M, Mercedes heeft AMG. Dat zijn niet alleen lucratieve ondernemingen, maar ook enorme imageboosters. Nu vraag je of er ook speciale sportieve Infiniti’s zijn en die vraag kan bevestigend beantwoord worden. De divisie heet ‘Infiniti Performance Line’ en houdt zich bezig met iets spannendere Infiniti’s. Het eerste wapenfeit van IPL was de Infiniti IPL G37, die je als Coupé en Convertible kon krijgen. We vermelden de Convertible, aangezien dat een van de weinige fraaie CC’s van zijn tijd was. Het IPL-programma faalde op spectaculaire wijze. Het probleem was dat er te weinige veranderde. Een strakker onderstel, iets meer vermogen (zo’n 20 pk), een sportiever interieur en wat dikker uiterlijk was niet voldoende. Van de Q60 (wat gewoon een gefacelifte G37 was) kwam er ook een IPL, daarna stierf het label een stille dood.

Infiniti IPL G37 Convertbile (CV36) '12

Infiniti FX50S “Sebastian Vettel” (S51) ’12
Om de naamsbekendheid van Infiniti te vergroten, werd de naam geplakt op de Red Bulls. Er kwam zelfs een heuse FX50S Sebastian Vettel Edition. Eigenlijk maakte Infiniti bij deze auto dezelfde fout als met de IPL-Infiniti’s. Er gebeurde te weinig, terwijl er véél voor betaald diende te worden. De auto’s werden door CRD gebouwd, een submerk van Brabus dat vaker dit soort kleine series bouwt. Echt een groot verschil met de gewone FX50S was er niet, de motor leverde iets meer power dankzij (een geweldig klinkende) uitlaat. Verder stond de auto 2 centimeter lager op zijn wielen, ditmaal 21″ jetsers van BBS. Ondanks ‘slechts’ 420 pk moest het gevaarte 300 km/u halen. Prijs van dit alles? Zo’n 220.000 euro, het dubbele van een gewone FX50S…

Infiniti Q50 Eau Rouge Concept ‘14 (V37)
Ein-de-lijk leek Infiniti het licht gezien te hebben. In plaats van aan te klooien met marginaal snellere Infiniti’s, waarom niet aankloppen bij Nissan en Nismo voor wat smakelijke techniek uit de GT-R? De Infiniti Q50 Eau Rouge Concept was eigenlijk een vierdeurs GT-R. Hoe cool klinkt dat? Inderdaad: daarmee zou het een indrukwekkende ‘M3-Killer’ zijn. De motor, een twinturbo V6 met 570 pk, kwam rechtstreeks uit de GT-R. Om de kosten te drukken, kwam de vierwielaandrijving van de Infiniti Q70, evenals de zeventraps automaat. De hardware uit de GT-R paste niet. Jammer, want daardoor was de auto een drama in dynamisch opzicht. Het zou te kostbaar worden om er een goede businesscase van te kunnen maken.

Infiniti Q50 Eau Rouge Concept '14

Q60 Red Sport 400 (CV37) ’16
De bovenste drie Infiniti’s faalden dus jammerlijk. Uiteraard gaf Infiniti niet op en kwamen ze met nóg een snelle variant met een speciale badge, de ‘Red Sport’. Dankzij de biturbo setup op de drieliter V6, was er meer dan 400 pk voorhanden! In Nederland kon je deze motor overigens ook voor een zacht prijsje krijgen. Sla die over en probeer een ‘Red Sport’ te importeren. De Red Sport heeft grotere remmen, een straffer onderstel, directere besturing, sport stoelen en dikke wielen. Het meest belangrijke aspect was de besturing. De gewone Q60 had ‘steer-by-wire’, de Red Sport een fysieke stuurstang voor meer communicatie.

Infiniti Q60 Red Sport 400 (CV37) '16

Infiniti QX30
Aanvankelijk wilden we de Infiniti Prototype 9 Concept uit 2017 behandelen. Gewoon omdat het een monsterlijk gave concept car is. Echter, het had niets met Infiniti te maken. Er wordt waarschijnlijk nog steeds onderzoek gedaan om te zien wat de ontwerpers geslikt of gesnoven hebben. Maar nee, we behandelen hier de Infiniti QX30. Dit was een compacte crossover. De auto stond op het platform van de Mercedes-Benz GLA en was eventueel verkrijgbaar met diesels van Renault. Eigenlijk te krankzinnig voor woorden dat zelfs deze auto geen succes werd. Klein, premium, crossover, redelijk zuinig en schoon. Wat wil een mens nog meer?

