Deze klassieker is eigenlijk heel erg modern

Auteur: , 28 Reacties

Die mag zo voor de deur!

Ares Design is een welkome aanvulling op het gebied van coachbuilders. Regelmatig komen er projecten voorbij die absoluut de moeite waard zijn. Helemaal origineel is hun filosofie niet. Ze maken klassiek uitziende koetswerken op basis van moderne auto’s. Eigenlijk niets meer dan een klassieke re-interpretatie van een oud design. Het gaat meer om de uitvoering, want ze weten bij Ares precies de goede snaar te raken. Het is een ode aan het origineel, zonder afbreuk te doen. Zie het als een moderne opname van een Beatles-nummer, als het maar vakkundig genoeg gedaan wordt, kunnen er mooie dingen uit groeien.

Hun laatste creatie heet Project Wami. En ja hoor, ook deze auto is verschrikkelijk fraai geworden. Het is een moderne variant van de late jaren ’50 Maserati’s. De tijd dat stijl gewoon standaard was bij dit soort auto’s. Hij doet enigszins denken aan de A6G/2000 Frua uit 1956, maar het is geen directe kopie.

Maserati A6G 2000

De basis van Project Wami is officieel niet bekend, maar de vooruit lijkt wel heel erg veel op die van de nieuwe Ferrari Portofino. Bij een moderne auto is het mogelijk om het koetswerk aan te passen, maar niet de vooruit. Zeker bij een cabrio is de voorruit en stijl een integraal deel van de auto. Dit zou betekenen dat deze auto een 600 pk sterke 3.9 liter V8 onder de klassiek gevormde motorkap heeft. Bij de interieurfoto’s zien we iets waar we erg blij van worden: drie pedalen! Helaas is de Portofino alleen leverbaar met een automaat, maar wie weet heeft Ares een verrassing op komst.

Zoals je kunt zien zijn de afbeeldingen nog impressies. Wanneer de productieversie het levenslicht ziet, is nog niet bekend.



28 reacties

Dat is wel leuk die drie pedalen maar ik kan nog geen versnellingspook vinden
@bruinbeer: gelukkig hebben ze nog tot ze hem daadwerkelijk uitbrengen…
@bruinbeer:
Dat derde pedaal is om je airbag op te pompen !
Ik weet niet precies wat, maar er klopt iets niet op de eerste foto.
Alsof de grill de verkeerde kant op is getekend.
Ik dacht dat de basis een 124 spider was. Maar de portefino zou ook kunnen.
@raceface: *portofino*
Lekkere lijnen. Mooi Cobrakontje. Alleen die grill vind ik minder.
Niet echt origineel, zeg maar.
Mislukte photoshop op basis van deze Maserati A6G:

https://rmsothebys-cache.azureedge.net/c/2/2/f/f/9/c22ff969f551c5580cc4e4bdde4580cfde5e17e7.jpg
@dizono: oja, en koplampen van de gefacelifte Jeep Renegade. Meh…
@Dizono: en de raampartij van een eerste generatie Z4?
@edge: zie onderste bericht ;)
@dizono: precies.
Beetje Maserati 6C/34 looks
Mooie auto!👍🏻
Allemaal leuk en aardig wat die jonges daar bij Ares allemaal verzinnen, maar wanneer gaan ze er nh daadwerkelijk eens eentje bouwen. Krijg er een erg hoog Lotus 2010 gevoel bij. Van alles beloven, maar niks daar
@wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Geen idee of je ervan op de hoogte bent of dat het toeval is, maar de gozer achter Ares Design is dezelfse gozer die verantwoordelijk was voor dat mislukte Lotus-project
Volgens mij is het onderhuids gewoon een BMW Z4. Heel veel overeenkomsten qua proporties, voorruit en dashboard. Ook het knopje om de klep te openen zit op dezelfde plek links bij de voetenruimte. Ik bedoel uiteraard de eerste generatie Z4. Uitstekende basis met zijn heerlijke zes-in-lijn.
“… maar de vooruit lijkt wel heel erg veel op die van de nieuwe Ferrari Portofino.”

https://i.imgur.com/QduIcf3.jpg

Nope.
@stuurloos: klopt, en op dit plaatje zie je waar het raam wél vandaan komt. Was echt 5 minuten zoekwerk, het maken van het plaatje was meer werk :p

https://i.imgur.com/gMBRwqm.gif
@dizono: “Vooruit” met de geit ;) Ik had @1000bochten boven me al op waarde geschat, maar je hebt gelijk, schalen tot je wielbasis gelijk hebt duurt langer dan zoeken.
@dizono: dat heb je erg netjes gedaan Dizono!!
Ares Design, voor al je photoshops…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).