• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Gemballa Panamera claimt 2 records

Auteur: Author, gepost 28 januari 2015 om 15:56 – 43 Reacties

Afbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 recordsAfbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 recordsAfbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 recordsAfbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 recordsAfbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 recordsAfbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 recordsAfbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 recordsAfbeelding Deze Gemballa Panamera claimt 2 records

Gemballa GTP 720
En we moeten toegeven: als de cijfers kloppen is dit inderdaad een bijzonder indrukwekkend staaltje tuning.

Eerder claimde Gemballa al dat de GTP 700 de hoogste topsnelheid op de klokken zette van alle auto’s boven de 2 ton (gewicht, niet prijs), maar met de GTP 720 die uiteraard weer gebaseerd is op de Porsche Panamera gaan de Duitsers nog een stap verder.

De topsnelheid ligt een fractie hoger dan die van de eerdergenoemde versie met 700 pk en komt op een elektronisch begrensde 340 km/u te liggen. Beetje jammer van de begrenzer, maar het zal je niet verbazen dat de banden helaas niet berekend zijn op hogere snelheden bij een dergelijke zware auto (walvisgrapjes in de comments aub).

Acceleratie

Het eerste record dat Gemballa claimt, is dat de GTP 720 het snelst accelereert van alle auto’s in deze gewichtsklasse (2,3 ton). Hoe snel doet-ie dat dan? Check onderstaande cijfers:

0-100 km/u: 3,2 s
0-200 km/u: 9,7 s
0-300 km/u: 26,4 s

Droge getallen spreken misschien niet echt tot de verbeelding, maar over de sprint naar een Autobahneske 300 km/u doet deze Gemballa slechts een seconde langer dan de McLaren 650S. Inderdaad, da’s écht heel erg vlot.

Rondetijd Sachsenring

Het andere record is zo mogelijk nog een stukje indrukwekkender. De GTP 720 zou op de vrij bochtige Sachsenring in voormalig Oost-Duitsland namelijk een snelste ronde hebben geklokt van 1:37,08 min. Ter vergelijking: da’s even snel als een Mercedes SLS AMG. De 991 Turbo S en de 458 Speciale zijn overigens slechts 3 tellen rapper.

Met recht een prestatie dus en Gemballa claimt dat dit de snelste rondetijd is op dit circuit door een Panamera-afgeleide. Ik heb de cijfers zo 1-2-3 helaas niet paraat, maar we gaan er maar vanuit dat deze claim klopt.

Ook interessant!

  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, gemballa, maximumsnelheid, panamera, Porsche, record, tuning, two-tone, wit

Vorig bericht: « Opel Corsa heeft nu een diesel met 14% bijtelling
Volgend bericht: Volkswagen Golf GTE (7%) blijkt sneller dan GTI! »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    28 januari 2015 om 15:59

    Zo in het blauw lijkt die net een wallymera

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    28 januari 2015 om 16:05

    De kleurstelling is natuurlijk fout… Moet zwart met wit zijn….

    http://cdn.grindtv.com/wp-content/uploads/2013/06/orca4.jpg

    Login om te reageren
    • jensgib zegt

      28 januari 2015 om 18:17

      @w0o0dy: Hij ziet er op zich niet verkeerd uit zo

      Login om te reageren
    • jensgib zegt

      28 januari 2015 om 18:17

      @w0o0dy: Oh had op de afbeelding moeten klikken -_-‘

      Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    28 januari 2015 om 16:11

    Ontopic: Mooie prestaties!
    Offtopic: Gaat autoblog ook net zo worden als autojunk? Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
    • edgaar zegt

      28 januari 2015 om 16:21

      @henkhupelschoten: offtopic: jij bedoelt wat?

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        28 januari 2015 om 16:33

        @edgaar: Autojunk.nl

        Login om te reageren
        • edgaar zegt

          28 januari 2015 om 16:37

          @henkhupelschoten: ben niet zo bekend met autojunk, dus snapte de vergelijking niet helemaal. Excuses, foutje mijnerzijds.