Infiniti QX30 2.0t Sport '19

Infiniti QX80 5.6 ’18
Dat Infiniti gefaald heeft in Europa is niet zo vreemd eigenlijk. De Infiniti’s die namelijk wel de moeite waard zijn, zijn in Europa zwaar overbodig en duur. Waarom een QX30 kopen (die niemand kent) terwijl je voor het zelfde geld een GLA hebt? Sommige Infiniti’s waren zelfs duurder dan de Duitse alternatieven. Tsja, dan weet je dat het een lastig verhaal gaat worden. Daarom gaat Infiniti zich weer richten op de VS en Azië. Gelukkig kunnen ze doorgaan met waar ze goed in zijn: monsterlijk gave SUV’s bouwen. De QX80 is daar het bewijs van. Het ding is zo over de top lompgroot, dat het weer gaaf is.

Infiniti Q80 5.6 '19

Kortom: moeten we Infiniti gaan missen? Eigenlijk niet. Het merk heeft in Europa nauwelijks verschil kunnen maken. Op zich ook wel logisch als je bedenkt dat Renault, Dacia en Nissan het hier al aardig doen. Die eerste twee merken worden niet in de VS aangeboden. Ook is de concurrentie moordend. Er zijn drie premium merken die een gigantisch marktaandeel hebben. De overige merken moeten het doen met de restjes. Tel daarbij op dat het design voor velen te Aziatisch was en de auto’s vrij prijzig waren, waardoor uiteindelijk slechts 60.000 mensen geïnteresseerd waren in een dergelijke auto. Oh, en die namen waren hopeloos en nodeloos verwarrend. Moet je Infiniti’s nu links laten liggen? Zeker niet. Het blijven immers wel technisch verbeterde Nissans. Met de bouwkwaliteit was niet zoveel mis. Het zijn geweldige occasions. Dat waren ze altijd al, maar nu het merk van de markt verdwijnt, hebben we geen keuze meer.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?
    Lezersvraag: welk concept van 2021 wil jij onder de kerstboom?

Nieuwste artikelen

  • Alpina B5 Touring op Marktplaats is op een haar na perfect
  • Yes! Poepchique premium Hyundais komen naar Nederland!
  • Nieuwe versie van Zweedse ‘muscle car’ is simpelweg smöllen
  • BMW M5 kon niet ontsnappen van de Mansory-behandeling
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, concept, eau-rouge, essence, FX, fx50, g37, Infiniti, IPL, lijstjes, q50, q60, qx30, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Zo blust de Brabantse brandweer een BMW i8
Volgend bericht: Unagi! Honda wil nu met Red Bull races winnen »

Lees Interacties

Reacties

  1. itiswhatitis zegt

    25 maart 2019 om 21:18

    QX80 heb ik als huur auto gehad in the USA wat een vreselijk slechte auto was dat zeg.

    Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      25 maart 2019 om 21:52

      @itiswhatitis: wat was er precies vreselijk aan?.

      Login om te reageren
      • itiswhatitis zegt

        25 maart 2019 om 21:56

        @mikje90: stoelen, comfort, verbruik, rijgedrag en technologische hulpmiddelen. Gelukkig kreeg ik daarna een Suburban 1000 maal beter op alle fronten.

        Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    25 maart 2019 om 21:19

    zitten stiekem best wat pareltjes tussen.

    Login om te reageren
  3. dees zegt

    25 maart 2019 om 21:21

    prototypes die niet in productie gegaan zijn hebben toch niets in dit soort lijstjes te zoeken

    Login om te reageren
  4. Teerdz zegt

    25 maart 2019 om 21:24

    Ik heb laatst in een Q30 gereden en ik snap toch dat het niet is aangeslagen. Ondanks dat het een omgekatte A-Klasse is, zijn de Japanse elementen gewoon niet tot de premiumcategorie te rekenen. Het is niks anders dan Nissan technologie in een ander jasje. Daarnaast tordeerde de auto echt als een malle, alles kraakte als je een vluchtheuvel over ging.. Al met al had ik dus veel liever in een wat deugdelijker interieur rondgereden!

    Login om te reageren
    • markos78 zegt

      25 maart 2019 om 21:36

      @teerdz: als je over een vluchtheuvel rijdt kraakt elke auto vermoedelijk ?

      Login om te reageren
      • Teerdz zegt

        25 maart 2019 om 22:51

        @markos78: Haha, ik bedoelde uiteraard verkeersdrempel ?

        Login om te reageren
  5. elemento zegt

    25 maart 2019 om 21:34

    Nu men vooral renault motoren heeft zal het niet alsn lexus waardig merk worden

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      25 maart 2019 om 21:45

      @elemento: BMW , mini, Mercedes , Nissan en misschien nog veel anderen gebruiken psa/Renault motoren. Vooral de dieseltjes dan

      Login om te reageren
      • camber24 zegt

        25 maart 2019 om 22:32

        @tortuga: BMW met Renault diesels? Welke motoren hebben we het dan over?

