• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kap

Auteur: willeme, gepost 9 oktober 2019 om 17:58 – 18 Reacties

Afbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kapAfbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kapAfbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kapAfbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kapAfbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kapAfbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kapAfbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kapAfbeelding Deze enorme krachtpatser heeft 2.65 liter onder de kap

Ford Mustang R-Spec (AU) '19
Nee, dan doelen we niet op de motor.

De zesde generatie van de Mustang kwam als een hemels geschenk voor Ford Australia. Jarenlang kon je in Australië namelijk de Ford Falcon bestellen. Het was de rechtstreekse concurrent van de Holden Commodore. Het mooie was dat hun layout (grote motoren, achterwielaandrijving) ervoor zorgden dat de sportieve varianten bijzonder spectaculair waren.

De Ford Falcon XR8 en Holden Commodore SS zijn nog altijd een begrip in Australië, maar beide zijn inmiddels uit productie. De Holden Commodore is tegenwoordig een gerebadgede Opel Insignia. De Ford Falcon is gelukkig vervangen door de Mustang. Net als bij de snelle Falcons, zijn er ook diverse speciaaltjes. De laatste toevoeging is de Mustang R-Spec.

Ford Mustang R-Spec '19

De Mustang R-Spec is voor de echte enthousiasteling. De R-Spec is gebaseerd op de Mustang GT, dus met de 5.0 liter Coyote V8. Deze is voorzien van een Roots-compressor van 2.65 liter groot. Tevens worden inlaat en uitlaat ook aangepast. Hoeveel vermogen de Mustang R-Spec levert, vermeldt Ford opmerkelijk genoeg niet. Roush levert eveneens een 2.65 liter grote Roots-compressor en daar levert ‘ie 260 pk. Extra. Dus in totaal 710 pk! Het koppel van die Roush is iets meer dan 820 Nm.

Ford Mustang R-Spec '20

De Mustang R-Spec wordt geleverd met diverse extra koelers en een actieve uitlaat. Deze kun je op diverse standen zetten van ‘je buren gaan je haten’ tot ‘je kunt elk moment opgepakt worden’. Om het vermogen een beetje aan te kunnen is het chassis aangepast met Ford Performance veren en adaptieve dempers. Ook zijn er dikkere stabilisatorstangen. De banden zijn afkomstig van de Franse firma Michelin. De Mustang R-Spec kost in Australië een kleine 100.000 dollar, omgerekend zo’n 61.000 euro. Als je hem nu bestelt, krijg je ‘m begin 2020. Er worden 500 exemplaren van de Mustang R-Spec gebouwd.

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
    Video: Mustang-rijder doet powerslide, maar dan..
  • Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
    Een Ford Mustang als lesauto, hoe vet is dat?
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

australie, Coupe, Ford, geel, mustang, striping, supercharger

Vorig bericht: « EuroNCAP lost frontoverhang probleem 1 Serie op
Volgend bericht: ANWB Alarmcentrale merkt toename irritant probleem »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    9 oktober 2019 om 19:00

    Lekker hoor!

    Login om te reageren
  2. chriscross zegt

    9 oktober 2019 om 19:01

    Mooi om te lezen hoe interessant de markt buiten Nederland is

    Login om te reageren
    • SpeedGeek zegt

      9 oktober 2019 om 19:06

      @chriscross: En hoe oninteressant die van Nederland is?

      Login om te reageren
      • dawwg zegt

        9 oktober 2019 om 19:45

        @speedgeek: Een beetje wel ja; de Mustang GT Coupe begint bij 52K Aussie-dollar; in NL begint ie bij 112K in pleuri ….

        Login om te reageren
        • chriscross zegt

          9 oktober 2019 om 19:50

          @dawwg: dit bedoel ik dus

          Login om te reageren
  3. brammetjedeb zegt

    9 oktober 2019 om 19:35

    Ik snap niet zo goed dat een eerste wereld land als Australië met een hoop natuur zulke auto’s nog toejuicht door de prijs zo laag te houden. Uitstoot zal toch ook enorm zijn…. Verder een gruwelijk vet ding!

