• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnel

Auteur: willeme, gepost 24 augustus 2018 om 14:20 – 24 Reacties

Afbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnelAfbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnelAfbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnelAfbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnelAfbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnelAfbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnelAfbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnelAfbeelding Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnel

Ac Schnitzer
Dat mag ook wel met zoveel vermogen.

Vorige week hadden we een klein overzichtje gemaakt met alle dikke 5 Series. Normaal gesproken zou je zeggen: neem de M5. Dat is de beste, de nieuwste en de snelste. Maar de video waarin we de ACS5 van AC Schnitzer reden, maakte ons wel heel erg hebberig. Gelukkig is er ook een oplossing voor degene die echt niet kan kiezen tussen een AC Schnitzer getunede 550i of een M5: een door AC Schnitzer onder handen genomen M5 is namelijk het antwoord op al je vragen.

AC Schnitzer M5 (F90) '18

De AC Schnitzer M5 heeft natuurlijk de reguliere M5 als basis, maar dan met van alles net een beetje meer. Zo is de motor gekieteld om 700 pk vermogen en 850 Nm aan koppel te leveren. De auto wordt voorzien van een KW-onderstel, bodykit, 21″ gesmede velgen en nog wat andere AC Schnitzer-goodies, zoals de spoiler. Wat de prestaties zijn van dit kanon is vooralsnog niet exact duidelijk. Vorige keer wist AC Schnitzer te melden dat de auto op de Sachsecnring een tijd van 1:31.71 wist te halen. Daarmee kon de auto zich meten met auto’s als de Porsche 911 GT3 en Ferrari 488 GTB.

BMW M5 AC Schnitzer

We hebben nog steeds geen acceleratietijd en topsnelheid, maar wel een andere belangrijke tijd: die op de Nordschleife van de Nürburgring. Net als Renntech zijn we erg blij met het feit dat AC Schnitzer een tijd op de Nordschleife zet. En het is een nauwelijks te bevatten tijd: 7:29.50, ongeveer negen seconden sneller dan een standaard M5! Deze tijd werd door Jörg Müller neergezet. Daarmee is het overigens niet de snelste tijd voor een sedan op de Nordschleife. De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio en Jaguar XE SV Project 8 gingen nog harder, maar dat zijn D-segment sedans. De M5 is een grotere E-segmenter. Die tijd van die Jaguar is sowieso niet helemaal eerlijk: die auto heeft geen achterbank en is zeer beperkt in productie. Check hieronder de video!

Ook interessant!

  • Standaard BMW 5 Serie krijgt M5 power van AC Schnitzer
  • Gespot - Een BMW M5 van bijna €230k
  • Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
    Pimp je BMW leasebak met een AC Schnitzer stuur
  • BMW M240i volgens AC Schnitzer is een voorproefje van de M2

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, ac-schnitzer, BMW, F90, m5, nordschleife, nurburgring, tuning

Vorig bericht: « Verstappen tweede (!) bij vrije training Belgische GP
Volgend bericht: Deze Alfa Romeo configurator is retro-tastisch »

Lees Interacties

Reacties

  1. fejjie zegt

    24 augustus 2018 om 14:31

    Jammer van die strijkplank, voor de rest is ie wel ok.

    Login om te reageren
    • silverscope zegt

      24 augustus 2018 om 14:55

      @fejjie: ik dacht precies hezelfde

      Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      24 augustus 2018 om 16:07

      @fejjie: is een optie dacht ik?

      Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    24 augustus 2018 om 14:50

    Ander spoiler en je hebt een schitterende auto

    Login om te reageren
  3. atrak zegt

    24 augustus 2018 om 14:57

    Dit schiet echt niet op, koop dan gewoon gelijk een GT3(RS).

    Login om te reageren
    • yipikaye zegt

      24 augustus 2018 om 15:07

      @atrak: daarin zit je zo krap met 4 personen.

      Login om te reageren
    • loserboi932 zegt

      24 augustus 2018 om 15:07

      @atrak: ja lekker met z’n 4en in een gt3rs.

      Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      24 augustus 2018 om 15:34

      @atrak: Het schiet blijkbaar even hard op als een GT3?