        Login om te reageren
        • WinkeB zegt

          25 maart 2019 om 22:44

          @camber24: hij zegt ook PSA, dus klopt wel

          Login om te reageren
          • camber24 zegt

            25 maart 2019 om 23:24

            @winkeb: Okee. Maar welke BMW’s hebben PSA diesels dan?

            Login om te reageren
            • WinkeB zegt

              25 maart 2019 om 23:39

              @camber24: er zullen nog wel wat 1 Reeksen van de eerste generatie rondtuffen gok ik. Daarin dus ;)

              Login om te reageren
              • hallokroket zegt

                26 maart 2019 om 00:03

                @winkeb:
                Ik twijfel daar sterk aan, volgens mij hadden deze alleen BMW-motoren.

              • WinkeB zegt

                26 maart 2019 om 00:11

                @hallokroket: je hebt gelijk. Enkel de tweede generatie had de N13 in zijn 114i en 116i. En da’s geen pure PSA motor, eerder samen ontwikkeld met BMW.

              • WinkeB zegt

                26 maart 2019 om 00:15

                @winkeb: maar het ging over diesels. Laat maar vallen dus, heb niets gezegd!

            • Gulli zegt

              26 maart 2019 om 09:44

              @camber24: de diesels in Mini’s zijn (of waren) van PSA

              Login om te reageren
              • camber24 zegt

                26 maart 2019 om 09:55

                @gulli: Ah, wist ik niet man. Duidelijk. Merci!

  6. toyotafortuner zegt

    25 maart 2019 om 21:38

    Jammer dat Infiniti het niet heeft gered in Europa. Meer tegenwicht tov de gevestigde, Duitse orde is mijns inziens altijd welkom. En er zitten wel een aantal toffe wagens tussen!

    Login om te reageren
  7. Michiel1 zegt

    25 maart 2019 om 21:39

    mijn pa heeft een g37s premium cabrio gehad, wat een heerlijke auto was dat! Lekker anders maar gewoon genieten en een heerlijk geluid ook.

    Login om te reageren
    • kevindb zegt

      26 maart 2019 om 08:42

      @michiel1: Heb er net 2 weken eentje, echt een fantastische auto. Zuipt als een malle maar dat hoort erbij. Geluid is fantastisch, heb er wel een sportuitlaat onder dus het geluid is meer aanwezig.

      Login om te reageren
      • Michiel1 zegt

        27 maart 2019 om 20:08

        @kevindb: snap ik! Geniet ervan, heb er goede herinneringen aan :)

        Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    25 maart 2019 om 21:44

    In t lijst mist ‘eigenlijk’ nog een ‘Infiniti’. De Infiniti I30, die we hier kenden als de Nissan Maxima QX. Nuja: de Infiniti I30 was eigenlijk een JDM Nissan Cefiro.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    25 maart 2019 om 21:48

    De FX45, altijd een soort zwak voor gehad. Die heerlijke V6 van de 350Z in het vooronder met diezelfde heerlijke sound! Eigenlijk is er amper een reden waarom je dat niet zou willen (als we de benzineprijzen even vergeten).

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      25 maart 2019 om 21:54

      @ghost: FX35 is met de V6 van de 350Z. FX45 is met een V8.

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        25 maart 2019 om 21:56

        @toyotafortuner: door het artikel zette ik 45 neer maar you’re absolutely right sir Fortuner! ?

        Login om te reageren
  10. moveyourmind zegt

    25 maart 2019 om 22:07

    Blijft een ontzettend lekkere dikke bak die FX. Zou ik zonder twijfel verkiezen boven een X5 of M-klasse uit die tijd. Ook al hebben die twee een net iets mooier interieur.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      26 maart 2019 om 15:12

      @moveyourmind: ik heb die keuze gemaakt, ben blij met m’n FX. Gaar, ouderwets en vrij basic interieur. Maar de lijnen van het exterieur zijn voor een SUV top, in mijn ogen.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        26 maart 2019 om 19:17

        @jochen: Goeir keuze! Dat interieur mag dan wel basic zijn, maar vind het ook wel wat hebben. Het heeft wel iets van de pure eenvoud die je ook in de 350/370 Z en de GT-R aantreft. Veel fijne kilometers gewenst met deze parel uit Japan.

        Login om te reageren
  11. stationcar zegt

    25 maart 2019 om 22:16

    Ze zijn gewoon allemaal lelijk.
    En daarnaast heeft Infinity (of hoe je het ook schrijft) het gewoon niet serieus geprobeerd in Europa, ja dan wordt het ook nooit wat.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      26 maart 2019 om 04:29

      @stationcar: je schrijft het als: Infiniti. Staat ook maar tig keer in het artikel en comments.

