Deze 700 pk sterke M5 met garantie is officieel bloedsnel

Auteur: , 24 Reacties

Dat mag ook wel met zoveel vermogen.

Vorige week hadden we een klein overzichtje gemaakt met alle dikke 5 Series. Normaal gesproken zou je zeggen: neem de M5. Dat is de beste, de nieuwste en de snelste. Maar de video waarin we de ACS5 van AC Schnitzer reden, maakte ons wel heel erg hebberig. Gelukkig is er ook een oplossing voor degene die echt niet kan kiezen tussen een AC Schnitzer getunede 550i of een M5: een door AC Schnitzer onder handen genomen M5 is namelijk het antwoord op al je vragen.

AC Schnitzer M5 (F90) '18

De AC Schnitzer M5 heeft natuurlijk de reguliere M5 als basis, maar dan met van alles net een beetje meer. Zo is de motor gekieteld om 700 pk vermogen en 850 Nm aan koppel te leveren. De auto wordt voorzien van een KW-onderstel, bodykit, 21″ gesmede velgen en nog wat andere AC Schnitzer-goodies, zoals de spoiler. Wat de prestaties zijn van dit kanon is vooralsnog niet exact duidelijk. Vorige keer wist AC Schnitzer te melden dat de auto op de Sachsecnring een tijd van 1:31.71 wist te halen. Daarmee kon de auto zich meten met auto’s als de Porsche 911 GT3 en Ferrari 488 GTB.

BMW M5 AC Schnitzer

We hebben nog steeds geen acceleratietijd en topsnelheid, maar wel een andere belangrijke tijd: die op de Nordschleife van de Nürburgring. Net als Renntech zijn we erg blij met het feit dat AC Schnitzer een tijd op de Nordschleife zet. En het is een nauwelijks te bevatten tijd: 7:29.50, ongeveer negen seconden sneller dan een standaard M5! Deze tijd werd door Jörg Müller neergezet. Daarmee is het overigens niet de snelste tijd voor een sedan op de Nordschleife. De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio en Jaguar XE SV Project 8 gingen nog harder, maar dat zijn D-segment sedans. De M5 is een grotere E-segmenter. Die tijd van die Jaguar is sowieso niet helemaal eerlijk: die auto heeft geen achterbank en is zeer beperkt in productie. Check hieronder de video!



24 reacties

Jammer van die strijkplank, voor de rest is ie wel ok.
@fejjie: ik dacht precies hezelfde
@fejjie: is een optie dacht ik?
Ander spoiler en je hebt een schitterende auto
Dit schiet echt niet op, koop dan gewoon gelijk een GT3(RS).
@atrak: daarin zit je zo krap met 4 personen.
@atrak: ja lekker met z’n 4en in een gt3rs.
@atrak: Het schiet blijkbaar even hard op als een GT3😉
Oehhh die voorbumper zit elke keer wel heel dicht bij de grond. Ik zou me zelf er niet fijn bij voelen als ik er in rond rij.
@unclebennie: ja viel mij ook al op, ze zijn niet bang..
@unclebennie: als je een m5 kunt betalen dan kun je nog wel een splittertje aftikken…
@unclebennie: in de carrousel hebben je schokdempers het ook zwaar te verduren, daar gaat iedere auto een stukje korter naar de grond toe.

Ik ben het wel met je eens dat deze bumper/lip te groot/laag is. Dat iets kleiner en een zo’n klein spoilertje langs de rand van de klep ipv deze strijkplank en hij is perfect.
Lelijke spoiler eraf en dikke ducktail erop of zo’n carbonnen spoilertje design a la giulia Q en dan is ie helemaal af
En BASM (BMW Adaptive Stability Mangement) invoeren. Misschien dat ie dan niet het asfalt kust zoals op foto 5. Of zou er nog een millimeterje tussen zitten…
@ Atrak: als je wilt knallen en ook een gezinsbak heb je weinig aan een GT3.
GT3 is ook wel een stukje duurder (afhankelijk van wat AC S vraagt)
Krap wel met zo’n neus in de karussel
Doe mij maar de M550i. Die V8 klinkt beter. Deze M5, net als de vorige klinkt gewoon niet als een V8
Ik zou toch voor de Porsche of Ferrari gaan.
@punicaoase: daar gaat het niet over in dit artikel gast
@barry355gtb: je hebt gelijk nu zie ik het pas… toch zou ik die eerder kiezen dan de verbouwde 550 dan wel M5…
Waarom zou je een 5-serie kopen en hem dan Ringfähig maken?
Je kunt een dikke CEO ook wel een paar snelle Nikes aantrekken, en hij zal er vast harder op lopen dan op zijn Oxfords, maar het ziet er niet uit en fijn vindt hij het waarschijnlijk ook niet.
@gulli: CEO’s lopen meer marathons dan gemiddeld…
En waarom mag een grote/praktische auto niet snel zijn? Ringtaxi?

Van mij mogen ze alle limousine luxe eruit hale, de fwd eruit, handbak en er een lichtere S55 in hangen, volgens mijn krijg je zoiets onder de 1700kg. Dat zou pas leuk zijn op de ring, en nog steeds meer dan comfy genoeg voor dagelijks gebruik…
@Onehp: je begrijpt toch wat ik bedoel? Zeiksnor
@gulli: jawel, en ben het niet met je eens. Wat jij onlogisch vindt kan logisch zijn voor een ander. Met verkeerde been uit het bed gestapt deze morgen?
Ik mis de zware V8 roffel zoals de 63 AMG heeft. Ik moet nu denken aan die Minions die BMW uitlachen. Wat is BMW in godsnaam aan het doen. Die V8 moet brullen!!,!,

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).