      Login om te reageren
  4. unclebennie zegt

    24 augustus 2018 om 15:05

    Oehhh die voorbumper zit elke keer wel heel dicht bij de grond. Ik zou me zelf er niet fijn bij voelen als ik er in rond rij.

    Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      24 augustus 2018 om 16:54

      @unclebennie: ja viel mij ook al op, ze zijn niet bang..

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      24 augustus 2018 om 19:07

      @unclebennie: als je een m5 kunt betalen dan kun je nog wel een splittertje aftikken…

      Login om te reageren
    • serialchiller zegt

      24 augustus 2018 om 20:25

      @unclebennie: in de carrousel hebben je schokdempers het ook zwaar te verduren, daar gaat iedere auto een stukje korter naar de grond toe.

      Ik ben het wel met je eens dat deze bumper/lip te groot/laag is. Dat iets kleiner en een zo’n klein spoilertje langs de rand van de klep ipv deze strijkplank en hij is perfect.

      Login om te reageren
  5. allesmetturbo zegt

    24 augustus 2018 om 15:11

    Lelijke spoiler eraf en dikke ducktail erop of zo’n carbonnen spoilertje design a la giulia Q en dan is ie helemaal af

    Login om te reageren
  6. hotze zegt

    24 augustus 2018 om 15:15

    En BASM (BMW Adaptive Stability Mangement) invoeren. Misschien dat ie dan niet het asfalt kust zoals op foto 5. Of zou er nog een millimeterje tussen zitten…
    @ Atrak: als je wilt knallen en ook een gezinsbak heb je weinig aan een GT3.
    GT3 is ook wel een stukje duurder (afhankelijk van wat AC S vraagt)

    Login om te reageren
  7. carsofnl zegt

    24 augustus 2018 om 15:33

    Krap wel met zo’n neus in de karussel

    Login om te reageren
  8. drommedaris zegt

    24 augustus 2018 om 16:00

    Doe mij maar de M550i. Die V8 klinkt beter. Deze M5, net als de vorige klinkt gewoon niet als een V8

    Login om te reageren
  9. PunicaOase zegt

    24 augustus 2018 om 16:07

    Ik zou toch voor de Porsche of Ferrari gaan.

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      24 augustus 2018 om 16:59

      @punicaoase: daar gaat het niet over in dit artikel gast

      Login om te reageren
      • PunicaOase zegt

        24 augustus 2018 om 17:02

        @barry355gtb: je hebt gelijk nu zie ik het pas… toch zou ik die eerder kiezen dan de verbouwde 550 dan wel M5…

        Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    24 augustus 2018 om 18:58

    Waarom zou je een 5-serie kopen en hem dan Ringfähig maken?
    Je kunt een dikke CEO ook wel een paar snelle Nikes aantrekken, en hij zal er vast harder op lopen dan op zijn Oxfords, maar het ziet er niet uit en fijn vindt hij het waarschijnlijk ook niet.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      24 augustus 2018 om 23:45

      @gulli: CEO’s lopen meer marathons dan gemiddeld…
      En waarom mag een grote/praktische auto niet snel zijn? Ringtaxi?

      Van mij mogen ze alle limousine luxe eruit hale, de fwd eruit, handbak en er een lichtere S55 in hangen, volgens mijn krijg je zoiets onder de 1700kg. Dat zou pas leuk zijn op de ring, en nog steeds meer dan comfy genoeg voor dagelijks gebruik…

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        25 augustus 2018 om 08:11

        @Onehp: je begrijpt toch wat ik bedoel? Zeiksnor

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          25 augustus 2018 om 16:43

          @gulli: jawel, en ben het niet met je eens. Wat jij onlogisch vindt kan logisch zijn voor een ander. Met verkeerde been uit het bed gestapt deze morgen?

          Login om te reageren
  11. drommedaris zegt

    25 augustus 2018 om 09:11

    Ik mis de zware V8 roffel zoals de 63 AMG heeft. Ik moet nu denken aan die Minions die BMW uitlachen. Wat is BMW in godsnaam aan het doen. Die V8 moet brullen!!,!,

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North