          Login om te reageren
  4. callyromeo166 zegt

    28 januari 2015 om 16:25

    Dat meneer rutte niet jarloers is op landen als deze, komen wij aan onze 1,2 golfjes

    Login om te reageren
  5. badboys zegt

    28 januari 2015 om 16:30

    Haha heerlijk in deze Panamera ben je gewoon sneller dan sommige supercars. Het mooie is in de Panamera doe je dat in alle comfort.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 januari 2015 om 16:41

      @badboys: Kijk even naar de rijhoogte en platte bandjes, ik vermoed dat een standaard Panamera velen malen comfortabeler is dan dit apparaat.

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      28 januari 2015 om 22:35

      @badboys: volgens mij kun je inderdaad met een redelijk normale ’tune’ deze waarden halen zonder het naar Brabus prijsniveau te hoeven tillen. Alleen die kleurstelling is een beetje overdone.

      Login om te reageren
      • badboys zegt

        28 januari 2015 om 22:47

        @gtwillem: Heb je gelijk in, deze kleurstelling vind ik zelf ook niks.

        Login om te reageren
    • wjeurs zegt

      29 januari 2015 om 12:23

      @badboys: mijn buurman had zon apparaat, de eerste 4s van Nederland als ik me niet vergis, en hij vond hem veel te sportief en oncomfortabel voor zijn leeftijd en reed er nooit in. Voor afstanden boven de 50km had hij het liefst zijn rangerover.

      Login om te reageren
  6. 5cilinder zegt

    28 januari 2015 om 16:35

    Dan moet Tesla maar weer met een triple-motor variant van de Model S komen.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      28 januari 2015 om 16:49

      @5cilinder: Volgens mij doet de P85D ook al 3.2… Dus als hij al de snelste is moet die dat record in ieder geval delen ;) De Tesla zit qua gewicht ook min of meer gelijk…

      Login om te reageren
      • Joerek zegt

        28 januari 2015 om 23:35

        @griffendahl: 3.2 naar 60 mph, niet 100 kmh. Scheelt weer 0.2/0.3 sec.

        Login om te reageren
    • 6cilinder zegt

      28 januari 2015 om 18:02

      @5cilinder: heeee broertje! Ot: weegt die tesla net zoveel dan? Anders houdt dit gedrocht alsnog de records.

      Login om te reageren
      • 5cilinder zegt

        28 januari 2015 om 19:42

        @6cilinder: dat ligt eraan of de accu vol is natuurlijk, maar het zal in ieder geval niet veel schelen. Denk trouwens wel dat hij nu al een flinke kluif heeft aan de p85d.

        Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    28 januari 2015 om 16:38

    Maak daar maar 3 records van, de Panamera is al geen schoonheid maar dit slaat alles….
    Gelukkig is het snel dan is het hopelijk snelgenoeg uit mijn zichtveld verdwenen voor het permanente schade aanricht….

    Login om te reageren
  8. guusboum zegt

    28 januari 2015 om 16:40

    Is er geen opgevoerde rs6 die sneller is? Die gaan toch ook tot rond de duuznd pk tegenwoordig? En de Tesla 85D? Lagere top maar zeker wel snellere acceleratie..

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      28 januari 2015 om 23:37

      @guusboum: Tesla doet 3.2 van 0-60 mph, dat is dan 3.4 van 0-100 kmh

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    28 januari 2015 om 16:40

    Je kan zeggen wat je wilt over deze moby dick, maar snel is hij wel. Mooi is dan weer wat anders.

    Login om te reageren
  10. retsok zegt

    28 januari 2015 om 17:33

    Een bugatti veyron weegt volgens wikipedia 2080kg, dus volgens mij is dit zogenaamde record een aanfluiting.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 januari 2015 om 17:39

      @retsok: Scherp! Of bedoelen ze alle 4 deurs coupe`s of iets dergelijks? Als je niche maar klein genoeg is heb je altijd wel een record.