    Login om te reageren
    • peug206 zegt

      9 oktober 2019 om 19:50

      @brammetjedeb: omdat er verhoudingsgewijs niemand woont in het grootste deel van het land…

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      9 oktober 2019 om 20:05

      @brammetjedeb: “Uitstoot zal toch ook enorm zijn” … pfff, echt niet, slechts 281g/km; dat is slechts 10% meer dan een Golf 3 VR6 uit de 90s; gaat de wereld echt niet direct kapot van hoor.

      Login om te reageren
    • slowland zegt

      9 oktober 2019 om 20:39

      @brammetjedeb: Je geeft zelf al het antwoord: hoop natuur.
      Zelfde hier in Canada. Elke Canadees heeft omgrekend zo’n 16 hectare bos…. Wij absorberen dus meer CO2 als dat we uitstoten. En dat is juist het kromme, maar zo denken mensen hier wel. “Don’t blame us” en iedereen wijst naar India, China en Europa….

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        10 oktober 2019 om 08:46

        @slowland: is een typisch mondiaal probleem of denken ze in Canada e.d.dat de lucht boven hun eigen land blijft hangen.

        Login om te reageren
    • sacabus zegt

      10 oktober 2019 om 04:11

      @brammetjedeb: Ja, de petrolheads rijden al gauw een (USA v8 inderdaad of Duitse performance auto’s, maar de meeste mensen kopen gewoon een suv (handig voor de kids) of een 4×4 die wat kan off-road (in South-East Queensland dan waar ik al een aantal jaren woon). Voordat ze hier met wetten de moderne euro6 V8 motoren gaan taxen moeten ze eerst die 10jaar oude diesels die hier met (aftermarket) uitlaten zonder filters rondrijden aanpakken (lees Toyota Hiluxen en Nissan Patrols). De hele straat staat blank als er weer zo’n tradie langsrijdt. Je hebt hier geen jaarlijkse APK. Alleen bij verkoop moet je een certificaat hebben dat aantoont dat de auto roadworthy is. Dat mogen ze dus eerst even aanpakken.

      Voor de petroheads is het koppel vanaf stationair toerental van een 5.0L V8 (Mustang) of 4.0 6 in lijn (Falcon) oh zo fijn als je veel hellingen hebt in de stad en buitenwijken. En moderne 1.5-2L met turbo kan dat gewoon niet op z’n gemakje; die doen t in praktijk pas vanaf minimaal 2500+rpm. Het rijdt zoveel rustiger als de motor niet steeds 4000 rpm moet halen als er maar een klein hobbeltje in de weg zit. Anyway, er is uiteindelijk maar een klein percentage dat een V8 koopt ipv een suv of een 4×4 en dat kleine percentage rijdt ook nog eens niet al te veel kms, dus de impact zal wel meevallen uiteindelijk.

      Login om te reageren
      • brammetjedeb zegt

        10 oktober 2019 om 07:08

        @sacabus: goede uitleg. Bedankt allen. Kan ik weer eens een punt maken op een feestje… ?

        Login om te reageren
  4. 911targa zegt

    9 oktober 2019 om 20:32

    De wereld gaat niet kapot van enkele zwaar gemotoriseerde auto’s…….zij gaat kapot aan onstuimige bevolkingsgroei. Toch stimuleren we deze groei middels kindertoeslag, etc.

    Login om te reageren
    • vondick zegt

      9 oktober 2019 om 20:43

      @911targa: heb een hekel aan mensen die doen alsof er niets aan de hand is. Maar jij legt hier de vinger op de zere. Dit is de daadwerkelijke oorzaak. Zuiniger/efficiënter leven zijn alleen mitigaties, die bestrijden alleen de gevolgen.

      Login om te reageren
      • 1audi1 zegt

        10 oktober 2019 om 00:16

        @vondick: Het is dan ook een zwaar zieke opmerking

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          10 oktober 2019 om 07:45

          @1audi1: jij snapt het niet

          Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      10 oktober 2019 om 00:17

      @911targa: Kan je zelf geen kinderen krijgen?

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 oktober 2019 om 09:02

        @1audi1: Waarom zou de wereld dan beter worden van nog meer mensen?

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North