      Login om te reageren
  12. zero99 zegt

    25 maart 2019 om 22:32

    Vader van een maat van me heeft een tijdje een EX37 gereden. Best een fijne wagen. Met 325pk uit een 3.7L V6 kwam het ook best van zijn plek. Mooi vond ik m niet maar t was wel eens wat anders dan de zoveelste duitser.

    Login om te reageren
  13. 1audi1 zegt

    25 maart 2019 om 22:35

    Nooit in een gereden maar vind het allen maar karakterloze bakken.. Nee, als het dan iets anders moet zijn dan de Duitse drie liever een dikke Zweed, Italiaan of Amerikaan

    Login om te reageren
  14. frank2b zegt

    25 maart 2019 om 22:42

    Mij niet duidelijk waarom de hybride Q50 en Q70 modellen geen succes werden hier.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      26 maart 2019 om 09:35

      @frank2b: omdat deze op papier nog altijd veel verbruikt. 6.2-6.8l/100km. Het verschil is dat dit ding het ook echt haalt; terwijl een hoop van die 3.0l/100km ook gewoon 6-7l/100km verbruiken in het echt.
      (Als mijn FX bij de service staat; krijg ik meestal zo’n Q50 Hybride mee).

      Login om te reageren
      • frank2b zegt

        26 maart 2019 om 10:12

        @gregorius: Dat verbruik vind ik nog heel netjes voor wagens met dat vermogen en gewicht!

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          26 maart 2019 om 12:17

          @frank2b: zeker, maar wat ik bedoel: op papier moet dat ding 3l doen (70gram) voordat de belastingen zo laag zijn dat het echt lekker kan concurreren.
          Neem bijvoorbeelde de eerste BMW 3 hybrid (2012-2015): 3.0 6-lijn doet 5.9l/100 op papier: totaal 340pk. Die van 2016: 2.0 4-cyl, 250pk totaal, doet officieel 1.9l/100km. Geen hond die gelooft dat je met normaal BMW gebruik onder de 5l/100km gaat komen met die tweede.

          Login om te reageren
          • frank2b zegt

            26 maart 2019 om 13:20

            @gregorius: Die BMW is een plug-in hybride. Dat is wel een ander verhaal.

            Login om te reageren
  15. e36thuglife zegt

    25 maart 2019 om 22:44

    Eigen schuld. Moesten ze maar niet zo lelijk zijn.

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    25 maart 2019 om 23:43

    @willeme: gemiste kans.. bij de fx35 kon je een linkje maken naar de rijtest die @Autoblogger en ikzelf daarmee maakten “uit de oude doos”)..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 maart 2019 om 23:45

      Linkje: https://www.autoblog.nl/auto/fiatinfiniti+fx35+rijtest

      Login om te reageren
  17. geelbarrel zegt

    26 maart 2019 om 00:15

    Het woord Infiniti doet denken aan oneindig. Nou, dat is in Europa dus niet gelukt! Finiti.

    Login om te reageren
  18. allesmetturbo zegt

    26 maart 2019 om 09:22

    Q50 vind ik nog wel geinig, de rest ziet er gewoon niet uit

    Login om te reageren
  19. gregorius zegt

    26 maart 2019 om 09:43

    Bij Nissan en Infiniti hebben ze simpelweg een rekensommetje gemaakt en ze zijn eruit gekomen dat men in Europa niet genoeg Infiniti’s gaan kopen om die dingen Europa-proof te maken en er genoeg winst op te halen.
    Qua motoren konden ze het wel redden, zeker met de hulp van Renault en Nissans Hybride techniek.
    Alleen de modellen sluiten niet echt aan bij de volume modellen in Europa.
    Wel jammer, want het concept was goed: je krijgt een model met alle opties er al op voor de prijs van Duitse premium zonder de opties.

    PS: die Vettel editie was inderdaad te duur. Maar in andere landen in Europa was ie nog altijd veel goedkoper dan hierboven.

    Login om te reageren
  20. misterds5 zegt

    26 maart 2019 om 09:46

    Ik heb in the US een tijdje een QX70 mogen rijden. Wat een fantastische auto was dat. Ik kwam uit een Suburban, en die QX was kwalitatief 100x beter, sneller en fijner. Dat het bedieningsgemak wat minder was nam ik wel voor lief. Waar ik met die Suburban nooit een compliment kreeg, hoorde ik wekelijks aan de pomp dat die QX70 zo’n bloedmooie auto is. Als ik in NL ooit de kans krijg om een QX70 te kopen, dan verkies ik hem zeker boven een Duitse concurrent.

    Login om te reageren
  21. pomoek zegt

    26 maart 2019 om 10:23

    Ik vind het wel jammer, ik zie hier door alle audis bmw’s en MB’s het spreekwoordelijke bos niet meer. Een beetje variatie kan geen kwaad. Ik geniet ook als ik opeens een Lada Niva zie rijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North