      Login om te reageren
    • ej20g zegt

      28 januari 2015 om 19:08

      @retsok: een “normale” Veyron weegt 1884 kilo als ik me niet vergis.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      28 januari 2015 om 20:42

      @retsok: Sorry hoor, maar Wikipedia? Is misschien goed voor als je totaal niet moest weten wat een Bugatti Veyron is, maar om correcte en totale informatie te hebben moet je daar echt niet zijn.

      Het feit dat op de Nederlandstalige Wikipedia pagina dit onder trivia staat, zegt voor mij eigenlijk al genoeg:

      “De turboladers van de Bugatti Veyron gebruiken op topsnelheid in één minuut net zoveel lucht als een gemiddeld mens in vier dagen.”

      Login om te reageren
  11. Tonnie zegt

    28 januari 2015 om 17:40

    Dus nu kun je met extra veel geld net zo snel zijn in een lelijke auto als met net zo veel geld een mooie snelle auto te hebben.

    Login om te reageren
  12. lekkaah zegt

    28 januari 2015 om 17:41

    Prachtige auto

    Login om te reageren
  13. jensgib zegt

    28 januari 2015 om 17:57

    Ziet er nog mooier uit zo!:)

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    28 januari 2015 om 18:14

    Toch maar liever singletone blauw… Dat is gewoon mooier. Wel een toffe prestatie!

    Login om te reageren
  15. wimpie zegt

    28 januari 2015 om 18:19

    Hij is er niet mooier van geworden.

    Login om te reageren
  16. sydney zegt

    28 januari 2015 om 18:43

    Gemballa’s..ze zien er tegenwoordig wat braver uit dan in de jaren ’80 maar zijn nog steeds ijzersterk in het rekruteren van stekeblinde ontwerpers.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 januari 2015 om 18:57

      @sydney:
      Toch had de Avalange eind jaren 80 wel wat….

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        28 januari 2015 om 19:32

        @jrk68: Ik moest even opzoeken, en het is precies de auto waaraan ik dacht.Eerlijk gezegd,gezien het tijdsbeeld ging die auto nog wel.Er waren meer draconische 911’s.Of erger nog: Die Testarossa van ze…brrrrrr

        Login om te reageren
      • sydney zegt

        28 januari 2015 om 19:39

        @jrk68: Of nog erger: Mensen die het nodig achten hun Opel E Kadett een Gemballa behandeling te moeten geven.Incl. idiote achterklepspoiler en luchtsleuven in de portieren.

        Login om te reageren
  17. Hupke zegt

    28 januari 2015 om 18:55

    Veyron banden, dat ding is ook geen licht dartelend veulentje?

    Login om te reageren
  18. FB_100002168127182 zegt

    28 januari 2015 om 19:01

    Ik sta wel versteld van die tijden. In en hok, mooi of niet, daargelaten zulke tijden neer zetten! Het heeft de cw-waarde van een koelkast!!!!
    Een echte sleeper waar menig supercars zich voor zouden schamen.

    Login om te reageren
  19. thomcarspotter zegt

    28 januari 2015 om 19:19

    3 maal hoezee voor Gemballa! Speaking off; ik heb nog een dikke Porsche klaarliggen op geupload te worden op AJ! Heerlijke Panamera trouwens, de two-tone vind ik verrassend goed staan!

    Login om te reageren
  20. retsok zegt

    28 januari 2015 om 20:09

    Oke, ik heb het opgezocht, een bugatti veyron heeft een leeggewicht van 1915kg, als je die tuned met 86kg lood, dan verpulver al deze records.

    Login om te reageren
    • Joerek zegt

      28 januari 2015 om 23:38

      @retsok: 86kg koolstofvezel dan. Verkoopargumentje

      Login om te reageren
  21. meepinz zegt

    28 januari 2015 om 20:14

    Leuke prestaties maar wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  22. mclarenf1lm zegt

    28 januari 2015 om 23:59

    Leeft Gemballa dan nog? Dacht dat zij al lang dood waren…
    Wel een knappe prestatie.
    Is de Sachsenring zo’n bekende baan dat ze het erbij vermelden? Had er zelf van te voren nog nooit van gehoord.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North